Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



  Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Planificări matematică- gimnaziu pentru elevii cu CES, un sfat
ionela_pop
  Trimis: 11 Feb 2010, 04:36 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.974
Înscris: 11 Jul 07


Bună ziua!

Sunt profesor de matematică (gimnaziu) și de anul acesta - mai precis recent - am elevi cu CES. Am primit o programă orientativă pentru V-VIII și din câte am înțeles ar trebui să fac planificări separate.

Aș avea nevoie de un sfat. Am căutat pe didactic dar căutarea nu prea a dat roade. Dacă aveți cazuri sau cunoașteți o adresă de unde să pot consulta un model , mulțumesc anticipat! sign28.gif

Acest mesaj a fost modificat de către ionela_pop la data 11 Feb 2010, 04:37 PM


--------------------
"Tot ce doriți să vă facă vouă oamenii faceți-le și voi la fel!"
Mesaj personal
Top
ionela_pop
Trimis: 12 Feb 2010, 04:05 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.974
Înscris: 11 Jul 07


Nimeni , nimic?

Nu aveți situații similare?


--------------------
"Tot ce doriți să vă facă vouă oamenii faceți-le și voi la fel!"
Mesaj personal
Top
chchch
Trimis: 12 Feb 2010, 05:46 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 2.001
Înscris: 23 May 08


Intrati pe www.edu.ro la invatamantul special, acolo sunt programe pt copiii cu dizabilitati usore si medii, poate va ajuta. eu de acolo m-am inspirat.
http://www.edu.ro/index.php/articles/c595/

Acest mesaj a fost modificat de către chchch la data 12 Feb 2010, 05:52 PM


--------------------
Mintile ilustre discuta idei, inteligentele medii discuta evenimente, iar mintile reduse ii discuta pe altii.
Mesaj personal
Top
Nestti
Trimis: 12 Feb 2010, 06:49 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 199
Înscris: 9 May 06


Buna ziua,
Nu cred ca trebuie sa faceti neaparat planificari, puteti sa intocmiti cate un PIP (Program de interventie personalizat). Le dati teste de evaluare, stabiliti care este nivelul lor de dezvoltare cognitiva si apoi va stabiliti obiective scurte de recuperare a materiei pe care ei nu si-au insusit-o. Un PIP este foarte eficient pentru ca il adaptati saptamanal.
Mult succes si numai bine!
Mesaj personal
Top
ionela_pop
Trimis: 12 Feb 2010, 06:53 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.974
Înscris: 11 Jul 07


QUOTE (chchch @ 12 Feb 2010, 05:46 PM)
Intrati pe www.edu.ro la invatamantul special, acolo sunt programe pt copiii cu dizabilitati usore si medii, poate va ajuta. eu de acolo m-am inspirat.
http://www.edu.ro/index.php/articles/c595/

Mulțumesc foarte mult.

Este mult mai concret decât ce am primit eu.


--------------------
"Tot ce doriți să vă facă vouă oamenii faceți-le și voi la fel!"
Mesaj personal
Top
ionela_pop
Trimis: 12 Feb 2010, 06:56 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.974
Înscris: 11 Jul 07


QUOTE (Nestti @ 12 Feb 2010, 06:49 PM)
Buna ziua,
Nu cred ca trebuie sa faceti neaparat planificari, puteti sa intocmiti cate un PIP (Program de interventie personalizat). Le dati teste de evaluare, stabiliti care este nivelul lor de dezvoltare cognitiva si apoi va stabiliti obiective scurte de recuperare a materiei pe care ei nu si-au insusit-o. Un PIP este foarte eficient pentru ca il adaptati saptamanal.
Mult succes si numai bine!

Mulțumesc mult. Chiar mă întrebam cum să procedez. Mai exact am un elev în clasa a V-a și unul în a VII-a. Mă întrebam cum să încep - cu un test de diagnostic și apoi... planificare de la a la z?

Cu astfel de copii , ce garantează că te poți ține de planificare?

Ideea dvs. este foarte bună! Vă aparține acestă idee sau așa se face în general?


--------------------
"Tot ce doriți să vă facă vouă oamenii faceți-le și voi la fel!"
Mesaj personal
Top
chchch
Trimis: 12 Feb 2010, 07:13 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 2.001
Înscris: 23 May 08


Pacat ca nu sunt suficienti profesori de sprijin pentru acesti copii. In scoala noastra am avut dar cu reducerile din august au taiat postul pt ca nu era titular.
Va recomand ca programele pe care le intocmiti pt copii cu CES sa fie vizate de director si inspectorul de specialitate, in felul acesta va sunt si recunoscute la un dosar de gradatie, transfer, etc. La fel si PIP.

Acest mesaj a fost modificat de către chchch la data 12 Feb 2010, 07:14 PM


--------------------
Mintile ilustre discuta idei, inteligentele medii discuta evenimente, iar mintile reduse ii discuta pe altii.
Mesaj personal
Top
ionela_pop
Trimis: 12 Feb 2010, 07:20 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.974
Înscris: 11 Jul 07


Mulțumesc încă o dată!


--------------------
"Tot ce doriți să vă facă vouă oamenii faceți-le și voi la fel!"
Mesaj personal
Top
Nestti
Trimis: 12 Feb 2010, 09:03 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 199
Înscris: 9 May 06


QUOTE (ionela_pop @ 12 Feb 2010, 06:56 PM)
QUOTE (Nestti @ 12 Feb 2010, 06:49 PM)
Buna ziua,
Nu cred ca trebuie sa faceti neaparat planificari, puteti sa intocmiti cate un PIP (Program de interventie personalizat). Le dati teste de evaluare, stabiliti care este nivelul lor de dezvoltare cognitiva si apoi va stabiliti obiective scurte de recuperare a materiei pe care ei nu si-au insusit-o. Un PIP este foarte eficient pentru ca il adaptati saptamanal.
Mult succes si numai bine!

Mulțumesc mult. Chiar mă întrebam cum să procedez. Mai exact am un elev în clasa a V-a și unul în a VII-a. Mă întrebam cum să încep - cu un test de diagnostic și apoi... planificare de la a la z?

Cu astfel de copii , ce garantează că te poți ține de planificare?

Ideea dvs. este foarte bună! Vă aparține acestă idee sau așa se face în general?

Eu am clasa de moderat dar nu au toti acelasi IQ. Am doi elevi care sunt conform diagnosticului medical si psihologic incadrati ca "severi". Pentru moderati am studiat programele scolare si am facut planificari. Pentru ceilalti am facut PIP-uri si asa se procedeaza in scoala in care eu lucrez. Cu ei lucrez individual, le fac fise si teme separat ca sa lucreze cu placere, adaptat la nivelul lor intelectual. Cand ei fac cate un progres introduc altceva din programa astfel incat sa evolueze.
Ideea PIP-ului nu imi apartine. Am invatat in timpul facultatii despre PIP-uri si cand am inceput sa lucrez efectiv am aflat ca acestea se folosesc de catre toti profesorii din invatamantul special si de catre intineranti (profesorii de sprijin).
Mi se pare o munca suplimentara (de Sisif) sa faceti doua tipuri de planificari cand este mult mai simplu si mai eficient sa faceti cate un PIP fiecarui elev care merge mai greu.
Mesaj personal
Top
kovacsstefan
Trimis: 22 Oct 2012, 09:26 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.850
Înscris: 21 Aug 04


character40.gif Predau si eu matematica la o clasa (a V-a) in care sunt mai multi copii cu CES. Aveti sa-mi trimiteti un PIP (program de interventie personalizat) ca exemplu? Multumesc! cool20.gif


--------------------
De bun simt toata lumea area nevoie. Putini il au si fiecare crede ca il are. (Franklin Benjamin )
Mesaj personal
Top
doina_protopopescu
Trimis: 22 Oct 2012, 10:48 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 766
Înscris: 26 Jul 06


Vă pot da eu un model de PIP al unei colege, tot pe matematică.

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 1010 )
Fișier atașat  PLAN_DE_INTERVENTIE_PERSONALIZAT_matematica.doc


--------------------
„Timpul este o fiară care are nesfârșita răbdare de a înghiți totul.” O. Paler
„Ceea ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată...”
Mesaj personal
Top
maria_oniga
Trimis: 22 Oct 2012, 04:33 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 837
Înscris: 17 Sep 09


Inca un model. Il puteti adapta dupa voie.

Acest mesaj a fost modificat de către maria_oniga la data 22 Oct 2012, 04:36 PM

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 452 )
Fișier atașat  PIP.doc


--------------------
Școala are nevoie, nu de profesori geniali, ci de dascăli înflăcărați. Nu de lumini care orbesc, ci de făclii care conduc.
Mesaj personal
Top
adria_m
Trimis: 22 Oct 2012, 04:37 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 17.345
Înscris: 18 Mar 10


QUOTE (maria_oniga @ 22 Oct 2012, 03:33 PM)
Inca un model. Il puteti adapta dupa voie.

Asta l-am primit si noi in anii trecuti...


--------------------
------------------------------------------------------------------------
***”GHIOZDANUL INVATATORULUI”***
------------------------------------------------------------------------
Mesaj personal
Top
maria_oniga
Trimis: 22 Oct 2012, 04:46 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 837
Înscris: 17 Sep 09


QUOTE (adria_m @ 22 Oct 2012, 04:37 PM)
QUOTE (maria_oniga @ 22 Oct 2012, 03:33 PM)
Inca un model. Il puteti adapta dupa voie.

Asta l-am primit si noi in anii trecuti...

Am combinat 2 modele, dar, in functie de particularitati (gradul de handicap, tipul de handicap, frecventa la scoala etc.), se poate restrange sau detalia.
Consider insa ca sunt necesare si o programa adaptata, planificare, eventual descriptorii de performanta particularizati.
Dar, oare, avem timp de toate?


--------------------
Școala are nevoie, nu de profesori geniali, ci de dascăli înflăcărați. Nu de lumini care orbesc, ci de făclii care conduc.
Mesaj personal
Top
adria_m
Trimis: 22 Oct 2012, 05:06 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 17.345
Înscris: 18 Mar 10


QUOTE (maria_oniga @ 22 Oct 2012, 03:46 PM)
QUOTE (adria_m @ 22 Oct 2012, 04:37 PM)
QUOTE (maria_oniga @ 22 Oct 2012, 03:33 PM)
Inca un model. Il puteti adapta dupa voie.

Asta l-am primit si noi in anii trecuti...

Am combinat 2 modele, dar, in functie de particularitati (gradul de handicap, tipul de handicap, frecventa la scoala etc.), se poate restrange sau detalia.
Consider insa ca sunt necesare si o programa adaptata, planificare, eventual descriptorii de performanta particularizati.
Dar, oare, avem timp de toate?

Cam asa era al nostru...

QUOTE
Dar, oare, avem timp de toate?

Acum am primit ceva mai... mult de scris, dar eu voi alege tot varianta mai scurta!!! Am 8 copii cu CES in clasa si alti 21 in standarde, asa ca... eu am recunoscut de la bun inceput ca nu pot. Ma simt depasita de situatie! Asta e... Ce-o fi, o fi... sad.gif

Am dat mai multe detalii aici...

Acest mesaj a fost modificat de către adria_m la data 22 Oct 2012, 05:14 PM

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 487 )
Fișier atașat  pip..doc


--------------------
------------------------------------------------------------------------
***”GHIOZDANUL INVATATORULUI”***
------------------------------------------------------------------------
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

Opțiuni Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved