Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



  Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Ce inseamna de fapt CALITATE in EDUCATIE ??, calitate in educatie
AMC
Trimis: 19 Oct 2010, 11:29 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 181
Înscris: 18 Oct 07


Se poate vorbi de calitate cand promovabilitatea unei promotii este sub 50% ?


--------------------
"Seize the day"- John Keating( Robin Williams) in "Dead Poets Society"
Mesaj personalPagina web a utilizatoruluiYahoo
Top
rch
Trimis: 19 Oct 2010, 01:23 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 31
Înscris: 1 Apr 10


Bună întrebare! Există un articol scris de un specialist în teoria calității ( inclusiv a educației) se numește: "Managementul calității în educație" - Myron Tribus, fizician de la MIT, California. În prima pagină a articolului scrie: („1.The school is not a factory. 2. The students are not the product. 3. Their education is the product”) Unii de pe la noi "mari specialiști" au tradus puțin altfel ( evident, utând să menționeze de unde au tradus) : Școala nu este o fabrică, elevul (educabilul) și cu atât mai mult, educația nu sunt produse! Total geșit! În contextul actual (european - mondial) este o aberație să emiți astfel de idei când, autorul cu pricina (Myron Tribus) subliniază clar: "educația lor ( a studenților) este produsul!" "Produsul educațional" este construit, în concluzie, de toate părțile interesate: școala (ca organizație), elevi, părinți, parteneri sociali, etc.
Calitate?! Evident! În primul rând calitatea "produsului educațional". Promovabilitatea este o consecință a "produsului livrat" către beneficiari. Atenție! Criza economico-financiară poate fi o f buna oportunitate pentru aruncarea "balastului" peste bord...


--------------------
child in time
Mesaj personal
Top
ela67
Trimis: 19 Oct 2010, 03:11 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 13.419
Înscris: 20 Oct 09


QUOTE (rch @ 19 Oct 2010, 01:23 PM)
Criza economico-financiară poate fi o f buna oportunitate pentru aruncarea "balastului" peste bord...

... poate fi. Ati zis bine, dar nu va fi, pentru ca sunt alte interese.
Mesaj personal
Top
AMC
Trimis: 19 Oct 2010, 05:04 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 181
Înscris: 18 Oct 07


QUOTE (rch @ 19 Oct 2010, 01:23 PM)
Promovabilitatea este o consecință a "produsului livrat" către beneficiari. Atenție! Criza economico-financiară poate fi o f buna oportunitate pentru aruncarea "balastului" peste bord...

putin mai explicit raspunsul se poate?


--------------------
"Seize the day"- John Keating( Robin Williams) in "Dead Poets Society"
Mesaj personalPagina web a utilizatoruluiYahoo
Top
rch
Trimis: 19 Oct 2010, 06:31 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 31
Înscris: 1 Apr 10


Este un subiect extrem de important. Păcat, mare păcat de ignoranța (aproape) totală asupra subiectului în sine. S-o luăm "metodic":
1. Educația este (singurul) domeniu în care nu au pătruns , încă, mecanisme, reguli (de care unii se tem , nejustificat de mult)pentru a permite o proiecție reală a evoluției sistemului, (dar și a subsistemelor constituente, inclusiv a elementului fundamental din sistem -entitatea educațională pe care o numim "școală"), în corelație cu referențiale stabile, o funcționare coerentă față de aceste referențiale și implementarea mecanismelor reale care să permită, într-adevăr, atingerea calității (mult dorite),
2. Referențialele la care mă refer sunt în număr de patru - valabile pentru orice sistem educațional (european). Acestea sunt corelate cu patru concepte fundamentale asociate :
a) Realități naționale - standarde naționale (de evaluare instituțională)
cool.gif Stabilitate - standardul ISO 9001 ( prin ghidul IWA 2 pentru educație
c) Performanță - Modelul de Excelență al EFQM
d) Recomandări CE - Cadrul European de Referință privind Asigurarea Calității în Educație și Formare profesională (CERAC)
Daca ultimele trei referențiale au construcție stabilă, in schimb primul "standardele naționale" scârție din plin..... Poate, pentru cei interesați, facem o discuție pe această temă..
Cele patru referențiale sunt suficiente pentru a proiecta "traiectoria" sistemului, altfel, în veci nu ne vom desprinde de nivelul "fundamental" descris la început de an școlar: Anul școlar nu poate începe deoarece nu aveam autorizație sanitară în școli!
3.Doresc sa reamintesc "specialistilor " de pe la noi, care în 5 ani de la aparitia "asigurarii calitatii" in educatie, ca nu au realizat mare lucru (sau, ma rog, din partea cealalta se vede altfel..) si ca CERAC A FOST ELABORAT PE BAZA A DOUA DINTRE REFERENTIALELE AMINTITE MAI SUS: STANDARDUL ISO 9001 SI MODELUL DE EXCELENTA EFQM, in 18 iunie 2011 trebuie să ne prezentăm cu stadiul implementării CERAC în sistem pentru a se face, mai ușor conexiunea cu EQF (cadrul european al calificărilor), pentru a ca diplomele/certificatele eliberate în sitem să fie recunoscute , etc....
4.Pentru acest lucru trebuie, de urgență, reconceptualizarea întregului mecanism (legislatie, metodologii, etc)
Spre exemplu: standard de "referință" - pleonasm: standardul este un referențial ce nu poate fi de "referință" ...
"bune practici" pentru cei care nu pot obține "autorizația sanitară"?..
"proceduri"? Există un singur model de elaborare a procedurilor : cel dat de referențailul ISO 9001, alte invenții "autohtone" nu fac decât să încurce lucrurile..
În fine, este mult de spus ...
Imi cer scuze pentru posibilele greseli de redactare, dar nu este timp de revizie, sper sa surprind mesajul pe care doresc sa-l transmit (cel puțin o parte din el)













--------------------
child in time
Mesaj personal
Top
AMC
Trimis: 19 Oct 2010, 10:16 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 181
Înscris: 18 Oct 07


QUOTE (rch @ 19 Oct 2010, 06:31 PM)
Este un subiect extrem de important. Păcat, mare păcat de ignoranța (aproape) totală asupra subiectului în sine. S-o luăm "metodic":
1. Educația este (singurul) domeniu în care nu au pătruns , încă, mecanisme, reguli (de care unii se tem , nejustificat de mult)pentru a permite o proiecție reală a evoluției sistemului, (dar și a subsistemelor constituente, inclusiv a elementului fundamental din  sistem  -entitatea educațională pe care o numim "școală"), în corelație cu referențiale stabile, o funcționare coerentă față de aceste referențiale și implementarea mecanismelor reale care să permită, într-adevăr, atingerea calității (mult dorite),
2. Referențialele la care mă refer sunt în număr de patru - valabile pentru orice sistem educațional (european). Acestea sunt corelate cu patru concepte fundamentale asociate :
          a) Realități naționale - standarde naționale (de evaluare instituțională)
          cool.gif Stabilitate  -    standardul ISO 9001 (  prin ghidul IWA 2 pentru educație
          c) Performanță - Modelul de Excelență al EFQM
          d) Recomandări CE - Cadrul European de Referință privind Asigurarea Calității în Educație și Formare profesională (CERAC)
Daca ultimele trei referențiale au construcție stabilă, in schimb primul "standardele naționale" scârție din plin..... Poate, pentru cei interesați, facem o discuție pe această temă..
Cele patru referențiale sunt suficiente pentru a proiecta "traiectoria" sistemului, altfel, în veci nu ne vom desprinde de nivelul "fundamental" descris la început de an școlar: Anul școlar nu poate începe deoarece nu aveam autorizație sanitară în școli!
3.Doresc sa reamintesc "specialistilor " de pe la noi, care în 5 ani de la aparitia "asigurarii calitatii" in educatie, ca nu au realizat mare lucru (sau, ma rog, din partea cealalta se vede altfel..) si ca CERAC A FOST ELABORAT PE BAZA A DOUA DINTRE REFERENTIALELE AMINTITE MAI SUS: STANDARDUL ISO 9001 SI MODELUL DE EXCELENTA EFQM, in 18 iunie 2011 trebuie să ne prezentăm cu stadiul implementării CERAC în sistem pentru a se face, mai ușor conexiunea cu EQF (cadrul european al calificărilor), pentru a ca diplomele/certificatele eliberate în sitem să fie recunoscute , etc....
4.Pentru acest lucru trebuie, de urgență, reconceptualizarea întregului mecanism (legislatie, metodologii, etc)
Spre exemplu: standard de "referință" - pleonasm: standardul este un referențial ce nu poate fi de "referință" ...
"bune practici" pentru cei care nu pot obține "autorizația sanitară"?..
"proceduri"? Există un singur model de elaborare a procedurilor : cel dat de referențailul ISO 9001, alte invenții "autohtone" nu fac decât să încurce lucrurile..
În fine, este mult de spus ...
Imi cer scuze pentru posibilele greseli de redactare, dar nu este timp de revizie, sper sa surprind mesajul pe care doresc sa-l transmit (cel puțin o parte din el)

Multumesc mult pentru raspuns; in mod clar sunteti mult mai documentat decat mine pe aceasta tema.

Eu in mintea mea vedeam lucrurile mult mai simplu: daca ai rezultate bune (promovabilitate peste medie) , ai toate sansele sa fii acreditat.

Ei bine, da, am mai studiat putin problema, am aflat ca exista anumite criterii si standarde ce trebuiesc indeplinite ....dar totusi, este frustrant ca la final, dupa evaluare, sa constati ca tu, care mai ca nu iti dai duhul ca totul sa fie ok, nu esti acreditat, in schimb ce o alta institutie , asemenatoare , dar cu rezultate vizibil mai slabe, si care functioneaza intr-un spatiu impropriu desfasurarii unui proces de invatamant, este acreditata. Este frustrant si nedrept.( institutia respectiva este si sustinuta politic, in timp ce noi nu)

De fapt, traim in Romania, unde coruptia este la ea acasa...

Ca exista diferente intre educatie si instruire, ca educatia unei persoane este profund influentata de mediul socio-economic-politic-istoric-geografic-etc ...asa este... dar eu ma simt franta acum de sistem. Ca sunt multe scoli in Romania care nu indeplinesc cu siguranta criteriile de acreditare ,dar functioneaza fara probleme..iarasi e adevarat, dar nu am observat sa ii pese cuiva.

Nu ar trebui ca toate regulile sa fie respectate de toata lumea? Probabil ca in Romania NU.



--------------------
"Seize the day"- John Keating( Robin Williams) in "Dead Poets Society"
Mesaj personalPagina web a utilizatoruluiYahoo
Top
rch
Trimis: 20 Oct 2010, 11:58 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 31
Înscris: 1 Apr 10


Și eu vă mulțumesc pentru apreciere. Ați atins câteva probleme extrem de importante:
1. În primul rând mesajul "acreditării" a fost, în mod constant, distorsionat chiar de cei care l-au inițiat;
2. Faptul că "acreditarea" se acordă preferențial, sub influența unor factori mult prea prezenți în viața școlii (mai degrabă în deciziile din viața școlii) nu este ceva ieșit din comun, deoarece în România anormalul tinde să devină normal cu o lejeritate de nedescris. Totuși, dacă ați avut răbdarea să treceți prin toți descriptorii standardului de acreditare, câștigul este al dvs pentru că, cel puțin parțial, ați reușit să prindeți mecanismele specifice procesului. Mă îndoiesc că cei care au reușit cu ajutorul politicului au înțeles ceva sau au rezolvat ceva. Acest aspect mă duce cu gândul că, din păcate, standardul de acreditare ( care înseamnă standard minimal de funcționare) s-a transformat din referențial în obiectiv, ceea ce este f grav, deoarece școala iese după "traiectoria" atingerii țintelor stabilite în PDI/PAS, și își stabilește artificial o singură țintă: îndeplinirea cerințelor standardului...
3. Evident că regulile trebui respectate de absolut toată lumea, în primul rând de cei care le promovează....
4. Școala in care lucrati are o șansă uriașă: abordarea procesului de asigurare a calității pe baza unui proces continuu de evaluare internă esențial pentru evoluția organizației. În sensul menținerii sub control a tuturor proceselor interne din organizație;
5. Din păcate abordarea incoerentă, neprofesionistă asupra acestui fenomen extrem de important a condus la o percepție eronată și la reacții de respingere în sistem;
6. Este foarte grav să constați o realitate (sau, mai bine zis anumite aspecte ale realității) și acest lucru să fie ignorat în continuare, fără să iei măsuri rapide și foarte serioase asupra "îndreptării" acelor aspecte. Vă recomand să citiți un articol dedicat corectiilor necesare in procesul de asigurare calității in educatie unde sunt explicate mecanismele ce ar trebui aplicate pentru a fi corectate aberațiile din sistem pe această temă. Articolul se gaseste in revista "Calitatea Acces la Succes", nr. din aprilie până în septembrie 2010, editată de SRAC.
Sunt foarte multe de spus în acest domeniu(al calității in educatie), dar trebuie spus și abordat profesionist, în caz contrar nu vom reusi niciodata sa iesim din regionalismul "aranjării" unei evaluări externe pt acreditare ( ce penibil!)...
Este interesant că nu interesează pe nimeni (din UE) ceea ce faci, aici, in tara. Doar rezultatele finale, altfel suntem eliminați din "joc", adică vom fi doar executanți.....
Tocmai din acest motiv nu trebuie ca sistemul să vă înfrângă...


--------------------
child in time
Mesaj personal
Top
AMC
Trimis: 22 Oct 2010, 11:45 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 181
Înscris: 18 Oct 07


QUOTE (rch @ 20 Oct 2010, 11:58 AM)
Mă îndoiesc că cei care au reușit cu ajutorul politicului au înțeles ceva sau au rezolvat ceva.

Ei bine, da, ei chiar au realizat ceva, normal...au scapat de o bataie de cap in plus....si nu este nicio indoiala in privinta asta; si scoala tot nu fac dar nu vede nimeni wink.gif


--------------------
"Seize the day"- John Keating( Robin Williams) in "Dead Poets Society"
Mesaj personalPagina web a utilizatoruluiYahoo
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

Opțiuni Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved