Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



  Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Cum îți ajuți copilul la matematică? (clasele 5-8), Pentru părinți care au copil în clasa 5 - 8
naivatco
Trimis: 6 Mar 2011, 03:45 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 5
Înscris: 6 Mar 11


Am văzut că pe forum nu există un subiect pe tema asta și ar fi de folos pentru cei care au copii care se confruntă cu probleme la matematică (clasele 5-8).


Deci ca să încep discuția:
1. Care este cea mai mare problemă cu care te confrunți tu și copilul tău la matematică?


2. Care este cea mai mare frustrare care ți-o crează ție(ca părinte) acestă problemă?


3. Tu ce ai încercat să faci să îți ajuți copilul la matematică?
Mesaj personal
Top
Stressopedia
Trimis: 6 Mar 2011, 08:15 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 424
Înscris: 29 Mar 09


nu sunt parinte, dar sunt foarte curios sa vad cate raspunsuri veti primi...
Cati parinti se ocupa intr-adevar de copiii lor asa cum ar trebui?


--------------------
Fii tu insuti schimbarea pe care doresti s-o vezi in lume. (Mahatma Gandhi)
Mesaj personal
Top
IoanaLupescu
Trimis: 8 Mar 2011, 12:06 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 116
Înscris: 9 Feb 11


Daca-mi permiteti interventia, eu fiind mama unei fetite din clasa II-a.
Atunci cand eram la scoala si aveam probleme ca elev in rezolvarea unor probleme de matematica, am fost invatata de parintii mei sa cer ajutorul profesorului de matematica, sau sa comentez rezolvarea acestora cu colegii mei.
Acestea sunt primele doua lucruri cu care trebuie sa indrume un parinte, copilul aflat in dificultate.
Tatal meu m-a ajutat si m-a indrumat pana la un anumit punct, cand a realizat ca nu are timpul necesar sa lucreze cu mine atat cat mi-ar fi trebuit pentru un examen important mi-a platit ore de meditatii.

Exista multe culegeri de matematica in care problemele sunt rezolvate pas cu pas, sau prin mai multe metode ... si de aici ar putea invata foarte mult un copil.
Daca elevul doreste sa-si ridice nivelul cunostintelor si mai mult, atunci parintii fac efortul de a plati un meditator.
Frustrarea nu-si are locul aici. Pentru orice situatie in care ne dam seama ca nu facem fata, trebuie sa gasim solutii cu calm si ratiune.
Mesaj personal
Top
Florin N
Trimis: 11 Mar 2011, 11:00 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 263
Înscris: 30 Aug 10


interesanta tema !
Profit de faptul ca este ''la inceput aceasta tema'' si voi incerca sa raspund punctual. Asta, deoarece sunt convins ca si aceasta tema ca si majoritatea celorlalte vor intra in ''analize'' si se va divaga mult de la subiect. S
Plecand de la faptul ca am trecut prin gimnaziu (copilul meu este in clasa a IX) asadar am ceva experienta ca parinte de copil in gimnaziu.
Asadar :
I. intai cateva considerente :
- matematica de gimnaziu este ''frumoasa'' . Dupa parerea mea, in gimnaziu se stabileste cine are ''drag'' de matematica si cine nu, cine are (anumite) inclinatii si cine nu
- la matematica, poate mai mult decat la alte materii exacte, conteaza foarte mult sa nu pierzi nimic in momentul in care ai pierdut o lectie ( nu ai inteles-o) inevitabil acest lucru se va resimti mai tarziu la alte lectii ori capitole.
- revin la termenul ''frumoasa'' si spun ca nu poti considera ca este frumoasa decat daca reusesti sa ii vezi frumusetea, decat daca cineva te ajuta , te invata sa ii vezi frumusetea .
Asadar aici intervine in primul rand profesorul si dupa care parintele. Daca aveti/avem noroc de un dascal bun va fi mult mai usor daca nu atunci apar problemele.
Matematica, in ceea mai mare parte poate fi predata in asa fel incat sa fie captivanta, in asa fel incat sa il faci pe elev /pe copil sa simta ca descopera frumusetea ei. Daca nu are copilul tau la clasa un astfel de dascal va fi ceva mai greu va trebui sa suplinesti acasa aceasta lipsa.
As putea sa continui destul mult cu astfel de considerente dar ma voi opri aici si am sa raspund punctual intrebarilor ridicate mai sus , subliniez ca raspund rpin prisma experientelor personale.
II.
prima intrebare : Nici profesorul din gimnaziu si nici cel de acum (clasa a IX-a) nu sunt acei dascali de care suneam mai sus. Nu pot sa spun ca sunt profesori rai, dar nu le preda matematica astfel incat sa ii desopere frumusetea si eventual sa isi descopere copilul eventualul interes fata de matematica. Cel din gemnaziu a ridicat stacheta foarte sus mai exact preda lectia la clasa si trecea la probleme foarte grele de la bun inceput, astfel incat buna parte din elevi ajungeau la o naturala dar falsa concluzie ca ei nu sunt buni la matmatica deoarece nu reusesc sa rezolve problemele. Si atunci am fost nevoiti sa suplinim acasa , norocul nostru este ca puteam ca parinti sa facem acest lucru.
a doua intrebare: Personal nu cred ca pot spune ca exista sau a existat o frustrare datorita faptului ca am reusit sa imi ajut copilul la matematica, dar copilul meu ca si alti colegi de clasa au fost de multe ori in situatia de a ''decide'' ca nu se pricepe ca nu este bun samd deoarece nu reuseste sa rezolve problemele date ca tema (unele gen gazeta matematica).
a treia intrebare: asa cum spuneam mai sus , l-am ajutat cum am putut mai bine lucrand acasa suplimentar si explicandu-i elementele pe care observam ca nu le stapaneste suficient de bine(si in gimnaziu si acum in liceu). Eu nu a trebuit sa apelez la meditatii dar poate fi si asta o solutie daca considerati ca este nevoie.

Imi cer scuze pentru .... ''lungimea'' raspunsului.
Mesaj personal
Top
ecaterina_iulia
Trimis: 9 May 2011, 03:59 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 26
Înscris: 5 May 11


Matematica este arta numerelor(parerea mea). Fetita mea este in clasa a V a si tot ce pot spune este ca iubeste matematica(ma mosteneste). Din acesta cauza consider ca am fost o norocoasa. Parerea mea este ca orice copil invata sa iubeasca matematica daca predarea acestei materii se va face cat mai simplu si pe intelesul lor. Cand a inceput scoala fata mea, recunosc, aveam niste lacune. Si am facut ce am crezut ca este mai bine..m-am pus din nou cu burta pe carte. Am invatat cot la cot cu ea si astfel am ajuns amandoua sa intelegem matematica. E greu, mai ales pentru parintii care nu au timp dar nimic nu este imposibil. Multa bafta celor care se reintorc la scoala, asa ca mine. biggrin.gif
Mesaj personal
Top
nikolaie
Trimis: 26 May 2011, 10:08 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 42
Înscris: 3 Sep 10


http://www.ted.com/talks/dan_meyer_math_cu...m_makeover.html

in legatura cu acest subiect - de vazut filmuletul de mai sus (are si subtitrare in romana)
mai este postat si in alta parte pe forum dar cred ca este chiar interesant.

Acest mesaj a fost modificat de către nikolaie la data 26 May 2011, 10:10 AM
Mesaj personal
Top
Taticu
Trimis: 30 Jan 2012, 12:32 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 19.348
Înscris: 3 May 06


Pentru a învăța matematică (inclusiv performanță) pe nivele și grade de
dificultate căutați prin click în semnătura mea secvențele menționate.

Acest mesaj a fost modificat de către Taticu la data 30 Jan 2012, 12:40 PM


--------------------
Mesaj personal
Top
mihaela costescu
Trimis: 6 Feb 2012, 10:52 AM


La prima intervenție


Grup: Members
Mesaje: 1
Înscris: 6 Feb 12


Am doua fete ,in clasele a 7 si a 8-a,le-am ajutat tot timpul la matematica deoarece li s-au tot schimbat profesorii si fiecare vine cu un alt stil de predare.Acum profesorul de mate a devenit cel de fizica si e un dezastru.Isi suna sotia in ore(care e profesoara de mate) cand se impotmoleste la probleme sa o intrebe ,iar daca un exercitiu nu da ca la sfarsit zice elevilor "nu e important rezultatul ci modul cum lucrezi".Daca nici la mate nu e important.....Ministerul vrea performante de la copii,dar de ce nu incepe cu profesorii?La romana copii nu stiu nici care e subiectul intr-o propozitie. Ma potimesc cu ele pe la pregatire, dar ce sa invete in 2 ore cand au de recuperat atata materie.Cea mare are examen in vara si sunt disperata .Unde sunt oare profesorii de altadata care isi faceau orele nu asteptau sa te duci la pregatire ca acum?

Mesaj personal
Top
susanna4
Trimis: 11 Feb 2012, 08:15 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 88
Înscris: 19 Feb 10


QUOTE (mihaela costescu @ 6 Feb 2012, 10:52 AM)
Unde sunt oare profesorii de altadata care isi faceau orele nu asteptau sa te duci la pregatire ca acum?

Unde sunt parintii de altadata care-si vedeau lungul nasului si se ocupau de copii? Acum parintii isi uita copiii in fata calculatorului si se mai intereseaza de situatia lor la invatatura prin preajma examenelor sau la sfarsit de an iar cand vad ca e groasa si lipsurile s-au adunat dau vina pe profesori. Trebuia sa luati masuri din momentul cand ati observat primele rezultate slabe, mai ales ca spuneti ca fata nu stie care e subiectul intr-o propozitie.

QUOTE (mihaela costescu @ 6 Feb 2012, 10:52 AM)
Ministerul vrea performante de la copii,dar de ce nu incepe cu profesorii?

Eu as propune ca ministerul sa inceapa cu parintii, ar trebui stabilite niste obligatii ce le revin precum si niste sanctiuni pentru cei care nu se implica deloc in viata scolara a copiilor.
Mesaj personal
Top
tyta
Trimis: 12 Feb 2012, 03:17 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 11.911
Înscris: 8 Jul 06


QUOTE (mihaela costescu @ 6 Feb 2012, 10:52 AM)
La romana copii nu stiu nici care e subiectul intr-o propozitie.

Dar copilul Dvs. stie ce este acela subiect? Nu de alta, dar vad mereu copii care, sub pretextul ca nu li se preda bine/profa nu-i de gasca/profu-i comunist batran/nu trebuie sa inveti acasa nimic, ca te stresezi.... refuza categoric sa memoreze definitii, teoreme, formule, etc. Ori in asemenea conditii, e clar ca nu vor sti nimic, nici macar sa sublinieze subiectul dintr-o propozitie.
P.S.Mi s-a intamplat o chestie hazlie(daca n-ar demonstra stupizenia unora!) mai ieri. Eu predau istorie si, in ideea ca-i trag-imping si eu catre evaluarea nationala prin consolidarea competentelor de comunicare, le tot cer sa-mi formuleze propozitii cu notiunile istorice invatate. S-a ofensat o cocoana, care veni nervoasa la scoala sa ma-ntrebe ce fel de istorie fac eu, de le tot cer sa formuleze propozitii. Sau un nene, destul de agitat si el, ma ameninta ca-si muta copilul la alta clasa pe motiv ca-l stresez corectandu-i cu rosu greselile de ortografie din lucrarile de control.
Parinti, deh! Mai priceputi decat mine la tot ce inseamna tintele educationale. dry.gif


--------------------
Fericirea e atunci cand ceea ce crezi, ceea ce spui si ceea ce faci sunt in armonie. M. Gandhi
http://scoalacreanga.blogspot.com/
http://preluca.blogspot.com/
si inca ceva
Mesaj personal
Top
ionescuemil76
Trimis: 12 Feb 2012, 08:16 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 618
Înscris: 4 Jan 12


QUOTE (mihaela costescu @ 6 Feb 2012, 09:52 AM)
Am doua fete ,in clasele a 7 si a 8-a,le-am ajutat tot timpul la matematica deoarece li s-au tot schimbat profesorii si fiecare vine cu un alt stil de predare.Acum profesorul de mate a devenit cel de fizica si e un dezastru.Isi suna sotia in ore(care e profesoara de mate) cand se impotmoleste la probleme sa o intrebe ,iar daca un exercitiu nu da ca la sfarsit zice elevilor "nu e important rezultatul ci modul cum lucrezi".Daca nici la mate nu e important.....Ministerul vrea performante de la copii,dar de ce nu incepe cu profesorii?La romana copii nu stiu nici care e subiectul intr-o propozitie. Ma potimesc cu ele pe la pregatire, dar ce sa invete in 2 ore cand au de recuperat atata materie.Cea mare are examen in vara si sunt disperata .Unde sunt oare profesorii de altadata care isi faceau orele nu asteptau sa te duci la pregatire ca acum?

1. Manualele si culegerile au greseli, chiar la greu. daca nu da ca la sfarsit nu inseamna ca profesorul e prost.
2.Unde sunt elevii de altadata, care mai si deschideau caietele acasa si-si mai faceau si temele. Nu stateau doar pe net ca acum, sau indrugau prostii acasa la parinti despre profesori, ca sa-si scuze lipsa lor de interese fata de carte.
Chiar credeti ca inghitim o prostie gen "profesorul de matematica isi suna sotia sa-i faca problemele"?? Va joaca pe degete "fetitele" dvs...Dar asa parinti, asa copii.
Mesaj personal
Top
ionescuemil76
Trimis: 12 Feb 2012, 08:20 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 618
Înscris: 4 Jan 12


QUOTE (Florin N @ 11 Mar 2011, 10:00 AM)
interesanta tema !
Profit de faptul ca este ''la inceput aceasta tema'' si voi incerca sa raspund punctual. Asta, deoarece sunt convins ca si aceasta tema ca si majoritatea celorlalte vor intra in ''analize'' si se va divaga mult de la subiect. S
Plecand de la faptul ca am trecut prin gimnaziu (copilul meu este in clasa a IX) asadar am ceva experienta ca parinte de copil in gimnaziu.
Asadar :
I. intai cateva considerente :
- matematica de gimnaziu este ''frumoasa'' . Dupa parerea mea, in gimnaziu se stabileste cine are ''drag'' de matematica si cine nu, cine are (anumite) inclinatii si cine nu
- la matematica, poate mai mult decat la alte materii exacte, conteaza foarte mult sa nu pierzi nimic in momentul in care ai pierdut o lectie ( nu ai inteles-o) inevitabil acest lucru se va resimti mai tarziu la alte lectii ori capitole.
- revin la termenul ''frumoasa'' si spun ca nu poti considera ca este frumoasa decat daca reusesti sa ii vezi frumusetea, decat daca cineva te ajuta , te invata sa ii vezi frumusetea .
Asadar aici intervine in primul rand profesorul si dupa care parintele. Daca aveti/avem noroc de un dascal bun va fi mult mai usor daca nu atunci apar problemele.
Matematica, in ceea mai mare parte poate fi predata in asa fel incat sa fie captivanta, in asa fel incat sa il faci pe elev /pe copil sa simta ca descopera frumusetea ei. Daca nu are copilul tau la clasa un astfel de dascal va fi ceva mai greu va trebui sa suplinesti acasa aceasta lipsa.
As putea sa continui destul mult cu astfel de considerente dar ma voi opri aici si am sa raspund punctual intrebarilor ridicate mai sus , subliniez ca raspund rpin prisma experientelor personale.
II.
prima intrebare : Nici profesorul din gimnaziu si nici cel de acum (clasa a IX-a) nu sunt acei dascali de care suneam mai sus. Nu pot sa spun ca sunt profesori rai, dar nu le preda matematica astfel incat sa ii desopere frumusetea si eventual sa isi descopere copilul eventualul interes fata de matematica. Cel din gemnaziu a ridicat stacheta foarte sus mai exact preda lectia la clasa si trecea la probleme foarte grele de la bun inceput, astfel incat buna parte din elevi ajungeau la o naturala dar falsa concluzie ca ei nu sunt buni la matmatica deoarece nu reusesc sa rezolve problemele. Si atunci am fost nevoiti sa suplinim acasa , norocul nostru este ca puteam ca parinti sa facem acest lucru.
a doua intrebare: Personal nu cred ca pot spune ca exista sau a existat o frustrare datorita faptului ca am reusit sa imi ajut copilul la matematica, dar copilul meu ca si alti colegi de clasa au fost de multe ori in situatia de a ''decide'' ca nu se pricepe ca nu este bun samd deoarece nu reuseste sa rezolve problemele date ca tema (unele gen gazeta matematica).
a treia intrebare: asa cum spuneam mai sus , l-am ajutat cum am putut mai bine lucrand acasa suplimentar si explicandu-i elementele pe care observam ca nu le stapaneste suficient de bine(si in gimnaziu si acum in liceu). Eu nu a trebuit sa apelez la meditatii dar poate fi si asta o solutie daca considerati ca este nevoie.

Imi cer scuze pentru .... ''lungimea'' raspunsului.

Stimate domn, din pacate noi profesorii de mate trebuie ca la ore sa pregatim elevii pentru genul de subiecte care se dau la examen. Care nu tin neaparat de frumusetea matematicii.
Iar cu "trecea la probleme foarte grele de la bun inceput", e discutabil, pentru elevul care nu-si da un minim interes la matematica toate problemele vor incepe sa fie foarte grele. Sa inteleg ca profesor bun, dupa dvs, e acela care face numai banalitati??
Oare ce "frumusete a matematicii" poti sa decoperi facand numai exercitii simple??Va cam bateti cap in cap.
Mesaj personal
Top
AdrianaLe
Trimis: 15 Feb 2012, 02:44 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 32
Înscris: 5 Mar 07


Este chiar distractiv! Desi este "forumul parintilor" pe el scriu cel mai mult profesorii frustrati.
Dragi profesori, daca un parinte are o nemultumire care "va ataca", imediat "muscati".
Sa stiti ca, din experienta noastra de parinti, sunt si cazuri, foarte multe, de profesori care nu stiu a preda sau nu au talentul de a preda sau pur si simplu nu le pasa.
Si sa mai stiti ca sunt MULTI parinti care isi ajuta copiii in tot ceea ce este legat de scoala, ii supravegheaza zilnic, invata alaturi de ei etc.
Si mai ceva ... MULTI copii chiar invata. Nu sunt ore destule in zi cat ar avea de invatat un elev. Circula pe Facebook o caricatura in care spunea cam asa: "Daca la fiecare materie preda alt profesor, cum ar putea un elev sa invete la toate materiile?"
Asa ca nu este cazul sa atacati fiecare parinte care indrazneste sa-si spuna nemultumirile.
Cu stima, un parinte
Mesaj personal
Top
ionescuemil76
Trimis: 15 Feb 2012, 11:22 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 618
Înscris: 4 Jan 12


QUOTE (AdrianaLe @ 15 Feb 2012, 01:44 PM)
Este chiar distractiv! Desi este "forumul parintilor" pe el scriu cel mai mult profesorii frustrati.
Dragi profesori, daca un parinte are o nemultumire care "va ataca",  imediat "muscati".
Sa stiti ca, din experienta noastra de parinti, sunt si cazuri, foarte multe, de profesori care nu stiu a preda sau nu au talentul de a preda sau pur si simplu nu le pasa.
Si sa mai stiti ca sunt MULTI parinti care isi ajuta copiii in tot ceea ce este legat de scoala, ii supravegheaza zilnic, invata alaturi de ei etc.
Si mai ceva ... MULTI copii chiar invata. Nu sunt ore destule in zi cat ar avea de invatat un elev. Circula pe Facebook o caricatura in care spunea cam asa: "Daca la fiecare materie preda alt profesor, cum ar putea un elev sa invete la toate materiile?"
Asa ca nu este cazul sa atacati fiecare parinte care indrazneste sa-si spuna nemultumirile.
Cu stima, un parinte



Aveti ceva dreptate, insa gresiti la "masurare".
Dvs ziceti ca profesorii slabi sunt "foarte multi" iar elevii care invata sunt "multi".
Nu e nicidecum asa. In realitate, profesorii slabi nu sunt asa multi, nici pe departe "foarte multi"(fara suparare, ma uit in cancelarie, nu vad niciunul), iar elevii care mai si invata sunt...pe cale de disparitie!!
Cat despre invatatul la toate materiile, hai sa fim seriosi, numeri pe degete elevii care mai fac asa ceva. Restul, numai dupa copiat/trisat, etc. Iar vina pentru faptul ca elevii ar trebui, teoretic sa invete la toate materiile(ca practic nu exista asa ceva) o are sistemul de admitere in liceu, nu profesorii.
Vorbiti ca "sunt si elevi care mai si invata", de parca asta ar fi ceva de ridicat in slavi, nu minima obligatie scolara a copilului.
La fel, este obligatia parintelui sa se "tina" de elev, sa-l controleze daca-si face temele, etc.
Bun asa, elevii nu pot sa invete la toate materiile, asta e de bun simt, dar macar de-ar invata la una-doua. Pe de alta parte, nu au vreo problema in a frecventa toate cluburile...

Acest mesaj a fost modificat de către ionescuemil76 la data 15 Feb 2012, 11:27 PM
Mesaj personal
Top
mami71
Trimis: 1 Mar 2012, 03:45 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 35
Înscris: 28 Feb 12


@ecaterina_iulia. Am citit cu placere comentariul dvs. si pot sa va spun ca ma regasesc in el in proportie de 100%. Si copilul meu e tot in clasa a V a si am procedat la fel ca si dvs. Am invatat impreuna, mai in joaca mai in serios si va asigur ca rezultatele copilului demonstreaza ca am procedat corect. Sfatul meu pentru orice parinte este acela de a petrece cat mai mult timp in compania lor. de a-i intelege si de a-i ajuta doar atunci cand e necesar. Copilul meu a indragit matematica in primul rand datorita unor cadre didactice de exceptie (si ma refer atat la d-na invatatoare cat mai ales la dl profesor de matematica). Bravo lor!
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

Opțiuni Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved