Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (2) [1] 2  ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> varsamintele pentru persoane cu handicap neincadrate, discutii privind plata
floricelflory
Trimis: 22 Jul 2011, 01:49 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 102
Înscris: 29 Nov 10


Buna ziua! Nu stiu daca a mai fost sau nu deschis subiectul privind varsamintele pentru persoanele cu handicap neincadrate , dar indraznesc sa deschid acest subiect acum deoarece nu mai primim fonduri pentru achizitia de materiale curatenie sau consumabile.
Intrebarea mea se adreseaza cu precadere acelora care au avut contract, sau au inca , cu unitati protejate de la care achizitioneaza servicii sau materiele diverse in contul sumei datorate la bugetul de stat pentru contributia de mai sus: din ce cont ati facut sau faceti plata catre acea unitate protejata?
Am discutat cu cateva persoane de la foruri superioare si parerile sunt impartite: unii spun ca trebuie sa facem plata din contul de cheltuieli materiale intrucat e o achizitie, altii ca ar fi corect din contul de finantare a chelt. de personal pentru ca acolo sunt prevazute sumele necesare pentru plata acestei contributii .
Organele de control nu au dreptul sa ne lamureasca cum si in ce fel, asa ca ..... nu trebuie sa a steptam decat un control ca sa stim cum e corect?!
Va rog , daca cineva se afla in situatia de a lucra cu unitati protejate sa ne lamureasca si pe noi cum a "descalcit" toata aceasta nebunie.
Multumesc anticipat tuturor celor care ne vor oferi informatii.
Mesaj personal
Top
marusca
Trimis: 24 Jul 2011, 11:51 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 293
Înscris: 1 May 02


Prea putine scoli platesc acest fond.....
Mesaj personalIntegrity Messenger IM
Top
ioanag2010
Trimis: 24 Jul 2011, 06:16 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 316
Înscris: 3 Jan 11


1. Varsamintele se platesc de la art. 20.30.30, conform MO.
2. Materialele achizitionate tot de la art. 20.30.30 si se inregistreaza la 3031 sau la 3028 in functie de ce se cumpara.
Atentie!!! chiar daca nu mai datorati aceasta contributie tot se depune declaratia 100 pe 0.
Mesaj personal
Top
llena
Trimis: 25 Jul 2011, 04:31 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 352
Înscris: 2 Mar 09


Poate cineva sa explice din nou ?Suma calculata pentru fond handicap este de 600 lei.Ce,cum si de unde pot achizitiona cu acesti bani?Legislatia ?Multumiri anticipate
Mesaj personal
Top
floricelflory
Trimis: 25 Jul 2011, 09:33 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 102
Înscris: 29 Nov 10


Multumesc de raspuns, ioanag2010, dar imi poti spune in ce monitor oficial scrie ca se plateste din contul de cheltuieli materiale desi bugetul privind aceasta datorie la buget este la titlul I?
Mesaj personal
Top
ioanag2010
Trimis: 25 Jul 2011, 10:18 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 316
Înscris: 3 Jan 11


Baza legala –Art. 78 alin. (2) si (3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap Art. 1-7 din Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap aprobate prin Ordinul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 590/2008
Art. I pct. 3 din Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.809/2008 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Acest mesaj a fost modificat de către ioanag2010 la data 25 Jul 2011, 10:28 AM
Mesaj personal
Top
floricelflory
Trimis: 25 Jul 2011, 11:58 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 102
Înscris: 29 Nov 10


Scuze daca sunt "stresanta" dar aceste acte legislative le cunosc si le-am citit si para-citit insa nu se specifica faptul ca , daca achizitionez materiale trebuie sa fac plata musai din contul de chelt. materiale desi nu am buget prevazut la cheltuieli materiale cu destinatia varsaminte pt. pers. handicap neincadrate. Am fost la finante si m-au intrebat unde sunt prevazute in buget aceste contrubutii si au zis ca acolo unde le am in buget de acolo sa fac plata desi e chel. materiala. Oricum a ramas sa se documenteze si dumnelaor ca sa fie sigure ca procedeaza cum trebuie dar in principiu au spsu ca pe ordinul de plata sa scriu achitat contract nr.... - compensat varsaminte persoane cu handicap neincadrate.
In cazul in care se lamuresc si dumnealor , va tin la curent.
Mesaj personal
Top
irinap
Trimis: 20 Aug 2011, 06:15 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 172
Înscris: 2 Mar 10


ioanag2010 a scris corect, eu platesc pentru persoane cu handicap la o unitate protejata cu care am incheiat contract ( prestari servicii si achizitii ) pentru ca am 60 persoane in unitate. plata se face din 203030- cheltuieli materiale, am avut curtea de conturi si nu au avut nimic de obiectat, daca nu aveti incheiat contract cu o unitate protejata pentru achizitii sau prestari servicii, atunci faceti virament catre stat tot de la acest articol.
Mesaj personal
Top
irinap
Trimis: 20 Aug 2011, 06:24 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 172
Înscris: 2 Mar 10


caioanag2010 a scris corect, eu platesc pentru persoane cu handicap la o unitate protejata cu care am incheiat contract ( prestari servicii si achizitii ) pentru a 6m0 persoane in unitate. plata se face din 203030- cheltuieli materiale, am avut curtea de conturi si nu au avut nimic de obiectat, daca nu aveti incheiat contract cu o unitate protejata pentru achizitii sau prestari servicii, atunci faceti virament catre stat tot de la acest articol.
Mesaj personal
Top
llena
Trimis: 22 Aug 2011, 06:05 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 352
Înscris: 2 Mar 09


De unde stiu ce unitati sunt protejate?
Mesaj personal
Top
ioanag2010
Trimis: 31 Aug 2011, 11:47 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 316
Înscris: 3 Jan 11


Legislatie unitati protejate si instructiuni contabile
Iata acum urmatoarele acte normative de functionare a unei interprinderi sociale tip unitate
protejata.
Legislatie unitati protejate autorizate.
Este vorba de urmatoatele legi:
1. Legea 448 / 2006 republicata
2. HG 268 / 2007 Normele metodologice de aplicare a legii 448
3. OUG 86 / 2008 de modificare a legii 448
4. Ordinul 590 / 2008 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor pentru aplicarea art. 78 din
Legea nr. 448 / 2006
Pentru a va facilita parcurgerea textelor, va prezentam mai jos doar extrasele de lege care
fac referire la unitatile protejate:
1. Legea 448 / 2006 republicata:
Art. 78. - (1) Persoanele cu handicap pot fi încadrate în muncă conform pregătirii lor
profesionale și capacității de muncă, atestate prin certificatul de încadrare în grad de handicap,
emis de comisiile de evaluare de la nivel județean sau al sectoarelor municipiului București.
(2) Autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puțin 50
de angajați, au obligația de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din
numărul total de angajați.
(3) Autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajează
persoane cu handicap în condițiile prevăzute la alin. 2, pot opta pentru îndeplinirea uneia dintre
următoarele obligații:
- a) să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând 50% din salariul de bază minim
brut pe țară înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap;
- cool.gif să achiziționeze produse sau servicii de la unități protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat în condițiile prevăzute la lit. a).
2. HG 268 / 2007 Normele metodologice de aplicare a legii 448:
Art. 43. - În sensul art. 77 alin. (3) lit. cool.gif din lege, achiziționarea produselor sau serviciilor de
la unitățile protejate se realizează lunar în baza unui contract, însoțit de factură și de dovada plății.
Art. 44. - Sunt considerate unități protejate, în sensul legii:
- a) operatorii economici cu personalitate juridică, indiferent de forma de proprietate și organizare, care au cel puțin 30% din numărul total de angajați persoane cu handicap încadrate cu contract individual de muncă;
- cool.gif secții, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, instituțiilor publice sau din cadrul ONG (organizațiilor neguvernamentale), care au gestiune proprie și cel puțin 30% din numărul total de angajați persoane cu handicap încadrate și salarizate;
3. OUG 86 / 2008 de modificare a legii 448:
Articolul 78 alineatul (3), litera cool.gif din legea 448 va avea urmatorul cuprins: lit. "b) sa
achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la lit. a)."
Precizam ca aceasta aberanta ordonanta de urgenta produce efecte desi nici pana acum nu are norme de aplicare!!!
4. Ordinul 590 / 2008 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448 / 2006
Art. 1. - Suma datorată de autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajează persoane cu handicap, reprezentând 50% din salariul de bază minim brut pe țară înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap, sau achiziționarea de produse sau servicii de la unități protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat, se declară la poziția 25 "Vărsăminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neîncadrate" din formularul 100 "Declarație
privind obligațiile de plată la bugetul de stat", aprobat prin Ordinul președintelui Agenție Naționale de Administrare Fiscală nr. 101/2008 privind aprobarea modelului și conținutul formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor și contribuțiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă, cu completările ulterioare.
Art. 2. - (1) Numărul de angajați care se ia în calcul este numărul mediu de angajați din lună.
(2) Se determină numărul mediu lunar de salariați din fiecare lună ca medie aritmetică simplă rezultată din suma efectivelor zilnice de salariați din luna respectivă, inclusiv zilele de repaus săptămânal, zilele de sărbători legale și alte zile în care, potrivit dispozițiilor legale, nu se lucrează, împărțită la numărul total de zile calendaristice. În efectivele zilnice nu vor fi incluși salariații aflați în concediu fără plată, cei aflați în grevă, cei detașați la lucru în străinătate și nici
cei ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate. Pentru fiecare zi de repaus săptămânal sau de sărbătoare legală se vor lua în calcul efectivele de salariați din ziua lucrătoare precedentă, cu excepția persoanelor al căror contract individual de muncă a încetat în acea zi.
(3) Salariații care nu sunt angajați cu normă întreagă vor fi incluși în numărul mediu proporțional cu timpul de lucru prevăzut în contractul individual de muncă.
Art. 3. - Procentul de 4% rezultat conform legii va fi un număr format din două zecimale, care se va înmulți cu 50% din salariul minim brut pe țară stabilit prin hotărâre a Guvernului în vigoare în luna pentru care se plătește.
Art. 4. - Achiziționarea produselor de la unitățile protejate poate fi parțială, existând posibilitatea plății doar a sumei neacoperite până la cea stabilită potrivit Legii nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 5. - În situația în care operatorul economic achiziționează produse sau servicii de la unități protejate autorizatepotrivit legii, pe bază de parteneriat, în sumă mai mică decât suma datorată bugetului de stat, operatorul economic va datora bugetului de stat diferența de sumă.
Art. 6. - În situația în care operatorul economic achiziționează produse sau servicii de la unități protejate autorizatepotrivit legii, pe bază de parteneriat, în sumă mai mare decât suma datorată bugetului de stat în luna respectivă, operatorul economic nu datorează nicio sumă bugetului de stat, iar diferența în plus se reportează în luna următoare, în sensul diminuării de plată.
Art. 7. - În contextul încadrării în muncă, prin persoană cu handicap se înțelege și persoana invalidă gradul III.
Iata acum informatii si recomandari privind inregistrarea in contabilitate a colaborarii cuunitatea noastra protejata:
Important
Veti declara cu ajutorul formularului 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“ urmatoarele:
1. suma datorata bugetului de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu ati angajat persoane cu handicap;
2. suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, utilizata pentru achizitionarea de produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat.
3. In cazul in care ati optat pentru achizitionarea de produse sau servicii realizate prin propriaactivitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, formularul 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“ se va completa astfel:
 in situatia in care valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare nu exista obligatia declararii pozitiei 25
„Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate“;
 in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei
datorate la bugetul de stat, in luna de raportare, la pozitia 25 „Varsaminte de la
persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate“ se declara diferenta
dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si
serviciilor achizitionate;
 in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mare decat echivalentul sumei
datorate la bugetul de stat, pozitia 25 „Varsaminte de la persoanele juridice pentru
persoanele cu handicap neincadrate“ nu se declara in luna de raportare, iar diferenta
de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.
Cum stabiliti numarul de salariati la care trebuie sa va raportati?
Numarul de angajati pe care trebuie sa-l luati in calcul este numarul mediu de angajati din luna.
Numarul mediu lunar de salariati din fiecare luna il determinati ca medie aritmetica simpla rezultata din suma efectivelor zilnice de salariati din luna respectiva, impartita la numarul total de zile calendaristice.
In efectivele zilnice veti include si:
1. zilele de repaus saptamanal;
2. zilele de sarbatori legale;
3. alte zile in care, potrivit dispozitiilor legale, nu se lucreaza.
Pentru fiecare zi de repaus saptamanal sau de sarbatoare legala vor fi luate in calcul efectivele de salariati din ziua lucratoare precedenta, cu exceptia persoanelor al caror contract individual de munca a incetat in acea zi.
In efectivele zilnice nu vor fi inclusi:
1. salariatii aflati in concediu fara plata;
2. salariatii aflati in greva;
3. salariatii detasati la lucru in strainatate;
4. salariatii ale caror contracte individuale de munca sunt suspendate.
Important
Salariatii care nu sunt angajati cu norma intreaga vor fi inclusi in numarul mediu proportional cu timpul de lucru prevazut in contractul individual de munca.
Procentul de 4% aplicat asupra numarului mediu de salariati astfel calculat va fi un numar format din doua zecimale pe care il veti inmulti cu 50% din salariul minim brut pe tara.
Se pot combina obligatiile alternative?
Puteti achizitiona produse de la unitati protejate doar partial, existand posibilitatea platii doar a sumei neacoperite.
In situatia in care achizitionati produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma mai mica decat suma datorata bugetului de stat, veti datora bugetului de stat diferenta de suma.
In situatia in care achizitionati produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, nu datorati nicio suma bugetului de stat.
Diferenta in plus o veti reporta in luna urmatoare, in sensul diminuarii sumei de plata.
Concluzie
Sumele datorate bugetului de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu ati angajat persoane cu handicap, precum si suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, utilizata pentru achizitionarea de produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat o veti declara Fiscului cu ajutorul
formularului 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“ la pozitia 25 „Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate“.
Acte normative aplicabile:
Art. 78 alin. (2) si (3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
Art. 1-7 din Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap aprobate prin Ordinul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 590/2008
Art. I pct. 3 din Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.809/2008 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Acest mesaj a fost modificat de către ioanag2010 la data 31 Aug 2011, 11:53 AM
Mesaj personal
Top
irinap
Trimis: 31 Aug 2011, 07:36 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 172
Înscris: 2 Mar 10


QUOTE (llena @ 22 Aug 2011, 06:05 AM)
De unde stiu ce unitati sunt protejate?

intrati pe ANPH si cautati acolo unitatile protejate si apoi vedeti care va avantajeaza in functie de ce vreti sa cumparati http://www.anph.ro/lista_institutii.php?idt=15&id_up=
Mesaj personal
Top
llena
Trimis: 1 Sep 2011, 05:38 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 352
Înscris: 2 Mar 09


Multumesc mult!
Mesaj personal
Top
e3676
Trimis: 20 Jul 2012, 11:18 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 180
Înscris: 24 Feb 12


QUOTE (ioanag2010 @ 31 Aug 2011, 11:47 AM)
Legislatie unitati protejate si instructiuni contabile
Iata acum urmatoarele acte normative de functionare a unei interprinderi sociale tip unitate
protejata.
Legislatie unitati protejate autorizate.
Este vorba de urmatoatele legi:
1. Legea 448 / 2006 republicata
2. HG 268 / 2007 Normele metodologice de aplicare a legii 448
3. OUG 86 / 2008 de modificare a legii 448
4. Ordinul 590 / 2008 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor pentru aplicarea art. 78 din
Legea nr. 448 / 2006
Pentru a va facilita parcurgerea textelor, va prezentam mai jos doar extrasele de lege care
fac referire la unitatile protejate:
1. Legea 448 / 2006 republicata:
Art. 78. - (1) Persoanele cu handicap pot fi încadrate în muncă conform pregătirii lor
profesionale și capacității de muncă, atestate prin certificatul de încadrare în grad de handicap,
emis de comisiile de evaluare de la nivel județean sau al sectoarelor municipiului București.
(2) Autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puțin 50
de angajați, au obligația de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din
numărul total de angajați.
(3) Autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajează
persoane cu handicap în condițiile prevăzute la alin. 2, pot opta pentru îndeplinirea uneia dintre
următoarele obligații:
- a) să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând 50% din salariul de bază minim
brut pe țară înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap;
- cool.gif să achiziționeze produse sau servicii de la unități protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat în condițiile prevăzute la lit. a).
2. HG 268 / 2007 Normele metodologice de aplicare a legii 448:
Art. 43. - În sensul art. 77 alin. (3) lit. cool.gif din lege, achiziționarea produselor sau serviciilor de
la unitățile protejate se realizează lunar în baza unui contract, însoțit de factură și de dovada plății.
Art. 44. - Sunt considerate unități protejate, în sensul legii:
- a) operatorii economici cu personalitate juridică, indiferent de forma de proprietate și organizare, care au cel puțin 30% din numărul total de angajați persoane cu handicap încadrate cu contract individual de muncă;
- cool.gif secții, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, instituțiilor publice sau din cadrul ONG (organizațiilor neguvernamentale), care au gestiune proprie și cel puțin 30% din numărul total de angajați persoane cu handicap încadrate și salarizate;
3. OUG 86 / 2008 de modificare a legii 448:
Articolul 78 alineatul (3), litera cool.gif din legea 448 va avea urmatorul cuprins: lit. "b) sa
achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la lit. a)."
Precizam ca aceasta aberanta ordonanta de urgenta produce efecte desi nici pana acum nu are norme de aplicare!!!
4. Ordinul 590 / 2008 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448 / 2006
Art. 1. - Suma datorată de autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajează persoane cu handicap, reprezentând 50% din salariul de bază minim brut pe țară înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap, sau achiziționarea de produse sau servicii de la unități protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat, se declară la poziția 25 "Vărsăminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neîncadrate" din formularul 100 "Declarație
privind obligațiile de plată la bugetul de stat", aprobat prin Ordinul președintelui Agenție Naționale de Administrare Fiscală nr. 101/2008 privind aprobarea modelului și conținutul formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor și contribuțiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă, cu completările ulterioare.
Art. 2. - (1) Numărul de angajați care se ia în calcul este numărul mediu de angajați din lună.
(2) Se determină numărul mediu lunar de salariați din fiecare lună ca medie aritmetică simplă rezultată din suma efectivelor zilnice de salariați din luna respectivă, inclusiv zilele de repaus săptămânal, zilele de sărbători legale și alte zile în care, potrivit dispozițiilor legale, nu se lucrează, împărțită la numărul total de zile calendaristice. În efectivele zilnice nu vor fi incluși salariații aflați în concediu fără plată, cei aflați în grevă, cei detașați la lucru în străinătate și nici
cei ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate. Pentru fiecare zi de repaus săptămânal sau de sărbătoare legală se vor lua în calcul efectivele de salariați din ziua lucrătoare precedentă, cu excepția persoanelor al căror contract individual de muncă a încetat în acea zi.
(3) Salariații care nu sunt angajați cu normă întreagă vor fi incluși în numărul mediu proporțional cu timpul de lucru prevăzut în contractul individual de muncă.
Art. 3. - Procentul de 4% rezultat conform legii va fi un număr format din două zecimale, care se va înmulți cu 50% din salariul minim brut pe țară stabilit prin hotărâre a Guvernului în vigoare în luna pentru care se plătește.
Art. 4. - Achiziționarea produselor de la unitățile protejate poate fi parțială, existând posibilitatea plății doar a sumei neacoperite până la cea stabilită potrivit Legii nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 5. - În situația în care operatorul economic achiziționează produse sau servicii de la unități protejate autorizatepotrivit legii, pe bază de parteneriat, în sumă mai mică decât suma datorată bugetului de stat, operatorul economic va datora bugetului de stat diferența de sumă.
Art. 6. - În situația în care operatorul economic achiziționează produse sau servicii de la unități protejate autorizatepotrivit legii, pe bază de parteneriat, în sumă mai mare decât suma datorată bugetului de stat în luna respectivă, operatorul economic nu datorează nicio sumă bugetului de stat, iar diferența în plus se reportează în luna următoare, în sensul diminuării de plată.
Art. 7. - În contextul încadrării în muncă, prin persoană cu handicap se înțelege și persoana invalidă gradul III.
Iata acum informatii si recomandari privind inregistrarea in contabilitate a colaborarii cuunitatea noastra protejata:
Important
Veti declara cu ajutorul formularului 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“ urmatoarele:
1. suma datorata bugetului de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu ati angajat persoane cu handicap;
2. suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, utilizata pentru achizitionarea de produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat.
3. In cazul in care ati optat pentru achizitionarea de produse sau servicii realizate prin propriaactivitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, formularul 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“ se va completa astfel:
 in situatia in care valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare nu exista obligatia declararii pozitiei 25
„Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate“;
 in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei
datorate la bugetul de stat, in luna de raportare, la pozitia 25 „Varsaminte de la
persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate“ se declara diferenta
dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si
serviciilor achizitionate;
 in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mare decat echivalentul sumei
datorate la bugetul de stat, pozitia 25 „Varsaminte de la persoanele juridice pentru
persoanele cu handicap neincadrate“ nu se declara in luna de raportare, iar diferenta
de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.
Cum stabiliti numarul de salariati la care trebuie sa va raportati?
Numarul de angajati pe care trebuie sa-l luati in calcul este numarul mediu de angajati din luna.
Numarul mediu lunar de salariati din fiecare luna il determinati ca medie aritmetica simpla rezultata din suma efectivelor zilnice de salariati din luna respectiva, impartita la numarul total de zile calendaristice.
In efectivele zilnice veti include si:
1. zilele de repaus saptamanal;
2. zilele de sarbatori legale;
3. alte zile in care, potrivit dispozitiilor legale, nu se lucreaza.
Pentru fiecare zi de repaus saptamanal sau de sarbatoare legala vor fi luate in calcul efectivele de salariati din ziua lucratoare precedenta, cu exceptia persoanelor al caror contract individual de munca a incetat in acea zi.
In efectivele zilnice nu vor fi inclusi:
1. salariatii aflati in concediu fara plata;
2. salariatii aflati in greva;
3. salariatii detasati la lucru in strainatate;
4. salariatii ale caror contracte individuale de munca sunt suspendate.
Important
Salariatii care nu sunt angajati cu norma intreaga vor fi inclusi in numarul mediu proportional cu timpul de lucru prevazut in contractul individual de munca.
Procentul de 4% aplicat asupra numarului mediu de salariati astfel calculat va fi un numar format din doua zecimale pe care il veti inmulti cu 50% din salariul minim brut pe tara.
Se pot combina obligatiile alternative?
Puteti achizitiona produse de la unitati protejate doar partial, existand posibilitatea platii doar a sumei neacoperite.
In situatia in care achizitionati produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma mai mica decat suma datorata bugetului de stat, veti datora bugetului de stat diferenta de suma.
In situatia in care achizitionati produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, nu datorati nicio suma bugetului de stat.
Diferenta in plus o veti reporta in luna urmatoare, in sensul diminuarii sumei de plata.
Concluzie
Sumele datorate bugetului de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu ati angajat persoane cu handicap, precum si suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, utilizata pentru achizitionarea de produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat o veti declara Fiscului cu ajutorul
formularului 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“ la pozitia 25 „Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate“.
Acte normative aplicabile:
Art. 78 alin. (2) si (3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
Art. 1-7 din Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap aprobate prin Ordinul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 590/2008
Art. I pct. 3 din Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.809/2008 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Si daca nu am decat 36 de angajati(did,aux,nedid.) mai trebuie sa calculez aceasta constributie? Edusalul ma intreaba intotdeauna cand fac calcul recapitulatie taxe de aceasta contributie?
Mesaj personal
Top
irinap
Trimis: 20 Jul 2012, 03:19 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 172
Înscris: 2 Mar 10


nu, trebuie sa aveti minim 50 persoane
Mesaj personal
Top
lucy.ana
Trimis: 15 Jan 2013, 01:11 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 126
Înscris: 5 Oct 12


dar cum calculati nr mediu de salariati? luand in calcul si salariatii cu norma de baza la alta unitate (cei cu completare de norma)?
Mesaj personal
Top
Adrianaionel
Trimis: 15 Jan 2013, 09:12 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 58
Înscris: 5 Jan 13


Floricelflori poti sa ne spui daca doamnele de la trezorerie ti-au dat un raspuns in legatura cu contul din care se plateste fondul de handucapati?
Doamna de la trezoreria mea TG.Jiu sustine ca se plateste de la salarii pentru ca este trecut in centralizatorul de la Edusal?
Mesaj personal
Top
stefi-deea
Trimis: 16 Jan 2013, 10:45 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 495
Înscris: 24 May 12


nr.norme(cf.stat functii, stat oct)X4%X350lei(700X50%)=....


--------------------
munca in zadar
Mesaj personal
Top
ioanag2010
Trimis: 16 Jan 2013, 02:03 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 316
Înscris: 3 Jan 11


revin cu precizari
ANEXA
Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice si
instructiunile de aplicare a acestuia la 31 decembrie 2005


IV. MONOGRAFIA PRIVIND ÎNREGISTRAREA IN CONTABILITATE A PRINCIPALELOR OPERATIUNI devine CAPITOLUL VIII si se modifica si se completează astfel:
1. La CONTURI DE TERTI, litera C: Decontari cu personalul si asigurarile sociale, dupa Nr.crt.13, se introduce Nr.crt.14 cu urmatorul continut:

Nr.crt. Descriere operatie Simbol
cont
debitor Simbol
cont
creditor
14. Inregistrarea sumelor datorate bugetului de stat de catre institutiile publice care nu au incadrat persoane cu handicap potrivit legii 635=446

Acest mesaj a fost modificat de către ioanag2010 la data 16 Jan 2013, 02:11 PM
Mesaj personal
Top
mihaela_iscu
Trimis: 11 Mar 2013, 05:09 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 15
Înscris: 1 Jul 12


ioanag2010, spune-mi, te rog, in cazul in care alegem sa achizitionam produse, bunuri sau servicii, ce articol contabil folosim?
Mai e potrivit 635=446? Nu cred. Va trebui sa avem 3021 sau 3028 pe debit dar pe credit? Folosim 401 ? Va fi mai greu de tinut evidenta sumei datorate pt. pers. cu handicap neangajate. O luna, doua folosim 635=446, altele doua, trei luni, 3021=401, nu e mai greu?
Inteleg ca ai studiat bine problematica, spune-mi te rog, cum procedezi tu!

Si inca ceva: in luna cand achizitionezi produse in valoare mai mare sau egala cu suma datorata la buget, nu mai intocmesti D100 deloc sau o intocmesti si completezi valoarea 0 la rd.22?

Astept cu nerabdare raspunsul tau!
MULTUMESC
Mesaj personal
Top
ioanag2010
Trimis: 13 Mar 2013, 03:05 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 316
Înscris: 3 Jan 11


scuze pt intarziere.
se intocmeste o nota explicativa cu calcul contributiei.

si achizitioneaza mat dar cu plata de la art. 20.30.30
3021=401
401=770

In declaratia 100 se trece 0 la randul 22
Mesaj personal
Top
Seb22
Trimis: 13 Mar 2013, 03:19 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 511
Înscris: 12 Nov 09


QUOTE (ioanag2010 @ 13 Mar 2013, 03:05 PM)
scuze pt intarziere.
se intocmeste o nota explicativa cu calcul contributiei.

si achizitioneaza mat dar cu plata de la art. 20.30.30
3021=401
401=770

In declaratia 100 se trece 0 la randul 22

"3.1.6. În cazul în care autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private au optat pentru achiziționarea de produse ori servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unitățile protejate autorizate, pe bază de parteneriat, pentru obligația prevăzută la poziția 20 "Vărsăminte de la persoane juridice pentru persoanele cu handicap neîncadrate" din Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul de stat, prevăzut în anexa nr. 11 la ordin, formularul se completează după cum urmează:
- în situația în care valoarea achizițiilor este în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat, în condițiile prevăzute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în luna de raportare nu există obligația declarării poziției 20 "Vărsăminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neîncadrate" din Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul de stat, prevăzut în anexa nr. 11 la ordin;
- în situația în care valoarea achizițiilor este mai mică decât echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, în condițiile prevăzute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în luna de raportare, la poziția 20 "Vărsăminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neîncadrate" din Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul de stat, prevăzut în anexa nr. 11 la ordin, se declară diferența dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat și valoarea produselor și serviciilor achiziționate;
- în situația în care valoarea achizițiilor este mai mare decât echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, în condițiile prevăzute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, poziția 20 "Vărsăminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neîncadrate" din Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul de stat, prevăzut în anexa nr. 11 la ordin, nu se declară în luna de raportare, iar diferența de sume se reportează în lunile următoare prin diminuarea obligației de plată. "

Ordin 1950/13.12.2012

Eu inteleg ca nu se declara deloc, nu ca se trece 0.

Acest mesaj a fost modificat de către Seb22 la data 13 Mar 2013, 03:20 PM
Mesaj personalTrimite email
Top
ioanag2010
Trimis: 13 Mar 2013, 03:41 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 316
Înscris: 3 Jan 11


trebuie efectuata o declaratie 100 cu 0, in caz contrar va veni o citatie de la Anaf ca nu ati depus declaratia 100 pt luna respectiva.
o colega a patit acest lucru.
Mesaj personal
Top
Seb22
Trimis: 13 Mar 2013, 03:50 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 511
Înscris: 12 Nov 09


QUOTE (ioanag2010 @ 13 Mar 2013, 03:41 PM)
trebuie efectuata o declaratie 100 cu 0, in caz contrar va veni o citatie de la Anaf ca nu ati depus declaratia 100 pt luna respectiva.
o colega a patit acest lucru.

Atat timp cat varsamintele nu apar in vectorul fiscal, nu vad cum sa va oblige ANAF sa depuneti declaratie. Cel putin la noi nu se intampla asta. Dar, din nou, cate judete, atatea obiceiuri...

Acest mesaj a fost modificat de către Seb22 la data 13 Mar 2013, 03:53 PM
Mesaj personalTrimite email
Top
ovi_contabil
Trimis: 30 Sep 2013, 02:06 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 56
Înscris: 12 Oct 11


Buna ziua!
Exact aceeasi nelamurire o am si eu.
In urma unui control de la Curtea de Conturi am fost obligati sa platim acel fond..atat noi ca scoala cat si primaria comunei.
Doar ca cei de la primarie spun ca fondul se plateste din contul de materiale, fara insa a achizitiona produse, ci doar plata la bugetul de stat a contributiei (inclusiv in programul de contabilitate apare pe art. 20.01.30) iar eu cred ca din moment ce apare si pe anexa 3 si apare si in edusal trebuie platit din fondul de ch. de personal si depunerea D100.

Care este adevarul?

Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (2) [1] 2  Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved