Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



  Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Teste initiale
didaia
Trimis: 20 Sep 2011, 05:00 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 251
Înscris: 28 Jul 10


Imi spuneti, va rog, trebuie sa aplic la clasa modelul de test de pe edu sau pot concepe eu unul? Trebuie sa dau religie la clasa a VIII a, iar modelul propus mi se pare mai degraba pentru titularizare, cel putin ultimul punct. Va multumesc!
Mesaj personal
Top
roset
Trimis: 20 Sep 2011, 06:08 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 9.795
Înscris: 24 Jan 09


Sunt modele! Nu sunt cele obligatorii! Ultima ,,indicație:elaborarea lor la nivelul comisiilor metodice!


--------------------
,,Pentru a spune adevărul e nevoie de cel puțin doi oameni-unul care să îl spună și celălalt care să îl asculte”!
,,Când ai dubii,spune adevarul!” (Mark Twain)
,,Cine zâmbește atunci când lucrurile merg prost s-a gândit deja pe cine să dea vina”!
Mesaj personalTrimite emailYahoo
Top
sufletelul
Trimis: 21 Sep 2011, 03:08 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 304
Înscris: 18 Jul 09


La clasa a III-a, limba si literatura romana, nu se respecta continuturile invatate in clasa a II-a. Citez: "Alcătuieste o propozitie în care să se afle si cuvântul l-a." In clasa a II-a nu se studiaza ortograma la/l-a. Si inca ceva : "l-a" nu este un cuvant.

Mesaj personal
Top
pamicx
Trimis: 21 Sep 2011, 03:50 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 301
Înscris: 28 Jul 08


QUOTE (sufletelul @ 21 Sep 2011, 03:08 PM)
La clasa a III-a, limba si literatura romana, nu se respecta continuturile invatate in clasa a II-a. Citez: "Alcătuieste o propozitie în care să se afle si cuvântul l-a." In clasa a II-a nu se studiaza ortograma la/l-a. Si inca ceva : "l-a" nu este un cuvant.

niste inteligenti au conceput modelele..de aceea ni s-a zis doar sa ne ghidam dupa ele, nu sa le folosim.
Mesaj personal
Top
didaia
Trimis: 21 Sep 2011, 05:49 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 251
Înscris: 28 Jul 10


Si planificarilesunt o problema, cred ca cine le-a conceput nu prea a fost pe la catedra. Cica: fiecare unitate se termina cu evaluare, dar nu este lasata o saptamana pentru asta, cumva dau si evaluare si predau si alta lectie in aceeasi zi? Nu prea cred cu 4 clase simultane confused05.gif
Mesaj personal
Top
sufletelul
Trimis: 21 Sep 2011, 06:41 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 304
Înscris: 18 Jul 09


la testul initial pentru clasa a IV-a, limba romana, un item suna asa:
"Creeaza o propozitie in care verbul a dansa sa fie la timpul viitor"....dar in clasa a III-a se invata doar persoana si numarul verbului...


Mesaj personal
Top
sufletelul
Trimis: 21 Sep 2011, 06:42 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 304
Înscris: 18 Jul 09


Scuza! La
Mesaj personal
Top
sufletelul
Trimis: 21 Sep 2011, 06:43 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 304
Înscris: 18 Jul 09


Se prevede ca rezultatele testelor initiale sa fie anuntate individual fiecarui copil si/sau parinte. Pai, pot eu sa chem parintii dintr-o scoala cu 3 clase paralele, a 25-30 elevi fiecare? Intr-o asemenea situatie avem 3X4X30 = 360 elevi. Deci, daca acord un minut fiecarui parinte, imi ia 6 ore. Dar nu pot sa imi bat joc de parinte si sa ii acord un minut. Daca ii acord 5 minute, imi ia 30 ore. Cum naveta nu se deconteaza daca primaria nu are bani, imi voi duce dormitorul in scoala si voi astepta parintii pentru a le comunica rezultatele copiilor lor. Cred ca asta asteapta domnul ministru de la noi dascalii.

Mesaj personal
Top
sufletelul
Trimis: 21 Sep 2011, 06:43 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 304
Înscris: 18 Jul 09


Nici nu poate fi vorba numai de 1 minut rezervat fiecărui părinte / elev pentru a i se comunica rezultatul la test! În noile precizări primite, se specifică :" rezultatele obținute în urma evaluării se comunică individual elevilor și părinților/ reprezentanților legali, cărora li se fac cunoscute și acțiunile propuse de cadrul didactic pentru a remedia deficiențele/a asigura progresul școlar/a stimula performanța, precum și măsurile necesare de susținere a elevului de către familie." Ce ziceți de planul individualizat?

Mesaj personal
Top
sufletelul
Trimis: 21 Sep 2011, 06:51 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 304
Înscris: 18 Jul 09


OBSERVAȚII
privind planificările calendaristice model prezentate pe site-ul www.edu.ro

Dacă programele școlare nr. 5097/2009 și 4988/2008 pentru clasele I-VIII la disciplina Educație muzicală sunt în vigoare și ținând cont de structura anului școlar 2011-2012 se impune să facem câteva observații:

1. Anul școlar 2011-2012 are 36 de săptămâni deci planificarile calendaristice trebuie să prevada continuturile pentru toate acestea și nu numai pentru 35 de săptămâni. Din aceste 36 de ore o oră din săptămâna 2-6 aprilie 2012 este afectată desfășurării activităților educative cuprinse în programul “Școala altfel”.

2. La clasa a V-a

• Conținuturi neprăvăzute de programa școlară: semne de repetiție, anacruza;
• Conținuturi lipsă din planificare: cântarea individuală, în grup,monodică, în dialog,deprinderi de tehnică instrumentală, repertoriu de lucrări instrumentale,timbrul vocal(voci de copii,femei,bărbați) și timbrul instrumental(formații de instrumente).
• Studierea tonalității și gamei Do major înaintea studierii intervalelor muzicale este inoportună(noțiuni ca terță, sextă, septimă sunt necunoscute elevilor)
• Dacă intonarea unor cântece din repertoriul pascal este considerată ca inclusă în unitatea de învățare „practica muzicală”, intonarea unor colinde si cântece de iarnă este inclusă în unitatea de învățare „elemente de cultură muzicală”;

3. La clasa aVI-a

• Interpretarea cu acompaniament instrumental a unor cântece cunoscute nu poate fi realizată mai ales în prima oră din moment ce în planificarea pentru clasa aV-a nu sunt prevăzute ore de studiere a unor instrumente muzicale;
• Unele conținuturi nu sunt cerute de programa școlară: genuri muzicale de factură populară(colinda și cântecele de iarnă), anacruza,.muzica religioasă(doar pentru cei care au 2 ore pe săptămână);

4. La clasa aVII-a

• Conținuturi neprevăzute de programa școlară: organizări sonore modale, scări și moduri populare, trioletul( doar pentru cewi care au 2 ore pe săptămână);
• Conținuturi care lipsesc din planificarea calendaristică și prevăzute de programa școlară: deprinderi de acompaniament instrumental, cântarea monodică,tempoul și nuanțele și rolul lor expresiv(actualizare)formații instrumentale (taraful și orchestra populară).

5. La clasa a VIII-a

• Deprinderile de tehnică instrumentală sau de acompaniament nu pot fi însușite într-o oră;
• Tonalitățile și gamele prevăzute de programa școlară nu pot fi studiate în 3 ore sau 6 ore (neconcordanță între nr. de ore și cel al săptămânilor) mai ales că avem alte 4 tonalități noi.
• Conținuturi care lipsesc din planificare : orchestra simfonică (foarte important mai ales că urmează cunoașterea unor genuri precum concertul instrumental și simfonia);
• Conținuturi care nu sunt prevăzute de programa școlară: formații vocale și vocal-instrumentale;

În consecință chiar dacă s-a vrut a fi un sprijin real profesorilor nu s-a realizat decât o stare de confuzie.

Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

Opțiuni Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved