Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (2) [1] 2  ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> def franceza
fazl
Trimis: 26 Jun 2012, 09:41 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 25
Înscris: 26 Jun 12


va rog cine ma poate ajuta cu materiale pentru definitivat la didactica limbii franceze sign28.gif sign28.gif

Acest mesaj a fost modificat de către fazl la data 26 Jun 2012, 09:42 PM
Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 4 Jul 2012, 11:10 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Bon.
Haideti sa invatam/ recapitulam impreuna.

Pentru tipurile de discurs/ text va recomand acest site :

http://www.site-magister.com/typtxt.htm

Mesaj personal
Top
fazl
Trimis: 5 Jul 2012, 04:12 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 25
Înscris: 26 Jun 12


multumesc happy30.gif happy30.gif happy30.gif happy30.gif happy30.gif
Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 5 Jul 2012, 05:37 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Pentru évaluation am gasit acest site cu o prezentare, zic eu, foarte ok.

http://www.unilorin.edu.ng/publications/sanni/lapor.htm

Ce as puncta eu la un astfel de subiect :
-cele 3 tipuri de evaluare (normative, formative, sommative) le-as caracteriza pe rand, apoi as explica rolul evaluarii in procesul de invatare.
-mijloace de evaluare, aici m-as lega si de evaluarea teoretica si cea practica , incoveniente, avantaje, specificul fiecareia;
-rezultatele evaluarii;
-timpul si evaluarea...

Voi cum ati aborda subiectul Evaluarii ? Ati prezenta partea teoretica si atat ? Trebuie sa spunem numai cum au hotarat x, y, z in cutare carte de metodica ? sau putem scrie si cateva observatii, constari in urma evaluarilor pe care le-am facut la clasa ?
Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 5 Jul 2012, 05:45 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Are cineva cartea Dorinei Roman - "Didactique du français" ?
As vrea sa o trag la xerox.
Sau daca ati putea sa imi spuneti de unde o pot cumpara.
Multumesc.



Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 5 Jul 2012, 11:50 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Am gasit aceasta carte de metodica.

http://www.scribd.com/doc/81185046/carte-metodica

Observ ca o parte din subiectele programei sunt tratate aici.

Bonne chance !
Mesaj personal
Top
fazl
Trimis: 6 Jul 2012, 08:49 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 25
Înscris: 26 Jun 12


Multumesc ffff mult.Este o carte care contine aproape toate temele din programa.Eu am cartea MARIANEI DRAGOMIR DAR NU ESTE ATAT DE BUNA.EU sunt nelamurite in privinta secventelor didactice,inca tot n.am inteles care sunt pasii? happy30.gif happy30.gif happy30.gif
Mesaj personal
Top
anateodora
Trimis: 6 Jul 2012, 12:25 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 503
Înscris: 4 Mar 10


ce credeti ca vor da la metodica? eu sper ca vor fi aplicatii si nu teorie...
cum stati cu psihopedagogia?
literatura si gramatica sunt impreuna 30 puncte....nasol....
Mesaj personal
Top
fazl
Trimis: 6 Jul 2012, 01:11 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 25
Înscris: 26 Jun 12


NU STIU CE SA SPUN DAR IN ANII PRECEDENTI S-A DAT LA SCRIS DIN TEORIE,ASA CA NU M-AR MIRA SA PRIMIM SI NOI TOT TEORIE. confused24.gif confused24.gif confused24.gif
Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 6 Jul 2012, 04:24 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Cum suna un subiect de teorie ?

Acest mesaj a fost modificat de către Maia07 la data 6 Jul 2012, 04:28 PM
Mesaj personal
Top
fazl
Trimis: 6 Jul 2012, 08:28 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 25
Înscris: 26 Jun 12


LES ACTIVITES D'EXPRESSION ECRITE(BUCURESTI-2006) SAU L'ENSEIGNEMENT DE LA PHONETIQUE( ARGES -2006) confused06.gif confused06.gif
Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 7 Jul 2012, 04:10 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12




Are cineva in format electronic sau xerox cartea Alexandrei Cuniță și a lui Virel Vișan, "Abrégé de grammaire française" ?

Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 7 Jul 2012, 04:21 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Cum spuneam...propun sa ne ajutam aici. Cine vrea, cum vrea si cum poate.


Am scris unui amic francez (profesor) ca nu inteleg subiectele programei...nu-s picata din cer...am facut in facultate lingvistica, pragmatica...dar pe mine astfel de formulari ma incurca. Poate din cauza ca nu le stapanesc eu bine. Asa ca acest amic mi le-a tradus mai pe intelesul meu dupa ce eu i-am scris subiectele programei de la didactica.

Le atasez aici. Poate va va ajuta si pe voi in caz ca nu ati inteles la ce se refera subiectele programei.

1) Formation des compétences de réception du message écrit et d'expression en écrit.

Comment faire travailler la compréhension écrite et l’expression écrite aux élèves ?

2) Acquisitions dans le domaine des éléments de constructions de la communication : phonétique et orthographe, lexique, grammaire.
 Comment améliorer la prononciation, l’orthographe, le vocabulaire et la grammaire des élèves ?

3) Eléments de culture et civilisation; acquisitions dans le domaine des valeurs et des attitudes.
 Comment faire apprendre aux élèves ce qui est important pour les Français (valeurs, traditions) et comment les Français se comportent en public (attitudes, façons de faire) ?

4) La méthodologie communicative; activités communicatives et de créativité.
 Comment faire parler les élèves en cours de langue ?

5) La formation des compétences de réception du message oral et de l'expression orale.
 Comment faire travailler la compréhension orale et l’expression orale aux élèves ?

Acest mesaj a fost modificat de către Maia07 la data 7 Jul 2012, 04:23 PM
Mesaj personal
Top
anateodora
Trimis: 9 Jul 2012, 11:43 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 503
Înscris: 4 Mar 10


cine ma poate ajuta cu un material bun despre Marguerite Yourcenar? va rog mult....ca nu am cine stie ce.doar ce am gasit pe internet....
as mai avea nevoie si de poezia lui Hugo?
va rog frumos..orice aveti!
merci!
Mesaj personal
Top
daannaa111
Trimis: 9 Jul 2012, 03:04 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 53
Înscris: 10 Jun 09


buna
eu am dat def-ul anul trecut la sibiu si mai am cateva materiale in format electronic.
dc pot sa va ajut cu ceva, cu cea mai mare placere...
daannaa111@yahoo.com
Mesaj personalTrimite emailYahoo
Top
Maia07
Trimis: 13 Jul 2012, 11:52 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Coucou !

Voici un document PDF pentru predarea ortografiei :

http://cache.media.eduscol.education.fr/fi...bdef_213907.pdf
Mesaj personal
Top
anateodora
Trimis: 17 Jul 2012, 04:37 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 503
Înscris: 4 Mar 10


cum v-ati descurcat?
Mesaj personal
Top
miriam_1
Trimis: 17 Jul 2012, 04:40 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.241
Înscris: 17 Aug 05


Chiar nimeni nu a iesit din examenul de definitivat?
Mesaj personal
Top
anateodora
Trimis: 17 Jul 2012, 05:32 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 503
Înscris: 4 Mar 10


s-a afisat si baremul.....sper sa fi facuyt de 7....sa vedem!
Mesaj personal
Top
Asher
Trimis: 17 Jul 2012, 08:17 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 316
Înscris: 10 Feb 11


mi s-a parut greu la Camus!voi ce ati scris?
la fraza negativa nu am scris cum se numeau procedeele acelea...sad.gif(..nu invatasem din Cristea ...

la metodica am facut 5activitati ...dar depinde de profesor aici.voi ce activitati ati facut?
la psihopedag am scris defintitiile,beneficiile formelor si am mentionat la sfarsit faptul ca se leaga intre ele.....sad.gif(
In afara de subiectul frazei negative,celelalte raman la aprecierea corectorilor,lucru care ma ingrijoreaza!


voi???????
Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 17 Jul 2012, 08:35 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Buna,

Si eu sper la un 7...! Si consider ca merit un 7 sau un picut chiar peste.
Am tratat toate subiectele. Asa cum am putut...si stiut si cum am considerat eu ca este bine.
1. La literatura am cam batut campii...treburile astea cu eseuri imi dau batai de cap. Dar am incercat sa urmez structura unui eseu argumentativ...am adus o teza, apoi argumente, am folosit conectori logici, am sustinut o parere, am strecurat si cateva vorbe despre tema absurdului din opera lui Camus si ce impresii imi lasa. Am comentat si acea propozitie. Desigur, am incercat si o incheiere...
As vrea sa va intreb, cum v-ati formulat in text ? La ce persoana ? Persoana I singular ?
Eu am folosit persoana I, plural. Nu mai imi aduc aminte exact, dar parca in facultatea asa ne zicea...ca ne respectam cititorul daca folosim "nous" si nu "je"...Am stat putin in dubii ce sa fac...normal mi s-ar fi parut sa-l folosesc pe "je" ca ne cerea sa ne exprimam punctul nostru de vedere. Voi cum ati facut ?

2. La gramatica.."am filozafat" mult pe seama lui "ne" si "pas"...si nu mi-a trecut prin cap sa-l pomenesc si pe "guère" si care mai intrau la negatia totala. Pur si simplu le-am uitat, nu m-am gandit nicio clipa la ele. Apoi, am incercat definitii, caracteristici... in ce contexte, registre nu apare ne / pas...exemple. Am mentionat si cateva exemple pentru partiala si bine am facut ..imi era oarecare teama sa nu imi depuncteze ca le compar. Am zic ceva si de restrictiva...

3. Am facut o secventa...am precizat competentele, nivelul clasei, am spus ca la finalul orei elevii vor fi capabili sa...Am inventat un text care continea actele de vorbire inviter, accepter/ refuser...si pe seama lui am propusa activitati care cuprindeau exercitii variate in care copiii sa identifice actele de vorbire, sa le inlocuiasca s.a.m.d...
Ce ziceti, o fi buna o astfel de abordare ? Am stat putin sa ma gandesc...cum se face scventa didactica ...nu-i tot una cu proiectul didactic, nu ? Adica proiectul pedagogoic, planul de lectie are multe etape, trebuie structurat...la secventa nu trebuie sa punem durata...sa mentionam etape unei lectii, nu ? nici ce face profesorul...ce fac elevii...ma gandesc ca este o seventa...asa ca am incercat sa ma limitez la cele 3 etape prezentate in cerinte.

4. La pedagogie ...am lasat pe ultima suta de metri. Nu mai aveam timp...in 20 minute am tras un scris uratel...si am scris doua pagini si jumate. Norocul a fost ca tema a fost abordabila, ma asteptam la ceva mai rau la pedagogie. Am scris generalitati si cam stiam despre cele trei...mi-am dat seama ca la una dintre educatii m-am tot repetat...nu in idei, ci in cuvinte...sper ca nu vor depuncta treaba asta...

Iata, cam asta a fost la mine...
Sfer din tot sufletul sa iau un 7. Evaluand ceea ce am facut , cu simtul modestiei si realitatii, eu zic ca in urma la la ce-am scris (ca n-am dat-o numai in batut campii) , ar trebui sa trec examenul.

Va asteptam sa ne povestiti si voi. Si sper sa ne dam vesti bune peste o saptamana...
Merci de partage. smile.gif

Acest mesaj a fost modificat de către Maia07 la data 17 Jul 2012, 08:47 PM
Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 19 Jul 2012, 09:29 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Vad ca voi nu mai ziceti nimic...lasati ca zic eu. laugh.gif

Discutam cu un profesor francez si il intrebam ce persoana vom folosi intr-un eseu argumentativ. A zis ca "je" este absolut tabu...in astfel de texte, cel putin ...asa este la ei si ca ar fi indicat sa folosim formule impersonale sau pe "nous"...sau sa il utilizam pe "on".
Va spun si voua...ca poate va este de ajutor. smile.gif Eu incerc sa imi lamuresc nelamuririle, unde am semne de intrebare...ca data viitoare sa nu mai gresesc. wink.gif
Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 23 Jul 2012, 06:24 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Eu n-am vesti bune... sad.gif
Poate aveti voi...
Nu ezitati sa ne impartasiti bucuria... smile.gif
Mesaj personal
Top
Maia07
Trimis: 27 Jul 2012, 12:07 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 755
Înscris: 11 Jun 12


Am luat in urma contestatiei, din fericire. smile.gif
Dar...inca nu m-am lamurit care este forma unei secvente didactice.
Voi cum ati facut secventa didactica ? Ma puteti ajuta cu pareri ?
Va multumesc.

Acest mesaj a fost modificat de către Maia07 la data 27 Jul 2012, 12:09 PM
Mesaj personal
Top
anateodora
Trimis: 27 Jul 2012, 02:36 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 503
Înscris: 4 Mar 10


QUOTE (Maia07 @ 27 Jul 2012, 12:07 PM)
Am luat in urma contestatiei, din fericire. smile.gif
Dar...inca nu m-am lamurit care este forma unei secvente didactice.
Voi cum ati facut secventa didactica ? Ma puteti ajuta cu pareri ?
Va multumesc.

eu am luat deful..sunt f incantata..si cu o nota buna..la secventa didactica m-am temut si eu...dar se pare ca mi-a fost punctat cel putin cu 2.5 puncte....am scris la inceput partea care se scrie la proietul obisnuit..data, sc, nivelul, clasa...etc...obiectivele, metodele si mijloacele....apoi am precizat cum incep efectiv ora..adica elevii asculta un document audio....cu acel act de limbaj si apoi am precizat ca le scriu pe tabla cu ajutorul lor formele pt a invita, a refuza, a accepta.....apoi am trecut la cele 5 activitati...de recunoastere, folosire,... am cerut sa se faca un dialog in echipe pe care sa-l joace apoi in fata clasei...la sfarsit am zis ca evaluez prin aprecieri si prin note activitatea elevilor....si gata!
deci eu asa am facut si anul trecut la titularizare...am scris pe scurt cum incep ora...si am pus accent pe partea secventa de fixare.....
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (2) [1] 2  Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved