Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (19) « Primul ... 7 8 [9] 10 11 ... Ultimul » ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> proba scrisă, model-cadru
ilie marius
Trimis: 19 Jul 2012, 09:59 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 62
Înscris: 6 Jul 12


Intra pe urmatoarea pagina( pagina 2).Acolo gasesti titularizare invatatori.Eu invat din didactica specialitatii ,de Molan si ce-au mai postat fetele .

Acest mesaj a fost modificat de către ilie marius la data 19 Jul 2012, 10:01 PM
Mesaj personal
Top
AndreeaPana
Trimis: 19 Jul 2012, 10:04 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 358
Înscris: 11 Apr 12


eu am parcurs metodica marianei norel si acum urmeaza pedagogia pt invatamantul primar....ambele s-au postat in topicul invatatorilor wink.gif
Mesaj personal
Top
gabi2009
Trimis: 19 Jul 2012, 11:32 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.105
Înscris: 13 Jul 09


QUOTE (simonaclaudia @ 18 Jul 2012, 10:29 PM)
QUOTE (Lucian25 @ 18 Jul 2012, 07:07 PM)
a rezolvat cineva modelul de subiect de la invatatori?
daca da, cum ati abordat subiectele?
ce materiale folositi pentru invatat?

- metodica predarii limbii si literaturii romane la clasele 1-4
- didactica generala si elemente de pedagogie scolara
- manualele de lb. si literatura romana (clasele 1-4 )
Am exclus literatura , gramatica, celelalte metodici.
Modul meu de abordare este urmatorul : in primul rand imi stabilesc continutul literar ce urmeaza sa si-l insuseasca copiii sau consolidez deja ce au insusit sau evaluez, deci stabilesc tipul lectiei ca apoi sa-mi pot alege strategia didactica de abordare . De exemplu : plecand de la "Dumbrava minunata" de Mihail Sadoveanu,tipul lectiei : transmitere si insusire de cunostinte ,trebuie mai intai realizate cateva obiective operationale ca sa stiu exact ce urmaresc sa realizez in acea lectie :
O1 - sa recunoasca ,in urma auditiei, locul unde se desfasoara actiunea din lectura ce urmeaza sa fie studiata; ( dumbrava - folosind o strategie inductiva si euristica< MIXTA>, copiii evidentiaza elemente ale cadrului natural si deduc ca actiunea lecturii ce urmeaza a fi insusita se desfasoara in natura)
O2 - sa recunoasca elemente ale cadrului natural (prezente in lectura) pe baza suportului ilustrativ: "scorbura de rachita" , padurea deasa, bursucul , iepurele etc
O3- sa asculte cu atentie si interes lectura integrala a textului realizata de invatator ( pentru verificarea intelegerii textului se organizeaza o conversatie scurta , referitoare la autor, titlu , personaje, actiune).
O4- sa citeasca pe fragmente textul (cu voce tare sau in gand si sa sublinieze cuvintele necunoscute)
O5 - sa explice cuvintele noi folosindu-se de suportul ilustrativ (plansele expuse la inceputul lecturii)
O6- sa extraga ideile principale in baza intrebarilor si raspunsurilor folosite pentru clarificarea mesajului (planul de idei)
O7- sa redea continutul fragmentului citit(cu ajutor) axandu-se pe locul desfasurarii actiunii, personajele implicate si mesajul pe care acesta il transmite. " Sa te asemeni cu furnica la munca , cu iepurele la somn, cu cainele la credinta" .
Astfel am folosit strategia INDUCTIVA SI EURISTICA - conduc elevul de la analiza faptelor concrete la elaborarea notiunilor noi ; este si euristica deoarece am avut in vedere folsirea metodei conversatiei euristice ( dialog deschis intre elev si invatator; elevul poate formula intrebari, poate raspunde la intrebari, isi nelamureste neclaritatile. ex: De ce Patrocle vorbeste? . Astfel pe baza acestei metode elevul este indrumat sa formuleze intrabarile clar si precis, sa nu formuleze o noua intrebare pana nu afla raspunsul la intrebareaanterioara, sa-si stimuleze gandirea , sprijinindu-se , in formularea intrebarilor, pe faptele de limba deja cunoscute. Folosind aceasta strategie am atins primele trei obiective de referinta. Insa este lesne de inteles ca aceste obiective se realizeaza pe tot parcursul anului, de aceea consider ca este necesara elaborarea catorva obiective operationale.
Bun , pana aici am folosit sistemul traditional. Daca as fi ales o strategie didactica interactiva m-as orienta spre metoda "exploziei solare" ( starbursting). Astfel aceasta fiind o metoda noua de dezvoltare a creativitatii , similara brainstormingului) ma ajuta sa vad ce si cat au inteles copiii.
In ce consta metoda? Se scrie problema a carei solutie trebuie "descoperita" pe o foaie , apoi se insira cat mai multe intrebari care au legatura cu ea : ce? cand? cum? de ce? Problema la noi este "Dumbrava minunata" - CARE sunt personajele intamplarii?( Lizuca si Patrocle)
- CINE este autorul ? ( Mihail Sadoveanu)
- UNDE s-au adapostit cei doi?
- DE CINE ii era frica fetitei ? (de bursuc)
-CUM se comporta catelul? (protector, ca un adevarat prieten)
Este o metoda activ-participativa, mobilizeaza energiile elevului, il fac sa urmareasca cu interes si curiozitate lectia, astfel ii indeamna pe elevi sa-si puna in joc imaginatia, intelegerea ,puterea de anticipare etc
Pentru cel de-al 4-lea obiectiv de referinta , se poate (exemplu) propune copiilor sa alcatuiasca mici texte in care sa redea alt finalul povestii studiate. Astfel avem o strategie deductiva si ca metode didactice folosite : explicatia, problematizarea.
METODE : CONVERSATIA EURISTICA, LECTURA EXPLICATIVA, POVESTIREA, DESCRIEREA
STRATEGII DIDACTICE: STRATEGIA INDUCTIVA , EURISTICA.
Am punctat in linii generale , primele 2 secvente ale primului subiect.
Sper ca va este de folos si daca va ajuta cu ceva puteti sa-mi spuneti ca sa stiu daca sa completez si restul subiectului.
Nu de alta, dar ma dor degetele de atata scris la tastatura.
Spor !!!

Wooowww!!! Ai tratat foarte bine subiectele. Nota 10+++++++++++++++++ biggrin.gif
Serios! Imi place foarte mult modul de abordare al subiectelor. Felicitari inca o data!


--------------------
"La experiencia es una maestra severa porque primero te hace la prueba y te da la lección después"
Mesaj personal
Top
doina_protopopescu
Trimis: 19 Jul 2012, 11:54 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 766
Înscris: 26 Jul 06


QUOTE (simonaclaudia @ 18 Jul 2012, 10:29 PM)
QUOTE (Lucian25 @ 18 Jul 2012, 07:07 PM)
a rezolvat cineva modelul de subiect de la invatatori?
daca da, cum ati abordat subiectele?
ce materiale folositi pentru invatat?

- metodica predarii limbii si literaturii romane la clasele 1-4
- didactica generala si elemente de pedagogie scolara
- manualele de lb. si literatura romana (clasele 1-4 )
Am exclus literatura , gramatica, celelalte metodici.
Modul meu de abordare este urmatorul : in primul rand imi stabilesc continutul literar ce urmeaza sa si-l insuseasca copiii sau consolidez deja ce au insusit sau evaluez, deci stabilesc tipul lectiei ca apoi sa-mi pot alege strategia didactica de abordare . De exemplu : plecand de la "Dumbrava minunata" de Mihail Sadoveanu,tipul lectiei : transmitere si insusire de cunostinte ,trebuie mai intai realizate cateva obiective operationale ca sa stiu exact ce urmaresc sa realizez in acea lectie :
O1 - sa recunoasca ,in urma auditiei, locul unde se desfasoara actiunea din lectura ce urmeaza sa fie studiata; ( dumbrava - folosind o strategie inductiva si euristica< MIXTA>, copiii evidentiaza elemente ale cadrului natural si deduc ca actiunea lecturii ce urmeaza a fi insusita se desfasoara in natura)
O2 - sa recunoasca elemente ale cadrului natural (prezente in lectura) pe baza suportului ilustrativ: "scorbura de rachita" , padurea deasa, bursucul , iepurele etc
O3- sa asculte cu atentie si interes lectura integrala a textului realizata de invatator ( pentru verificarea intelegerii textului se organizeaza o conversatie scurta , referitoare la autor, titlu , personaje, actiune).
O4- sa citeasca pe fragmente textul (cu voce tare sau in gand si sa sublinieze cuvintele necunoscute)
O5 - sa explice cuvintele noi folosindu-se de suportul ilustrativ (plansele expuse la inceputul lecturii)
O6- sa extraga ideile principale in baza intrebarilor si raspunsurilor folosite pentru clarificarea mesajului (planul de idei)
O7- sa redea continutul fragmentului citit(cu ajutor) axandu-se pe locul desfasurarii actiunii, personajele implicate si mesajul pe care acesta il transmite. " Sa te asemeni cu furnica la munca , cu iepurele la somn, cu cainele la credinta" .
Astfel am folosit strategia INDUCTIVA SI EURISTICA - conduc elevul de la analiza faptelor concrete la elaborarea notiunilor noi ; este si euristica deoarece am avut in vedere folsirea metodei conversatiei euristice ( dialog deschis intre elev si invatator; elevul poate formula intrebari, poate raspunde la intrebari, isi nelamureste neclaritatile. ex: De ce Patrocle vorbeste? . Astfel pe baza acestei metode elevul este indrumat sa formuleze intrabarile clar si precis, sa nu formuleze o noua intrebare pana nu afla raspunsul la intrebareaanterioara, sa-si stimuleze gandirea , sprijinindu-se , in formularea intrebarilor, pe faptele de limba deja cunoscute. Folosind aceasta strategie am atins primele trei obiective de referinta. Insa este lesne de inteles ca aceste obiective se realizeaza pe tot parcursul anului, de aceea consider ca este necesara elaborarea catorva obiective operationale.
Bun , pana aici am folosit sistemul traditional. Daca as fi ales o strategie didactica interactiva m-as orienta spre metoda "exploziei solare" ( starbursting). Astfel aceasta fiind o metoda noua de dezvoltare a creativitatii , similara brainstormingului) ma ajuta sa vad ce si cat au inteles copiii.
In ce consta metoda? Se scrie problema a carei solutie trebuie "descoperita" pe o foaie , apoi se insira cat mai multe intrebari care au legatura cu ea : ce? cand? cum? de ce? Problema la noi este "Dumbrava minunata" - CARE sunt personajele intamplarii?( Lizuca si Patrocle)
- CINE este autorul ? ( Mihail Sadoveanu)
- UNDE s-au adapostit cei doi?
- DE CINE ii era frica fetitei ? (de bursuc)
-CUM se comporta catelul? (protector, ca un adevarat prieten)
Este o metoda activ-participativa, mobilizeaza energiile elevului, il fac sa urmareasca cu interes si curiozitate lectia, astfel ii indeamna pe elevi sa-si puna in joc imaginatia, intelegerea ,puterea de anticipare etc
Pentru cel de-al 4-lea obiectiv de referinta , se poate (exemplu) propune copiilor sa alcatuiasca mici texte in care sa redea alt finalul povestii studiate. Astfel avem o strategie deductiva si ca metode didactice folosite : explicatia, problematizarea.
METODE : CONVERSATIA EURISTICA, LECTURA EXPLICATIVA, POVESTIREA, DESCRIEREA
STRATEGII DIDACTICE: STRATEGIA INDUCTIVA , EURISTICA.
Am punctat in linii generale , primele 2 secvente ale primului subiect.
Sper ca va este de folos si daca va ajuta cu ceva puteti sa-mi spuneti ca sa stiu daca sa completez si restul subiectului.
Nu de alta, dar ma dor degetele de atata scris la tastatura.
Spor !!!

Abordezi foarte bine problemele, o singură remarcă aș avea: crezi că în cele 50 minute ale orei reușești să-ți atingi toate obiectivele pe care le-ai propus?
După cum am văzut, este o lecție de citire, probabil clasa a III-a, prima oră. Din câte știu eu, ideile principale se scot în ora a doua, pe baza lor copiii făcând și povestirea lecției. E doar o părere.....Oricum, îmi place mult modul cum tratezi subiectele. cool20.gif


--------------------
„Timpul este o fiară care are nesfârșita răbdare de a înghiți totul.” O. Paler
„Ceea ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată...”
Mesaj personal
Top
proud322000
Trimis: 20 Jul 2012, 12:09 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 25
Înscris: 21 Jul 09


De acord cu Gabi.Problema e insa ca noi practic trebuie neaparat sa stim ce texte se regasesc in manuale pentru a putea aborda subiectul....sau macar cate doua (text narativ,liric).e dificil sa realizezi o dirijare a invatarii daca nu ai textul in fata,ma refer la noi cei care nu am predat pe invatatori....trebuiau sa se gandeasaca si la asta,caci in cazul in care iei un text la intamplare din ce iti amintesti...te pot depuncta,din moment ce iti dau obictivele de referinta si continuturi din programe cls a II-a etc.varianta studiezi textele.dar mai sunt cunoasterea mediului,matematica,istorie geografie cls a-IV-A,ABSOLUT GRESIT FORMULATE CERINTELE.multimim simona pentru efortul depus.
Mesaj personal
Top
simonaclaudia
Trimis: 20 Jul 2012, 09:24 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 42
Înscris: 12 Jul 12


QUOTE (doina_protopopescu @ 19 Jul 2012, 11:54 PM)
QUOTE (simonaclaudia @ 18 Jul 2012, 10:29 PM)
QUOTE (Lucian25 @ 18 Jul 2012, 07:07 PM)
a rezolvat cineva modelul de subiect de la invatatori?
daca da, cum ati abordat subiectele?
ce materiale folositi pentru invatat?

- metodica predarii limbii si literaturii romane la clasele 1-4
- didactica generala si elemente de pedagogie scolara
- manualele de lb. si literatura romana (clasele 1-4 )
Am exclus literatura , gramatica, celelalte metodici.
Modul meu de abordare este urmatorul : in primul rand imi stabilesc continutul literar ce urmeaza sa si-l insuseasca copiii sau consolidez deja ce au insusit sau evaluez, deci stabilesc tipul lectiei ca apoi sa-mi pot alege strategia didactica de abordare . De exemplu : plecand de la "Dumbrava minunata" de Mihail Sadoveanu,tipul lectiei : transmitere si insusire de cunostinte ,trebuie mai intai realizate cateva obiective operationale ca sa stiu exact ce urmaresc sa realizez in acea lectie :
O1 - sa recunoasca ,in urma auditiei, locul unde se desfasoara actiunea din lectura ce urmeaza sa fie studiata; ( dumbrava - folosind o strategie inductiva si euristica< MIXTA>, copiii evidentiaza elemente ale cadrului natural si deduc ca actiunea lecturii ce urmeaza a fi insusita se desfasoara in natura)
O2 - sa recunoasca elemente ale cadrului natural (prezente in lectura) pe baza suportului ilustrativ: "scorbura de rachita" , padurea deasa, bursucul , iepurele etc
O3- sa asculte cu atentie si interes lectura integrala a textului realizata de invatator ( pentru verificarea intelegerii textului se organizeaza o conversatie scurta , referitoare la autor, titlu , personaje, actiune).
O4- sa citeasca pe fragmente textul (cu voce tare sau in gand si sa sublinieze cuvintele necunoscute)
O5 - sa explice cuvintele noi folosindu-se de suportul ilustrativ (plansele expuse la inceputul lecturii)
O6- sa extraga ideile principale in baza intrebarilor si raspunsurilor folosite pentru clarificarea mesajului (planul de idei)
O7- sa redea continutul fragmentului citit(cu ajutor) axandu-se pe locul desfasurarii actiunii, personajele implicate si mesajul pe care acesta il transmite. " Sa te asemeni cu furnica la munca , cu iepurele la somn, cu cainele la credinta" .
Astfel am folosit strategia INDUCTIVA SI EURISTICA - conduc elevul de la analiza faptelor concrete la elaborarea notiunilor noi ; este si euristica deoarece am avut in vedere folsirea metodei conversatiei euristice ( dialog deschis intre elev si invatator; elevul poate formula intrebari, poate raspunde la intrebari, isi nelamureste neclaritatile. ex: De ce Patrocle vorbeste? . Astfel pe baza acestei metode elevul este indrumat sa formuleze intrabarile clar si precis, sa nu formuleze o noua intrebare pana nu afla raspunsul la intrebareaanterioara, sa-si stimuleze gandirea , sprijinindu-se , in formularea intrebarilor, pe faptele de limba deja cunoscute. Folosind aceasta strategie am atins primele trei obiective de referinta. Insa este lesne de inteles ca aceste obiective se realizeaza pe tot parcursul anului, de aceea consider ca este necesara elaborarea catorva obiective operationale.
Bun , pana aici am folosit sistemul traditional. Daca as fi ales o strategie didactica interactiva m-as orienta spre metoda "exploziei solare" ( starbursting). Astfel aceasta fiind o metoda noua de dezvoltare a creativitatii , similara brainstormingului) ma ajuta sa vad ce si cat au inteles copiii.
In ce consta metoda? Se scrie problema a carei solutie trebuie "descoperita" pe o foaie , apoi se insira cat mai multe intrebari care au legatura cu ea : ce? cand? cum? de ce? Problema la noi este "Dumbrava minunata" - CARE sunt personajele intamplarii?( Lizuca si Patrocle)
- CINE este autorul ? ( Mihail Sadoveanu)
- UNDE s-au adapostit cei doi?
- DE CINE ii era frica fetitei ? (de bursuc)
-CUM se comporta catelul? (protector, ca un adevarat prieten)
Este o metoda activ-participativa, mobilizeaza energiile elevului, il fac sa urmareasca cu interes si curiozitate lectia, astfel ii indeamna pe elevi sa-si puna in joc imaginatia, intelegerea ,puterea de anticipare etc
Pentru cel de-al 4-lea obiectiv de referinta , se poate (exemplu) propune copiilor sa alcatuiasca mici texte in care sa redea alt finalul povestii studiate. Astfel avem o strategie deductiva si ca metode didactice folosite : explicatia, problematizarea.
METODE : CONVERSATIA EURISTICA, LECTURA EXPLICATIVA, POVESTIREA, DESCRIEREA
STRATEGII DIDACTICE: STRATEGIA INDUCTIVA , EURISTICA.
Am punctat in linii generale , primele 2 secvente ale primului subiect.
Sper ca va este de folos si daca va ajuta cu ceva puteti sa-mi spuneti ca sa stiu daca sa completez si restul subiectului.
Nu de alta, dar ma dor degetele de atata scris la tastatura.
Spor !!!

Abordezi foarte bine problemele, o singură remarcă aș avea: crezi că în cele 50 minute ale orei reușești să-ți atingi toate obiectivele pe care le-ai propus?
După cum am văzut, este o lecție de citire, probabil clasa a III-a, prima oră. Din câte știu eu, ideile principale se scot în ora a doua, pe baza lor copiii făcând și povestirea lecției. E doar o părere.....Oricum, îmi place mult modul cum tratezi subiectele. cool20.gif

smile.gif
Este un text de clasa a 2 -a ce are 3 fragmente, implicit 3 idei principale. Cele 50 minute sunt suficiente pentru :discutia introductiva si captarea atentiei, lectura explicativa (ca metoda de baza, iar aici se include si extragerea ideilor principale) si plus exercitiile de realizare a unui final, alt final decat cel al fragmentului comentat. Macar un text vor realiza, celalalt se va da tema pentru acasa.
Insa este foarte adevarat ca trebuie sa cunosti manualele. Sfatul meu este sa va procurati cate un manual pentru fiecare nivel si sa nextrageti unitatile de invatare cu toate etapele fiecareia.
Nu uitati sa inavatati ,sa repetati, metodele specifice predarii lb si literaturii romane la ciclul primar : metoda fonetico-analitica sintetica (invatarea scris-cititului) - etapele (pasii) invatarii unui fonem si etapele (pasii) transpunerii acestuia in grafem ; lectura explicativa - tipuri de citiri : in gand, cu voce tare, selectiva, in lant ...
Nu uitati ca la clasa 1 se mai da si dictare , care presupune o alta metoda si are alte etape. Ea trebuie sa cuprinda maxim 15 cuvinte .
In fine, sunt mult mai multe, insa eu ma axez foarte mult pe ceea ce este specific lb si literaturii romane.
Sa aveti o zi superba!
Mesaj personal
Top
simonaclaudia
Trimis: 20 Jul 2012, 09:25 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 42
Înscris: 12 Jul 12


QUOTE (doina_protopopescu @ 19 Jul 2012, 11:54 PM)
QUOTE (simonaclaudia @ 18 Jul 2012, 10:29 PM)
QUOTE (Lucian25 @ 18 Jul 2012, 07:07 PM)
a rezolvat cineva modelul de subiect de la invatatori?
daca da, cum ati abordat subiectele?
ce materiale folositi pentru invatat?

- metodica predarii limbii si literaturii romane la clasele 1-4
- didactica generala si elemente de pedagogie scolara
- manualele de lb. si literatura romana (clasele 1-4 )
Am exclus literatura , gramatica, celelalte metodici.
Modul meu de abordare este urmatorul : in primul rand imi stabilesc continutul literar ce urmeaza sa si-l insuseasca copiii sau consolidez deja ce au insusit sau evaluez, deci stabilesc tipul lectiei ca apoi sa-mi pot alege strategia didactica de abordare . De exemplu : plecand de la "Dumbrava minunata" de Mihail Sadoveanu,tipul lectiei : transmitere si insusire de cunostinte ,trebuie mai intai realizate cateva obiective operationale ca sa stiu exact ce urmaresc sa realizez in acea lectie :
O1 - sa recunoasca ,in urma auditiei, locul unde se desfasoara actiunea din lectura ce urmeaza sa fie studiata; ( dumbrava - folosind o strategie inductiva si euristica< MIXTA>, copiii evidentiaza elemente ale cadrului natural si deduc ca actiunea lecturii ce urmeaza a fi insusita se desfasoara in natura)
O2 - sa recunoasca elemente ale cadrului natural (prezente in lectura) pe baza suportului ilustrativ: "scorbura de rachita" , padurea deasa, bursucul , iepurele etc
O3- sa asculte cu atentie si interes lectura integrala a textului realizata de invatator ( pentru verificarea intelegerii textului se organizeaza o conversatie scurta , referitoare la autor, titlu , personaje, actiune).
O4- sa citeasca pe fragmente textul (cu voce tare sau in gand si sa sublinieze cuvintele necunoscute)
O5 - sa explice cuvintele noi folosindu-se de suportul ilustrativ (plansele expuse la inceputul lecturii)
O6- sa extraga ideile principale in baza intrebarilor si raspunsurilor folosite pentru clarificarea mesajului (planul de idei)
O7- sa redea continutul fragmentului citit(cu ajutor) axandu-se pe locul desfasurarii actiunii, personajele implicate si mesajul pe care acesta il transmite. " Sa te asemeni cu furnica la munca , cu iepurele la somn, cu cainele la credinta" .
Astfel am folosit strategia INDUCTIVA SI EURISTICA - conduc elevul de la analiza faptelor concrete la elaborarea notiunilor noi ; este si euristica deoarece am avut in vedere folsirea metodei conversatiei euristice ( dialog deschis intre elev si invatator; elevul poate formula intrebari, poate raspunde la intrebari, isi nelamureste neclaritatile. ex: De ce Patrocle vorbeste? . Astfel pe baza acestei metode elevul este indrumat sa formuleze intrabarile clar si precis, sa nu formuleze o noua intrebare pana nu afla raspunsul la intrebareaanterioara, sa-si stimuleze gandirea , sprijinindu-se , in formularea intrebarilor, pe faptele de limba deja cunoscute. Folosind aceasta strategie am atins primele trei obiective de referinta. Insa este lesne de inteles ca aceste obiective se realizeaza pe tot parcursul anului, de aceea consider ca este necesara elaborarea catorva obiective operationale.
Bun , pana aici am folosit sistemul traditional. Daca as fi ales o strategie didactica interactiva m-as orienta spre metoda "exploziei solare" ( starbursting). Astfel aceasta fiind o metoda noua de dezvoltare a creativitatii , similara brainstormingului) ma ajuta sa vad ce si cat au inteles copiii.
In ce consta metoda? Se scrie problema a carei solutie trebuie "descoperita" pe o foaie , apoi se insira cat mai multe intrebari care au legatura cu ea : ce? cand? cum? de ce? Problema la noi este "Dumbrava minunata" - CARE sunt personajele intamplarii?( Lizuca si Patrocle)
- CINE este autorul ? ( Mihail Sadoveanu)
- UNDE s-au adapostit cei doi?
- DE CINE ii era frica fetitei ? (de bursuc)
-CUM se comporta catelul? (protector, ca un adevarat prieten)
Este o metoda activ-participativa, mobilizeaza energiile elevului, il fac sa urmareasca cu interes si curiozitate lectia, astfel ii indeamna pe elevi sa-si puna in joc imaginatia, intelegerea ,puterea de anticipare etc
Pentru cel de-al 4-lea obiectiv de referinta , se poate (exemplu) propune copiilor sa alcatuiasca mici texte in care sa redea alt finalul povestii studiate. Astfel avem o strategie deductiva si ca metode didactice folosite : explicatia, problematizarea.
METODE : CONVERSATIA EURISTICA, LECTURA EXPLICATIVA, POVESTIREA, DESCRIEREA
STRATEGII DIDACTICE: STRATEGIA INDUCTIVA , EURISTICA.
Am punctat in linii generale , primele 2 secvente ale primului subiect.
Sper ca va este de folos si daca va ajuta cu ceva puteti sa-mi spuneti ca sa stiu daca sa completez si restul subiectului.
Nu de alta, dar ma dor degetele de atata scris la tastatura.
Spor !!!

Abordezi foarte bine problemele, o singură remarcă aș avea: crezi că în cele 50 minute ale orei reușești să-ți atingi toate obiectivele pe care le-ai propus?
După cum am văzut, este o lecție de citire, probabil clasa a III-a, prima oră. Din câte știu eu, ideile principale se scot în ora a doua, pe baza lor copiii făcând și povestirea lecției. E doar o părere.....Oricum, îmi place mult modul cum tratezi subiectele. cool20.gif

smile.gif
Este un text de clasa a 2 -a ce are 3 fragmente, implicit 3 idei principale. Cele 50 minute sunt suficiente pentru :discutia introductiva si captarea atentiei, lectura explicativa (ca metoda de baza, iar aici se include si extragerea ideilor principale) si plus exercitiile de realizare a unui final, alt final decat cel al fragmentului comentat. Macar un text vor realiza, celalalt se va da tema pentru acasa.
Insa este foarte adevarat ca trebuie sa cunosti manualele. Sfatul meu este sa va procurati cate un manual pentru fiecare nivel si sa nextrageti unitatile de invatare cu toate etapele fiecareia.
Nu uitati sa inavatati ,sa repetati, metodele specifice predarii lb si literaturii romane la ciclul primar : metoda fonetico-analitica sintetica (invatarea scris-cititului) - etapele (pasii) invatarii unui fonem si etapele (pasii) transpunerii acestuia in grafem ; lectura explicativa - tipuri de citiri : in gand, cu voce tare, selectiva, in lant ...
Nu uitati ca la clasa 1 se mai da si dictare , care presupune o alta metoda si are alte etape. Ea trebuie sa cuprinda maxim 15 cuvinte .
In fine, sunt mult mai multe, insa eu ma axez foarte mult pe ceea ce este specific lb si literaturii romane.
Sa aveti o zi superba!
Mesaj personal
Top
Lucian25
Trimis: 20 Jul 2012, 10:53 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 30
Înscris: 18 Jul 12


La nota finala la titularizare se mai ia in calcul nota de la inspectie?
Si daca da, cum se va calcula?
Mesaj personal
Top
ilie marius
Trimis: 20 Jul 2012, 11:07 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 62
Înscris: 6 Jul 12


Nota de la inspectie reprezinta 25% din nota finala. (3*C+I)/4

C - examen scris
I- inspectie

Daca la inspectie ai 10 si la examen ai 8., nota finala este (8.*3+10)/4=8.5

Mesaj personal
Top
Lucian25
Trimis: 20 Jul 2012, 12:27 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 30
Înscris: 18 Jul 12


unde mai exact e pagina 2?
da un link , te rog
Mesaj personal
Top
ilie marius
Trimis: 20 Jul 2012, 12:30 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 62
Înscris: 6 Jul 12


QUOTE (simonaclaudia @ 20 Jul 2012, 09:24 AM)

Insa este foarte adevarat ca trebuie sa cunosti manualele. Sfatul meu este sa va procurati cate un manual pentru fiecare nivel si sa nextrageti unitatile de invatare cu toate etapele fiecareia.

Am extras din manualul de Limba si literatura romana clasa a II a de Marcela Penes,ed Ana unitati de invatare si continuturi.Poate unii aveti nevoie.
Pentru cei care nu au manualul de clasa a II a am extras Unitatile de invatare si continututrile din manualul de Marcela Penes,editura Ana

Peneș Marcela, “Limba și literatura română”, manual pentru
clasa a II a, Editura Ana 2000, București, 2006
Unitate de invatare:La inceput de drum :
Continuturi Prezentarea manualului
Comunicarea orală. Povestirea unor intâmplări petrecute în vacanță.
Desteaptă-te, române!, de A Mureșanu.
Alfabetul. Grupurile de litere .
Unitate de invatare :Toamna:-
Continuturi Alfabetul toamnei
A sosit toamna
Lectură: Cearta literelor, de M. Peneș
Cărtile.
Titlul. Alineatul. Numărul paginii.
Așezarea textului in pagina cărții
Toamna in mușuroi, de M. Sorescu
Unitate de invatare :Toamna II
Continuturi Un puișor
Comunicarea orala după imagini și intrebări
Comunicarea scrisa. Procesul scrierii.
Ordonarea propozitiilor intr-un text
Asezarea textului in pagina caietului-copiere/ transcriere
Lectură : Suflețel învață, de M Sântimbreanu
Toamnă, de Emil Gârleanu.
Intrebări si răspunsuri
Prietenul adevărat-recapitulare
Așezarea textului in pagina caietului-copiere/ transcriere
Unitate de invatare :Universul familiei I
Continuturi Familia mea, după Baruțu T. Arghezi
Textul literar. Titlul. Autorul . Personajul
Povestirea orala a textului.
Propozitia. Intonarea propozitiei
Punctul. Semnul întrebării
Transcriere / dictare
Lectură : Tatăl și cei zece feciori, de Al Mitru
Telefonul
Recunoașterea personajelor
Virgula.
Unitate de invatare :Universul familiei II
Continuturi Puișorii, de Grigore Vieru
Intonarea propozitiei. Semnul exclamării.
Transcrierea unui dialog
Dumbrava minunată, M Sadoveanu
Lectură : Dumbrava minunată, de M. Sadoveanu (fragmente)
Linia de dialog ; două puncte
Unitate de invatare Sfaturi bune
Continuturi Banul muncit după Alexandru Mitru
Formularea unor întrebări și a unor răspunsuri
Citirea pe roluri a unor texte scurte
Semne de punctuație
Lectură : Pielea fermecată, poveste populară românească
Vine din pădure
Personajele textului
Citirea unor texte cu respectarea semnelor de punctuație impuse
Copiere / transcriere de texte
Unitate de invatare Anotimpul alb
Continuturi Iarna de Nicolae Labiș
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin diftongul „oa”
Cuvântul
Cuvintele , Ștefan Tudor
Lectură : Crăiasa Zăpezii ,de H.C. Andersen
Cuvinte cu ințeles asemănător
Uite, vine Mos Crăciun, de O. Cazimir
Unitate de invatare Bucurosi de oaspeti
Continuturi Cuvinte cu înțeles opus
Cu sania, după I. Agârbiceanu
Dialoguri dupa imagini
Colinde : Cu Moș Ajunul
Moș Crăciun
Ordonarea unor enunturi într-o succesiune logică
Cuvinte cu același ințeles și cu ințeles opus
Plugușorul
Sorcova
Steaua sus răsare
Unitatea de invatare Iarna
Continuturi Lectura : Iarna pe uliță, de George Coșbuc integral
Iarna pe uliță, de George Coșbuc. Textul literar
Poezie, poet
Silaba. Despărțtirea cuvintelor in silabe
La săniuș, după M. Sadoveanu
Scrierea corectă a cuvintelor într-un , într-o
Sunetul și litera. Vocalele și consoanele
Unitatea de invatare Hai la joaca ¡
Continuturi Doi frati cuminți, de E. Farago
Lectură – Poezii de Elena Farago
La grădina zoologică, M.Sorescu
O sperietoare, Frank Baum
Recapitulare semestrială:
Personajele textului. Citirea in dialog
Cuvântul, silaba, sunetul
Unitatea de invatare O lume miraculoasa
Continuturi În Țara proștilor, de Alexei Tolstoi
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de litere ce, ci.
Lectură : Prostia omenească, de I Creangă
Degețica, ( fragment) de H.C. Andersen
Delimitarea fragmentelor textului
Povestirea orală a textului
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de litere ge, gi.
Recapitulare grupurile de litere
Unitatea de invatare Vis si realitate
Continuturi Fetița cu părul azuriu, de A. Tolstoi
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de litere che, chi, ghe, ghi
Lectură:Lebedele, de H. Ch. Andersen
La bibliotecă
Identificarea unor povești.
Lectură: Povestea unui om leneș, de I. Creangă
Unitatea de invatare Salutare primavara
Continuturi Primăvara, de V. Alecsandri
Memorarea unor versuri
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de sunete ie, ia, ea
Copierea unui text
Despărțirea cuvintelor in silabe
Lectura : Cutremurul, V. Carianopol
Au sosit cocorii, de Cezar Petrescu
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de sunete oa, ua, uă
După ploaie
Unitatea de invatare Sarbatoarea primaverii
Continuturi La Paști, de G. Coșbuc.
Cuvinte care exprimă însușiri
Primăvara
Alcătuirea unui text scurt după imagini și intrebări
Ordonarea ideilor după imagini
Lectură : Țapul și șarpele,de P. Ispirescu
Lupul și mielul, de I. Creangă
Unitatea de invatare Din batrani se povesteste
Continuturi Strămoșii noștri
Povestirea textului
Transcriere / Dictare
Ștefan cel Mare și Vrâncioaia, după Al.Vlahuță (delimitarea fragmentelor; cuvinte cu sens asemănător)
Alcătuirea unui text pe baza unor întrebări
Lectura : Muma lui Ștefan cel Mare, de D. Bolintineanu
Cuza-Voda și sultanul, după Dumitru Almaș
( întrebări și răspunsuri)
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin consoana m inainte de consoanele b si p
Scrierea ortogramei s-a
Limba românească, de George Simion
Exprimarea propriilor opinii
Lectură.: Mândricel, de P. D. Popescu
Unitatea de invatare In lumea necuvantatoarelor
Continuturi Cioc! Cioc! Cioc!, după Emil Gârleanu
(întrebări și răspunsuri, ordonarea enunțurilor, desprinderea invățăturii unui text )
Transcriere
Lectura : Din lumea celor care nu cuvântă, de E. Gârleanu
Apolodor, de Gellu Naum (textul liric )
(întrebări și răspunsuri)
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin î, â
Lectură : Ciobănilă
Dialog despre Ciobănila. Povestirea unor fapte, întâmplări
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin litera „x”
Recapitulare. Vulpea și gâsca
Unitatea de invatare Vara in padure
Continuturi Lectură : Poezii de M. Eminescu
La mijloc de codru…, Mihai Eminescu (memorarea versurilor)
Scrierea corectă a ortogramelor dintr-o, dintr-un
Doi prieteni, de Anton Pann (împărțirea textului în fragmente logice, povestirea orală, desprinderea învățăturii )
Exerciții de scriere corectă
Compunere după imagini
Unitatea de invatare Sfarsit de an scolar
Continuturi Premiul întâi, după Marin Preda (povestirea orală, desprinderea învățăturii )
Scrierea funcțională : biletul
-copiere
-completarea unui bilet lacunar
-redactarea unui bilet
Vara –completarea unei convorbiri
A sosit vara- alcătuirea unui text pe baza unor întrebări
Vara , de Nichita Stănescu
Lectură : La scăldat, de I. Creangă
Unitatea de invatare Recapitulare finala
Continuturi Anotimpurile
Textul
Lectură : Povești
Ortogramele studiate
Semne de punctuație – scriere , intonație
Citirea corectă, fluentă a unor texte la prima vedere
Propoziția , cuvântul , silaba
Cuvinte cu ințeles asemănător și cuvinte cu sens opus
Evaluare finală I
Alfabetul
Grupurile de litere
Exercitii de scriere corectă
Lectura :Povești de Frații Grimm
Mesaj personal
Top
ilie marius
Trimis: 20 Jul 2012, 12:34 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 62
Înscris: 6 Jul 12


Intra pe pagina principala a Concursului de titularizare pe pagina 2
Mesaj personal
Top
AndreeaPana
Trimis: 20 Jul 2012, 12:48 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 358
Înscris: 11 Apr 12


QUOTE (Lucian25 @ 20 Jul 2012, 12:27 PM)
unde mai exact e pagina 2?
da un link , te rog
Mesaj personal
Top
AndreeaPana
Trimis: 20 Jul 2012, 12:49 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 358
Înscris: 11 Apr 12


QUOTE (Lucian25 @ 20 Jul 2012, 12:27 PM)
unde mai exact e pagina 2?
da un link , te rog
Mesaj personal
Top
gabi2009
Trimis: 20 Jul 2012, 03:12 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.105
Înscris: 13 Jul 09


QUOTE (doina_protopopescu @ 19 Jul 2012, 11:54 PM)
crezi că în cele 50 minute ale orei reușești să-ți atingi toate obiectivele pe care le-ai propus?

Nici nu trebuie in 50 de minute. Nici nu-ti cere sa proiectezi continuturile pentru o ora de curs. Pe ei ii intereseaza cum le explici elevilor, cum le predai anumite teme.


--------------------
"La experiencia es una maestra severa porque primero te hace la prueba y te da la lección después"
Mesaj personal
Top
arris_m
Trimis: 20 Jul 2012, 04:53 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 69
Înscris: 21 Jul 09


QUOTE (gabi2009 @ 20 Jul 2012, 03:12 PM)
QUOTE (doina_protopopescu @ 19 Jul 2012, 11:54 PM)
crezi că în cele 50 minute ale orei reușești să-ți atingi toate obiectivele pe care le-ai propus?

Nici nu trebuie in 50 de minute. Nici nu-ti cere sa proiectezi continuturile pentru o ora de curs. Pe ei ii intereseaza cum le explici elevilor, cum le predai anumite teme.

Sa inteleg ca vom scrie doar "Desfasurarea activitatii" fara sa scriem si de celelalte momente ale lectiei?
Mesaj personal
Top
Faye
Trimis: 20 Jul 2012, 05:09 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 9
Înscris: 19 Jun 12


QUOTE (ilie marius @ 20 Jul 2012, 12:30 PM)
QUOTE (simonaclaudia @ 20 Jul 2012, 09:24 AM)

Insa este foarte adevarat ca trebuie sa cunosti manualele. Sfatul meu este sa va procurati cate un manual pentru fiecare nivel si sa nextrageti unitatile de invatare cu toate etapele fiecareia.

Am extras din manualul de Limba si literatura romana clasa a II a de Marcela Penes,ed Ana unitati de invatare si continuturi.Poate unii aveti nevoie.
Pentru cei care nu au manualul de clasa a II a am extras Unitatile de invatare si continututrile din manualul de Marcela Penes,editura Ana

Peneș Marcela, “Limba și literatura română”, manual pentru
clasa a II a, Editura Ana 2000, București, 2006
Unitate de invatare:La inceput de drum :
Continuturi Prezentarea manualului
Comunicarea orală. Povestirea unor intâmplări petrecute în vacanță.
Desteaptă-te, române!, de A Mureșanu.
Alfabetul. Grupurile de litere .
Unitate de invatare :Toamna:-
Continuturi Alfabetul toamnei
A sosit toamna
Lectură: Cearta literelor, de M. Peneș
Cărtile.
Titlul. Alineatul. Numărul paginii.
Așezarea textului in pagina cărții
Toamna in mușuroi, de M. Sorescu
Unitate de invatare :Toamna II
Continuturi Un puișor
Comunicarea orala după imagini și intrebări
Comunicarea scrisa. Procesul scrierii.
Ordonarea propozitiilor intr-un text
Asezarea textului in pagina caietului-copiere/ transcriere
Lectură : Suflețel învață, de M Sântimbreanu
Toamnă, de Emil Gârleanu.
Intrebări si răspunsuri
Prietenul adevărat-recapitulare
Așezarea textului in pagina caietului-copiere/ transcriere
Unitate de invatare :Universul familiei I
Continuturi Familia mea, după Baruțu T. Arghezi
Textul literar. Titlul. Autorul . Personajul
Povestirea orala a textului.
Propozitia. Intonarea propozitiei
Punctul. Semnul întrebării
Transcriere / dictare
Lectură : Tatăl și cei zece feciori, de Al Mitru
Telefonul
Recunoașterea personajelor
Virgula.
Unitate de invatare :Universul familiei II
Continuturi Puișorii, de Grigore Vieru
Intonarea propozitiei. Semnul exclamării.
Transcrierea unui dialog
Dumbrava minunată, M Sadoveanu
Lectură : Dumbrava minunată, de M. Sadoveanu (fragmente)
Linia de dialog ; două puncte
Unitate de invatare Sfaturi bune
Continuturi Banul muncit după Alexandru Mitru
Formularea unor întrebări și a unor răspunsuri
Citirea pe roluri a unor texte scurte
Semne de punctuație
Lectură : Pielea fermecată, poveste populară românească
Vine din pădure
Personajele textului
Citirea unor texte cu respectarea semnelor de punctuație impuse
Copiere / transcriere de texte
Unitate de invatare Anotimpul alb
Continuturi Iarna de Nicolae Labiș
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin diftongul „oa”
Cuvântul
Cuvintele , Ștefan Tudor
Lectură : Crăiasa Zăpezii ,de H.C. Andersen
Cuvinte cu ințeles asemănător
Uite, vine Mos Crăciun, de O. Cazimir
Unitate de invatare Bucurosi de oaspeti
Continuturi Cuvinte cu înțeles opus
Cu sania, după I. Agârbiceanu
Dialoguri dupa imagini
Colinde : Cu Moș Ajunul
Moș Crăciun
Ordonarea unor enunturi într-o succesiune logică
Cuvinte cu același ințeles și cu ințeles opus
Plugușorul
Sorcova
Steaua sus răsare
Unitatea de invatare Iarna
Continuturi Lectura : Iarna pe uliță, de George Coșbuc integral
Iarna pe uliță, de George Coșbuc. Textul literar
Poezie, poet
Silaba. Despărțtirea cuvintelor in silabe
La săniuș, după M. Sadoveanu
Scrierea corectă a cuvintelor într-un , într-o
Sunetul și litera. Vocalele și consoanele
Unitatea de invatare Hai la joaca ¡
Continuturi Doi frati cuminți, de E. Farago
Lectură – Poezii de Elena Farago
La grădina zoologică, M.Sorescu
O sperietoare, Frank Baum
Recapitulare semestrială:
Personajele textului. Citirea in dialog
Cuvântul, silaba, sunetul
Unitatea de invatare O lume miraculoasa
Continuturi În Țara proștilor, de Alexei Tolstoi
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de litere ce, ci.
Lectură : Prostia omenească, de I Creangă
Degețica, ( fragment) de H.C. Andersen
Delimitarea fragmentelor textului
Povestirea orală a textului
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de litere ge, gi.
Recapitulare grupurile de litere
Unitatea de invatare Vis si realitate
Continuturi Fetița cu părul azuriu, de A. Tolstoi
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de litere che, chi, ghe, ghi
Lectură:Lebedele, de H. Ch. Andersen
La bibliotecă
Identificarea unor povești.
Lectură: Povestea unui om leneș, de I. Creangă
Unitatea de invatare Salutare primavara
Continuturi Primăvara, de V. Alecsandri
Memorarea unor versuri
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de sunete ie, ia, ea
Copierea unui text
Despărțirea cuvintelor in silabe
Lectura : Cutremurul, V. Carianopol
Au sosit cocorii, de Cezar Petrescu
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de sunete oa, ua, uă
După ploaie
Unitatea de invatare Sarbatoarea primaverii
Continuturi La Paști, de G. Coșbuc.
Cuvinte care exprimă însușiri
Primăvara
Alcătuirea unui text scurt după imagini și intrebări
Ordonarea ideilor după imagini
Lectură : Țapul și șarpele,de P. Ispirescu
Lupul și mielul, de I. Creangă
Unitatea de invatare Din batrani se povesteste
Continuturi Strămoșii noștri
Povestirea textului
Transcriere / Dictare
Ștefan cel Mare și Vrâncioaia, după Al.Vlahuță (delimitarea fragmentelor; cuvinte cu sens asemănător)
Alcătuirea unui text pe baza unor întrebări
Lectura : Muma lui Ștefan cel Mare, de D. Bolintineanu
Cuza-Voda și sultanul, după Dumitru Almaș
( întrebări și răspunsuri)
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin consoana m inainte de consoanele b si p
Scrierea ortogramei s-a
Limba românească, de George Simion
Exprimarea propriilor opinii
Lectură.: Mândricel, de P. D. Popescu
Unitatea de invatare In lumea necuvantatoarelor
Continuturi Cioc! Cioc! Cioc!, după Emil Gârleanu
(întrebări și răspunsuri, ordonarea enunțurilor, desprinderea invățăturii unui text )
Transcriere
Lectura : Din lumea celor care nu cuvântă, de E. Gârleanu
Apolodor, de Gellu Naum (textul liric )
(întrebări și răspunsuri)
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin î, â
Lectură : Ciobănilă
Dialog despre Ciobănila. Povestirea unor fapte, întâmplări
Scrierea corectă a cuvintelor care conțin litera „x”
Recapitulare. Vulpea și gâsca
Unitatea de invatare Vara in padure
Continuturi Lectură : Poezii de M. Eminescu
La mijloc de codru…, Mihai Eminescu (memorarea versurilor)
Scrierea corectă a ortogramelor dintr-o, dintr-un
Doi prieteni, de Anton Pann (împărțirea textului în fragmente logice, povestirea orală, desprinderea învățăturii )
Exerciții de scriere corectă
Compunere după imagini
Unitatea de invatare Sfarsit de an scolar
Continuturi Premiul întâi, după Marin Preda (povestirea orală, desprinderea învățăturii )
Scrierea funcțională : biletul
-copiere
-completarea unui bilet lacunar
-redactarea unui bilet
Vara –completarea unei convorbiri
A sosit vara- alcătuirea unui text pe baza unor întrebări
Vara , de Nichita Stănescu
Lectură : La scăldat, de I. Creangă
Unitatea de invatare Recapitulare finala
Continuturi Anotimpurile
Textul
Lectură : Povești
Ortogramele studiate
Semne de punctuație – scriere , intonație
Citirea corectă, fluentă a unor texte la prima vedere
Propoziția , cuvântul , silaba
Cuvinte cu ințeles asemănător și cuvinte cu sens opus
Evaluare finală I
Alfabetul
Grupurile de litere
Exercitii de scriere corectă
Lectura :Povești de Frații Grimm

Multumesc frumos pentru informatii. Daca ai cumva si pentru celelalte clase, fa o scanare te rog, e mai rapid si nu te chinui sa scrii. E un real ajutor pentru debutanti.
Mesaj personal
Top
saierli
Trimis: 20 Jul 2012, 05:13 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 10
Înscris: 27 Jun 11


Si ce se inampla cu cei care acum au terminat si nu au experienta in proiectarea lectiilor?. nu au cum sa cunoasca lectiile pe dinafara, subiectele sunt in totalitate practice.
Mesaj personal
Top
proud322000
Trimis: 20 Jul 2012, 05:19 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 25
Înscris: 21 Jul 09


Buna ziua tuturor.Da este vorba doar de desfasurarea lectiei,dar trebuie sa te legi si putin si de partea introductiva(sa o amintesti),asa cum am mai spus insa totul se aplica pe un text din manual...fapt care ne duce la invatatrea a macar 2 texte la limba romana penttru cele 4 clase ca sa avem idee cum sa realizam aceasta desfasurare a letiei....bafta tuturor...!
Mesaj personal
Top
ilie marius
Trimis: 20 Jul 2012, 05:47 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 62
Înscris: 6 Jul 12


Cuprinsul manualului de limba si literatura romana clasa a III a ,ed Aramis( Autori Tudora Pitila si Cleopatra Mihailescu)

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 1263 )
Fișier atașat  07_20_2012_05.RTF_27.RTF_29PM.RTF
Mesaj personal
Top
Lucian25
Trimis: 20 Jul 2012, 06:49 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 30
Înscris: 18 Jul 12


Ne axam doar pe metodica predarii limbii si literaturii romane sau ne uitam si pe celelalte metodici?
Si explicati-mi si mie de ce examenul se numeste LIMBA SI LITERATURA ROMÂNĂ, ELEMENTE DE PEDAGOGIE ȘCOLARĂ ȘI ELEMENTE DE DIDACTICĂ GENERALĂ APLICATE DISCIPLINELOR DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR?
Care e diferenta dintre didactica si metodica?
Mesaj personal
Top
saierli
Trimis: 20 Jul 2012, 07:00 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 10
Înscris: 27 Jun 11


Didactica generala este ramura pedagogiei ce se ocupa cu teoria generala a invatarii ,instruirii, cu sistemul de invatamant , cu formele de organizare , principiile , metodele , mijloacele
Metodica are ca obiect studierea organizarii si desfasurarii procesului de invatare ca proces instructiv-educativ la un anumit obiect din planul de invatamant.
Programa pt concurs ramane cea din 2010?
Mesaj personal
Top
simonaclaudia
Trimis: 20 Jul 2012, 09:47 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 42
Înscris: 12 Jul 12


QUOTE (gabi2009 @ 20 Jul 2012, 03:12 PM)
QUOTE (doina_protopopescu @ 19 Jul 2012, 11:54 PM)
crezi că în cele 50 minute ale orei reușești să-ți atingi toate obiectivele pe care le-ai propus?

Nici nu trebuie in 50 de minute. Nici nu-ti cere sa proiectezi continuturile pentru o ora de curs. Pe ei ii intereseaza cum le explici elevilor, cum le predai anumite teme.

Exact, subiectul este foarte general, pe ei ii intereseaza efectiv demersul educational, felul cum stii sa alegi strategiile si metodele de realizare a obiectivelor mentionate. Ar fi un fel de "desfasurarea activitatii", "dirijarea invatarii" insa nu pas cu pas . Iti alegi un text din manual ca suport practic, este nevoie, altfel nu ai cum sa abordezi subiectul. Trebuie sa aplici aceste notiuni, metode si strategii, pe ceva concret.
Mesaj personal
Top
simonaclaudia
Trimis: 20 Jul 2012, 09:49 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 42
Înscris: 12 Jul 12


QUOTE (Lucian25 @ 20 Jul 2012, 06:49 PM)
Ne axam doar pe metodica predarii limbii si literaturii romane sau ne uitam si pe celelalte metodici?
Si explicati-mi si mie de ce examenul se numeste LIMBA SI LITERATURA ROMÂNĂ, ELEMENTE DE PEDAGOGIE ȘCOLARĂ ȘI ELEMENTE DE DIDACTICĂ GENERALĂ APLICATE DISCIPLINELOR DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR?
Care e diferenta dintre didactica si metodica?

Pai e vorba de limba si literatura romana de la ciclul primar ...
Eu asa am dedus !!!
Mesaj personal
Top
simonaclaudia
Trimis: 20 Jul 2012, 09:57 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 42
Înscris: 12 Jul 12


QUOTE (saierli @ 20 Jul 2012, 05:13 PM)
Si ce se inampla cu cei care acum au terminat si nu au experienta in proiectarea lectiilor?. nu au cum sa cunoasca lectiile pe dinafara, subiectele sunt in totalitate practice.

Nici noi care am mai predat nu stim lectiile pe de rost, cred ca nici cei care au conceput manualele smile.gif Insa , ca absolvent al acestui profil, se considera ca ai totusi o oarecare viziune asupra proiectarii lectiilor.
Si chiar daca nu mentionezi vreun text din manual, tot ai la indemana baza teoretica. Stii ce este o strategie, o metoda, o competenta, un mediu de instruire. Poti aborda subiectul si din perspectiva generala.
Insa la realizarea itemilor de la subiectul II, acolo nu prea mai merge, acolo tre' sa stii cat de cat manualul, in special la trasaturile fizice si morale ale unui personaj. (care personaj? )
Eu sper totusi ca examenul in sine sa fie conceput un pic mai altfel, mai pe intelesul unui om normal.
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (19) « Primul ... 7 8 [9] 10 11 ... Ultimul » Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved