Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (29) 1 2 [3] 4 5 ... Ultimul » ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> modificare examen grad II (engleza), pareri
Monique@
Trimis: 17 Jun 2013, 05:11 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 181
Înscris: 27 Aug 08


Buna ziua! Eu as vrea sa sun la Universitatea din Cluj, sa ma interesez, despre programa si pregatiri. Inca nu mi-e clar din ce va consta examenul.
Daca stie cineva informatii despre examen va rog sa scrieti.
Voi cum interpretati: un test din metodica specialității, cu abordări interdisciplinare și de creativitate,elaborat pe baza unei tematici și a unei bibliografii aprobate de Ministerul Educației, Cercetării,Tineretului și Sportului, pentru fiecare specialitate în parte?
Multumiri anticipate,
Monika
Mesaj personal
Top
scorpion84
Trimis: 19 Jun 2013, 10:15 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 374
Înscris: 15 Jul 09


Mesaj personal
Top
georgi75
Trimis: 23 Jun 2013, 11:29 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 408
Înscris: 5 Dec 05


Cursuri la Universitatea din Craiova - gradul II

http://www.ucv.ro/media/det.php?id=347

Ne vedem acolo ?



--------------------
Azi poti fi caine...maine poti fi copac...:)
Mesaj personal
Top
stefan-daniil
Trimis: 24 Jun 2013, 11:41 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 17
Înscris: 4 Jun 13


La Suceava sustine cineva?
Mesaj personal
Top
4ward
Trimis: 24 Jun 2013, 02:47 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.567
Înscris: 17 Jul 08


QUOTE (georgi75 @ 23 Jun 2013, 11:29 PM)
Cursuri la Universitatea din Craiova - gradul II

http://www.ucv.ro/media/det.php?id=347

Ne vedem acolo ?

Ma intereseaza ce subiecte vom avea la engleza.La pedagogie este clar.Plus ca mai avem 200 de lei taxa de inscriere la grad,inca 200 cursul,nu stiu cine isi poate permite... confused24.gif


--------------------
'A man can be destroyed but not defeated.'-Ernest Hemingway
Mesaj personal
Top
CIDUL
Trimis: 24 Jun 2013, 02:59 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 374
Înscris: 15 Apr 13


Curios cu taxele astea pentru grade, sute de lei confused06.gif
Eu nu am plătit un leu la niciunul dintre cele trei grade, nici măcar certificatele.
Și nici nu am făcut cursuri de pregătire pentru grade.

Acest mesaj a fost modificat de către CIDUL la data 24 Jun 2013, 02:59 PM
Mesaj personal
Top
4ward
Trimis: 24 Jun 2013, 09:12 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.567
Înscris: 17 Jul 08


QUOTE (CIDUL @ 24 Jun 2013, 02:59 PM)
Curios cu taxele astea pentru grade, sute de lei confused06.gif
Eu nu am plătit un leu la niciunul dintre cele trei grade, nici măcar certificatele.
Și nici nu am făcut cursuri de pregătire pentru grade.

Pana anul trecut nu erau taxe de inscriere,doar la eliberarea certificatelor se percepea o taxa(50 de ron).Sunt curioasa daca acum le vom plati pe ambele.


--------------------
'A man can be destroyed but not defeated.'-Ernest Hemingway
Mesaj personal
Top
Monique@
Trimis: 25 Jun 2013, 01:10 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 181
Înscris: 27 Aug 08


Buna ziua,
Eu sustin grad II la limba si lit. engleza, la Cluj, mai este cineva ?
Atunci e clar ca literatura si gramatica este scoasa, ne trebuie numai metodica predarii limbii engleze?
Multumiri anticipate pentru raspuns.
Monika
Mesaj personal
Top
scorpion84
Trimis: 27 Jun 2013, 02:05 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 374
Înscris: 15 Jul 09


QUOTE (Monique@ @ 25 Jun 2013, 01:10 PM)
Buna ziua,
Eu sustin grad II la limba si lit. engleza, la Cluj, mai este cineva ?
Atunci e clar ca literatura si gramatica este scoasa, ne trebuie numai metodica predarii limbii engleze?
Multumiri anticipate pentru raspuns.
Monika

Buna! Si eu sustin examenul la Cluj smile.gif
Vom afla clar acolo ce este scos si ce nu...ai rabdare smile.gif Vii la pregatire sambata viitoare?
Mesaj personal
Top
alex4all2006
Trimis: 28 Jun 2013, 10:41 AM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 4
Înscris: 28 Jun 13


Buna ziua! Sunt inscris la gradul II, geografie, Universitatea din Bucuresti si dupa ce am citit toate discutiile de pe forumuri nu am reusit sa mi dau seama nici pana acum daca se mai dau subiecte la scris din specialitate sau numai din metodica specialitatii. Poate cineva sa ma lamureasca in acest sens? A sunat cineva la Univ. din Buc.?
Mesaj personal
Top
alex4all2006
Trimis: 28 Jun 2013, 10:45 AM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 4
Înscris: 28 Jun 13


As mai avea o rugaminte. Ce carte de pedagogie imi recomandati, avand in vedere ca s-au facut niste schimbari in programa de gimnaziu - obiectivele au fost transformate in competente.
Mesaj personal
Top
4ward
Trimis: 28 Jun 2013, 10:54 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.567
Înscris: 17 Jul 08


QUOTE (alex4all2006 @ 28 Jun 2013, 10:41 AM)
Buna ziua! Sunt inscris la gradul II, geografie, Universitatea din Bucuresti si dupa ce am citit toate discutiile de pe forumuri nu am reusit sa mi dau seama nici pana acum daca se mai dau subiecte la scris din specialitate sau numai din metodica specialitatii. Poate cineva sa ma lamureasca in acest sens? A sunat cineva la Univ. din Buc.?

Se discuta pe "n" topic-uri.Ar trebui sa ne strangem pe unul singur pentru ca este o problema comuna a celor care sustinem gradul II.Sincer mi-e frica sa nu fim cobaii lor.Cel putin anul trecut la titularizare s-a stiut ca se da metodica,desi modelul de subiect a aparut tarziu.Acum suntem in ceata pentru ca programa valabila este cea veche,iar examenul se da in conformitate cu noua lege.Eu inteleg ca selectam doar metodica din vechea programa.Voi?


--------------------
'A man can be destroyed but not defeated.'-Ernest Hemingway
Mesaj personal
Top
teodoruta
Trimis: 28 Jun 2013, 11:47 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 31
Înscris: 22 Apr 12


Eu am sunat astazi la secretarialul facultatii ( Biologie Iasi), si mi-au spus ca este o inerpretare gresita, nu s-a scos specialitatea , ca de fapt au omis cei de la minister sa treaca specilaitatea.Iar subiectele de la examen nu vor fi doar din metodica. Asta dupa ce in uram cu doua luni am sunat si mi-au spus ca este conform metodologiei din 2011. Cine si ce sa mai intelega.E o confuzie totala. Tot in cadrul Univ din Iasi am sunt la o alta facultate si acolo au zis ca se da doar test de metodica.
Mesaj personal
Top
scorpion84
Trimis: 28 Jun 2013, 03:19 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 374
Înscris: 15 Jul 09


QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 11:47 AM)
Eu am sunat astazi la secretarialul facultatii ( Biologie Iasi), si mi-au spus ca este o inerpretare gresita, nu s-a scos specialitatea , ca de fapt au omis cei de la minister sa treaca specilaitatea.Iar subiectele de la examen nu vor fi doar din metodica. Asta dupa ce in uram cu doua luni am sunat si mi-au spus ca este conform metodologiei din 2011. Cine si ce sa mai intelega.E o confuzie totala. Tot in cadrul Univ din Iasi am sunt la o alta facultate si acolo au zis ca se da doar test de metodica.

Daca este asa cum ati scris Dumneavoastra, atunci oare de ce este afisat asa programul examenului la Cluj: • 29 august 2013 – examen scris la Metodica predării specialității (profesori toate specializările);

• 30 august 2013 – examen oral la Pedagogie (profesori toate specializările).

Si cam atat...
Mesaj personal
Top
teodoruta
Trimis: 28 Jun 2013, 03:41 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 31
Înscris: 22 Apr 12


QUOTE (scorpion84 @ 28 Jun 2013, 03:19 PM)
QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 11:47 AM)
Eu am sunat astazi la secretarialul facultatii ( Biologie Iasi), si mi-au spus ca este o inerpretare gresita, nu s-a scos specialitatea , ca de fapt au omis cei de la minister sa treaca specilaitatea.Iar subiectele de la examen nu vor fi doar din metodica. Asta dupa ce in uram cu doua luni am sunat si mi-au spus ca este conform metodologiei din 2011. Cine si ce sa mai intelega.E o confuzie totala. Tot in cadrul Univ din Iasi am sunt la o alta facultate si acolo au zis ca se da doar test de metodica.

Daca este asa cum ati scris Dumneavoastra, atunci oare de ce este afisat asa programul examenului la Cluj:  29 august 2013 – examen scris la Metodica predării specialității (profesori toate specializările);

 30 august 2013 – examen oral la Pedagogie (profesori toate specializările).

Si cam atat...

Asa este scris la fiecare centru universitar, inclusiv acolo unde sustin eu , la Iasi. Intrebarea asta am adresata si eu , insa au spus ca este o interpretare gresita. Oricum este o bataie de joc, fiecare cum interpreteaza. Una este abordarea unui continut de specialitate la nivel de manual asa cum trebuie tratat la subiectul de metodica si alta este abordarea la nivel de facultate. Dupa parerea mea nu este corect pentru ca nu respecta metodologia. Cred ca fiecare dintre noi a amanat pregatirea pentru acest examen tinand cont ca teoretic ar trebui sa sustinem doar metodica specilitatii. Bine ca aflam acum cand mai este putin, de parca nu am avea de invatat si psihopedagogia.
Mesaj personal
Top
4ward
Trimis: 28 Jun 2013, 04:28 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.567
Înscris: 17 Jul 08


QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 11:47 AM)
Eu am sunat astazi la secretarialul facultatii ( Biologie Iasi), si mi-au spus ca este o inerpretare gresita, nu s-a scos specialitatea , ca de fapt au omis cei de la minister sa treaca specilaitatea.Iar subiectele de la examen nu vor fi doar din metodica. Asta dupa ce in uram cu doua luni am sunat si mi-au spus ca este conform metodologiei din 2011. Cine si ce sa mai intelega.E o confuzie totala. Tot in cadrul Univ din Iasi am sunt la o alta facultate si acolo au zis ca se da doar test de metodica.

Legea Educatiei Nationale nr.1/2011

Art 242
(4) Gradul didactic II se obține de către personalul didactic de predare care are o
vechime la catedră de cel puțin 4 ani de la obținerea definitivării în învățământ, prin promovarea următoarelor probe:
a. o inspecție școlară specială, precedată de cel puțin două inspecții școlare curente eșalonate pe parcursul celor 4 ani;
b. un test din metodica specialității, cu abordări interdisciplinare și de creativitate,elaborat pe baza unei tematici și a unei bibliografii aprobate de Ministerul Educației, Cercetării,Tineretului și Sportului, pentru fiecare specialitate în parte;
c. o probă orală de pedagogie, pe baza unei programe aprobate de Ministerul Educației,Cercetării, Tineretului și Sportului, care cuprinde și elemente de psihologie și de sociologie educațională.

Despre ce interpretare vorbim?

Acest mesaj a fost modificat de către Deeanna la data 28 Jun 2013, 04:36 PM


--------------------
'A man can be destroyed but not defeated.'-Ernest Hemingway
Mesaj personal
Top
4ward
Trimis: 28 Jun 2013, 04:33 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.567
Înscris: 17 Jul 08


QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 11:47 AM)
Eu am sunat astazi la secretarialul facultatii ( Biologie Iasi), si mi-au spus ca este o inerpretare gresita, nu s-a scos specialitatea , ca de fapt au omis cei de la minister sa treaca specilaitatea.

Vad ca tot Iasi,ca si Uca 79.Acelasi raspuns(ati vorbit cu aceeasi persoana? blink.gif )

Acest mesaj a fost modificat de către Deeanna la data 28 Jun 2013, 04:35 PM


--------------------
'A man can be destroyed but not defeated.'-Ernest Hemingway
Mesaj personal
Top
teodoruta
Trimis: 28 Jun 2013, 04:39 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 31
Înscris: 22 Apr 12


QUOTE (Deeanna @ 28 Jun 2013, 04:33 PM)
QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 11:47 AM)
Eu am sunat astazi la secretarialul facultatii ( Biologie Iasi), si mi-au spus ca este o inerpretare gresita, nu s-a scos specialitatea , ca de fapt au omis cei de la minister sa treaca specilaitatea.

Vad ca tot Iasi,ca si Uca 79.Acelasi raspuns(ati vorbit cu aceeasi persoana? blink.gif )

Nu am vorbit cu aceeasi persoana, dar probabil toate facultatile din cadrul Universitatii respective sustin la fel.
Mesaj personal
Top
4ward
Trimis: 28 Jun 2013, 04:45 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.567
Înscris: 17 Jul 08


QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 04:39 PM)

Nu am vorbit cu aceeasi persoana, dar probabil toate facultatile din cadrul Universitatii respective sustin la fel.

Pai nu ziceati ca:

QUOTE
Tot in cadrul Univ din Iasi am sunt la o alta facultate si acolo au zis ca se da doar test de metodica.


Va contraziceti...

Acest mesaj a fost modificat de către Deeanna la data 28 Jun 2013, 04:45 PM


--------------------
'A man can be destroyed but not defeated.'-Ernest Hemingway
Mesaj personal
Top
teodoruta
Trimis: 28 Jun 2013, 05:05 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 31
Înscris: 22 Apr 12


QUOTE (Deeanna @ 28 Jun 2013, 04:45 PM)
QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 04:39 PM)

Nu am vorbit cu aceeasi persoana, dar probabil toate facultatile din cadrul Universitatii respective sustin la fel.

Pai nu ziceati ca:

QUOTE
Tot in cadrul Univ din Iasi am sunt la o alta facultate si acolo au zis ca se da doar test de metodica.


Va contraziceti...

Este posibil ca intr-un anumit centru Universitar sa se sustina intr-un fel si in altul altfel? Nu este aceeasi metodologie pentru toate Universitatile? Ce putem face daca ne trezim la examen si cu subiecte de specialitate separte de cele de metodica, subiecte a caror abordare ar trebui sa fie una mult mai complexa decat la nivel de manual asa cum ar trebui sa invatam pentru tratarea unui subiect de metodica?
Mesaj personal
Top
max24
Trimis: 28 Jun 2013, 06:18 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.792
Înscris: 28 Jun 12


QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 03:41 PM)
QUOTE (scorpion84 @ 28 Jun 2013, 03:19 PM)
QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 11:47 AM)
Eu am sunat astazi la secretarialul facultatii ( Biologie Iasi), si mi-au spus ca este o inerpretare gresita, nu s-a scos specialitatea , ca de fapt au omis cei de la minister sa treaca specilaitatea.Iar subiectele de la examen nu vor fi doar din metodica. Asta dupa ce in uram cu doua luni am sunat si mi-au spus ca este conform metodologiei din 2011. Cine si ce sa mai intelega.E o confuzie totala. Tot in cadrul Univ din Iasi am sunt la o alta facultate si acolo au zis ca se da doar test de metodica.

Daca este asa cum ati scris Dumneavoastra, atunci oare de ce este afisat asa programul examenului la Cluj:  29 august 2013 – examen scris la Metodica predării specialității (profesori toate specializările);

 30 august 2013 – examen oral la Pedagogie (profesori toate specializările).

Si cam atat...

Asa este scris la fiecare centru universitar, inclusiv acolo unde sustin eu , la Iasi. Intrebarea asta am adresata si eu , insa au spus ca este o interpretare gresita. Oricum este o bataie de joc, fiecare cum interpreteaza. Una este abordarea unui continut de specialitate la nivel de manual asa cum trebuie tratat la subiectul de metodica si alta este abordarea la nivel de facultate. Dupa parerea mea nu este corect pentru ca nu respecta metodologia. Cred ca fiecare dintre noi a amanat pregatirea pentru acest examen tinand cont ca teoretic ar trebui sa sustinem doar metodica specilitatii. Bine ca aflam acum cand mai este putin, de parca nu am avea de invatat si psihopedagogia.

Mai este putin? Sa fim seriosi, mai este timp destul, fix 2 luni.
Mesaj personal
Top
4ward
Trimis: 28 Jun 2013, 06:32 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.567
Înscris: 17 Jul 08


QUOTE (max24 @ 28 Jun 2013, 06:18 PM)
QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 03:41 PM)
QUOTE (scorpion84 @ 28 Jun 2013, 03:19 PM)
QUOTE (teodoruta @ 28 Jun 2013, 11:47 AM)
Eu am sunat astazi la secretarialul facultatii ( Biologie Iasi), si mi-au spus ca este o inerpretare gresita, nu s-a scos specialitatea , ca de fapt au omis cei de la minister sa treaca specilaitatea.Iar subiectele de la examen nu vor fi doar din metodica. Asta dupa ce in uram cu doua luni am sunat si mi-au spus ca este conform metodologiei din 2011. Cine si ce sa mai intelega.E o confuzie totala. Tot in cadrul Univ din Iasi am sunt la o alta facultate si acolo au zis ca se da doar test de metodica.

Daca este asa cum ati scris Dumneavoastra, atunci oare de ce este afisat asa programul examenului la Cluj:  29 august 2013 – examen scris la Metodica predării specialității (profesori toate specializările);

 30 august 2013 – examen oral la Pedagogie (profesori toate specializările).

Si cam atat...

Asa este scris la fiecare centru universitar, inclusiv acolo unde sustin eu , la Iasi. Intrebarea asta am adresata si eu , insa au spus ca este o interpretare gresita. Oricum este o bataie de joc, fiecare cum interpreteaza. Una este abordarea unui continut de specialitate la nivel de manual asa cum trebuie tratat la subiectul de metodica si alta este abordarea la nivel de facultate. Dupa parerea mea nu este corect pentru ca nu respecta metodologia. Cred ca fiecare dintre noi a amanat pregatirea pentru acest examen tinand cont ca teoretic ar trebui sa sustinem doar metodica specilitatii. Bine ca aflam acum cand mai este putin, de parca nu am avea de invatat si psihopedagogia.

Mai este putin? Sa fim seriosi, mai este timp destul, fix 2 luni.

Pentru lista asta?
I. METODICA PREDARII LIMBII ENGLEZE CA LIMBA STRAINA
Tematică
1.Teorii de învățare si achizitie a unei limbi straine o abordare critica
2.Evaluarea critica a diferitelor metode, procedee și tehnici moderne de predare a unei limbi străine
3.Predarea comunicativă :principii si tipuri de activitati
4.Integrarea deprinderilor lingvistice în cadrul orelor de limba engleză.
5.Predarea literaturii si a elementelor de cultura
6.Metode și tehnici de evaluare a randamentului scolar; tipuri de test ;evaluarea alternativa
7.Principii de evaluare a materialelor folosite in predarea limbii engleze
II. STRUCTURA LIMBII
1. Fonetica și fonologia limbii engleze
Vocalele și diftongii
Consoanele
Structura silabei
Erori tipice de pronunție comise de vorbitorii de română ca limbă maternă

2. Morfologie și sintaxă
Procedee majore și minore de formare a cuvintelor: derivarea, compunerea, conversiunea, reducerea, blending.

Categoriile gramaticale ale substantivului:
numărul: pluralul substantivelor (regula generală, alomorfele morfemului de plural, plurale neregulate, pluralul și substantivele colective, singulare fără plural, două forme de plural cu sens diferit); clasificarea substantivelor în funcție de număr (substantive individuale și substantive colective, substantive numerabile și nenumerabile) ;
determinarea: valorile articolului hotărât și nehotărât; determinarea cu marca zero ; omisiunea articolului ;
cazul: genitivul saxon și genitivul prepozițional.
genul: expresia lexicală a genului, genul referențial (folosirea anaforică a pronumelor personale).

Categoriile gramaticale ale verbului:
timp: forme (verbe regulate și neregulate, alomorfele morfemului de trecut, alomorfele morfemului de persoana a III-a singular indicativ prezent), valori și utilizare;
aspect: opoziția perfectiv-imperfectiv (progresiv) și clasele aspectuale de verbe;
mod: distincția mod personal – mod impersonal; modul indicativ, modul subjonctiv și modul imperativ (formă, valori, utilizare) ;
diateză : diateza pasivă (pasivul cu be și structuri pasive cu get:valori, utilizare).

Categoriile gramaticale ale adjectivului :
gradele de comparație: comparația de superioritate, de egalitate și de inferioritate, superlativul (regula generală, adjective cu forme de comparație neregulate); adjective gradabile și non-gradabile.

Sintaxa propoziției simple :
verbele auxiliare : proprietăți morfologice și sintactice, utilizare.
verbele modale : caracteristici morfologice, sintactice și semantice.
predicatele de tip copulativ
predicatele intranzitive: clasificare, proprietăți sintactice, utilizare
predicatele tranzitive : clasificare, proprietăți sintactice, utilizare ; construcții tranzitive cu două complemente (double object constructions)
structuri active cu sens pasiv (passivals/middles): sens, caracteristici ale claselor de verbe folosite în astfel de structuri ;
particularități ale subiectului: construcții cu it și there, omisiunea subiectului ;
acordul între subiect și predicat ;
adjectivul: utilizarea atributivă și predicativă; poziția în cadrul grupului nominal; ordinea adjectivelor ;
adverbul: clasificare, ordinea adverbelor, poziția în propoziție ;
propoziții negative : clasificare, proprietăți sintactice și semantice, polarity items.

Sintaxa frazei :
propoziții completive introduse prin that : caracteristici sintactice și semantice, omisiunea lui that, concordanța timpurilor, caracteristicile stilului indirect și ale stilului indirect liber, folosirea subjonctivului în completiva introdusă prin that, distribuție și funcții sintactice ;
completiva infinitivală : clasificare, caracteristici sintactice și semantice, distribuție și funcții sintactice ;
construcțiile gerundivale: clasificare, caracteristici sintactice și semantice, distribuție și funcții sintactice ;
construcții participiale: clasificare, caracteristici sintactice și semantice, distribuție și funcții sintactice ;
propoziția relativă: clasificare, caracteristici sintactice și semantice, utilizarea pronumelor relative ;
structuri condiționale (if clauses)
propoziții interogative directe și indirecte : clasificare, caracteristici sintactice, distribuție, funcții sintactice ;
propoziții de tip cleft și pseudo-clef : caracteristici sintactice, distribuție, funcții sintactice.
propoziții circumstanțiale: clasificare după sens și funcție.

3. Semantică și stilistică
relații lexicale; organizarea lexiconului mental
metode structurale : analiza componențială, analiza distribuțională.
limbaje de specialitate
limbaj figurativ și figuri de stil
stiluri funcționale
III.TEXTE LITERARE, CONTEXTE CULTURALE ȘI PREDAREA LOR
B.TEME GENERALE

1. Modernist and post-modernist approaches to reality
2. Representation of American myths
3. Tradition and innovation in modernist poetry
4. Myths revisited in 20th century literature in English
5. Realism and fabulation, types of narrator and narrative techniques in 20th century British and American fiction
6. Staging the void: a study of the theatre of the absurd
7. Character in modernist and post modernist literature

a. Roman
Atwood, Margaret: The Handmaid’s Tale or The Edible Woman
Bellow, Saul: Humbold’s Gift or Seize The Day
Heller, Joseph: Catch 22
Ishiguro, Kazuo. The Remains of the Day
Joyce, James: Ulysses
Lawrence, D. H.: Women in Love or The Rainbow
Lodge, David: Nice Work
Morrison, Toni: Beloved or Song of Solomon
Nabokov, Vladimir: Lolita
Orwell, George: 1984 or Animal Farm
Sterne, Laurence: Tristram Shandy
Updike, John: The Centaur or Rabbit, Run

b. Teatru
Albee, Edward: Who’s Afraid of Virginia Woolf?
Beckett Samuel: Waiting for Godot
Pinter, Harold: The Caretaker

c. Poezie
Eliot, T. S. The Love Song of Alfred J. Prufrock; The Waste Land
Yeats, W. B. Sailing to Byzantium, Leda and the Swan, The Second Coming

PEDAGOGIE

I. Educatia, invatamantul si societatea cunoasterii in sec. XXI: context, tendinte, reforme. Documente si strategii UE si CE (Lisabona, Bologna, Copenhaga, Berlin).

II. Managementul calitatatii în educație. Domenii, criterii, standarde si mecanisme de asigurare a calitatii procesului si sistemului de invatamant din Romania.

III. Statutul epistemologic al pedagogiei. Normativitatea pedagogica. Educatia: forme (formala, nonformala, informala), domenii educationale (educatia intelectuala, morala, estetica si artistica, fizica si sportiva, tehnologica/profesionala). Noile educații. Alternative educaționale. (Step-by-Step, Montessori, Waldorf). Educatia permanenta. Autoeducatia.

IV. Educabilitatea: concept, factori (ereditatea, mediul, educația, omul insusi/sinele ). Teorii fundamentale (ereditarismul, ambientalismul, epigenetismul piagetian). Mediile educationale.

V. Structura și dinamica personalității (temperament, caracter, aptitudini). Motivatia pentru cariera didactica si managementul carierei didactice.

VI. Finalitatile educatiei: clasificare (ideal educational, scop, obiective). Taxonomii (Bloom, Krathwohl, Harrow, D’Hainaut), proceduri de operationalizare. Aplicatii.

VII. Teoria si metodologia curriculum-ului: statut epistemologic, dezvoltari actuale, documente curriculare, teorii privind proiectarea si dezvoltarea curriculumului scolar. Continuturi: concept, criterii de selectie, organizare, modalitati de integrare curriculara (monodisciplinaritatea, pluridisciplinaritatea, interdisciplinaritatea, transdisciplinaritatea)

VIII. Procesul de învățământ – analiză conceptuală, abordări structural - sistemice , funcționale și interacționale. Aplicatii.

IX. Învățarea: delimitari conceptuale, conditii interne si externe, stiluri de invatare. Teorii ale invatarii. Aplicații .

X. Predarea: concept, modele, strategii, relatia stiluri de predare – stiluri de invatare. Aplicații.

XI. Strategii didactice. Metode si tehnici moderne de invatamant (brainstorming, SINELG, Fishbowl – tehnica acvariului – Mozaicul, Controversa creativa/academica, Jocurile de spargere a ghetii / Ice Breaking etc.) Forme de organizare a procesului de invatamant (frontal, grupal si individual). Instruirea asistata de calculator. Interactiunea obiective-continuturi-strategii in instruirea scolara. Aplicatii.

XII. Comunicare si relatii de comunicare pedagogica. didactica: modele. Gestionarea conflictelor si prevenirea violentei in scoala. Aplicatii.

XIII. Evaluarea scolara: definire, etape, functii, forme, strategii si metode (traditionale si complementare). Elaborarea probei de evaluare. Interactiunea predare-invatare-evaluare: semnificatii si interpretari actuale. Aplicații.

XIV. Proiectarea, implementarea si evaluarea documentelor curriculare (plan, programa, manual, auxiliare). Aplicații.

XV.Succesul și insuccesul școlar: cauze și forme de manifestare. Strategii de abordare psihopedagogică a dificultăților în învățarea școlară. Programe de intervenție personalizată. Asistenta psihopedagogica in scoala. Aplicații..

XVI.Managementul institutiei scolare: fundamente teoretico-metodologice. Stiluri de conducere. Schimbare si dezvoltare organizationala. Descentralizare invatamantului: rol, functii, mecanisme.

XVII. Educatia elevilor cu nevoi speciale. Creativitate, inovație și educație pentru excelență a copiilor/elevilor/tinerilor cu potențial aptitudinal ridicat. Metode de cultivare a talentelor si de stimulare a creativitatii. Asigurarea sanselor egale in educatie. Etica si nediscriminare.

XVIII.Managementul proiectelor de cercetare in stiintele educatiei.

XIX.Personalitatea cadrului didactic. Profesionalizarea carierei didactice: statut, roluri, competențe, standarde. Formare initiala si continua, evaluare si autoevaluare


Acest mesaj a fost modificat de către Deeanna la data 28 Jun 2013, 06:44 PM


--------------------
'A man can be destroyed but not defeated.'-Ernest Hemingway
Mesaj personal
Top
4ward
Trimis: 28 Jun 2013, 06:37 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.567
Înscris: 17 Jul 08


QUOTE (max24 @ 28 Jun 2013, 06:18 PM)
Mai este putin? Sa fim seriosi, mai este timp destul, fix 2 luni.

Si ce legatura are timpul cu legea si metodologia care trebuie respectate?


--------------------
'A man can be destroyed but not defeated.'-Ernest Hemingway
Mesaj personal
Top
ade79
Trimis: 28 Jun 2013, 07:51 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 426
Înscris: 17 Feb 13


Max24 zice bine. Pentru lista aia, cu tot cu psihopeda, sunt de ajuns 3 sapt. Psihopeda a mai fost invatata (cea mai mare parte) la def (si oricum subiectele la oral la psihopeda sunt usurele). Iar la engleza, gramatica e deja (ar trebui sa fie) stiuta, metodica la fel... singurele noutati apar la literatura. Honestly.

Acest mesaj a fost modificat de către ade79 la data 28 Jun 2013, 07:54 PM


--------------------
There is a place. Like no place on Earth. A land full of wonder, mystery, and danger! Some say to survive it: You need to be as mad as a hatter. Which luckily I am.

How do you shoot the devil in the back? What if you miss?
Mesaj personal
Top
teodoruta
Trimis: 28 Jun 2013, 10:06 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 31
Înscris: 22 Apr 12


QUOTE (ade79 @ 28 Jun 2013, 07:51 PM)
Max24 zice bine. Pentru lista aia, cu tot cu psihopeda, sunt de ajuns 3 sapt. Psihopeda a mai fost invatata (cea mai mare parte) la def (si oricum subiectele la oral la psihopeda sunt usurele). Iar la engleza, gramatica e deja (ar trebui sa fie) stiuta, metodica la fel... singurele noutati apar la literatura. Honestly.

Daca in trei saptamani puteti invata toate subiectele la psihopedagogie, metodica si specialitatea insemna ca sunteti genii!!!!!!!!!!!!! Eu la biologie specialitate am 2 carti numai la un subiect.
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (29) 1 2 [3] 4 5 ... Ultimul » Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved