Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (9) « Primul ... 5 6 [7] 8 9  ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Titularizare ingineri, economisti, aria curriculara tehnologii
Profa de morala
Trimis: 22 Jul 2013, 06:01 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 287
Înscris: 25 May 09


Curs pedagogie -DPPD ulbsibiu

- Document curricular oficial care concretizează programa unui obiect de învățământ pentru o anumită clasă, tratând temele pe capitole, subcapitole, lecții etc.
 -Pentru cadrul didactic, manualul este un instrument de lucru orientativ, un ghid în proiectarea și realizarea activităților didactice.
 -Pentru elevi manualul este un instrument de informare și de lucru.

Apoi sunt functiile wink.gif nimic altceva...te referi la aplicația de la pag 24 din acest material????
blink.gif Criterii igienice și estetice: lizibilitatea textului, formatul manualului, calitatea hârtiei și a cernelii, ilustrații, colorit, la designul copertelor etc.

Acest mesaj a fost modificat de către Profa de morala la data 22 Jul 2013, 06:11 PM


--------------------
Asociatia pentru Educatie si Cercetare EDU CER: "Responsabilitatea apartine in mod egal - repet, in mod egal - politicienilor si liderilor sindicali din educatie"
Mesaj personalTrimite email
Top
ingrid.alina
Trimis: 22 Jul 2013, 08:10 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 363
Înscris: 18 May 13


QUOTE (Profa de morala @ 22 Jul 2013, 06:01 PM)
Curs pedagogie -DPPD ulbsibiu

- Document curricular oficial care concretizează programa unui obiect de învățământ pentru o anumită clasă, tratând temele pe capitole, subcapitole, lecții etc.
 -Pentru cadrul didactic, manualul este un instrument de lucru orientativ, un ghid în proiectarea și realizarea activităților didactice.
 -Pentru elevi manualul este un instrument de informare și de lucru.

Apoi sunt functiile wink.gif nimic altceva...te referi la aplicația de la pag 24 din acest material????
blink.gif Criterii igienice și estetice: lizibilitatea textului, formatul manualului, calitatea hârtiei și a cernelii, ilustrații, colorit, la designul copertelor etc.

exact ce-am zis eu: cerneala, design, calitatea hartiei - chestii esentiale pt succesul scolar al elevului

tongue.gif
Mesaj personal
Top
Profa de morala
Trimis: 22 Jul 2013, 08:42 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 287
Înscris: 25 May 09


QUOTE (ingrid.alina @ 22 Jul 2013, 08:10 PM)

exact ce-am zis eu: cerneala, design, calitatea hartiei - chestii esentiale pt succesul scolar al elevului


ups!!!!
Acum ce facem cool20.gif Manual digital


--------------------
Asociatia pentru Educatie si Cercetare EDU CER: "Responsabilitatea apartine in mod egal - repet, in mod egal - politicienilor si liderilor sindicali din educatie"
Mesaj personalTrimite email
Top
Profa de morala
Trimis: 22 Jul 2013, 08:49 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 287
Înscris: 25 May 09




--------------------
Asociatia pentru Educatie si Cercetare EDU CER: "Responsabilitatea apartine in mod egal - repet, in mod egal - politicienilor si liderilor sindicali din educatie"
Mesaj personalTrimite email
Top
TinaRo
Trimis: 23 Jul 2013, 10:11 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 8
Înscris: 8 Jul 13


La definitivat un subiect a fost: '' Proiectati o fisă de evaluare prin observare curentă si sistematică a comportamentului si a activitătii elevilor privitoare la următoarele comportamente:
- atitudinea fată de sarcina de lucru;
- capacitatea de a colabora cu ceilalti colegi, de a asculta si de a lua decizii;
- capacitatea de a „citi” si interpreta un proces tehnologic dintr-o schemă dată''.
Va rog cum ati proceda concret la disciplina mecanica.
Va multumesc.
Mesaj personal
Top
Profa de morala
Trimis: 23 Jul 2013, 11:19 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 287
Înscris: 25 May 09


QUOTE (TinaRo @ 23 Jul 2013, 10:11 AM)
La definitivat un subiect a fost: '' Proiectati o fisă de evaluare prin observare curentă si sistematică a comportamentului si a activitătii elevilor privitoare la următoarele comportamente:
- atitudinea fată de sarcina de lucru;
- capacitatea de a colabora cu ceilalti colegi, de a asculta si de a lua decizii;
- capacitatea de a „citi” si interpreta un proces tehnologic dintr-o schemă dată''.
Va rog cum ati proceda concret la disciplina mecanica.
Va multumesc.

S-au afișat notele
Rezultate Definitivat


--------------------
Asociatia pentru Educatie si Cercetare EDU CER: "Responsabilitatea apartine in mod egal - repet, in mod egal - politicienilor si liderilor sindicali din educatie"
Mesaj personalTrimite email
Top
mecanica
Trimis: 23 Jul 2013, 11:25 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 28
Înscris: 21 Jul 11


AJUTOR!
Ce ati scrie la subiectele acestea sau eventual de unde:
2.1. Repere/ condiționări în elaborarea CDȘ/ CDL (resurse umane, materiale, context local, interesele elevilor);
2.2. Modalități de adecvare a unui CDȘ/ CDL la grupuri țintă diferite;
2.3. Obiectivele predării – învățării – evaluării la disciplinele CDȘ/ CDL din domeniul științei informării.

Va multumesc!!!!!!!!
Mesaj personal
Top
TinaRo
Trimis: 23 Jul 2013, 12:57 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 8
Înscris: 8 Jul 13


Revin la subiectul '' Proiectati o fisă de evaluare prin observare curentă si sistematică a comportamentului si a activitătii elevilor privitoare la următoarele comportamente:
- atitudinea fată de sarcina de lucru;
- capacitatea de a colabora cu ceilalti colegi, de a asculta si de a lua decizii;
- capacitatea de a „citi” si interpreta un proces tehnologic dintr-o schemă dată''.
Va rog cum ati proceda concret la disciplina mecanica. S-ar putea da si la titularizare.
Va multumesc.
Mesaj personal
Top
ingrid.alina
Trimis: 23 Jul 2013, 01:19 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 363
Înscris: 18 May 13


QUOTE (mecanica @ 23 Jul 2013, 11:25 AM)
AJUTOR!
Ce ati scrie la subiectele acestea sau eventual de unde:
2.1. Repere/ condiționări în elaborarea CDȘ/ CDL (resurse umane, materiale, context local, interesele elevilor);
2.2. Modalități de adecvare a unui CDȘ/ CDL la grupuri țintă diferite;
2.3. Obiectivele predării – învățării – evaluării la disciplinele CDȘ/ CDL din domeniul științei informării.

Va multumesc!!!!!!!!

la capitolele astea am si eu nelamuriri...eu am invata CDS-ul cu toate caracteristicile lui, si curriculumul personalizat, si cel in dezvoltare locala..ceva concret nu am si nici nu am gasit, daca are cineva ar fi super
Mesaj personal
Top
pufu gabriela
Trimis: 23 Jul 2013, 02:59 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 17
Înscris: 4 Jan 13


QUOTE (ingrid.alina @ 23 Jul 2013, 01:19 PM)
QUOTE (mecanica @ 23 Jul 2013, 11:25 AM)
AJUTOR!
Ce ati scrie la subiectele acestea sau eventual de unde:
2.1. Repere/ condiționări în elaborarea CDȘ/ CDL (resurse umane, materiale, context local, interesele elevilor);
2.2. Modalități de adecvare a unui CDȘ/ CDL la grupuri țintă diferite;
2.3. Obiectivele predării – învățării – evaluării la disciplinele CDȘ/ CDL din domeniul științei informării.

Va multumesc!!!!!!!!

la capitolele astea am si eu nelamuriri...eu am invata CDS-ul cu toate caracteristicile lui, si curriculumul personalizat, si cel in dezvoltare locala..ceva concret nu am si nici nu am gasit, daca are cineva ar fi super

Sper sa fie bine, eu in forma asta am gasit ceva despre CDL

Proiectarea curriculumului în dezvoltare locală: aprofundare/ extindere;

Curriculumul în dezvoltare locală (CDL) este o componentă a Curriculumului Național, ce cuprinde orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare realizate în parteneriat cu agenții economici, fiind specifică fiecărei unități de învățământ.
În conformitate cu Legea Educației Naționale, formarea profesională a tinerilor și adulților are ca finalitate principală formarea competențelor, înțelese ca un ansamblu multifuncțional și transferabil de cunoștințe, abilități, deprinderi și aptitudini.
Prin CDL se asigură cadrul pentru realizarea unei instruiri care să permită, în contextul oferit de agenții economici locali, formarea tuturor compețentelor tehnice descrise în Standardele de Pregătire Profesională.
În Curriculumul Național, în planurile cadru pentru clasele din învățământul obligatoriu, disciplinele obligatorii au o pondere de 80 %, iar CDL-urile 20%. Pentru clasele de liceu din ciclul superior, ponderea disciplinelor din CDL este de 30%.
În orele de CDL alocate prin planurile–cadru de învățământ, este necesar a se desfășura activități practice și/sau de laborator, pentru a se realiza situațiile de învățare identificate împreună cu agentul economic, partener al unității de învățământ. Se oferă un cadru curricular flexibil care permite adaptarea la nevoile de formare identificate, pe baza analizelor pieței muncii, precum și crearea oportunităților pentru rute profesionale individualizate.
CDL-ul deschide noi perspective dând șansa cadrelor didactice să-și manifeste creativitatea la nivelul practicii școlare. Astfel cadrul didactic devine creator de curriculum, el orientându-și proiectarea didactică pornind de la obiective și competențe clar definite, pe care le va urmări pe toată durata desfășurării opționalului.
Proiectarea și elaborarea curriculum-ului local presupune parcurgerea unor etape specifice elaborării oricărui proiect:, o pregătire a proiectului, o concepere a proiectului și în fine, realizarea și punerea în aplicare a proiectului.
Parcurgerea acestor etape presupune:
 enunțarea unui scop general,
 stabilirea țintelor specifice,
 stabilirea obiectivelor de referință,
 stabilirea competențelor generale, care specifică rezultatele,
 stabilirea competențelor specifice, specificarea conținuturilor,
 stabilirea activităților de învățare,
 elaborarea standardelor curriculare de performanță.
În acest fel se pot stabili, cel puțin la modul ideal:- performanțele la care se dorește să ajungă elevul, la sfârșitul unui anumit ciclu școlar, granițele până la care se poate extinde evaluarea, gradul de detaliu până la care trebuie abordate conținuturile de către profesori.
Elevii vor fi conștienți de ceea ce trebuie să știe și să facă pentru a încheia cu succes o treaptă de școlarizare, iar părinții pot lua cunoștință de inventarul de acțiuni menite să pună în evidență ceea ce elevii știu să facă.
Curriculum în dezvoltare locală, presupune participarea și eforturile reunite ale celor implicați în procesul de educație: elevi, profesori, părinți, parteneri sociali (agenți economici, organizații locale sau regionale,etc.).
Curriculum în dezvoltare locală constituie o dominantă a personalității școlii, prin care crește rolul, responsabilitățile și angajamentele pe care școala și cadrele didactice le au față de cetățeni.
Elaborarea CDL trebuie să reflecte valențele parteneriatului școală-comunitate, urmărind promovarea valorilor democratice. Parcurgerea CDL-ului permite viitorilor absolvenți să devină cetățeni responsabili în comunitate.
Structura programelor școlare include următoarele elemente:
 Notă de prezentare (argument)
 Competențe generale
 Competențe specifice și conținuturi
 Modalități de evaluare
 Valori și atitudini
 Sugestii metodologice
Competențele generale se definesc pe discipline de studiu, având un grad ridicat de generalitate și de complexitate; competențele generale orientează demersul didactic, către achizițiile finale ale elevului.
Competențele specifice sunt corelate cu unitățile de conținut; corelația propusă are în vedere posibilitatea ca o anumită competență specifică să poată fi măsurabilă și atinsă prin diferite unități de conținut, neexistând o corespondență biunivocă între acestea. Competențele specifice se formează pe parcursul unui an de studiu, sunt derivate din competențele generale fiind etape în formarea acestora. Competențele specifice trebuie să fie adecvate nivelului de cunostințe ale elevului.
Conținuturile învățării trebuie adaptate la experiența elevului, adecvate intereselor, nevoilor prezente și viitoare ale elevului, fiind mijloace prin care se urmărește formarea competențelor. Unitățile de conținut sunt prezentate într-o ordine care nu este obligatorie. Cadrele didactice au libertatea de a aborda unitățile de conținut într-o altă ordine, respectând însă logica internă a disciplinei.
Programele școlare orientează către latura pragmatică a aplicării curriculumului: corelarea dintre unitățile de conținut și competențele specifice permite profesorului să realizeze conexiunea explicită între ceea ce se învață și scopul pentru care se învață.
Activitățile de învățare trebuie să dezvolte competențele propuse, să presupună activitatea nemijlocită a elevului, să permită învațarea prin cooperare și să utilizeze resursele materiale locale.
În urma evaluării, educabilii demonstrează că și-au format competențe sociale, cum ar fi: comunicarea, lucrul în echipă, asumarea responsabilităților, gândirea critică și competențe profesionale suplimentare, solicitate de piața locală a muncii, dobândind deprinderi de dezvoltare a unei afaceri proprii, lărgindu-și astfel, domeniul ocupațional.
Din păcate se acordă o mică importanță legăturii reale cu agenții economici de profil, legătură care ar trebui să fie principala sursă în alegerea temelor pentru CDL.
Din dorința de a atrage cât mai mulți elevi la orele dedicate CDL, în cadrul activităților de formare din cadrul proiectului “Abordări inovative în didactica disciplinelor din aria curriculară Tehnologii” am propus o dezbatere privind găsirea celor mai bune modalități de motivare a beneficiarilor direcți ai învățării, educabilii, astfel încât aceștia să frecventeze cu interes cursurile propuse prin CDL.Au fost identificate următoarele modalități:
 Promovarea CDL-urilor într-un mod cât mai atractiv cu putință astfel încât să se stârnească curiozitatea specifică vârstei (afișe, pliante, postere etc. ).
 Întâlniri cu părinții, consultarea acestora astfel încât să avem suportul lor în a face elevii să înțeleagă utilitatea studierii acestor module.
 Elevii trebuie să fie convinși că deprinderile acumulate le vor fi utile în viitor. Pentru aceasta ei vor fi puși în fața unor fapte reale, de viață care să exemplifice importanța studiului respectiv.
 Efectuarea de vizite la agenții economici parteneri și discuții cu aceștia, pentru a se prezenta cât mai realist nevoia de diversificare a învățării.
 Efectuarea orelor de CDL la agenții economici (acolo unde se impune), pentru utilizarea bazei materiale a acestora și pentru a vedea pe viu, procesele de producție.

Dacă aceste măsuri și altele se vor realiza, atunci cu siguranță educabilii vor fi receptivi la conținuturile programelor CDL propuse de scoală, absolvenții învățământului tehnologic putându-se adapta mai ușor cerințelor pieței muncii.
Dacă un CDL, proiectat pentru un an, se bucură de succes este bine să fie propus și pentru anul următor, cu îmbunătățirile care se impun.
Mesaj personal
Top
TinaRo
Trimis: 23 Jul 2013, 03:43 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 8
Înscris: 8 Jul 13


Re, revin la subiectul '' Proiectati o fisă de evaluare prin observare curentă si sistematică a comportamentului si a activitătii elevilor privitoare la următoarele comportamente:
- atitudinea fată de sarcina de lucru;
- capacitatea de a colabora cu ceilalti colegi, de a asculta si de a lua decizii;
- capacitatea de a „citi” si interpreta un proces tehnologic dintr-o schemă dată''.
Va rog cum ati proceda concret la disciplina mecanica. S-ar putea da si la titularizare.
Va multumesc.
In legatura cu CDL-ul exista anexa nr.1 la Ordinul METC nr. 4338/09.06.2008
Mesaj personal
Top
mecanica
Trimis: 23 Jul 2013, 04:09 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 28
Înscris: 21 Jul 11


vedeti cursul lui Nituca pentru observarea curenta si sistematica.
Mesaj personal
Top
mecanica
Trimis: 23 Jul 2013, 04:12 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 28
Înscris: 21 Jul 11


un model de fisa de evaluare cu raspunsuri+barem+matrice pe mecanica nu aveti?
Mesaj personal
Top
Profa de morala
Trimis: 23 Jul 2013, 04:22 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 287
Înscris: 25 May 09


QUOTE (mecanica @ 23 Jul 2013, 04:12 PM)
un model de fisa de evaluare cu raspunsuri+barem+matrice pe mecanica nu aveti?

Doar chimie unsure.gif

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 129 )
Fișier atașat  GHID_DE_EVAL_CHIMIE2.pdf


--------------------
Asociatia pentru Educatie si Cercetare EDU CER: "Responsabilitatea apartine in mod egal - repet, in mod egal - politicienilor si liderilor sindicali din educatie"
Mesaj personalTrimite email
Top
TinaRo
Trimis: 23 Jul 2013, 06:46 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 8
Înscris: 8 Jul 13


Unde gasesc cursul lui Nituca pentru observarea curenta si sistematica?
Mesaj personal
Top
mecanica
Trimis: 23 Jul 2013, 08:39 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 28
Înscris: 21 Jul 11


pag.216-217

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 176 )
Fișier atașat  didactica_disciplinelor_tehnice_1_.pdf
Mesaj personal
Top
TinaRo
Trimis: 24 Jul 2013, 10:59 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 8
Înscris: 8 Jul 13


1 Competențele generale se urmăresc a fi formate la elevi pe parcursul treptei liceale de școlaritate.
Ce treceti in planul de lectie referitor la acestea?
Va rog daca aveti ceva concret ( disciplina mecanica ).
2 Exista mai multe " schelete '' la proiectarea planului de lectie . Va rog sa postati unul pe care il considerati cel mai bun.
Va multumesc.
Mesaj personal
Top
Prof.Bradea
Trimis: 26 Jul 2013, 12:31 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 129
Înscris: 30 Jun 13


va recomand

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 533 )
Fișier atașat  MATERIAL_PUBLICARE_1.doc
Mesaj personal
Top
Prof.Bradea
Trimis: 26 Jul 2013, 12:33 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 129
Înscris: 30 Jun 13


Gasiti rezolvat subiectul de anul trcut la mecanica si parca si la economie
Mesaj personal
Top
mecanica
Trimis: 26 Jul 2013, 02:26 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 28
Înscris: 21 Jul 11


V-ati facut cumva cei pe mecanica proiecte de lectie sau teste de evaluare pentru fiecare modul?
Mesaj personal
Top
mecanica
  Trimis: 26 Jul 2013, 09:59 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 28
Înscris: 21 Jul 11


Nici un raspuns
Mesaj personal
Top
sora mami
Trimis: 27 Jul 2013, 01:34 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 54
Înscris: 24 Aug 11


Buna ziua, la un subiect "Proiectarea activitatii de invatare intra-inter-pluri si transdisciplinare" ce ar trebui scris?
Mesaj personal
Top
ingrid.alina
Trimis: 27 Jul 2013, 05:03 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 363
Înscris: 18 May 13


QUOTE (sora mami @ 27 Jul 2013, 01:34 PM)
Buna ziua, la un subiect "Proiectarea activitatii de invatare intra-inter-pluri si transdisciplinare" ce ar trebui scris?

cred ca e vorba de curriculum integrat, sincer, sunt cateva subiecte pe care nu le-am gasit nici eu.
Mesaj personal
Top
sora mami
Trimis: 27 Jul 2013, 05:18 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 54
Înscris: 24 Aug 11


multumesc,
Mesaj personal
Top
sora mami
Trimis: 27 Jul 2013, 05:33 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 54
Înscris: 24 Aug 11


dar la tema "Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative in plan
profesional/social" ce ar trebui scris?
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (9) « Primul ... 5 6 [7] 8 9  Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved