Reședință - Portal SEI Evaluare Evaluare Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Definitivat Definitivat Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu Subiecte examene naționale Subiecte examene naționale SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (7) [1] 2 3 ... Ultimul » ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Asa-si bat joc de noi, Ce crede societatea
profudebio
Trimis: 30 Mar 2015, 01:54 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.846
Înscris: 26 Jun 05


Interesanta dezbatere https://gepses.wordpress.com/
Mesaj personalTrimite emailPagina web a utilizatoruluiYahoo
Top
ner
Trimis: 30 Mar 2015, 04:12 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 169
Înscris: 20 Mar 12


Am reținut atât: IEFTIN E PREȚUL, PE MĂSURĂ, DISPREȚUL Problema nu e că primești ceva la banii pe care-i dai (banii noștri, ai contribuabililor, nu se duc unde vrem noi), problema e că, datorită prețului (=salariu pe piața muncii), nu se "învârt" prea mulți competenți din dorința de carieră pe aici.
Mesaj personal
Top
verona
Trimis: 30 Mar 2015, 05:03 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Moderatori
Mesaje: 5.520
Înscris: 15 Jul 04


QUOTE (profudebio @ 30 Mar 2015, 02:54 PM)
Interesanta dezbatere https://gepses.wordpress.com/

doar ca nu am vazut "dezbaterea" la linkul pus...
Exista acolo doar un raspuns la un articol care a starnit o "dezbatere" care inteleg ca se duce in alta parte (sau chiar in doua parti, daca exista discutii si pe FB), un raspuns la fel de transant si "ultimativ" ca si comentariile de care aminteste, doar ca de pe pozitia opusa...
Mesaj personal
Top
a. mihai
Trimis: 30 Mar 2015, 07:46 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 2.176
Înscris: 4 May 11


https://dssmile.wordpress.com/2015/03/28/dr...iubiti-meseria/

... ăsta-i articolul, verona.

Sincer, m-a cam ars articolul, dar nu prea am cu ce-l combate. Cu nimic care să-l intereseze pe copil, în orice caz.
Mesaj personal
Top
ner
Trimis: 30 Mar 2015, 09:20 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 169
Înscris: 20 Mar 12


Exemplu concret?
1. Un liceu în care profesorii de informatică refuză să îi învețe pe elevi C++, un limbaj de programare superior (se întâmplă la Liceul Constantin Brâncoveanu, Vâlcea).Ce pot deduce de aici? Că din 30 de elevi de la matematică-informatică sunt cel puțin 10 care aleg să meargă la o facultate unde informatica e necesară sau chiar de bază și unde nu mai lucrează nimeni în Pascal.
2. Proful meu de informatică ne-a spus dintotdeauna că nu știm să gândim, că asta e problema noastră. Ne-a dus în laborator și ne-a pus să căutăm teoria pe net și să învățăm de acolo, apoi să deschidem editorul de Pascal și să ne apucăm de lucru. În 3 ani, nu ne-a predat niciodată nimic, nu a scris de mai mult de 3 ori un gram de teorie pe tablă. Mai are sens să scriu despre atitudinea pe care o are, de aerul superior și arogant, de toată vina pe care ne-o atribuie nouă? A fost în stare să treacă întreaga clasă la tablă și să se revolte pe faptul că nu a știut nimeni mai nimic oferind 2-uri cadou. Să amenințe că îi lasă corigenți pe cei care nu obțin atestatul (se știe că atestatul e o alegere, nu o obligație). Să nu accepte rezolvarea unei probleme în C++, spunând că la atestat nu va exista editorul de C++ pe calculator. De ce nu va exista, dacă există opțiunea de a da atât BAC-ul la informatică, cât și atestatul și pe Pascal, și pe C++ ?
3. Ceva nu miroase a bine cu învățământul românesc – miroase a stagnare și a mediocritate, și nu vine mirosul de la elevi.


1. Nu-i învață, foarte bine... E de elită... și mi-am învățat eu copilul programarea de la pseudocod la C.
2. Că-s idioți elevii? Așa-i și astăzi cu nulitățile informaticii aciuate prin învățământ la clasa nepoatei mele.
3. NU miroase bine? Pute de-a dreptul infect Ei sunt deștepți! Noi, proști...
Mesaj personal
Top
a. mihai
Trimis: 31 Mar 2015, 09:00 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 2.176
Înscris: 4 May 11


QUOTE
Ne-a dus în laborator și ne-a pus să căutăm teoria pe net și să învățăm de acolo, apoi să deschidem editorul de Pascal și să ne apucăm de lucru.

A căuta informații pe net la o adresă indicată de profesor este o bună metodă de lucru. Nu e bună că zic eu, ci că o spun specialiști în ale didacticii. Rolul profesorului nu este să țină prelegeri și să umple table (cerem școală modernă dar nici nu știm ce e aia, refuzând, de fapt tot ce e nou, ca fiind greșit), misiunea lui este să te învețe să înveți. Și atunci, în loc să pierd multă vreme prezentând o teorie, îi las pe ei să se informeze și ofer ajutorul acolo unde întâmpină dificultăți.
De altminteri, sunt licee întregi unde se predă ”invers” - elevii nu mai fac teme acasă, ci doar consultă documente cu teoria pe care o pun profii pe net, își fac scheme, își notează întrebările pe care le vor pune, mai târziu, în clasă. Acolo unde, odată ajunși, nu se mai rea teoria, ci se fac exercițiile de fixare ar corespunde temei pentru acasă. Zero exerciții, deci, acasă și multă muncă în clasă. Din partea elevilor. Profesorul doar coordonează și se implică acolo unde elevii întâmpină probleme. Lucrând pe grupe, copiii se învață unii pe alții.
Aia a încercat profesorul să facă - să-i determine să gândească, oferindu-le ocazia să proceseze singuri informația. S-a pus la dispoziția lor pentru explicații, n-am auzit că ar fi plecat din clasă sau că ar fi refuzat să răspundă la întrebări.

Dacă omul a zis ”nu știți să gândiți” nu a zis ”sunteți idioți” - asta e o generalizare periculoasă și răuvoitoare. Copiii noștri nu sunt învățați să gândească - li se oferă informația și li se cere să o memoreze iar apoi să o reproducă. A cunoaște lucruri e una! A ști să le folosești în viață e alta! Ultima dimensiune lipsește total din școala românească. Părinții au prins ideea că-i așa. li se pare aberant, dar pretind ca odraslele lor să fie învățate-n aceeași manieră ca acum 50 de ani.
Lumea evoluează, societatea nu mai e aceeași, școala, nici ea, nu trebuie să stea pe loc.

Colegii mei, mulți, au ajuns cadre didactice fiindcă, inițial, a părut o idee bună - din afară, pare că e muncă puțină și curată. Na, belea - nu e puțină, e incredibil de solicitantă (imăcar fiindcă, zilnic, trebuie să fii fericit, echilibrat și sănătos, pentru a putea asigura un climat pozitiv la ore) și-i plătită prost. Colac peste pupăză orice neavenit din afara școlii știe cum trebuie să predai, exact cum știe să-i spună fotbalistului cum trebuie să lovească mingea corect. De la un punct, devine frustrant.

Copiii trebuie lăsați, încurajați să vorbească. Nu sunt tocmai diplomați, nu folosesc cele mai fine cuvinte. Nici nu am cum. Rolul nostru nu-i să ne folosim de ce spun ei ca să ne dăm în cap ci să culegem de acolo partea de adevăr și partea de eroare și să-ncercăm să ni le asumăm.
Da, școala e urâtă și plictisitoare. În mare parte, aceasta se datorează omului de la catedră. Asta-i bucata de vină pe care mi-o asum - dacă elevilor nu le place ora mea, îmi asum, fără discuție.

Vina asta-i doar o mică parte dintr-un angrenaj pe care societatea refuză să-l privească, darămite să-l mai și analizeze. E obraznic copilul? ”Așa te învață la școală?” e prima întrebare pe care i-o pui. Nene! Șepte ani de-acasă sunt temelia educației așa cum fundația de beton e temelia casei. Școala e oglinda lumii pe care o faceți cei care trăiți în ea! Copiii voștri sunt oglinda voastră, ca părinți. Vă lăudați, mulți, cu educația pe care ați primit-o înainte de 89. Eu atât întreb - la ce v-a folosit educația aia, dacă rezultatul e viată proastă pe care o duceți, voi și copiii voștri? De ce n-ați fost voi, de ce n-am fost noi capabili să punem la punct o școală de care să fim mulțumiți?

N-am să pricep niciodată de ce societatea aruncă vina pe școală ca și când aceasta ar fi o entitate venită din spațiu, imposibil de controlat. E ca și cum ai fi supărat pe propria fiere că te doare, după ce i-ai dat, ani de zile, numai slană cu ceapă.
Mesaj personal
Top
Azalea^
Trimis: 31 Mar 2015, 06:03 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.770
Înscris: 12 May 14


QUOTE (a. mihai @ 31 Mar 2015, 10:00 AM)

Da, școala e urâtă și plictisitoare. În mare parte, aceasta se datorează omului de la catedră. Asta-i bucata de vină pe care mi-o asum - dacă elevilor nu le place ora mea, îmi asum, fără discuție.

Daca mie nu-mi place painea cu ceapa, clar este vina brutarului. Trebuia sa-si puna omul acolo tot sufletul, eventual sa adune acolo toata energia cosmica pozitiva.
Nu mai conteaza ca n-o fi avand faina de calitate, ceapa nu stiu de care, cuptor bine incins sau ca papilele mele gustative sunt mai pretentioase...clar vina brutarului a fost !
Bulshits !

O avea cadrul didactic vina, dar, in niciun caz, nu in cea mai mare parte.

Acest mesaj a fost modificat de către Azalea^ la data 31 Mar 2015, 06:14 PM


--------------------
"Dacă vrei să construiești un vapor, să nu începi prin a-i trimite

pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori și alte materiale.

Învață-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârșită." Micul Prinț
Mesaj personal
Top
massy
Trimis: 31 Mar 2015, 07:12 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 16.437
Înscris: 10 Sep 07


QUOTE (a. mihai @ 30 Mar 2015, 08:46 PM)
https://dssmile.wordpress.com/2015/03/28/dr...iubiti-meseria/

Tipul elevei impertinente, obraznice dintotdeauna, o ingamfata care s-a crezut de cand se stie mai desteapta decat profesorul, de-aia da verdictul chiar din titlu, o mincinoasa care ne dispretuieste PE TOTI, de-aceea nu foloseste pronumele personal de politete nici macar pentru cei pe care-i ...respecta.

Cati mucea d-astia ca ea care ne-ntorc vorba mici si-o tin asa toata scolaritatea, ca apoi sa scrie pe blog ca n-a invatat-o nimeni nimic...

Fac ceva in parerea animal10.gif ei despre profesori! cool20.gif

Acest mesaj a fost modificat de către massy la data 31 Mar 2015, 07:22 PM


--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
massy
Trimis: 31 Mar 2015, 07:15 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 16.437
Înscris: 10 Sep 07


QUOTE (a. mihai @ 31 Mar 2015, 10:00 AM)
QUOTE
Ne-a dus în laborator și ne-a pus să căutăm teoria pe net și să învățăm de acolo, apoi să deschidem editorul de Pascal și să ne apucăm de lucru.

A căuta informații pe net la o adresă indicată de profesor este o bună metodă de lucru. Nu e bună că zic eu, ci că o spun specialiști în ale didacticii. Rolul profesorului nu este să țină prelegeri și să umple table (cerem școală modernă dar nici nu știm ce e aia, refuzând, de fapt tot ce e nou, ca fiind greșit), misiunea lui este să te învețe să înveți. Și atunci, în loc să pierd multă vreme prezentând o teorie, îi las pe ei să se informeze și ofer ajutorul acolo unde întâmpină dificultăți.
De altminteri, sunt licee întregi unde se predă ”invers” - elevii nu mai fac teme acasă, ci doar consultă documente cu teoria pe care o pun profii pe net, își fac scheme, își notează întrebările pe care le vor pune, mai târziu, în clasă. Acolo unde, odată ajunși, nu se mai rea teoria, ci se fac exercițiile de fixare ar corespunde temei pentru acasă. Zero exerciții, deci, acasă și multă muncă în clasă. Din partea elevilor. Profesorul doar coordonează și se implică acolo unde elevii întâmpină probleme. Lucrând pe grupe, copiii se învață unii pe alții.
Aia a încercat profesorul să facă - să-i determine să gândească, oferindu-le ocazia să proceseze singuri informația. S-a pus la dispoziția lor pentru explicații, n-am auzit că ar fi plecat din clasă sau că ar fi refuzat să răspundă la întrebări.

Dacă omul a zis ”nu știți să gândiți” nu a zis ”sunteți idioți” - asta e o generalizare periculoasă și răuvoitoare. Copiii noștri nu sunt învățați să gândească - li se oferă informația și li se cere să o memoreze iar apoi să o reproducă. A cunoaște lucruri e una! A ști să le folosești în viață e alta! Ultima dimensiune lipsește total din școala românească. Părinții au prins ideea că-i așa. li se pare aberant, dar pretind ca odraslele lor să fie învățate-n aceeași manieră ca acum 50 de ani.
Lumea evoluează, societatea nu mai e aceeași, școala, nici ea, nu trebuie să stea pe loc.

Colegii mei, mulți, au ajuns cadre didactice fiindcă, inițial, a părut o idee bună - din afară, pare că e muncă puțină și curată. Na, belea - nu e puțină, e incredibil de solicitantă (imăcar fiindcă, zilnic, trebuie să fii fericit, echilibrat și sănătos, pentru a putea asigura un climat pozitiv la ore) și-i plătită prost. Colac peste pupăză orice neavenit din afara școlii știe cum trebuie să predai, exact cum știe să-i spună fotbalistului cum trebuie să lovească mingea corect. De la un punct, devine frustrant.

O proasta care se da desteapta, mare cunoscatoare de-nvatamant!

Si profesorii mai prosti ca baga in seama o mucoasa obraznica, impertinenta si dispretuitoare, care dupa ce s-a vazut cu sacii in caruta, nu conteaza, mult, putin si mai mult bine decat rau, da lectii si-arunca cu k*** in cei ce-au scos-o la lumina.

Acest mesaj a fost modificat de către massy la data 31 Mar 2015, 07:21 PM


--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
Azalea^
Trimis: 31 Mar 2015, 07:22 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.770
Înscris: 12 May 14


Massy, imi place de tine cand esti suparata. Le zici dintr-o suflare si bine.


--------------------
"Dacă vrei să construiești un vapor, să nu începi prin a-i trimite

pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori și alte materiale.

Învață-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârșită." Micul Prinț
Mesaj personal
Top
Azalea^
Trimis: 31 Mar 2015, 07:26 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.770
Înscris: 12 May 14


QUOTE (profudebio @ 30 Mar 2015, 02:54 PM)
Interesanta dezbatere https://gepses.wordpress.com/

Iti apartine textul ?


--------------------
"Dacă vrei să construiești un vapor, să nu începi prin a-i trimite

pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori și alte materiale.

Învață-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârșită." Micul Prinț
Mesaj personal
Top
massy
Trimis: 31 Mar 2015, 08:19 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 16.437
Înscris: 10 Sep 07


Supraveghetorii ăia și frustrări de umanist la Mate-Info.


--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
a. mihai
Trimis: 31 Mar 2015, 08:30 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 2.176
Înscris: 4 May 11


QUOTE (Azalea^ @ 31 Mar 2015, 07:03 PM)
QUOTE (a. mihai @ 31 Mar 2015, 10:00 AM)

Da, școala e urâtă și plictisitoare. În mare parte, aceasta se datorează omului de la catedră. Asta-i bucata de vină pe care mi-o asum - dacă elevilor nu le place ora mea, îmi asum, fără discuție.

Daca mie nu-mi place painea cu ceapa, clar este vina brutarului. Trebuia sa-si puna omul acolo tot sufletul, eventual sa adune acolo toata energia cosmica pozitiva.
Nu mai conteaza ca n-o fi avand faina de calitate, ceapa nu stiu de care, cuptor bine incins sau ca papilele mele gustative sunt mai pretentioase...clar vina brutarului a fost !
Bulshits !

O avea cadrul didactic vina, dar, in niciun caz, nu in cea mai mare parte.

laugh.gif Tu ai dreptate. Chiar mare dreptate. Partea proastă, soro, îi că ar trebui să nu faci pâine dacă n-ai ce-ți trebuie. Mai mult, n-ar trebui să le-o vinzi altora drept cozonac. Încolo, ce spui, repet, e corect.
Mesaj personal
Top
massy
Trimis: 31 Mar 2015, 08:48 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 16.437
Înscris: 10 Sep 07


Comentariile si raspunsurile ei..., cai verzi blink.gif pe pereti si la fel de impertinente ca la clasa.
O frustrata care a aflat ce bine se castiga din programare si cu Pascal, dar care n-a reusit decat la Comunicare si Relatii Publice.

Ne-ntalnim la Kaufland, la ghiseul de relatii cu clientii, Diana! sign28.gif

Acest mesaj a fost modificat de către massy la data 31 Mar 2015, 08:51 PM


--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
Azalea^
Trimis: 31 Mar 2015, 08:54 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.770
Înscris: 12 May 14


QUOTE (a. mihai @ 31 Mar 2015, 09:30 PM)
QUOTE (Azalea^ @ 31 Mar 2015, 07:03 PM)
QUOTE (a. mihai @ 31 Mar 2015, 10:00 AM)

Da, școala e urâtă și plictisitoare. În mare parte, aceasta se datorează omului de la catedră. Asta-i bucata de vină pe care mi-o asum - dacă elevilor nu le place ora mea, îmi asum, fără discuție.

Daca mie nu-mi place painea cu ceapa, clar este vina brutarului. Trebuia sa-si puna omul acolo tot sufletul, eventual sa adune acolo toata energia cosmica pozitiva.
Nu mai conteaza ca n-o fi avand faina de calitate, ceapa nu stiu de care, cuptor bine incins sau ca papilele mele gustative sunt mai pretentioase...clar vina brutarului a fost !
Bulshits !

O avea cadrul didactic vina, dar, in niciun caz, nu in cea mai mare parte.

laugh.gif Tu ai dreptate. Chiar mare dreptate. Partea proastă, soro, îi că ar trebui să nu faci pâine dacă n-ai ce-ți trebuie. Mai mult, n-ar trebui să le-o vinzi altora drept cozonac. Încolo, ce spui, repet, e corect.

Cauta-ti alte surori, eu deja am... tongue.gif
Pai vezi tu, brutarul isi asuma...ca si tine de altfel ! tongue.gif


--------------------
"Dacă vrei să construiești un vapor, să nu începi prin a-i trimite

pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori și alte materiale.

Învață-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârșită." Micul Prinț
Mesaj personal
Top
massy
Trimis: 31 Mar 2015, 09:10 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 16.437
Înscris: 10 Sep 07


QUOTE (profudebio @ 30 Mar 2015, 02:54 PM)
Interesanta dezbatere https://gepses.wordpress.com/

cool20.gif cool20.gif
Deloc plătești, nimic primești, așa-i corect, însă.
Pentru puțin, fii recunoscător și-n culcare, și-n sculare.
Iar pretenții la mai mult să ai când vei cotiza cu procente pe fluturașul de salariu, ca pentru Sănătate și alți bugetofagi. cool20.gif

Acest mesaj a fost modificat de către massy la data 31 Mar 2015, 09:20 PM


--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
ner
Trimis: 31 Mar 2015, 09:46 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 169
Înscris: 20 Mar 12


QUOTE (a. mihai @ 31 Mar 2015, 10:00 AM)

A căuta informații pe net la o adresă indicată de profesor este o bună metodă de lucru. Nu e bună că zic eu, ci că o spun specialiști în ale didacticii. Rolul profesorului nu este să țină prelegeri și să umple table (cerem școală modernă dar nici nu știm ce e aia, refuzând, de fapt tot ce e nou, ca fiind greșit), misiunea lui este să te învețe să înveți. Și atunci, în loc să pierd multă vreme prezentând o teorie, îi las pe ei să se informeze și ofer ajutorul acolo unde întâmpină dificultăți.


Da, căutăm indicații pe net, dar sub îndrumare

Și:

"Pentru, ora viitoare, dragi elevi, vă rog să-mi elaborați/faceți/scrieți un referat! Tema: X sau Y sau Z," Nota și criteriile de evaluare, le vom vedea, când? Aha, când prezint referatul, după moftul profesorului, e DA sau NU... Și după cum să-mi asigur cele 2/3 note în catalog la sfârșit de trimestru/semestru. (PV din CA al unei UPJ, nu dau nume.., am fost acolo reprezentant al părinților)

Modern sau nu, didactică modernă sau (neo)clasică, ideea e: caut pe net, dar spune-mi, stimabile, de ce? ce-mi ajută? ce-mi oferă? Și mai ales, tu, ca îndrumător-rolul profesorului modern-arată-mi CUM


Și ceea ce-i important: Cunștințele de bază nu le "iei" de pe net, ci direct de la sursă: PROFESORUL! Altfel, eu, PĂRINTE, mă transform în profesor pentru copilul meu care, în definitiv, de ce mai merge la școală?

Acest mesaj a fost modificat de către ner la data 31 Mar 2015, 09:52 PM
Mesaj personal
Top
massy
Trimis: 1 Apr 2015, 08:03 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 16.437
Înscris: 10 Sep 07


Mucea- Flaimucea, o somitate in invatamant si psihologia profesorului, dar care ,,se duce la simularea la biologie fara sa se fi pregatit”. Dăăăă fighting25.gif ăăăă fighting25.gif ăăăă !!

Acest mesaj a fost modificat de către massy la data 1 Apr 2015, 08:12 PM

Imagine atașată
Imagine atașată


--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
massy
Trimis: 1 Apr 2015, 09:33 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 16.437
Înscris: 10 Sep 07




--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
jordan
Trimis: 2 Apr 2015, 09:18 AM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 8.708
Înscris: 17 Dec 05


QUOTE (massy @ 1 Apr 2015, 09:33 PM)
Vițică needucată, frustrata și înfumurată...


”Elev de 7 ani UMILIT CRUNT la o școală din Cluj.

Profesoara îi pune și pe copii să îl UMILEASCĂ - AUDIO EXCLUSIV”

http://www.stiridecluj.ro/social/elev-de-7...-audio-exclusiv

confused06.gif
Mesaj personal
Top
ezragsit
Trimis: 2 Apr 2015, 10:48 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 5.020
Înscris: 23 Jul 03


1. ... și totuși ... Mie-mi place și ce, și cum scrie Diana. Chiar dacă nu sunt întrutotul de acord cu dânsa. Dar îmi place pur și simplu!

2. Unora nu v-a plăcut. Firesc!

Este greu să fii la mijloc.

Ceea ce Diana NU ȘTIE, iar noi știm, dar uităm mereu, este rolul ingrat pe care îl jucăm.
Vă amintiți de ROLUL Anthony Falconetti din Om bogat, om sărac? (Rich Man, Poor Man)
Personajul interpretat era atât de detestat, că umblă vorba că actorul ar fi fost molestat ... pentru caracterul personajului ...

Dacă am fi lăsați să facem ce știm cel mai bine, eventual de la terminarea facultății, eventual în condiții corespunzătoare, iar O Diană ar scrie ceea ce a scris ACEASTĂ Diană în Blog-ul ei "de tinerețe", blam-ul ne-ar reveni întrutotul.

Dar ... nu facem ce știm cel mai bine ... și nici în condiții satisfăcătoare ... probabil că mai tot timpul, de la terminarea facultății ...

Ne scutește oare asta de critica tinerei scriitoare?

... Hmmm ...

Cum de am ajuns oare să fim FAȚĂ ÎN FAȚĂ ȘI OPUȘI generației Dianei?

Îmi amintesc de impetuozitatea unora dintre noi, la "Consfătuirile" de acum câțiva (din ce în ce mai mulți) ani.
Doar mie mi se pare oare că ... de-atunci și până acum ... am renunțat?
Că suntem niște "înfrânți de sistem", puși "cu botul pe labe", reduși la a se îndemna (și ajuta) reciproc întru completarea catastifelor cerute de birocrația sistemului, elogiind prin grafice frumos realizate impotența tot mai vădită a intreprinderilor noastre?

Să luăm chestiunea recentă a religiei.

Ce altceva am fost decât niște trepăduși conștiincioși și lipsiți de conștiință, care am plastografiat (direct sau prin elevi) cerutele semnături, pentru că era o treabă clar birocratică și la birocrație am început deja să ne cam pricepem? Clase cu 100% semnături (obținute în prima oră de hei-rup), alături de clase cu 6-9 semnături (obținute înainte și după termenul limită).
Cu consecința că cei trei din poza pe care o pot numi "Părintele bigot, Preoteasa și Ministrul" (este la o altă temă, tot pe aici) s-au putut felicita reciproc, după care persoana care apărea ca "Părintele..." în poză să inițieze (citim azi, în Adevărul) un demers de modificare a Constituției, pentru a introduce obligativitatea Religiei în școli și interdicția convențiilor civile (ei le spun "căsătorii gay")
[BTW. De ce AMBELE? N-ați învățat nimic de la Securitate, sau din manevrele de consultare populară recente (same thing)? SE lansează DOUĂ teme, una dorită (ținta adevărată), dar care ridică discuții, alta populară, neimportantă, dar cu răspuns sigur. Oamenii vor ieși să voteze a doua chestiune, iar dacă tot sunt acolo, cu puțin ajutor propagandistic ieftin, pe ultima sută de metri, ajung să voteze și prima. Este ca și cum am propune noi să se modifice Constituția, prin consultare populară cu temele "acordarea anului sabatic în învățământ ȘI intrarea în Schengen". Apropo, dacă vreți anul sabatic, țineți minte ideea... cred că ar funcționa...]

Diana a vrut să exprime o părere despre foștii ei profesori.

Oare? Foștii ei profesori ... cu adevărat? Sau trepădușii, care au aplicat planurile Ministerului, programele Ministerului, manualele și auxiliarele Ministerului și ... atât! ?

Am spus că nu sunt de acord cu tot ce a scris.
De exemplu, fata este contrariată că a fost pusă să învețe Pascal și nu C++.
De unde însă această dihotomie redusă la dilema Pascal SAU C++?
Cine a avut șansa să citească Brian Harvey Computer Science, Logo Style (o lectură superbă) va putea să ridice din umeri și să se întrebe "De ce Pascal SAU C++?" Și, ca un fapt divers, să nu uităm că de la acel punct s-a ajuns și la acesta, impresionant, nu?
Sau cine a citit minunata Artă a Programării Calculatoarelor, a lui Donald Knuth (be his name blessed!) va vedea că un bun educator nu recurge neapărat la un limbaj popular, ci eventual la unul inexistent, dar folositor...

Pascal ESTE un limbaj scris pentru a învăța să programezi CORECT. Are avantaje deosebite ÎN ACEASTĂ PRIVINȚĂ. Iar C++ ... o fi el popular ... în anumite cercuri ... dar nu l-aș folosi la programarea unui Arduino sau a unui Raspberry Pi ... și am numit doar ceva răspândit în vreo zece milioane de exemplare în ultimii trei ani... Unde nici Pascal nu ar fi acasă, ci una dintre variantele pe care -poate- Ministerul le va descoperi și le va introduce în programa obligatorie la vreo două decenii după ce vor fi căzut în desuetitudine

Dar, iarăși, pe câți dintre noi ne interesează cu adevărat chestiunea "Pascal sau C++"?
Pe câți «"Pascal sau C++" sau altceva»?
Pe câți "de ce trebuie să normeze Ministerul această chestiune, atâta vreme cât la vecinii noștri alegerea este "orice, dar anunțați din timp, înainte de examen, ca să putem instala și noi"?

Și câți merg la clasă cu "o figură plictisită și amărâtă"... și învinsă ?


--------------------
„Păcat că Brucan n-a ținut cont că îndepărtându-ne de 1989 ne îndepărtăm și de educația de dinainte de 1989 și cu fiecare an de noi «stupid people» ne îndepărtăm cu câte doi de acel efemer «peste douăzeci de ani»”
Mesaj personalTrimite emailYahoo
Top
massy
Trimis: 2 Apr 2015, 11:50 AM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 16.437
Înscris: 10 Sep 07


QUOTE (jordan @ 2 Apr 2015, 10:18 AM)
QUOTE (massy @ 1 Apr 2015, 09:33 PM)
Vițică needucată, frustrata și înfumurată...


”Elev de 7 ani UMILIT CRUNT la o școală din Cluj.

Profesoara îi pune și pe copii să îl UMILEASCĂ - AUDIO EXCLUSIV”

http://www.stiridecluj.ro/social/elev-de-7...-audio-exclusiv

confused06.gif

Care e legatura intre umilirea profesorilor PE NET de catre o mucoasa majora si umilirea unui minor IN CLASA de catre un major aflat acolo pentru a-l educa, nu pentru a-l umili?

Ca de la major la major, o mucoasa needucata, frustrata, impertinenta, dispretuitoare si infumurata primeste PE NET ceea ce merita si-a generat ,,fiindca scrie ce vrea".

Acest mesaj a fost modificat de către massy la data 2 Apr 2015, 11:51 AM


--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
ezragsit
Trimis: 2 Apr 2015, 12:20 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 5.020
Înscris: 23 Jul 03


Ar trebui ÎNSĂ să fim FOARTE ATENȚI la copiii de la Cluj !!!


Se întâmplă ceva FOARTE RĂU acolo...


Există (am mai mult semnale, oh, da, mai multe) un fel de îmbolnăvire a simțului critic, care ajunge la o inflamație !!!


Profesori, părinți, autorități ... totul pus la zid, totul negat, vehement, caustic, definitiv !!!


Nu e o joacă și nu este un 1 Aprilie (din motive personale, nici nu ar putea fi, două zile de 1 Aprilie, două salvări care nu au ajuns la timp, două înmormântări pe 5...)


Poate că nu e doar Cluj-ul, sau poate că e doar Cluj-ul și radiază de acolo, dar ceva rău se simte și începe să se manifeste.


Nu uitați, nu uitați, nu uitați... nu suntem decât deocamdată aici... după balul nostru (dacă bal am dorit) vor veni alții, poate pentru o reuniune metodistă, sau o judecată populară, sau o dezbatere filosofică, sau pentru a scoate parchetul și-al arde în mijlocul sălii, pentru a se încălzi, bineînțeles dacă nu am scos noi parchetul înainte, ca să-l ardem noi în mijlocul sălii, pentru a ne încălzi pe noi înșine...


Doamnele și domnii plini de sine de azi sunt viitoarele babe și viitorii moși care au nevoie de sprijin ca să se ridice în pat, să-și ia medicamentele...
Iar tinerii și tinerele de azi vor fi cei care se vor bate undeva în viitor pentru a-și justifica atitudinile și pentru a molesta (sau sprijini) pe cei nenăscuți încă...

Noi am făcut pentru Diana ce am vrut, putut și priceput să facem:
i-am impus doisprezece ani de programe fără alternative
i-am impus doisprezece ani materii cu prea puține opțiuni
i-am impus un model "al succesului", pe care azi îl găsește adevărat, sau fals, veridic, sau caduc...
i-am spus vorbe, atunci când -poate- că ar fi vrut experimente...
i-am spus vorbe, atunci când -poate- ar fi dorit exprimarea unor atitudini...
i-am spus vorbele altora, atunci când ea ar fi dorit -poate- cuvintele noastre...
i-am spus "cum ar trebui să fie", atunci când ea ar fi dorit -poate- să afle "cum este"...
i-am spus că știm, atunci când poate că doar credeam că știm...
i-am spus că suntem savanți, atunci când ea poate că înțelegea acest cuvânt ca pe un atribut, nu ca pe o patalama...
i-am spus totul cu o autoritate plină de sine, atunci când ea poate se uita la pata jenantă de pe sacoul curățat ieftin...

Și noi am pățit (dar mai puțin) cam același lucru... dar am rămas cu respect pentru cei care ne-au fost dascăli, pur și simplu pentru că respectul era cultivat în noi prin educația primită...
Dar Diana este o altă generație, care va avea propriile ei reguli, iar munca noastră iconoclastă (mai puțin în privința icoanelor, care ar fi meritat-o cu adevărat) poate lovi unde nu ne așteptăm.
Am fost fericiți, am avut optsprezece ani, am învățat, am muncit în ani pe care azi îi prezentăm ca triști, sumbri, de teroare... și mințim făcând asta!
Am construit, am fost mândri, ne-am bucurat de munca noastră, pentru ca azi să fi demolat totul, să fi lăsat pasivi să se demoleze... și mințim nerecunoscând asta!
Am fost cinstiți, am fost critici, am judecat cu mințile noastre... iar azi îi învățăm pe copiii neadevăruri și adevăruri înjumătățite, ne negăm propria educație, îi învățăm că sunt "sclavi și robi", supușenia, umilința, că sunt murdari și păcătoși și că tot ce a construit mai valoros și mai adevărat gândirea umană ... ar fi "niște teorii" ...

Am crescut în Diana și în Dianele de azi ceva ce a început să consume, să înghită și să se întindă ... iar cuvintele acestea de azi, ale Dianei, vor deveni mâine un crud și direct: "Ce vreți de la noi? Nu ne-ați lăsat nimic! N-ați făcut nimic! V-ați mințit și ne-ați mințit, ați fost lași și ați tăcut atunci când ar fi trebuit să aveți curaj și să vorbiți! Ce mai vreți de la noi? Nu vă datorăm nimic, nici respect, nici un codru de pâine, nici un pahar cu apă... Nu avem nici noi, dar dacă am avea, l-am turna în cenușă și le-am spulbera în vânt mai curând decât să vi le dăm vouă! Dacă voi mai trăiți, să știți că morți sunteți pentru noi, și nici măcar niște morți de care să ne amintim cu plăcere..."


Ascultați-mă și deschideți urechile, se aude un vuiet, Diana este doar o prevestire, vine ... și nu o să ne placă ... de parcă ar conta dacă ne place ceva, sau nu, nouă, celor care am tăcut mult prea mult, atunci când n-am vorbit în dodii!


--------------------
„Păcat că Brucan n-a ținut cont că îndepărtându-ne de 1989 ne îndepărtăm și de educația de dinainte de 1989 și cu fiecare an de noi «stupid people» ne îndepărtăm cu câte doi de acel efemer «peste douăzeci de ani»”
Mesaj personalTrimite emailYahoo
Top
massy
Trimis: 2 Apr 2015, 02:17 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 16.437
Înscris: 10 Sep 07


QUOTE (ezragsit @ 2 Apr 2015, 01:20 PM)

Noi am făcut pentru Diana ce am vrut, putut și priceput să facem:
i-am impus doisprezece ani de programe fără alternative
i-am impus doisprezece ani materii cu prea puține opțiuni
i-am impus un model "al succesului", pe care azi îl găsește adevărat, sau fals, veridic, sau caduc...
i-am spus vorbe, atunci când -poate- că ar fi vrut experimente...
i-am spus vorbe, atunci când -poate- ar fi dorit exprimarea unor atitudini...
i-am spus vorbele altora, atunci când ea ar fi dorit -poate- cuvintele noastre...
i-am spus "cum ar trebui să fie", atunci când ea ar fi dorit -poate- să afle "cum este"...
i-am spus că știm, atunci când poate că doar credeam că știm...
i-am spus că suntem savanți, atunci când ea poate că înțelegea acest cuvânt ca pe un atribut, nu ca pe o patalama...
i-am spus totul cu o autoritate plină de sine, atunci când ea poate se uita la pata jenantă de pe sacoul curățat ieftin...


Si i-am tolerat impertinenta si proasta crestere 12 ani.



--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
jordan
Trimis: 2 Apr 2015, 02:21 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 8.708
Înscris: 17 Dec 05


QUOTE (massy @ 2 Apr 2015, 11:50 AM)

Care e legatura intre umilirea profesorilor PE NET... si umilirea unui minor IN CLASA de catre un major aflat acolo pentru a-l educa, nu pentru a-l umili?



”Vițică needucată, frustrata și înfumurată...”

rolleyes.gif
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (7) [1] 2 3 ... Ultimul » Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved