Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (4) [1] 2 3 ... Ultimul » ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Scoala Waldorf - intre minciuna si adevar, informatii reale despre Waldorf - de la parinti care au copii acolo.
do3in
Trimis: 16 Oct 2005, 01:24 PM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 3
Înscris: 16 Oct 05


Am dat un search pe net cautind informatii despre sistemul alternativ Waldorf. Din pacate, pe linga pagina lor (waldorf.ro) am gasit doar infomatii gresite. Eu am fetitza in clasa I la Waldorf in Timisoara. Gradinita a facut-o tot la Waldorf. Din ce am observat eu, vreau sa dau cateva detalii.
1. Waldorf nu e secta religioasa sau scoala pentru copii handicapati. Este un sistem alternativ de invatamint DE STAT, in care metoda de predare difera, aceasta fiind mai aproape de nevoile copiilor. Ex. invata sa citeasca si sa deseneze literele de tipar in primul an, scrisul de mina fiind invatat ulterior.
2. Waldorf nu necesita taxe sau costuri speciale. Exista fondul clasei, fondul scolii, sau fond ptr. material didactic, la fel ca la orice alta scoala. Lipsesc cheltuielile pentru uniforma, manuale sau caiete speciale. Evident, se cumpara la clasa I creioane cerate, caiete de desen si instrumentul muzical (pina la 1.000.000 lei toate)
3. La Waldorf se fac doua limbi straine si euritmie din clasa 1 si continua pina in clasa a 12-a. Limbile straine se fac cu profesori nu cu invatatorul. La euritmie au profesor specializat in Germania (3 ani).
4. Profilul Waldorf este uman. Copilul este incurajat sa-si descopere abilitatile artistice sau practice intr-o gama larga de activitati (desen, teatru, muzica, sculptura, dans, asista si participa chiar si la contruirea unei casute de la temelie pina la acoperis) Canta la un instrument muzical din clasa I. Fiecare copil este privit ca entitate, nu se cauta uniformizarea lor.
Deocamdata atit. Voi reveni cu alte informatii pe masura ce o sa le aflu. Daca aveti copii la Waldorf si vreti sa impartasiti din experienta voastra, va rog sa postati pe forum. Exista atitea perceptii gresite, tot felul de confuzii si prejudecati si e pacat, caci nu se cunoaste foarte mult despre acest sistem.
Mesaj personal
Top
zumzet
Trimis: 16 Oct 2005, 06:09 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 335
Înscris: 15 Sep 04


N-am inteles de ce-a fost mutat subiectul asta pe forumul profesorilor, de vreme ce l-a scris un parinte. unsure.gif

Oricum, au mai fost unele subiecte pe aceasta tema, de pilda aici si aici.

Dar intr-adevar e ciudat... n-am intalnit nici un alt tip de educatie despre care sa circule atatea neadevaruri ca despre pedagogia Waldorf.
Mesaj personalTrimite email
Top
LStoleriu
Trimis: 16 Oct 2005, 07:00 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Moderatori
Mesaje: 3.876
Înscris: 4 Sep 03


Am vrut să îl mut în forumul părinților dar din neatenție l-am dus în cel al profesorilor. Cum de aici nu-l mai pot lua am semnalat deja asta celor care pot.

Mutat! (Prof. Kótai)

Acest mesaj a fost modificat de către licteneg la data 16 Oct 2005, 08:21 PM
Mesaj personal
Top
LStoleriu
Trimis: 16 Oct 2005, 10:51 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Moderatori
Mesaje: 3.876
Înscris: 4 Sep 03


Mulțumesc d-le profesor Kótai.

Acum că topicul a ajuns la locul lui aș încerca și eu să adaug câte ceva despre Waldorf.

Am fost interesat de subiect în toate cele trei ipostaze ale mele de pe forum (părinte, profesor și ... moderator laugh.gif ) și pentru că suntem în forumul părinților am să las părintele din mine să scrie.

Am citit în ultima vreme mai multe articole pro și contra pedagogiei Waldorf. Nici una din cele două atitudini nu m-a convins.

Pe adversari i-am perceput mai ales ca fiind adepți (fervenți) ai bisericilor creștine - mai mult sau mai puțin tradiționale - care încearcă să demonteze pedagogia Waldorf atacându-l pe R. Steiner. Asta probabil pentru că nu-l vor ierta niciodată pentru ideile sale despre (de exemplu) reîncarnare. Cu toate astea, n-au reușit să mă convingă că școala în stil Waldorf ar încerca să inoculeze copiilor ideile respective și, astfel, argumentele lor n-au avut forță pentru mine.

De cealaltă parte, susținătorii au tendința ca din două în două fraze să facă referință la cele spuse de acuzatori și să le respingă acuzațiile - astfel, mai mult să spun ce NU face școala Waldorf decât ce face.

Am simțit nevoia unei descrieri cât-de-cât neutră. Nu sunt sigur că am găsit-o (încă) dar articolul Childhood in a Cocoon mi s-a părut a se apropia de așa ceva pentru că doar povestește. Povestește ce vede un profan într-o clasă Waldorf, explică de ce se întâmplă un lucru sau altul (de exemplu, de ce ar fi necesară mișcarea la ora de matematică) dar nu emite judecăți. Judecățile mi-au rămas mie și asta-mi convine.

Concluziile mele ar fi:
- școala Waldorf - în adevăratul ei înțeles - nu cred să existe în România. A mai zis și zumzet așa ceva și sunt conștient că are dreptate: cred că la noi școala Waldorf este un contorsionist ce încearcă să se strecoare printre multele legi, regulamente și cutume ale sistemului și face asta cu prețul pierderii propriei "verticalități".
- școala Waldorf are profil uman. Nu sunt convins, dar aș putea accepta că poate fi o alternativă mai bună decât profilul uman din școlile tradiționale. Pe de altă parte, școala Waldorf încearcă să spună că acest profil, uman-artistic, Și NUMAI ACESTA este cel adecvat formării (v. http://www.waldorf.ro/Particularitati/Particularitati_de_organizare-artistic.asp ), idee pe care n-o agreez deloc...
- eu nu îmi voi da copilul la școală Waldorf. Asta după mintea mea de acum dar mai sunt vreo 3 ani până la "decizia finală" smile.gif .

Cheers!
Mesaj personal
Top
zumzet
Trimis: 17 Oct 2005, 01:19 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 335
Înscris: 15 Sep 04


Eu m-am oferit de mai multe ori sa dau detalii despre metodele pedagogiei Waldorf si temeiurile lor. Dar cei care erau interesati fie s-au multumit cu o descriere succinta, fie au dorit sa afle numai aspecte formale. Au mai fost si persoane care au apreciat scolile Waldorf pe baza unor consideratii care pot fi importante (doua exemple: un parinte si o eleva), dar care nu sunt totusi centrale - sau cel putin nu sunt punctul de plecare - in pedagogia Waldorf.

Articolele despre Waldorf pe care le-am gasit eu in engleza nu sunt dintre cele mai reusite. Cred ca sunt mult mai bune cele in germana, din pacate nu e o limba pe care o stapanesc foarte multi oameni. Dar, fireste, cele mai indicate sunt materialele tiparite pentru cine-ar dori intr-adevar sa aiba o opinie mai avizata...

Despre problema profilului, nu cred ca scoala Waldorf poate fi cu adevarat incadrata undeva, asta se face doar pentru ca asa necesita legislatia. Iar latura artistica mai pronuntata nu e legata de dorinta de-a face din toti copiii artisti, ci de aspecte mai profunde ale educatiei.

Eu zic ca in Romania merita cu prisosinta ca un copil sa urmeze o scoala Waldorf pana-n clasa a patra, si probabil ar mai fi indicat pana-ntr-a opta. La liceu e deja o alta problema, lucrurile se complica...
Mesaj personalTrimite email
Top
zumzet
Trimis: 26 Oct 2005, 03:21 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 335
Înscris: 15 Sep 04


QUOTE (LStoleriu)
Am simțit nevoia unei descrieri cât-de-cât neutră. Nu sunt sigur că am găsit-o (încă) dar articolul Childhood in a Cocoon mi s-a părut a se apropia de așa ceva pentru că doar povestește. Povestește ce vede un profan într-o clasă Waldorf, explică de ce se întâmplă un lucru sau altul (de exemplu, de ce ar fi necesară mișcarea la ora de matematică) dar nu emite judecăți. Judecățile mi-au rămas mie și asta-mi convine.

Comentariile mele la acest articol:

Este unul din cele mai slabe pe care le-am citit, din mai multe motive. Mai intai, povesteste impresii fugare, ca si cand te-ai uita la un film care ar consta numai din insiruiri de cadre de cate o secunda. E mai degraba in stilul unui jurnal decat in cel al unui articol. Din cauza acestui fapt iti lasa o imagine dezorganizata, pe care poti sa o pui pe seama evenimentelor din clasa, in loc s-o atribui stilului autorului.

Pe urma, induce impresia ca acei oameni care se ocupa cu pedagogia Waldorf ar fi un fel de extremisti, care vor sa-l rupa pe copil cu totul de lume si sa-l transpuna intr-o ambianta naturala feerica. Nimic mai fals. In plus, exemplele sunt luate numai din clasele mici ale scolilor Waldorf, de aceea mai poate produce iluzia ca pe tot parcursul scolii s-ar urmari crearea unei atmosfere fantastice, ceea ce iarasi n-are-a face cu realitatea.

Un alt lucru care m-a dezamagit la acest articol e faptul ca descrie tot soiul de obiceiuri, si doar cu rare exceptii explica si pe ce se bazeaza. De pilda, nu spune deloc de ce se incurajeaza in gradinitele Waldorf jucariile nefinisate, in locul celor lucrate pana la ultimul detaliu.

Mai sunt apoi tot felul de comportamente pe care eu le-as califica ca bizare, si de care n-am auzit in viata mea dintr-un mediu Waldorf. Se vorbeste de exemplu despre un copil care pana la varsta de 10 ani nu s-a jucat niciodata acasa la alt copil, si in mai multe locuri se sugereaza insingurarea. Ori oricine intra intr-o scoala Waldorf constata aproape instantaneu ca intalnesti copii mult mai sociali si mai prietenosi decat oriunde altundeva, e de ajuns sa citez din mesajul lui riiku_E3 indicat de mine mai sus: "Am fost chiar mirata de entuziasmul noilor mei colegi de a avea o noua colega."

Un alt caz cel putin ciudat este cel al fetei care in clasa a saptea nu stia bine sa citeasca sau sa faca operatii matematice. Asa ceva chiar n-am mai auzit pan-acum, probabil avea un profesor care nu prea-ntelesese ce e pedagogia Waldorf. Si-n Romania s-a creat la unii din profesorii care-au ajuns in scoli Waldorf pe baza de repartitie a ministerului, impresia ca ele trebuie sa se bazeze pe lipsa de autoritate a profesorului. Asa ceva nu numai ca nu e conform cu principiile educatiei Waldorf, dar - inainte de varsta pubertatii - e total in contradictie cu ele. E adevarat ca difera metoda de a-ti dobandi autoritatea. Dar ca un copil sa fie lasat in voia lui si sa nu stie sa citeasca bine-n clasa a saptea, asta e complet aiurea si nu se-ntampla in nici o clasa Waldorf normala.

O alta falsa impresie a autorului este ca antroposofia, care sta (sau ar trebui sa stea) la temelia oricarei scoli Waldorf, ar fi o "religie mistica, bazata pe crestinism". Cine este familiarizat cu ea stie faptul ca e vorba tocmai de o miscare spirituala cu caracter stiintific, si care numai printr-o intelegere gresita poate fi caracterizata ca mistica. (Despre antroposofie copiii nu aud la scoala, pentru ca ea nu se adreseaza omului la o varsta la care-ar putea usor ajunge sa-si formeze idei preconcepute, ceea ce e contrar telurilor pedagogiei Waldorf. Dar munca individuala a profesorilor ar trebui sa se bazeze pe ea.)

Deci, aproape intregul articol mi se pare incoerent si facut dupa ureche, si asta nu pentru ca nu-mi place mie ce scrie-n el, ci pentru ca nu concorda cu realitatea. Pentru cei care nu stiu, pedagogia Waldorf este alternativa educationala cu cel mai mare grad de raspandire de la un an la altul. Ma-ndoiesc ca asta s-ar mai intampla daca lucrurile ar sta asa cum sunt descrise in articolul ala. Sau poate cine stie, asa o fi tendinta in scolile Waldorf din State. Fara sa stiu in mod clar cum stau lucrurile in cazul de fata, am remarcat ca-n America se ajunge usor la un "duel" al extremelor, pe care in mod normal educatia Waldorf cauta mereu sa le evite.

Am mai gasit un articol al unui american care are cateva referinte de acest gen, dar care per ansamblu e mult superior celui de mai sus. (Schooling the Imagination de Todd Oppenheimer)

In fine, e pacat ca din cauza unei sumedenii de speculatii se ajunge foarte greu la o imagine fidela a scolilor Waldorf. Eu cred ca pot sa dau amanunte mai exacte daca va fi cineva interesat.
Mesaj personalTrimite email
Top
stelu67
Trimis: 27 Oct 2005, 09:42 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 9
Înscris: 27 Oct 05


Sint un parinte din Timisoara ce are copii la Waldorf.Sint de 9 ani in sistemul Waldorf(incepind cu gradinita).
Se tot spune ca si Waldorful e o scoala de stat. Este pina in momentul in care se cere ajutor de la inspectorat,minister, consiliul local.In acel moment devine o scoala privata cu autofinantare,cu primiri de ajutoare din Germania,etc.
Raspunsul pe care il primim de fiecare data e ca ne pot ajuta doar daca cladirile in care se desfasoara activitatile scolare vor fi donate Ministerului. character17.gif Acelasi minister obliga scoala sa aibe profil filologie.Nu sintem lasati sa desfasuram toate activitatile (ateliere) care se fac in Germania.
Dar controale peste controale vin intr-una de la inspectorat si care gasesc mereu cite ceva in neregula si cu amenintari de genul inchidem scoala.
Au venit si au cerut sa li se prezinte materialul didactic.Or in Waldorf materialul didactic se face de catre copii impreuna cu profesorul, invatatorul sau educatorul.
O monstra de expresie a unui inspector la vederea acestor materiale:"Ce sint porcariile astea?"
Impresia mea e ca acesti inspectori,profesori si altii ca ei,inclusiv din minister nu stiu,nu vor sa afle cu ce se maninca pedagogia Waldorf.Sau poate le este frica de ea hipri.gif .
Deocamdata atit .
Mesaj personal
Top
mprunar
Trimis: 29 Oct 2005, 10:53 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 9
Înscris: 24 Jun 04


Promotia 2005 de la waldorf timisoara a avut urmatoarele rezultate (conform http://admitere.edu.ro/2005/):
Note 5-8 teste Rom Mate
5-6 4 4
6-7 3 5
7-8 2 2 2
8-9 4 1
9-10 3
Copii au fost repartizati astfel: Liceul Ecomic 1, Liceul industrial 2, SAM 9 (cei care nu au luat testele nationale). Ceva nu este in regula cu aceste scoli. Copii sunt copii, sistemul este bun, profesorii sunt buni. Atunci care este cauza acestor rezultate? Sau SAM este un lucru bun pentru viitorul copiilor nostri. A face o facultate buna (?!?) este posibil cu conditia de a avea bacalaureatul.

Astazi LStoleriu are dreptare in ceace spune in concluzia sa. Dar peste 3 ani ce va fi ?. sau peste 3+8(9) ani?



Acest mesaj a fost modificat de către mprunar la data 29 Oct 2005, 11:01 AM

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 333 )
Fișier atașat  Book2.xls
Mesaj personal
Top
zumzet
Trimis: 29 Oct 2005, 03:42 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 335
Înscris: 15 Sep 04


Ceea ce se-ntampla cu scolile Waldorf romanesti e ca persoane ca dvs, in loc sa-si vada de propria activitate, se apuca si vorbesc despre ce nu cunosc. Exista mania asta in Romania, de a incerca sa tii sub control tot ce nu intelegi. Imi aduc aminte cum in clasa a opta a venit la ora noastra un inspector de romana, a observat ce a observat din spatele clasei, si la un moment dat fara nici un motiv a intrerupt-o pe profa si s-a apucat el sa puna intrebari despre partile de vorbire, pana a ajuns la o chichita (un adjectiv pronominal special parca - nu mai tin minte ca e vreme lunga de atunci), de care n-ar fi stiut nici un elev mediu din orice clasa, si cand a-ntrebat-o pe o colega si n-a stiut sa-i raspunda a considerat el ca a demonstrat ce avea de demonstrat si a iesit din clasa. Se vedea de la o posta ca venise montat sa arate ce slabe sunt clasele Waldorf. Am mai cunoscut fosti elevi la Waldorf care au fost haituiti pur si simplu dupa ce au intrat la liceu de unii profesori, doar pentru ca fusesera intr-o scoala Waldorf.

Stiti cati profesori interesati sa faca pedagogie Waldorf au parasit in urma cu trei-patru ani invatamantul, din cauza ca nu li s-a mai permis din punct de vedere legal sa predea? Va spun eu, foarte multi, daca nu chiar majoritatea. Stiti cate clase Waldorf s-au dezmembrat atunci? Stiti de cine au fost inlocuiti toti acei profesori? Ia ghiciti! Cunosc mama unui copil de la Liceul Waldorf din Bucuresti, care se plange deseori ca profesorii de acolo nu vor si nu stiu s-aplice metodele Waldorf! Iar celor care stiu, si care au facut poate si pregatire in Germania, nu li se permite sa predea, si de ce?, pentru ca n-au nu stiu ce diploma pe care le-o cere ministerul! Nu mai vorbesc de nu stiu cati profesori care, pentru ca nu pot sa-si acopere norma intr-o scoala Waldorf, sunt nevoiti sa predea in paralel si in alta parte. Asta n-o poate pretinde decat cineva care habar n-are ce presupune activitatea unui profesor Waldorf. Si as putea sa mai insir multe...

In schimb, cu toate aceste dificultati, oricine observa un copil care merge la o scoala Waldorf, mai ales in primele clase, vede cu totul altceva in ochii lui decat poate observa la majoritatea copiilor. Cand eram eu la scoala (clasa mea Waldorf se afla intr-o scoala conventionala) a fost un profesor sau un parinte care a mers prin scoala si a zis pe urma: "Am vazut niste copii la etajul II care se joaca altfel decat ceilalti, ei nu se bat cu creta si nu se-mping..." (Nu sunt sigur ca exact astea au fost cuvintele, dar ceva de genul asta...) As putea sa adaug multe alte lucruri, dar nu intereseaza pentru ca nu se trec in statistici, nu-i asa?
Mesaj personalTrimite email
Top
stelu67
Trimis: 29 Oct 2005, 08:19 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 9
Înscris: 27 Oct 05


Din pacate pentru noi si pentru Waldorf ignoranta si frica de ceva nou si posibil mai bun isi spune cuvintul.
Fiica mea de 6(aproape 7) ani este in clasa I-a la Waldorf - dupa 4 ani de gradinita Waldorf.Daca nu era sistemul de predare Waldorf cred ca aveam mari probleme la aceasta ora cu ea in sistemul de predare national-traditional.Este o fire foarte incapatinata,nu o poti obliga sa faca ceva.La Waldorf se duce cu placere.
La gradinita - clasa era intr-una de traditional - a facut optional si engleza cu o profesoara de la traditional.Nu mai vroia sa mearga la ora saptaminala de engleza din cauza ei.Nici la ora actuala n-am reusit sa o fac sa-mi spuna motivul.
Iar cind a auzit la scoala ca trebuie sa faca si engleza a inceput sa plinga!Acum ii duce cadouri la d-na de engleza si acasa intreaba cind mai are ore.Aceasta e diferenta intre cele doua sisteme.In Waldorf profesorii,invatatorii si educatorii - cei care stiu cu adevarat ce este Waldorf, nu din cei adusi din traditional si care nu stiu nimic de acest sistem ,Desigur ca si printre ei sint exceptiile de rigoare -,stiu sa se apropie de copii,sa scoata din ei aptitudinea fiecaruia.
Mesaj personal
Top
LStoleriu
Trimis: 29 Oct 2005, 11:05 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Moderatori
Mesaje: 3.876
Înscris: 4 Sep 03


Eu nu-s convins că asta e diferența Waldorf-tradițional, mai curând cred că - pentru România - este vorba de diferența între un educator bun și unul mai puțin bun, indiferent de locul pe care-l ocupă.

Așa cum d-na din București se plânge de unii profesori de la Waldorf așa și eu vă pot spune că am fetița la o grădiniță tradițională și sunt foarte mulțumit, din toate punctele de vedere.

Problema pe care mi-o pun nu este atât calitatea educatorilor - poți "nimeri" educatori buni în ambele sisteme - cât mai mult calitatea sistemului, a întregii strategii, iar îndoiala mea cea mai mare se leagă până la urmă de rădăcinile antoposofice ale sistemului Waldorf. Nu sunt convins că vreau copilul meu să învețe - chiar și indirect - principii științifico-filosofice care sunt departe de felul meu de a vedea lumea.

Cheers!
Mesaj personal
Top
roibescu
Trimis: 30 Oct 2005, 09:29 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 786
Înscris: 12 Sep 05


Cred ca dl. Stoleriu a sintetizat extrem de corect:
"Nu sunt convins că vreau copilul meu să învețe - chiar și indirect - principii științifico-filosofice care sunt departe de felul meu de a vedea lumea."
asta fiind, de fapt si de drept, problema cu care se confrunta intregul sistem de invatamant (pe care-l numim generic "traditional") din Romania. Parintii si profesorii sunt, intr-un procent mult prea mare pt. a fi linistitor, de acord ca "nu sunt convinsi" de alte sisteme, iar minoritatea celor care vor sa "exploreze" trebuie sa se supuna respectivelor ne-convingeri (democratie am vrut, democratie avem..., iar ne-convingerile devin lege pentru ca si cei care decid prin delegatie pentru noi sunt ne-convinsi) sau sa-si caute prin alte zari posibilitatea de a "iesi din tipare" ...
Mesaj personal
Top
zumzet
Trimis: 30 Oct 2005, 02:27 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 335
Înscris: 15 Sep 04


Nu prea am inteles ce ati vrut sa spuneti. V-as ruga sa reformulati.

QUOTE (LStoleriu)
Așa cum d-na din București se plânge de unii profesori de la Waldorf așa și eu vă pot spune că am fetița la o grădiniță tradițională și sunt foarte mulțumit, din toate punctele de vedere.

Nu e vorba atat de faptul ca nu-i convin profesorii, ci de acela ca ea cunoaste in general principiile pedagogiei Waldorf, si vede limpede ca nu se aplica.

QUOTE (LStoleriu)
Nu sunt convins că vreau copilul meu să învețe - chiar și indirect - principii științifico-filosofice care sunt departe de felul meu de a vedea lumea.

In primul rand nu sunt sigur ca intelegeti acele "principii stiintifico-filosofice", n-o spun ca pe un repros ci ca pe o consecinta a faptului ca - dupa cum ati spus - despre scolile Waldorf si despre antroposofie v-ati facut o impresie de pe internet, iar dintr-un mediu virtual nu se poate dobandi mai mult decat o imagine superficiala despre orice. O reprezentare apropiata de realitate nu-si face decat cineva care observa oamenii care au trecut in copilaria lor printr-o scoala Waldorf, comportamentul si atitudinea lor fata de viata. (Din pacate in Romania e mai greu sa faci astfel de observatii, ca urmare a problemelor pe care le-am tot subliniat.) Orice parere bazata pe modul in care-si inchipuie fiecare ca ar sta lucrurile cu Waldorful e doar speculatie.

Faptul ca nu impartasiti aceeasi viziune cu aceea a antroposofiei, si ca de aceea nu doriti sa va dati copilul la o scoala Waldorf, este fireste optiunea dvs. Eu va pot spune ca profesorii care se preocupa realmente cu pedagogia Waldorf au avantajul ca sunt constienti de propria lor conceptie si tocmai in conformitate cu ea se straduie sa lase cat mai putin din convingerile lor sa li se imprime copiilor. Pe cand un profesor intr-o scoala conventionala nu realizeaza de regula catusi de putin o sumedenie de elemente pe care le transmite si care (chiar si in cazul in care sunt adevarate) actioneaza mai tarziu asupra omului ca o prejudecata cu o putere de sugestie foarte mare. Poate cel mai banal exemplu este legat de evolutia pe cale genetica a omului din maimuta. Cati oameni mai iau macar in considerare astazi ca omul ar fi putut aparea in alt mod? Si totusi este un lucru care nu a fost demonstrat, ci e tot la nivel de teorie. Nu s-a explicat de pilda de ce Lucy, considerat cel mai vechi exemplar de schelet uman descoperit pana in prezent, din punct de vedere al craniului are o similitudine fata de primate, insa restul corpului, in loc sa aiba sira spinarii inclinata, ca la maimute, are o verticalitate inca si mai mare decat a oamenilor de astazi. In schimb, aceasta descoperire, facuta in anii '70, este in deplina concordanta cu afirmatiile facute in antroposofie in anii '20. Asta doar ca sa dau un exemplu mai de suprafata...

Iar despre ideea cu diferenta dintre profesorii buni si cei slabi, ea este desigur adevarata pana la un punct. Dar gandurile si sentimentele pe care cineva si le formeaza despre copil au o putere mult mai mare decat isi inchipuie de obicei oamenii. In functie de ele, un profesor se comporta cu totul altfel in fata clasei. De aceea este nemaipomenit de important ca profesorii sa se preocupe de latura spirituala a omului, asa cum cere antroposofia. Unde asta nu se intampla decat sporadic, acolo apar scoli Waldorf cum sunt cele din Romania.
Mesaj personalTrimite email
Top
lauragl
Trimis: 6 Nov 2005, 05:22 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 70
Înscris: 3 Sep 05


UNDE SE FAC CURSURI DE SPECIALIZARE IN PEDAGOGIA WALDORF
Mesaj personal
Top
stelu67
Trimis: 6 Nov 2005, 10:38 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 9
Înscris: 27 Oct 05


Din ce stiu la Bucuresti la Societatea Antropozofica sau ceva de genul asta.Dar mai sigur cauta pe site-ul Waldorf.


WALDORF IS THE BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mesaj personal
Top
zumzet
Trimis: 6 Nov 2005, 11:06 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 335
Înscris: 15 Sep 04


Cursuri de specializare pentru invatatori si profesori se fac la Colegiul Waldorf din Bucuresti, dar in acest moment este intr-o situatie de criza, fiind pe cale de a se inchide. Acest Colegiu provine dintr-un seminar care a functionat foarte bine pana pe la sfarsitul anilor '90, avand mai bine de o suta de studenti anual. Dar din pricina mai multor factori s-a ajuns la situatia ca in urma acestui an va trebui sa-si inceteze activitatea sau sa se reorganizeze, luand-o de la zero.

In afara de asta mai exista unele cursuri intensive periodice, tinute in diverse orase, foarte interesante, dar care sunt mai mult un "extract" decat o pregatire pe termen lung.
Mesaj personalTrimite email
Top
dusile
  Trimis: 27 Nov 2005, 07:19 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 898
Înscris: 27 Nov 05


Eu am vrut sa-l dau pe copil la Waldorf si cand mi-a zis invataoarea ca a dat afara un copil ca era prea ager si vorbea neintrebat si se dau destui bani si acolo tot parintii tin scolile nu ami place sistemul de invatamant ceea ce fac acolo poate invata copilul si la palatele copiilor din Timisoara.Nu am auzit sa iese ceva genii de la waldorf si nu se compara nicidecum cu waldorf de la Sttutgard Germania .Mai avem mult de invatat ca mentaliate. Acolo platesti dar ai ceea ce merita copilul si se ocupa real. sign28.gif
Mesaj personal
Top
stelu67
Trimis: 29 Nov 2005, 02:41 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 9
Înscris: 27 Oct 05


E adevarat ca sistemul Waldorf din Romania nu se compara cu cel din Germania.Dar nici legile invatamintului de la noi nu se compara cu cele nemtesti si la fel nici oamenii.Waldorf-ul adevarat nu se poate pune in aplicare la noi din cauza legilor noastre si a celor care nu vad cu ochi buni acest sistem alternativ.Si din pacate sint multi.Daca ceri ajutor de la judet sau minister ti-i se spune ca esti privat dar daca vrei sa pui in practica treaba cu scoala privata,cine se inscrie la aceasta scoala sa plateasca,nu se poate asa ceva.Daca a-ti citit toate postarile de mai sus cred ca v-ati dat seama ca Waldorf-ul nu e lasat sa-si faca treaba asa cum ar trebui.Si credeti-ma ca stiu ce spun pentru ca sint in sistem ,ca parinte ,de 9 ani. sign67.gif
Mesaj personal
Top
dusile
Trimis: 30 Nov 2005, 07:30 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 898
Înscris: 27 Nov 05


Stilul Waldorf nu este pentru Romania aici nu esti angajat dupa valoare ci dupa niste hartii fara valoare. Si nine pregateste si evalueaza cadrele alea tot vechii comunisti.
Ar trebui parintii cu copii sa faca niste chestionare sa vedem care este bun din profi ca ei sunt beneficiari nu tot profesorii si se ling unul pe altul mana in mana. si sunt subietivi si se trag sfori. In timpul lui Ceausescu noi elevii am beneficiat de chestionare in scoala din Timis de asfel de chestionare si referitor la personalitate.
Mesaj personal
Top
stelu67
Trimis: 1 Dec 2005, 12:55 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 9
Înscris: 27 Oct 05


1.Nu vad de ce sistemul Waldorf n-ar fi pentru Romania.Problema e cum este aplicat si este lasat sa-si faca treaba.
2.Si eu sint din Timis ,si eu am facut scoala in timpul lui ceausescu dar n-am primit nici un astfel de chestionar.Care ar trebui completat -daca e sa fie - de copiii impreuna cu parintii (parinti care merg pe la scoala si cunosc profesorii) si nu doar de catre copiii.
Mesaj personal
Top
dusile
Trimis: 1 Dec 2005, 10:43 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 898
Înscris: 27 Nov 05


Chiar ni s-a facut teste pshihologice in timpul raposatului cu tot felul de intrebari eram cls 5 sau 6-a.Referitor la cealalta intrebare sigur ca si parintii dar in principiu copii spun cum se poarta doamna de bine cat este de atenta si amabila si cate ai invata mie ami zice copilul si de pozitia in banca si multe conteaza parerea lor pentru noi ca parinti nu stim cum fac altii dar au si copii un cuvant de spus si dreptul la replica.Pe timpul lui ceausescu de mai voiai ceva facei la palat si sport si cine avea inclinatii la muzica si voia era si este ion vidu. sign28.gif
Mesaj personal
Top
dusile
Trimis: 1 Dec 2005, 10:49 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 898
Înscris: 27 Nov 05


Stelu 67 sunt de acord cu ce afirmatii ai facut adica replica este adevarat pai de aceea am si spus ca nu se compara sistemele si nu sunt copii nostri pentru ele sign28.gif
Mesaj personal
Top
stelu67
Trimis: 2 Dec 2005, 11:34 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 9
Înscris: 27 Oct 05


Ma scuzi dar eu unul nu cred ca copiii nostrii nu sint pentru acest sistem alternativ Waldorf.E la fel de adevarat ca nu tuturor copiiilor le-ar place sau s-ar acomoda cu acest sistem de invatamint.Asa cum am spus si mai sus,din punctul meu de vedere nu copiii sint problema,ci faptul ca Waldorful e impiedicat sa-si faca treaba asa cum trebuie.
Mesaj personal
Top
group
Trimis: 10 Jan 2006, 02:27 AM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 2
Înscris: 10 Jan 06


Eu am copilul la gradinita Waldorf din Timisoara si sunt foarte incantata,are doar 2 ani si 9 luni,a fost primit cu toate ca nu avea varsta.Decand merge la aceasta gradinita este mult mai comunicativ,mai dezghetat,merge cu placere chiar am avut probleme sa-l tin acasa acum in vacanta.Inainte de gradinita a fost la cresa[traditional],nu am reusit sa-l las mai mult de ora pranzului niciodata,in schimbla gradinita a ramas din prima zi,pana dupa amiaza.Eu cred ca in sistemul Waldorf totul depinde si de aptitudinile copilului, de nevoile lui si de ale parintilor tot odata.Nu poti trimite la Waldorf copilul unor parinti care nu se pot ocupa de el in acelasi mod ca si cei de acolo
Mesaj personalTrimite email
Top
LStoleriu
Trimis: 10 Jan 2006, 10:04 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Moderatori
Mesaje: 3.876
Înscris: 4 Sep 03


Cred că la grădiniță diferențele dintre sisteme nu sunt prea mari.
Coincidența face ca fetița mea să meargă începând din 2004, de la 1 octombrie (când avea 2 ani, 6 luni și vreo 3 zile) la o grădiniță tradițională de care sunt la fel de mulțumit ca și dvs. smile.gif

Cheers!
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (4) [1] 2 3 ... Ultimul » Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved