Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (47) [1] 2 3 ... Ultimul » ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Ce schimbari ati vrea in invatamantul romanesc ?
DickII
Trimis: 5 Jul 2006, 09:29 PM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 4
Înscris: 5 Jul 06


Hey Everybody!!

In primul rand vreau sa zic ca ma bucur ca exista un forum unde se poate discuta despre problemele invatamantului din Romania. Acum cativa ani (cand eram in liceu in Romania ) nu exista un asemenea forum si numarul articolelor din ziare care sa critice invatamantului era foarte redus. Nu avem nici un loc unde sa-mi exprim dezamagirea. E un motiv de fericire sa observ recent niste articole in Evenimentul Zilei si in alte ziare care sa adreseze problema invatamantului romanesc. E un pas foarte important inainte.


Topicul acesta este un topic unde fiecare e liber sa faca o lista cu ce schimbari ar dori in invatamantul romanesc. Incep eu...

1 - Avand in vedere ca Romania e tara europeana ce ar fi sa se studieze mai multa literatura europeana in liceu ? Morometii si Ion sunt cele mai plictisitoare carti din lume si cele mai prost scrise.. Jesus Christ!! Nu inteleg de ce inca se mai studiaza in liceu.

2 - Privacy !! Notele trebuie sa fie private !! Profesorul de matematica nu trebuie sa stie ce note am eu la limba romana !! Colegii mei nu au dreptul sa stie ce note am eu la BAC. Notele trebuie sa fie confidentiale!!! Deasemenea... profesorii nu au dreptul sa stie in ce domeniu lucreaza parintii mei.. privacy!!!!!!! for god's sake ...

3 - Scoateti religia ca materie obligatorie si scoateti religia din scoli..... Cand eram la liceu aproape fiecare sala de clasa avea ca decoratii obiecte crestine ... Religia trebuie interzisa in scoli...

4 - lupta mai puternica impotriva fumatului - cei care nu se apuca de fumat in scoala sau in liceu sunt foarte putin probabil sa se apuce mai tarziu...

5 - promovati socializarea.. sistemul actual cu 25 de copii de aceeasi varsta si care studiaza acelasi profil sunt tinuti in aceeasi clasa 4 ani e aberant... ar fi bine sa promovati socializarea prin cluburi, activitati extra scolare in asa fel incat sa fie mai usor pentru elevi sa se intalneasca cu alti elevi cu interese similare...

Cam asta r fi tot ce as avea de zis.
din alta tara.


Mesaj personal
Top
LStoleriu
Trimis: 7 Jul 2006, 01:43 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Moderatori
Mesaje: 3.910
Înscris: 4 Sep 03


Bine ați venit pe forum!

Mă bucură mesajul dvs. în special pentru că vine de la cineva care "a mai văzut și altceva".
Cred că e un răspuns foarte bun pentru multele mesaje care, pornind de la diverse supărări, se încheie cu refrenul "abia aștept să plec din România" fără a ști de fapt despre ce vorbesc.

Cheers!
Mesaj personal
Top
daniela20gl
  Trimis: 7 Jul 2006, 08:50 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 9
Înscris: 7 Jul 06


Ma bucura mult o asemenea initiativa! Este minunat sa vezi, ca proaspat absolvent de Sociologie, ca lumea mai pune si intrabari importante. Pacat pentru numarul mic de raspunsuri.
Am cuprins in continutul lucrarii mele de licenta problematica orientarii socio/profesionale a viitorilor absolventi de liceu, precum si a celor de studii superioare. Am constatat ca este extrem de important sa cunosti ce vrei de la ceea ce iti ofera scoala. De asemenea este bine sa stii de ce ai nevoie de schimbare si cum sa o produci chiar tu.
Voi revedea mesajele acestui subiect si sper sa fie multe respunsuri. Un pas spre schimbare este acela de a afla ce se doreste a fi schimbat. Iar cei implicati in acest proces au tot dreptul sa isi expuna opiniile !
Mesaj personal
Top
LStoleriu
Trimis: 7 Jul 2006, 09:25 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Moderatori
Mesaje: 3.910
Înscris: 4 Sep 03


Acum este vacanță pentru mulți utilizatori ai forumului (iar mulți dintre cei care nu se bucură încă de vacanță mai sunt în febra examenelor).
Sunt convins că odată cu începerea activității vor veni și multe contribuții interesante.
Până atunci am fixat topicul.

Cheers!
Mesaj personal
Top
Attreyu
Trimis: 8 Jul 2006, 05:31 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 156
Înscris: 4 Jul 06


Care este impactul prezentei discutii asupra unor posibile schimbari in invatamant ?
Mesaj personalPagina web a utilizatoruluiAOLYahooMSN
Top
hhitman
  Trimis: 9 Jul 2006, 11:59 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 39
Înscris: 6 Jul 06


Credeti ca se vor face schimbari asupra invatamantului pe baza unor pareri???
Argumentele tale sunt ff bune si eu sunt deacord cu ele
dar
Intrebare ii: ce-i de facut?
Cine anume va lua masuri? Cand se va schimba metodele inefeciente din Metoda Invatamantului???

Muuulte ar fi de schimbate asa ca cine ne sustine dati si voi cu parerea poate, "dak taci nu rezolvi nimik", vom reusi ceva pt celelate generati character40.gif
cool20.gif Take care ph34r.gif


--------------------
if you carn't read my work, give up. as if you could read it it would be too complex for you to understand. that or the fact that im dyslexic... i like to think the first option
user posted image
user posted image
user posted image
Mesaj personalPagina web a utilizatorului
Top
galactoin
Trimis: 10 Jul 2006, 03:19 PM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 3
Înscris: 10 Jul 06


Ca parinte am "simtit" examenul de bacalaureat mult mai intens decat atunci cand l-am sustinut ca elev.Acum 25 de ani admiterea la facultate era telul unui absolvent de liceu, bacul fiind o recapitulare inainte de examenul de admitere la facultate.
Personal, consider ca ar fi bine ca acest examen sa se dea in scris, astfel incat subiectivismul sa fie eliminat, cu probe mai putine- desfasurate pe o perioada mai scurta de timp.
In momentul actual bacul reprezinta o vanatoare de note in vederea admiterii in facultate. Daca s-ar reintroduce admiterea, cred ca toata lumea ar fi mai "castigata. Promotiile de absolveti care intra in invatamantul superior sunt din ce in ce mai slab pregatite, astfel incat pana la terminarea facultatii numarul studentilor se injumatateste.
Referindu-ma la bac, cele 2 saptamani au fost un mare examen psihologic, atat ptr parinti cat si ptr elevi."Bombardamentul" mass-mediei ne-a tinut cu sufletul la gura si ne-a "alimentat" stresul la maxim.Fac parte din categoria parintilor fericiti, cu o absolventa de liceu care a luat bacul cu nota aproape maxima. Nu a facut nici un fel de confuzie la romana, a muncit ptr a obtine acest rezultat, am fost alaturi de ea in tot timpul anilor de liceu.Triunghiul elev-profesor-parinte ar trebui sa fie un triunghi echilateral si nu unul oarecare.
Am fost dezamagita de modul de corectare la ramana, cu acordarea tacita a unui punctaj ptr subiectul 3. La oricare alt obiect de examen s-ar fi acordat punctaj ptr redactare?Oare la matematica daca cifra 1 era scrisa frumos si rezultatul total eronat, s-ar fi "dat" 0.1 sau 2 puncte?
In final, pentru modul de desfasurare bacului din acest an as propune organizatorilor sa-si dea o nota. Ma bucur ca nu sunt in locul lor.
Mesaj personal
Top
LStoleriu
Trimis: 10 Jul 2006, 03:35 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Moderatori
Mesaje: 3.910
Înscris: 4 Sep 03


Introducerea examenelor de admitere în învățământul superior ar reprezenta una dintre cele mai raționale soluții - și nu numai la problema bacalaureatului ci și a goanei după note în timpul anului școlar.
Din păcate învățământul superior este organizat pe baze pur comerciale (nu contează indicatori de calitate, nu există strategii naționale sau altele asemenea). Până nu se schimbă ceva în modul de finanțare a acestor instituții nu văd cum (sau cine) ar putea rezolva această problemă.

Cheers!
Mesaj personal
Top
donjoe
Trimis: 16 Jul 2006, 10:55 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 180
Înscris: 7 Jul 06


QUOTE
ar fi bine ca acest examen sa se dea in scris, astfel incat subiectivismul sa fie eliminat

Nu văd cum s-ar elimina subiectivismul prin examinarea în scris dacă același om evaluează și răspunsurile vorbite, și pe cele scrise. Singura diferență e, pentru elev/student, că dacă-și scrie răspunsurile poate filtra micile ezitări și răzgândiri. Oricum, un examinator serios ar trebui să nu ia în seamă bâlbele și sughițurile unui elev care, până la urmă, reușește să formuleze răspunsul corect (nu mă refer la unul scos cu cleștele).

De fapt, dacă mă gândesc bine, examinarea orală e preferabilă, din alt punct de vedere: elimină problema copiatului. Omnia mea mecum porto - elevul/studentul nu poate prezenta cunoștințe sau raționamente pe care nu le deține sau de care nu este capabil.


Propunere personală (DJ0):
ELIMINAREA CERINȚELOR DE MEMORARE MECANICĂ.

Așa ceva nu ajută elevul/studentul cu nimic. Departe de a-i dezvolta gândirea, chiar i-o atrofiază. Nicio informație realmente utilă într-un proces de producție sau creație nu se poate obține prin învățare pe de rost. Cel mai eficient mod de memorare este procesarea, înțelegerea informației. Ceea ce ai înțeles și integrat într-o teorie reții mai multă vreme și poți folosi mult mai bine, în mai multe moduri și situații.

Chiar și informația pură, fixă (numărul de intrări ale cutărui sistem, numărul de atomi ai cutărei molecule), e mai natural să fie memorată prin uz direct: atunci când ai de lucru 3 săptămâni cu același atom și în prima săptămână trebuie să-i citești zilnic masa atomică din manual, ajungi s-o știi pe de rost și în următoarele două săptămâni nu mai ai nevoie de manual. Dar a învăța toate masele atomice ale tuturor elementelor pe de rost într-o perioadă când n-ai nimic practic de făcut cu niciunul dintre ele, de exemplu, este un exercițiu de tâmpenie care-ți consumă timpul și nervii și nu te educă de niciun fel.

Nici măcar la literatură nu se justifică cerințele de memorare mecanică a unor poezii întregi. Care e beneficiul? Cu ce ești mai breaz dacă știi să repeți ca un casetofon povești cu "preafrumoase fete din rude mari, împărătești"? În măsura în care literatura este artă, alegerea operelor care se studiază trebuie lăsată la latitudinea consumatorului de artă: elevul/studentul. Este domeniul gusturilor, elevii/studenții trebuie nu numai lăsați, ci și încurajați să-și dezvolte și exprime preferințele personale. Natural este să înveți pe de rost o poezie care ți-a plăcut ție mult, nu orice "capodoperă" impusă de catedră, care nu te mișcă deloc.

În plus, obligarea elevilor/studenților să memoreze informații neinteresante, fără utilitate practică evidentă imediat sau pur și simplu paralele cu preferințele lor personale (dacă vorbim de artă) este una dintre metodele prin care sistemul actual produce lehamitea față de învățătură și, prin urmare, chiulul, copiatul, fuga de răspundere și tot ce mai urmează. Ca atare, ea face parte din setul de defecte grave care trebuie eliminate urgent din practica educațională românească.

(va urma)
Mesaj personal
Top
AnielaStanescu
  Trimis: 17 Jul 2006, 10:16 AM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 3
Înscris: 4 Jul 06


Ceea ce este mai important este ca se vrea o schimbare...dar trebuie ca majoritatea sa vrea aceasta schimbare...problema in invatamantul romanesc nu depinde numai de profesori,elevi sau parinti ci de oameni competenti*in adevaratul sens al cuvantului...dar unde sunt acesti oameni???si dak sunt_acestia trebuie sa promoveze schimbarea in bine...in alte tari elevii merg cu drag la scoala...la noi deja este o monotonie...majoritatea sunt plictisiti de invatamantul romanesc, de scoala...putini merg de placere...putini mai studiaza si altceva in afara cursurilor...si tot mai putini reusesc cu adevarat...DE CE?!
Mesaj personal
Top
ezragsit
Trimis: 17 Jul 2006, 12:17 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 2.398
Înscris: 23 Jul 03




--------------------
:O Isaac Asimov (Prelude to Foundation - near 1988):
"I'm talking about teaching computers, you understand, and I'm asking if you can devise programs to teach various phases of contemporary mathematics [...] Anyway, to get back to the programming of mathematical teaching computers, I suppose that that can be done either proficiently or poorly."
{well, not so ... S.F.}
:) MinistEre de la jeunesse, de l'éducation nationale et de la recherche (France. Épreuve de mathématiques du baccalauréat général - near 2000):
"La maîtrise de l'usage des calculatrices est un objectif important pour la formation des élEves. L'emploi de ce matériel est autorisé..."
{oui, c'est ca ... éducation et recherche}
:( Ministerul educației, cercetării și tineretului (România. Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de bacalaureat - near 2010):
"îi informează [pe candidați] că pătrunderea în sală ... cu mijloace electronice de calcul ... [ș.a.] ... atrag după sine eliminarea din examen;"
{amintind de ... History of the Decline and Fall of the Roman Empire}
Mesaj personalTrimite emailYahoo
Top
SilviuAG
Trimis: 17 Jul 2006, 03:22 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 20
Înscris: 22 Dec 05


In invatamantul romanesc se pot si ar trebui schimbate multe! Fumatul, drogurile si activitatile sexuale sunt unele probleme carora ar trebui acordata mai multa atentie! As opta spre un invatamant mult mai lejer...


--------------------
Near perfection...
Mesaj personal
Top
mikib
Trimis: 18 Jul 2006, 06:26 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 15
Înscris: 2 Jun 06


Sedintele cu parintii trebuiesc total schimbate .
Fiecare parinte sa discute cu profesorul sau institutorul despre copilul sau(note ,comportament,prezenta,educatie ) intru cadru intim nu de fata cu toti parinti.La noi s-a implementat observatiile sau laudele facute in public .Parintii se duc acasa si incep comentariile de fata cu copii lor despre ce a facut cutare , ce note are cutare cum s-a comportat cutare etc. Copii la randul lor sosesc la scola si fac comentarii la adresa celor certati .Nu mi se pare normal ca problemele fiecarui copil sa fie discutate in public .Cred ca este un aspect de care ministerul sa tina cont.
Mesaj personal
Top
hexchen206
Trimis: 20 Jul 2006, 03:00 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 36
Înscris: 19 Jul 06


http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=47805.

[Nota moderatorului: Sunt mai multe topicuri în care se discută despre evenimente de la titularizare - vă rog să lăsați discuția să continue acolo. Am șters conținutul mesajului dvs. lăsând doar legătura spre discuția respectivă.]

Acest mesaj a fost modificat de către LStoleriu la data 20 Jul 2006, 10:23 AM
Mesaj personal
Top
firekissa
Trimis: 24 Jul 2006, 10:05 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 20
Înscris: 6 Jul 06


si eu as dori sa se schimbe mult in invatamantul romanesc ...dar dupa intalnirire si discutiile pe care le-am avut acum cateva zile mi-am dat seama ca daca noi NU MUNCIM ca sa SCHIMBAM CEVA, atunci nimic nu se va schimba....

si asa este .... cu totii dorim ca sistemul din invatamantul romanesc sa se schimbe...dar nu prea facem nimik pentru asta si asteptam sa ne pice din cer tot ce vrei ... este adevarat ca unele lucruri nu le putem schimba noi ....dar ceea ce se poate schimba prin intermediul nostru ar trebui sa le schimbam ....

Anyway si eu as vrea sa dispare admiterea din facultate pe baza de dosar sau de mediile din liceu. Sa se dea examen ar fi cel mai bine.
Mesaj personal
Top
khrys
Trimis: 24 Jul 2006, 10:45 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 16
Înscris: 22 Jul 06


am citi mesajele anterioare si constat cu surprindere ca nimeni nu s-a gandit intr-adevar la beneficiarii acestui invatamant. el nu consta nu mai in examenul de bacalaureat sau cel de admitere, mai sunt multe care trebuiesc schimbate, incepand de la cel mai jos nivel. poate modificarile majore vor avantaja o serie de copii, fara discriminare, sau chestii din acestea, dar elevii, in masa lor majoritara, nu ajung sa realizeze asta decat foarte tarziu. invatamantul romanesc are nevoiemai ales de ELEVI capabili, care sa respecte subredele regulamente si munca profesorilor satui de o viata aproape eroica. CAt de apreciat era invatamantul pe timpul parintilor nostri, sau al bunicilor, care nu reuseau sa termine 8 clase? mult, mult, mai pretuit. si? daca socieatea,in general, nu face nimic ca sa schimbe macar o parte din mentaliateta tinerilor, daca nu le ofera conditii, daca nu-i incurajeaza(si aici as dori sa mai adaug numarul ingrijorator de mic de concursuri care sa incurajeze creatia, munca individuala, sau , in general, cea extra-scolara!!!!), daca nu elimina drogurile sau alte influente care numai benefice nu se pot numi,....atunci, vorbim degeaba.
Mesaj personalPagina web a utilizatoruluiYahoo
Top
LUCYA
Trimis: 24 Jul 2006, 05:03 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 542
Înscris: 17 Sep 05


1) Manualele ar trebui sa poata fi utilizate de elevi chiar si fara ajutorul profesorului. Din pacate acum sunt atat de greoaie si stufoase incat nici profesorii nu inteleg mare lucru din ele.

2) Numarul orelor de studiu este coplesitor (7-8 ore/ zi).Elevii vin "terminati"acasa unde trebuie sa o ia de la capat cu alte 4-5 ore de teme. (Decat mult si prost mai bine putin si bun!!!)

3) Trebuie incurajat studiul individual si eliminata strategia "mura in gura" (dar nu inainte de a reduce numarul orelor de la scoala!!!)

4) Posibilitatea elevilor de liceu de a-si alege o parte a materiilor pe care vor sa le studieze precum si nivelul de studiu! (A spune ca nu sunt capabili sa-si cunoasca preferintele este o mare greseala- tinerii de azi stiu foarte bine ce vor!)

5) Eliminarea completa a unor materii depasite, care nu se mai cer pe piata si care nu au nimic in comun cu profilul scolii (liceului).

6) Pregatirea periodica a profesorilor pentru a nu fi surprinsi de elevi mai bine pregatiti! (Multi elevi isi dispretuiesc profesorii pentru ca nu se ridica la nivelul pregatirii lor mai ales la materii in continua schimbare cum ar fi informatica...)

cool20.gif
Mesaj personal
Top
batranuljoe
Trimis: 24 Jul 2006, 06:12 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 117
Înscris: 19 Jul 06


cred ca trebuie aduse imbunatatiri sistemelor de examene:
1. cine are de obiectat asupra ideii de a se instala camere de luat vederi
in salile de examen ? numai cei care se simt amenintati ca nu mai pot copia...
asa cum sunt instalate camere in supermarket-uri,in locuri publice,asa ar trebui
sa fie si la examene,sa vedem atunci "artistii copierii"...
2. stim aproape toti-si ma mir ca nimeni nu vorbeste- cum functioneaza sistemul pilei la bac. si capacitate- de ex. la romana elevul taie un cuvant pe prima pagina
pentru a putea fi identificata lucrarea la corectura-lucru usor de depistat
de profii corectori care sunt in multe cazuri "profu' de la meditatii" ...
deci ce s-ar putea face ? pai sa se dea pentru fiecare lucrare un plic in care la predarea lucrarii in sala sa fie introdusa de unul din supraveghetori si sigilat pana
la corectura,numerotarea sa se faca pe plicul ce va contine lucrarea in permanenta
pana la deschiderea lucrarilor(notarea sa se faca la fel) astfel incat sa numai
fie posibila depistarea lucrarilor asa de usor...
poate costa aceasta masura,dar poate se gasesc fonduri pentru examene
in UE...
3. sa fie fotografiate lucrarile la corectura si afisate pe internet in cazul unor contestatii ! (se poate si fara mari cheltuieli !)in care corecturile sa fie facute cu rosu pe lucrare
Mesaj personal
Top
batranuljoe
Trimis: 24 Jul 2006, 06:34 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 117
Înscris: 19 Jul 06


4. contestatiile sa se plateasca oficial !(nu rezolvarea lor..."in bine") pentru ca peste 50% au facut contestatii desi stiau ca nu meritau mai mult...iar in cazul
unor greseli grave de corectura sa fie sanctionati "corectorii"
5. in privinta subiectelor ,pentru a nu se mai repeta ce s-a intamplat anul acesta,
sa se faca subiectele in seara de dinaintea examenului (cum se fac ziarele de exemplu)si sa se trimita prin curierat
rapid si sigur in dimineata examenului-in 3 ore acoperi orice colt al Romaniei;
iar comisiile care au facut subiectele sa fie "asigurate" de orice influenta in preziua si ziua examenului,constituirea lor facandu-se in preajma examenelor si
sub controlul direct al ministrului(capabil,cinstit si implicat fara influenta...)
6 subiectele sa fie scrise pe CD si criptate cum sunt subiectele la titularizare
7 SRI sa dea un raport la finalul bacului, ca de teroristi am vazut ca s-a plictisit...
intr-o tara normala ar fi de ras ce am scris ,dar pana acolo ne-ar trebui cativa ani de "temnita"...ca tot ne plangem ca vom fi tratati ca infractori in viitorul UE...
Mesaj personal
Top
Alin Vasilescu
Trimis: 26 Jul 2006, 11:38 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 10
Înscris: 21 Jul 06


Cea mai mare problema a invatamintului romanesc este, astazi si dintotdeauna, dezordinea si prostia ridicata la rang de automultumire a celor care ar trebui sa gindeasca eficient organizarea. Doar la noi lucrurile cele mai durabile sint cele mai prost judecate.
In alta succesiune, testele nationale inainte de admiterea in liceu au fost si vor ramine o ofensa la adresa copiilor si, subsidiar, parintilor. Cei mai vechi isi amintesc de admiterea "clasica", unde dadeai un examen la liceul pe care il doreai, iar daca aveai ghinion, plecai unde ziceau sortii. Aveai, deci, o sansa a ta, proprie si directa. Acuma intre tine si scopul tau se interpune un calculator, multa incertitudine, o gramada de relatii si, probabil, destula mita.
Mai mult, subiectele acopera patru ani. Din pozitia de adult notiunile de invatat nu inseamna mult, fiindca, pentru intelectul corespondent, sint lucruri oarecum simple. Pentru stadiul dezvoltarii intelectuale al unui copil (si orice psiholog va poate spune asta) insa, ele echivaleaza cu o facultate. La cit stiu ei de bine sa-si organizeze cunostintele sa nu va mire nici un esec: nu e prea mult vina lor.
Pentru ca un copil sa invete acele notiuni timp de patru ani, trebuie sa mai detina ceva: simtul responsabilitatii. Si pentru asta, ar trebui sa va uitati la proprii copii sa vedeti cit de responsabili apar la virsta 10-14 ani. Mai mult, recomand oricui sa incerce sa-si antreneze copilul in achizitia de responsabilitate (fara bita), apoi sa-i dea o sarcina careia sa-i contabilizeze rezultatele. Sa nu fiti dezamagiti, este firesc.
Recompensa invatarii ar trebui sa fie nota, care va genera o medie ce va conta, asa cum e obiceiul prost astazi, la media de intrare la liceu. Din pacate pentru sistem, nu toti copiii destepti au note bune si asta pentru ca profesorii sint inca frustrati de pe urma salariilor (ma intreb daca stiu, oare, care e motivul adevarat al incitarii la ultima lor greva...), deci interesul lor fata de a invata pe altii e redus doar la momentele zise meditatie. Corelat cu anteriorul simt al responsabilitatii copilului, cred ca apare clar de ce trebuie sa scoateti bani pentru meditatii din pocket. Si din nou sa ne intrebam cum oare sa ne facem copiii constienti ca trebuie sa renunte la a se gindi la farmecul copilariei, asa cum n-au facut-o cei care au gindit sistemul, in favoarea a "ce naiba poate fi aia o medie buna si la ce e buna". Asa cum fac ei asocierile, media buna e ceva in genul "cind tata imi da bani pentru ca am luat o nota ok", iar cealalta "cind mi-e frica de el fiindca am luat nota mica".
Stiti cum ar trebui sa ginditi? Sa va aduceti aminte cind eram copii. Ce intelegeam fiecare din noi din a invata. Citi din noi invatam de placere si care erau placerile paralele virstei. Citi dintre noi ne gindeam la facutul temelor cu prevalenta fata de a juca un joc de rol cu prietenele, un fotbal, citit sau schimbat o banda desenata cu prietenii. Spre care din astea vi se umplea sufletul de dorinta.
Nu stiu ce poate justifica mentinerea sistemului actual de selectie decit un principiu machiavelic. Nu vad rostul in a frustra copiii de placerea virstelor care nu se mai intorc (uitati-va la gimnaste). Ei vor invata la timpul potrivit tot ce trebuie pentru a-si fi lor isisi utili si nu vad de ce naiba trebuie sa ma bag eu ca adult mai mult decit in a-l bate la cap sa-si invete lectia, in loc de a-l tampi sa traga pentru media care este un principiu abstract pentru virsta lor. Si care, oricum, va fi variabila dependenta de nivelul scolii de unde provine, mai putin de intelectul lui. Si iar nu vad de unde sa-i bag in cap ce inseamna responsabilitatea de a-si face datoria asociata virstei, cind am la dispozitie asa de putine unelte psihologice, chiar cu studii de specialitate.
Domnii care conduc educatia, daca sint onesti, sa se uite la proprii copii. Printre toate "bonusurile" pe care le furnizeaza lor, o sa gaseasca si nevoia de alt sistem de selectie pentru liceu (si cred ca la fel ar sta treaba si cu facultatile). Situatia pe care dinsii o intretin este ca elevul va trage pentru nota de frica parintelui, o scoala de nivel discutabil va furniza cei mai multi elevi cu note "bune", iar profesorii vor fi foarte dezinteresati de meseria din clase, in favoarea meditatiilor particulare. In loc de a recorecta cine stie ce lucrari, pentru gloria imaginii activitatii, mai bine s-ar scoate timpenia asta de selectie din uz.
La asta va propun sa va consumati energiile intelectuale. Cu cit mai repede, cu atit mai bine pentru imaginea invatamintului si, daca mai ramine loc, pentru copiii care habar n-au ce-i asteapta. Ca dovada a responsabilitatii de adult, care a fost, odata, copil.
Alin Vasilescu


Mesaj personal
Top
calliope
Trimis: 27 Jul 2006, 08:47 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 37
Înscris: 26 Jul 06


Sunt de acord cu ce s-a spus pana acum. Eu cred ca intregul sistem de invatamant trebuie schimbat de la baza,adica de la prima treapta de invatamant si anume gradinita, perioada 3-7 ani. Eu lucrez in invatamantul prescolar si vreau sa va spun ca exista probleme inca de la aceasta treapta a invatamantului.incepand cu programa instuctiv-educativa si terminand cu dorinta copiilor (inca de la aceasta varsta) de insusire de noi cunostinte. Vreau sa va spun ca programa este destul de greoaie, cu cerinte uneori peste puterea copiilor. Copii de 6-7 ani invata in grupa pregatitoare pentru scoala ceea ce ar terbui sa invete in clasa intai. Avem in programa scierea literelor mari si mici de tipar,invatarea alfabetului si scrierea acestuia,exercitii de adunari si scaderi cu 1 si 2 elemente si multe altele.Pur si simplu copii sunt solicitati la maximum,intra in clasa intai obositi psihic,cu o repulsie deja formata pentru lectii ,scoala...Si la scoala primara continua solicitarile la maximum.Cunosc invatatoare care lucreaza la clasa intai pe doua culegeri la matematica.Nu stiu ce sa spun,dar al cui este interesul sa se lucreze pe atatea carti? Al copilului sau al celor care au scos diferite carti (destul de exagerate de altfel) care au un profit enorm dupa vanzarea,(cumpararea fiind mai mult obligatorie) cartilor.Eu cred ca discutia despre schimbari in SISTEM sa inceapa in mod firesc de la baza .de la exagerarile care sunt inca de la institutionalizarea copilului. Copii isi pied copilaria,devin maturi cand nu ar trebui,fara voia lor, pierd de mici posibilitatea de a opta pentru ceea ce ii intereseaza cu adevarat.ceea ce ii satisfac psihic.Aceasta e parerea mea si as dori si alte opinii in acest sens.
Mesaj personal
Top
insomnia.
Trimis: 27 Jul 2006, 07:09 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 13
Înscris: 27 Jul 06


sistemul de invatamant romanesc e prost organizat in mare parte

de ce sunt obligati elevii sa faca 20 de materii? multi le considera inutile pe unele dintre ele..ar trebui sa avem niste materii de baza obligatorii in functie de profil, iar restul orelor sa se completeze cu materii optionale. si uite asa apare si socializarea. elevii nu mai sunt nevoiti sa stea cu aceeasi colegi decat la orele de baza, iar la optionale au alti colegi...asta cu materiile e una dintre probleme

dar mai sunt si altele cum ar fi securitatea in scoli...unora le e frica sa mearga la scoala din cauza "smecherasilor" mai mari care cer bani, ameninta cu bataia, fumeaza peste tot, vin cu alcool si arme albe in genti


PS: la ce'mi foloseste Pascalu'?


--------------------
BAC 2008

A: Romana oral: -
Romana scris: -
B: Engleza oral: -
D: Mate M1-1: -
E: Fizica: -
F: Ed. fizica: -

Medie Generala: -

..nu uita sa le spui tuturor ca e secret


http://ins0mnis.deviantart.com/
Mesaj personal
Top
insomnia.
Trimis: 27 Jul 2006, 07:28 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 13
Înscris: 27 Jul 06


uitasem ceva...calificativele din clase I-IV..sunt niste porcarii...cand eram eu clasa a3a s'a trecut brusc la alta forma de notare..ce intelege saracul copil din calificativul ala. ia un "bine" si se gandeste ca e ...bine. si cand ajunge la notarea cu note observa ca nu mai e asa de bine. nu e relevant calificativul


sorry..nu mi'a dat voie sa'l modific pe primul..nu stiu dc

Acest mesaj a fost modificat de către insomnia. la data 27 Jul 2006, 07:33 PM


--------------------
BAC 2008

A: Romana oral: -
Romana scris: -
B: Engleza oral: -
D: Mate M1-1: -
E: Fizica: -
F: Ed. fizica: -

Medie Generala: -

..nu uita sa le spui tuturor ca e secret


http://ins0mnis.deviantart.com/
Mesaj personal
Top
cata12m
Trimis: 27 Jul 2006, 08:28 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 73
Înscris: 14 May 06


AVEȚI CU TOȚII PERFECTĂ DREPTATE, DAR DE CE SĂ NU RECUNOAȘTEM CĂ E MULT MAI COMOD SĂ CONTINUĂM SISTEMUL DEJA FORMAT, DECÂT SĂ SCHIMBĂM NOI CEVA. (CINE IA OARE ÎN CONSIDERARE IDEILE NOASTRE?)CU TOATE ACESTEA -părerea mea, ESTE CĂ O MODIFICARE A ÎNVĂȚĂMÂNTULUI AR TREBUI ............LA TOATE NIVELE.
IAR MĂ ÎNTORC.....
-OARE CADRELE MAI ,,EXPERIMENTATE" AR PERMITE TINERILOR SĂ SCHIMBE CEVA? .......

,,Mult zgomot, pentru nimic!" confused24.gif confused24.gif confused24.gif


--------------------
,,O grijă împărtășită se înjumătățește,o bucurie împărtășită se dublează". -Richard Denny
Mesaj personal
Top
donjoe
Trimis: 27 Jul 2006, 08:49 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 180
Înscris: 7 Jul 06


"la ce'mi foloseste Pascalu'?"

Îți permite să începi să înveți programarea fără să-ți impună un nivel prea ridicat de abstractizare simbolică. Adică îți permite să înveți mai întâi algoritmica și să lași pe mai târziu abstracțiunile și artificiile. Ai învățat să te târăști înainte de a învăța să umbli, nu? Așa și aici...
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (47) [1] 2 3 ... Ultimul » Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved