Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (2) 1 [2]  ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Repetentia la clasa I
vali63
Trimis: 6 Apr 2008, 09:37 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 38
Înscris: 1 Mar 08


Nu stiu daca sunteti cadru didactic dar sunteti la curent cu terapiile in autism. Copilul a facut ABA timp de 2 ani la o fundatie americana, simptomele nu mai sunt, nu se vede nimic din exterior, insa felul lui de a gandi si a interpreta este diferit. Este un copil f. inteligent si frumos si toate educatoarele l-au indragit. Diagnosticul lui este de fapt SD. Asperger (autism inalt functional), la fel ca tatal lui.
Mesaj personal
Top
nerudapaola
Trimis: 7 Apr 2008, 12:11 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.001
Înscris: 2 Aug 07


QUOTE (vali63 @ 6 Apr 2008, 12:13 AM)
Pai asta este problema, sa spun sau nu ca este autist de moment ce a fost recuperat, ma tem ca din necunoastere se va interpreta gresit si va suferi copilul. Cand l-am inscris la gradinita nu am spus nimic si acum realizez ca am procedat bine, deoarece atitudinea educatoarei s-ar fi transmis copiilor si copilul ar fi fost marginalizat, ca doar mentalitatile nu sau schimbat inca...
In Ro daca esti de alta nationalitate, religie, alta tomografie a creierului esti "diferit" si trebuie sa ai relatii sus puse ca sa nu fi tratat diferit, asa ca nu risc.

Parerea mea este ca totusi ar fi bine ca invatatoarea sa stie istoricul copilului. Eu m-am lovit de un caz in care m-am simtit neputincioasa, mai ales ca eram in primul an invatatoare. Diferenta este ca parintii nu voiau sa accepte faptul ca au un copil cu probleme. Noi (eu si ceilalti copii) am facut totul ca Sergiu sa se simta bine in clasa. Era aplaudat si incurajat sa raspunda. A fost o clasa grozava....la inceput si mie imi era teama sa nu rada de el, fapt ce l-ar fi facut sa se interiorizeze si mai mult (daca acest lucru era posibil).

Poate ca povestea mea nu e relevanta avand in vedere tratamentul pe care copilul dumneavoastra l-a urmat si efectele sale pozitive, insa ma gandesc ca totusi ar fi mai bine ca invatatoare sa fie prevenita, pentru a nu fi luata prin surprindere de anumite gesturi sau comportamente care ar putea fi interpretate gresit.

Sa auzim numai de bine!
Mesaj personal
Top
grigore_geta
Trimis: 7 Apr 2008, 01:10 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 20
Înscris: 8 Nov 06


Din toate parerile cred ca se poate desprinde aceeasi concluzie: Nu prin legi si hotarari se va schimba ceva in beneficiul copilului, ci prin tratare diferentiata pe baza cunoasterii fiecarui copil, pe masura lui, iar pentru asta este nevoie de cadre didactice forte bine pregatie profesional, psihologic, dar, mai ales cu multa, multa dragoste pentru copii. Cei care si-au expus parerile, dovedesc cele mai bune intentii, probabil ca si rezultatele lor sunt pe masura, dar sunt inca multi colegi care nu fac efortul de a cunoaste si a intelege copilul, de a-i trata pe toti la fel, chiar daca observa fara greutate diferentele. A da copilului mai mult decat poate duce este la fel de nociv cu a da sub nivelul posibilitatilor. Aici este maiestria si talentul unui dascal adevarat!
Mesaj personal
Top
vali63
Trimis: 7 Apr 2008, 03:24 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 38
Înscris: 1 Mar 08


Multumesc mult pentru atentia acordata acestui subiect, un dialog permanent intre parinti si cadre didactice este intotdeauna benefic!
Copilul nu are probleme de comportament, este cel mai cuminte copil din grupa ( pregatitoare) singura problema care a ramas nerezolvata este ca suporta greu schimbarile, nu poate face 2 activitati in acelasi timp, vede lucrurile in detaliu si nu in asamblu, nu suporta criticile la adresa lui (plange mult, trebuie consolat). In schimb se compenseaza cu alte calitati, are o memorie de exceptie (la fel ca tatal lui, retine tot ce citeste) , invata o poezie la gradinita ascultand doar de 2-3 ori, lucreaza la calculator si in AUTOCAD iar orice modificare pe care o fac eu intr-un anume fisier pe calculator, el sesizeaza si ma intreaba de ce am modificat in fisierul x sau Y (am sute de fisiere de tot felul). Am fost f. necajita acum 3 ani cand am aflat diagnosticul, fiind unicul copil, dar acum dupa ce m-am documentat f. mult in problema autismului (in special in psihologia copilului autist) , am invatat unele reguli de interventie in anumite situatii, am fost ajutata si de specialisti de la fundatia americana, acum am un copil minunat, sociabil si comunicativ. Sper ca va progresa in continuare si dupa 2 ani va merge la scoala.
Mesaj personal
Top
dani_68
Trimis: 8 Apr 2008, 05:08 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 46
Înscris: 18 Jan 08


QUOTE (vali63 @ 6 Apr 2008, 09:37 PM)
Nu stiu daca sunteti cadru didactic dar sunteti la curent cu terapiile in autism. Copilul a facut ABA timp de 2 ani la o fundatie americana, simptomele nu mai sunt, nu se vede nimic din exterior, insa felul lui de a gandi si a interpreta este diferit. Este un copil f. inteligent si frumos si toate educatoarele l-au indragit. Diagnosticul lui este de fapt SD. Asperger (autism inalt functional), la fel ca tatal lui.

Daca prezinta Asperger, stiti ca va fi destul de greu si pentru el si pentru d-stra sa accepte "rigorile" programei scolare.La urma urmei imi inchipui ca veti munci alaturi de el. Va fi o problema atunci cand poate va fi etichetat ca elev supradotat Daca nu simtiti ca trebuie spus invatatoarei , nu spuneti. Nu cred ca va intampina greutati la scoala.
Mesaj personal
Top
ioana_cdrn
Trimis: 8 Apr 2008, 08:39 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 553
Înscris: 21 Feb 07


Avem un copil autist în clasa I, a învățat să citească și să scrie, numai că rezistă doar 30 de minute din oră, după care începe să se plimbe prin clasă. Când îi ceri să scrie corect, are momente în care mâzgălește foaia nervos, după care, dacă îi promiți ceva, de exemplu că îi dai un joc pe computer, face tot ce îi ceri.
În ce privește repetenția la clasa I nici eu n-am fost de acord la început, dar am avut un elev care a fost trecut din greșeală în clasa a II-a acum patru ani iar eu am lucrat cu el zilnic abecedarul. Elevul care nu învață alfabetul în clasa I , îl continuă în clasa a II-a. Cu ajutorul unui logoped, programat la cabinet de două - trei ori pe săptămână, se fac progrese. Se face un program de lucru individual, se urmărește progresul elevului și se notează ritmul lui de lucru. Acestea sunt documentele cu care ne justificăm la inspecție. Este greu până când elevul prinde tehnica cititului. Este greu dar nu imposibil. Cu mult calm, răbdare, dragoste și dăruire profesională se pot face minuni și acel copil vă va fi recunoscător că l-ați ajutat să depășească dificultățile clasei I. Chiar dacă nu aveți sprijinul părinților.


--------------------
" Nu cerceta aceste legi,
Căci ești nebun de le-nțelegi !
Mesaj personal
Top
flori55
Trimis: 26 Nov 2009, 01:51 PM


La prima intervenție


Grup: Members
Mesaje: 1
Înscris: 26 Nov 09


Repetentia la clasa I e cea mai mare problema.Am avut parinte care a venit la scoala si a cerut in mod expres sa nu-i promovam copilul in clasa a II-a, si bine a facut. A repetat cls. I si acum e la nivelul notelor 7-8. Dar cati parinti sunt ca acesta de care v-am vb. acum?Cei care au aceeptat acest amendament nu cred ca stiu ce inseamna invatamantul.
Mesaj personal
Top
bbyancka
Trimis: 27 Nov 2009, 07:05 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 305
Înscris: 21 May 05


QUOTE (ana-maia @ 13 Dec 2006, 03:35 PM)
Mi se pare o mare aberatie interzicerea repetintiei la clasa I!
Am intalnit situatii , in anii trecuti,in care unii copii nu s-au putut adapta cerintelor clasei intai si , repetand-o, au avut rezultate mai bune.Macar se alfabetizeaza si se integreaza in colectiv.
Consider ca este spre binele elevului sa repete clasa I daca e necesar.Ce poti face cu el in clasele a II-a, a III-a , etc,daca nu stie sa citeasca si sa scrie?
Cei care introduc asemenea prevederi in sistem au lucrat vreodata la catedra?

aveti dreptate! ca intotdeauna in Romania se copiaza legi si regulamente de la altii si nu se tine cont de particularitatile sistemului nostru de invatamant. asadar ... daca nu e voie sa lasi repetenti la clasa I atunci ar trebui sa ai si un asistent la clasa care sa te ajute cu acesti copii ramasi in urma (asa se face in Marea Britanie). dar acest lucru la noi a fost omis. prin urmare va trebui sa-i trec clasa si pe aia care nu fac nici liniute si sa ma mai chinui un an cu ei.
Mesaj personal
Top
7a_24a
Trimis: 29 Nov 2009, 07:10 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 252
Înscris: 25 Sep 06


Mi-ar plăcea să știu ce argumente ați adus părinților care au copii cu CES. De ce este bine pentru copilul lor să meargă într-o instituție specială. Eu de jenă nu pot aduce argumente. Mă blochez pur și simplu. Sunt părinți care nici nu vor să audă de așa ceva. Doctorii recomandă integrarea copilului într-un sistem de învățământ obișnuit, normal, NU special. Ce e de făcut, spus, atunci?


--------------------
A iubi înseamnă căutarea jumătății întregului din care ai făcut cândva parte. (Platon)
Mesaj personal
Top
7a_24a
Trimis: 29 Nov 2009, 07:13 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 252
Înscris: 25 Sep 06


QUOTE
Repetentia la clasa I e cea mai mare problema.Am avut parinte care a venit la scoala si a cerut in mod expres sa nu-i promovam copilul in clasa a II-a, si bine a facut. A repetat cls. I si acum e la nivelul notelor 7-8. Dar cati parinti sunt ca acesta de care v-am vb. acum?Cei care au aceeptat acest amendament nu cred ca stiu ce inseamna invatamantul
.

Felicitări părinților respectivi pentru obiectivitate, curaj... Puțini părinți își cunosc cu adevărat copiii.


--------------------
A iubi înseamnă căutarea jumătății întregului din care ai făcut cândva parte. (Platon)
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (2) 1 [2]  Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved