Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (9) « Primul ... 2 3 [4] 5 6 ... Ultimul » ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> Care forma de trecere dela gimnaziu la liceu o considerati potrivita?, Intrebarea nu se adreseaza numai dascalilor,parintii si elevii sunt invitati sa raspunda
 
Care forma de trecere de la gimnaziu la liceu o considerati potrivita?
1. teze unice [ 17 ]  [4.61%]
2. testare nationala ( capacitate) [ 61 ]  [16.53%]
3. admiterea organizata la fiecare liceu in parte [ 277 ]  [75.07%]
4. alt mod [ 12 ]  [3.25%]
Voturi totale: 367
Vizitatorii ne-înregistrați nu pot vota 
vlaston
Trimis: 5 Sep 2007, 03:14 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.992
Înscris: 1 May 02


QUOTE (verona @ 5 Sep 2007, 03:00 PM)
QUOTE (vlaston @ 5 Sep 2007, 12:40 PM)
Procentele de promovabilitate la TN, an de an mai mici, arata ca n-au esuat de loc, dimpotriva incepusera sa arate din ce in ce mai exact calitatea serviciilor educationale, cu limitele de rigoare, ca doar suntem in RO, nu eliminam in totalitate coruptia niciodata.

S-au inlocuit TN care aratau, cat de cat, gradul de pregatire, cu ceva care nu arata nimic: tezele unice. Cine-si poate imagina ca profesori si invatatori care ii stiu pe elevi din clasa a I-a, au crescut sub ochii lor, pot sa-i supravegheze obiectiv, mai ales cand miza este uriasa: accederea la liceele bune. Va fi o cursa nebuna dupa note mari, cursa in care toate metodele sunt bune.

In asteptarea inv. obligatoriu de 9 clase, se putea mentine un sistem cu care de bine, de rau ne obisnuisem, mai ales ca trecem de la 1100 centre, la 8000 de scoli generale, carora le va trebui o logistica comparabila cu cea de la centre. Cu ce costuri? Vor fi corectate 6 teze in loc de 3. Cu ce costuri?

Admiterea la liceu

Liceele f. bune, la care cererea este mai mare decat oferta, pot organiza criterii de departajare, care pot fi si examene de admitere, dar nu numai. (media la educatie fizica, sau alte medii, sau teste de aptitudini, sau orice decide conducerea scolii). Pe total, oferta la licee este mult peste cerere, asa ca nu va fi o problema. Elevii vor "aplica", cu dosar la mai multe licee, sustinand eventual si examene, similar cu inv. superior. Ulterior isi vor alege din liceele la care au fost admisi, pe cel care raspunde cel mai bine cerintelor proprii.
Este o solutie. Poate mai sunt si altele.

scuze, procentele astea de promovabilitate din ce in ce mai mici pot sublinia poate calitatea tot mai slaba a pregatirii in cei 4 ani de scoala, dar se pot datora in realitate si inadecvarii subiectelor, care sunt tot "mai duse" (cum se exprima plastic tanara generatie).

subiectele au devenit tot mai idioate (eu cred ca iti trebuie multa arta ca sa faci subiecte adevarate, care sa acopere mare parte din materie, care sa faca deosebiri reale intre capacitatile elevului si papagalul acestuia, etc.).
Ele au devenit tot mai formale, elevii au simtit asta si s-au conformat, mergand pe minima rezistenta: nu trebuie sa stiu/inteleg/simt/plac matematica ci sa am dexteritatea de a rezolva niste probleme stas ca sa obtin ceea ce mi-am propus (intrarea la liceu) cu minim de efort. Acest principiu este un principiu intalnit n natura - al drumului minim, al efortului minim...
Asa ca principala problema vine de la telul principal al ministerului - cum doreste sa arate subiectele, ce doreste sa verifice, cunostintele mecanice ale elevului, sau capacitatea acestuia de a le folosi?

Nu aveti dreptate. Sunt profesor de matematica si subiectele cu cele 100 variante au fost foarte bune. Aveam, in sfarsit, o lista minimala si maximala de itemi, in interiorul careia sa pregatim elevii.


--------------------
Dintr-un pumn de faina nu poti face un cozonac. Dar nici nu-l arunci in vant!
Mesaj personalTrimite email
Top
vlaston
Trimis: 5 Sep 2007, 03:17 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.992
Înscris: 1 May 02


O sa relectez la propunerile lui Teng si o sa incerc si eu propuneri de rezolvare


--------------------
Dintr-un pumn de faina nu poti face un cozonac. Dar nici nu-l arunci in vant!
Mesaj personalTrimite email
Top
Alissia
Trimis: 5 Sep 2007, 03:36 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 12.351
Înscris: 20 Jul 06


QUOTE (indru @ 1 Sep 2007, 09:40 AM)


Pe de alta parte, sistemul tezelor nationale va duce la o uniformizare a elevilor, ceea ce nici macar in invatamantul comunist nu s-a intamplat (ciudata optiune din partea unei guvernari liberale...). Pentru ca nu interesul copiilor va fi urmarit, ci al scolii, al directorilor de scoala, care nu vor inghiti galusca esecului si vor dori sa dea cat mai bine in statisticile oficiale (mai ales daca de rezultate va depinde scaunul lor).
Si naivitatea de aseara a ministrului, care preciza ca alti profesori, din alte scoli, vor corecta tezele, ar fi dulce, daca nu ar friza absurdul!
Nu vorbesc numai de spagile permanentizate (parca nu era suficient un examen anual de bacalaureat), dar, asa cum a precizat cineva, e vorba de costurile uriase pe care le implica sistemul, prin plata semestriala a unei armate de corectori...


Uniformizarea elevilor va exista cata vreme aceste examene/teze vor fi NATIONALE=CU SUBIECT UNIC, asa ca nu vad, din acest p. de v., cu ce ar fi mai rele viitoarele teze decat actualul examen; in privinta eternei spagi, vor exista mereu aceste acuzatii, inclusiv in viitor, cand/daca liceele isi vor organiza propriul examen de admitere..., asa ca...
P.S.Din cate-mi amintesc, admiterea la liceu, pe vremea mea biggrin.gif laugh.gif , era tot un fel de testare nationala, nu erau aceleasi subiecte la toate liceele, atat ca respectivii candidati sustineau concursul direct la liceul dorit? rolleyes.gif So, cum e cu uniformizarea? tongue.gif laugh.gif

Don't get me wrong: sunt pt. un examen organizat de catre fiecare liceu in parte, mai exact cu probe diferentiate in functie de profilul dorit; dar asta va fi posibil abia odata cu descentralizarea si...fiecare va trebui sa-si gestioneze cum stie mai bine fondurile/spagile. laugh.gif laugh.gif
Mesaj personal
Top
vlaston
Trimis: 5 Sep 2007, 05:17 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.992
Înscris: 1 May 02


QUOTE (teng @ 5 Sep 2007, 02:45 PM)
QUOTE (verona @ 5 Sep 2007, 11:12 AM)
teng, s-ar putea face ceva pt ca propunerile tale sa ajunga o varianta de studiat pt  cei din minister?

Admiterea in liceu este o parte a intregului. Metodologia de admitere in liceu trebuie corelata/armonizata cu structura gimnaziului si mai ales a liceului. Daca actuala organizare a liceului ramane neschimbata, metodologia propusa nu va avea efectele scontate.
Propun urmatorii pasi:
1. Se elaboreaza si propune o structura pentru preuniversitar, de la grupa pregatitoare pana la clasa a XII-a inclusiv (nivelele ISCED 1, 2 si 3), cu rutele admisibile, cu specificarea examenelor la trecerea de la un ciclu la altul (TN, bacalaureat). Succint, numai lucrurile principale, fara detalii.
2. Se discuta propunerea pe forum.
3. Se aduc corectiile si adaugirile necesare.
4. Mai departe, cred ca este mai bine sa facem cum a propus @balnic. Cei care vor sa se implice (inclusiv sindicatele), iau propunerea, o modifica daca doresc si apoi o trimit in plic si in nume personal pe adresa ministerului/ministrului sau/si la ONG-uri preocupate de invatamant.

@sorina-user a avut o idee excelenta deschizand acest topic. Felicitari.

Propunere:

Ciclul primar: clasele I-V, clasa a I-a fiind clasa pregatitoare.
Ciclul gimnazial: clasele VI-X

Vom avea inv. obligatoriu de 10 clase, elevii il termina la 16 ani. La sfarsitul inv. obligatoriu un examen de certificare a competentelor de baza, cele 8 lansate de UE. (comunicare, inclusiv in limbi straine, abilitati TIC, etc.). Acest examen este similar TN si necesar pentru a avea feedback si pentru ca elevii si profesorii sa stie ca "vor da socoteala" pentru banii cheltuiti. De asemeni, reprezinta o masura a calitatii serviciilor educationale oferite, criteriu pentru finantare si salarizare (care, nu-i asa, trebuie facuta dupa rezultatele invatarii). Metodologia este aproximativ aceea de la TN. (nivelul 2 de calificare)

De aici elevii au 3 drumuri: piata muncii, Liceul Profesional, Liceul cu filierele teoretice, vocationala, confesionala. Liceul Profesional (scoala profes. de fapt) se incheie cu bac profesional, menit sa certifice competentele castigate (nivel 2 de calificare). Bacul profesional nu permite intrarea la facultate

Liceul clasic, cu filierele teoretica si vocationala si confesinala, (care cuprinde si actuala filiera tehnologica), cu bacalaureat teoretic (A) si vocational(cool.gif, confesional ©, care permit accesul la facultate. (nivelul 3 de calificare)

Acest mesaj a fost modificat de către vlaston la data 5 Sep 2007, 05:19 PM


--------------------
Dintr-un pumn de faina nu poti face un cozonac. Dar nici nu-l arunci in vant!
Mesaj personalTrimite email
Top
John270566
Trimis: 5 Sep 2007, 09:47 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 9.387
Înscris: 5 Oct 06


Examenul de admitere in liceu este extrem de necesar.
Cei ce afirma 'nocivitatea' sa ('stres' pentru elev etc),iata mai jos un citat din wikipedia,referitor la sistemul educational din Singapore,stat care s-a situat ,in mai multi ani,pe primul loc la testele TIMSS,atat de des invocate in ultimul timp,teste cu care ni s-a dat recent 'peste bot'...

QUOTE
Există numeroase plângeri împotriva elitismului academic excesiv impus de la vârste foarte fragede; un film local foarte cunoscut, I Not Stupid, evidențiează competitivitatea sistemlui și stigmatul social cu care elevii trebuie să se chinuie.
După educația primară, elevii sunt supuși unui test numit Primary School Leaving Examination (PSLE). După educația gimnazială, elevii trebuie să dea un nou set de examene, menite să determine ce fel de educație liceală trebuie să urmeze fiecare


--------------------
user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image
Mesaj personalTrimite emailPagina web a utilizatoruluiIntegrity Messenger IM
Top
ladytza
Trimis: 10 Sep 2007, 08:52 AM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 7.706
Înscris: 1 Mar 07


QUOTE
@sorina-user a avut o idee excelenta deschizand acest topic. Felicitari.
multumesc sign28.gif
Ponderea mare a sondajului meu e tot pt vechea admitere.Am citit intr-un ziar local ca la acest examen s-au gandit si cativa directori de licee.
Liceele de elită vor examen de admitere

Elev
BUCUREȘTI - Directorii unor licee de elită din marile orașe doresc introducerea examenelor de admitere în instituțiile pe care le conduc.
Selecția s-ar putea realiza în cadrul instituției alese, conform proiectului legii învățământului. Directorii liceelor de renume din București au discutat, încă de anul trecut, despre crearea unui statut special pentru instituțiile pe care le conduc, anunță Evenimentul Zilei.

Ei sunt de părere că noul sistem de a accede la liceu - bazat pe rezultatele tezelor cu subiect unic și a mediilor generale din gimnaziu - nu va realiza o selecție suficient de riguroasă a elevilor, ci va stimula alergătura după note.

Pana la urma se impaca si capra si varza,adica si teze si admitere.Sarmanii copii nici ei nu vor sti ce sa-si doreasca.Din puntul meu de vedere,al dascalului, consider o alegere potrivita pentru liceele de elita sa-si trieze candidatii astfel incat sa nu ajunga copiii din med rural acolo fara sa merite.Nu contest ca sunt copii f bine pregatiti si din med rural,numai ca asa cum stim acolo vin cu medii umflate.


--------------------
adevarul nu se supune la vot!
Papa Ioan Paul al II-lea
Mesaj personalTrimite emailYahooMSN
Top
John270566
Trimis: 10 Sep 2007, 10:48 AM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 9.387
Înscris: 5 Oct 06


Exista o declaratie a ministrului Adomnitei,nu foarte veche,care pur si simplu dezinformeaza:aceea cum ca un examen la sfarsit de ciclu gimnazial este anacronic.
Afirmatia a fost luata de buna de catre destul de multi colegi (vad chiar pe acest forum),probabil si sub influenta opiniei unor jurnalisti,cum ar fi Melania Mandas Vergu (care,dealtfel are si articole si luari de pozitie exceptionale;aici a fost,din pacate,paralela cu problema;citez un pasaj dintr-un articol aparut zilele trecute in 'Gandul':"Evaluarea continuă, liniară, egală – fără stres și fără precipitare – este filosofia educațională a întregii lumi" ).
Probabil unii au auzit de Eurydice, reteaua de informare asupra educatiei in Europa.Ei bine,priviti ce informatii gasim referitor la evaluare ,la adresa http://www.eurydice.org/portal/page/portal...e=052E27Exista si o harta a Europei,pentru o mai clara orientare;o anexez mai jos.
Pentru cei ce nu au rabdare sa acceseze adresa,imi permit sa fac un 'copy-paste' la partea ce mi se pare relevanta pentru acest topic,chiar daca informatiile sunt in limba engleza:
"Certified assessment at the end of general lower secondary education or full-time compulsory education, 2002/03
[...]
Certified assessment at the end of full-time compulsory education is generally partly based on an external final examination
In the great majority of European countries, a certificate is awarded to pupils at the end of general lower secondary education or to those who complete full-time compulsory education. The information given here relates solely to the award of certificates in general education, which in most countries corresponds to a transition to upper secondary education. Only pupils who attend VWO and HAVO schools in the Netherlands, as well as pupils in the Czech Republic and Slovakia, do not receive a certificate at this stage of their education.
In most cases, this certificate is awarded to pupils at least partly on the basis of results obtained in a final examination. It is even awarded wholly on this basis in a few Länder in Germany (in the case of the Hauptschule and Realschule), Ireland and Romania. However, in most German Länder, Spain, Lithuania, Luxembourg, Hungary, Austria, Finland, Sweden and Bulgaria, the certificate is awarded only on the basis of the pupil's marks and work over the year.
When a final examination is set, it includes at least one written part. Sometimes the tests, written and/or oral, are compiled by a team from outside the school but they are usually administered by the school. It is only in Greece, Cyprus, Portugal and Liechtenstein that the written part is prepared within the school, which is entirely responsible for it. In Italy, the chair of the examination board, who is not a member of the school, gives his or her opinion on the tests set by the teachers and supervises the correction and marking. In the Netherlands, the final examination consists of two tests: an internal test (schoolexamen), which is oral and/or written, and a written test set by an external body (centraal examen). Estonia follows the latter model, with three written tests. Finally, in Iceland, pupils take internal and external examinations at the end of the single structure.
Where the certificate is awarded on the basis of marks and work during the year or the results of an examination set by the school, teachers are generally responsible for the mark shown on the certificate. In Latvia and the Netherlands, teachers mark the external examination and comply with the marking requirements laid down by a national body."

Mentionez ca in pasajul de mai sus,prin 'general lower secondary education ' se intelege educatia ce corespunde copiilor de aproximativ 14-15 ani;in nici un caz,sa nu credeti ca se refera la absolventii de liceu ! Aceasta reiese limpede din glosarul de mai jos:
[.....]
ISCED 1: Primary education- This level begins between 5 and 7 years of age, is compulsory in all countries and generally lasts from four to six years.
ISCED 2: Lower secondary education -It continues the basic programmes of the primary level, although teaching is typically more
subject-focused. Usually, the end of this level coincides with the end of compulsory education.
ISCED 3: Upper secondary education-This level generally begins at the end of compulsory education. The entrance age is typically 15
or 16 years.
[.....]
Asadar,care este esentialul?Ca in Europa,in cele mai multe tari,actul ce se elibereaza pentru competentele din acest stadiu al educatiei este dobandit IN URMA UNUI EXAMEN care succede studiile.Sunt enumerate si tarile in care NU se da un astfel de examen:cele mai multe landuri ale Germaniei, Spania, Lituania, Luxemburg, Ungaria, Austria, Finlanda, Suedia si Bulgaria.Atat.In aceste tari se iau in considerare 'notele si munca din anul scolar'.
E bine sa fim informati !Daca nu,macar sa ne abtinem de la a dezinforma....

Acest mesaj a fost modificat de către sorinborodi la data 10 Sep 2007, 10:57 AM

Imagine atașată
Imagine atașată


--------------------
user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image
Mesaj personalTrimite emailPagina web a utilizatoruluiIntegrity Messenger IM
Top
vlaston
Trimis: 10 Sep 2007, 12:28 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.992
Înscris: 1 May 02


La iesirea dintr-un ciclu, (gimnazial de exemplu) statul trebuie sa certifice printr-un examen obtinerea de catre elevi a "capacitatilor", (competentelor), prevazute in lista anuntata din timp (cele 8 competente cheie emise de UE).

Profesorii si elevii trebuie sa stie ca vor da socoteala pentru banii cheltuiti cu pregatirea lor.

Examenul constituie un feedback necesar, functie de care se iau masuri de corectare.


--------------------
Dintr-un pumn de faina nu poti face un cozonac. Dar nici nu-l arunci in vant!
Mesaj personalTrimite email
Top
res
Trimis: 10 Sep 2007, 01:46 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 13.288
Înscris: 27 Nov 05


QUOTE (vlaston @ 10 Sep 2007, 12:28 PM)
[....]Profesorii si elevii trebuie sa stie ca vor da socoteala pentru banii cheltuiti cu pregatirea lor.

Examenul constituie un feedback necesar, functie de care se iau masuri de corectare.

Atunci toate for iesi foarte bine, caci nimeni n-are chef sa raporteze situatia reala si sa-si taie craca de sub picioare. Desigur ca vor lua avant si spsgile date controlorilor ca sa certifice minciuna si asa din minciuna in minciuna invatamantul din RO "va urca pe cele mai inalte culmi ale performantei" , iar noi ca si Bulau , vom trai din ce in ce mai bine Smecheria va continua sa fie cea mai tare in Romania wink.gif


--------------------
Mesaj personal
Top
John270566
Trimis: 10 Sep 2007, 05:05 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 9.387
Înscris: 5 Oct 06


Citind Comunicatul de mai jos,se pare ca s-a cazut la pace........

QUOTE
09.09.2007
Reprezentanții Ministerului Educației și cei ai sindicatelor din învățământ, federațiilor studențești și ai Consiliul Național al Rectorilor (CNR) și-au dat acordul final pe pachetul legilor educației.
Reuniți în acest sfârșit de săptămână la Costinești, toți factorii implicați au căzut de acord asupra principiilor pachetului legislativ, urmând ca săptămâna viitoare să fie definitivată metodologia pe fiecare capitol în parte.
Dezbaterea de la Costinești a fost prezidată de ministrul Educației Cristian Adomniței și a reunit liderii sindicali din învățământul preuniversitar și superior, federațiile studențești și reprezentanții CNR.

Sursa:http://www.edu.ro/index.php/pressrel/8569

Acest mesaj a fost modificat de către sorinborodi la data 10 Sep 2007, 05:06 PM


--------------------
user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image
Mesaj personalTrimite emailPagina web a utilizatoruluiIntegrity Messenger IM
Top
vlaston
Trimis: 10 Sep 2007, 05:08 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.992
Înscris: 1 May 02


Depinde de sursa.....


Sindicaliștii din Educație nu cad la pace cu Adomniței
Luni 10 septembrie 2007, 16:08


Sindicaliștii din învățământ și studenții sunt nemulțumiți de ultimele negocieri purtate cu Ministerul Educației pe tema legilor învățământului. Ei amenință că vor începe să strângă semnături și vor face presiuni în Parlament pentru ca aceste legi să nu treacă în formula propusă de ministrul Cristian Adomniței.

Reprezentanții Federației Alma Mater sunt nemulțumiți de propunerea Ministerului Educației privind alegerea rectorilor și a decanilor. Sindicaliștii susțin că aceștia ar trebui aleși de către profesorii și studenții din fiecare universitate în parte.

Ministerul ca să împace capra și varza a lăsat la latitudinea cartei universitare să se stabilească cum se fac aceste alegeri, fie prin concurs, fie prin alegere, prin vot, dar fără să se precizeze ce tip de vot", a explicat Răzvan Bobulescu, președinte Alma Mater.

Nici reprezentanții Federației Educației Naționale nu susțin aceste proiecte de lege.

"Noi continuăm să considerăm că acesta a fost un simulacru grotesc, că educația are nevoie de un pachet mult mai complet de legi care pe lângă legile învățământului, statutul personalului didactic, trebuie să curindă și o lege a salarizării, o lege a calității în educație, o lege a descentralizării", este de părere Cătălin Croitoru, președinte FEN.

La rândul lor studenții sunt nemulțumiți de modul în care ministrul Educației tratează problemele tinerilor. Aceștia doresc menționarea în lege a subvenților pentru cămin și pentru transportul în comun.

"Încă nu știm ce s-a obținut de la aceste negocieri pentru studenți pentru că nu avem un punct de vedere al ministerului", a susținut Gabriel Petrea, președinte UNSR.

Reprezentanții Ministerului Educației au refuzat să comenteze pe marginea acestui subiect.
Sursa: Realitatea TV



--------------------
Dintr-un pumn de faina nu poti face un cozonac. Dar nici nu-l arunci in vant!
Mesaj personalTrimite email
Top
indru
Trimis: 10 Sep 2007, 10:03 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 15.412
Înscris: 24 Jun 04


Actualul ministru (imi scapa numele lui) a raspuns, la intrebarea referitoare la ce vor face acele scoli (din cele 8800 huh.gif ) care nu au acces la internet, ca vor fi arondate scolilor care au acces la internet... Raspuns tipic pentru un cartierist bucurestean (sa ma dea in judecata, na hipri.gif )... Cum? Prin fax? Si daca nu au fax? Cu caruta? Atunci, cum va mai incepe examenul la aceeasi ora, in toata tara?
Si daca da o ninsoare, in timpul tezei din semestrul I?

Da, Doamne, ca actualul ministru sa nu mai prinda teza din semestrul I in aceasta functie...
Ce ziceti, aprindem o lumanare pentru asta?
wink.gif


--------------------
Voi, grecilor, sunteti vesnic copii

Carthaginem esse delendam (in traducere aproximativa, LEN trebuie abrogata)
Mesaj personal
Top
steffiy
Trimis: 10 Sep 2007, 10:06 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.008
Înscris: 18 Sep 06


Aprindem, aprindem..... hipri.gif hipri.gif jumping43.gif


--------------------
RECUNOSTINTA ESTE ÎNSCRISĂ ÎN MEMORIA INIMII, CĂCI INIMA ARE RATIUNI PE CARE RATIUNEA NU LE CUNOASTE.
Mesaj personal
Top
vlaston
Trimis: 10 Sep 2007, 10:11 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.992
Înscris: 1 May 02


QUOTE (indru @ 10 Sep 2007, 10:03 PM)
Actualul ministru (imi scapa numele lui) a raspuns, la intrebarea referitoare la ce vor face acele scoli (din cele 8800 huh.gif ) care nu au acces la internet, ca vor fi arondate scolilor care au acces la internet... Raspuns tipic pentru un cartierist bucurestean (sa ma dea in judecata, na hipri.gif )... Cum? Prin fax? Si daca nu au fax? Cu caruta? Atunci, cum va mai incepe examenul la aceeasi ora, in toata tara?
Si daca da o ninsoare, in timpul tezei din semestrul I?

Da, Doamne, ca actualul ministru sa nu mai prinda teza din semestrul I in aceasta functie...
Ce ziceti, aprindem o lumanare pentru asta?
wink.gif

Avem si porumbeii voiajori; s-a luat deja legatura cu asociatia columbofila di Romania.


--------------------
Dintr-un pumn de faina nu poti face un cozonac. Dar nici nu-l arunci in vant!
Mesaj personalTrimite email
Top
indru
Trimis: 10 Sep 2007, 10:16 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 15.412
Înscris: 24 Jun 04


laugh.gif

Aprind o lumanare!


--------------------
Voi, grecilor, sunteti vesnic copii

Carthaginem esse delendam (in traducere aproximativa, LEN trebuie abrogata)
Mesaj personal
Top
res
Trimis: 10 Sep 2007, 10:41 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 13.288
Înscris: 27 Nov 05


QUOTE (vlaston @ 10 Sep 2007, 10:11 PM)
QUOTE (indru @ 10 Sep 2007, 10:03 PM)
Actualul ministru (imi scapa numele lui) a raspuns, la intrebarea referitoare la ce vor face acele scoli (din cele 8800  huh.gif ) care nu au acces la internet, ca vor fi arondate scolilor care au acces la internet... Raspuns tipic pentru un cartierist bucurestean (sa ma dea in judecata, na hipri.gif )... Cum? Prin fax? Si daca nu au fax? Cu caruta? Atunci, cum va mai incepe examenul la aceeasi ora, in toata tara?
Si daca da o ninsoare, in timpul tezei din semestrul I?

Da, Doamne, ca actualul ministru sa nu mai prinda teza din semestrul I in aceasta functie...
Ce ziceti, aprindem o lumanare pentru asta?
wink.gif

Avem si porumbeii voiajori; s-a luat deja legatura cu asociatia columbofila di Romania.

Se poate folosi si limbajul Morse. Cunosc eu cativa experti chiar pe acest forum care comunica astfel wink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif (asa Alissia, na, acum satura-te! tongue.gif tongue.gif tongue.gif )


--------------------
Mesaj personal
Top
ladytza
Trimis: 11 Sep 2007, 08:43 AM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 7.706
Înscris: 1 Mar 07


TEZA UNICA, SINONIMA CU CEA MAI MARE FRAUDA DIN ISTORIA INVATAMANTULUI

Metodologia de organizare si desfasurare a tezelor cu subiect unic pentru clasele a VII-a si a VIII-a in anul scolar 2007-2008 prevede un lucru inedit pentru sistemul national de organizare a examenelor: „In interval de 5 zile dupa corectarea lucrarilor se analizeaza tezele si notele obtinute, in urma careia se pot depune eventualele contestatii”, se mentioneaza in document. Practic, aceasta analiza se efectueaza de catre un profesor evaluator de specialitate si in prezenta elevului, a parintelui si, legea nu interzice, a directorului scolii. Prin urmare, odata desecretizate lucrarile in acest scop, este clar ca oricine poate interveni pentru a face unele corectii. „Noi am consemnat din timp acest pericol si ministrul educatiei nu a luat nicio masura in acest sens.

Cu alte cuvinte, dupa termenul de cinci zile, lucrarile, ai caror autori au depus contestatii, vor ajunge bine «aranjate» la comisia de contestatii. Prin urmare, toate contestatiile vor fi rezolvate pozitiv”, ne-a declarat Gheroghe Radulescu, secretarul general al Agentiei de Asigurare si Evaluare a Calitatii in Educatie.

Sursa: Gardianul

Sarmanii colegi corectori.In conditiile astea daca apar diferente mai mari de 1 punct vor fi sanctionati? ohmy.gif


--------------------
adevarul nu se supune la vot!
Papa Ioan Paul al II-lea
Mesaj personalTrimite emailYahooMSN
Top
teng
Trimis: 11 Sep 2007, 10:44 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.276
Înscris: 4 Nov 06


Intr-un mesaj anterior am propus urmatorii pasi:
QUOTE
1. Se elaboreaza si propune o structura pentru preuniversitar, de la grupa pregatitoare pana la clasa a XII-a inclusiv (nivelele ISCED 1, 2 si 3), cu rutele admisibile, cu specificarea examenelor la trecerea de la un ciclu la altul (TN, bacalaureat). Succint, numai lucrurile principale, fara detalii.
2. Se discuta propunerea pe forum.
3. Se aduc corectiile si adaugirile necesare.
4. Mai departe, cred ca este mai bine sa facem cum a propus @balnic. Cei care vor sa se implice (inclusiv sindicatele), iau propunerea, o modifica daca doresc si apoi o trimit in plic si in nume personal pe adresa ministerului/ministrului sau/si la ONG-uri preocupate de invatamant.


Pasul 1 - pag 1
Postez un document cunoscut. L-am mai postat si eu, l-au postat si alti forumisti.


Fișier atașat ( Număr de descărcări: 74 )
Fișier atașat  ISCED_A.pdf
Mesaj personal
Top
teng
Trimis: 11 Sep 2007, 10:46 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.276
Înscris: 4 Nov 06


Pasul 1 - pag. 2

Postez acum un al doilea document, mai aplicat. Nu tin minte sa-l fi vazut postat pe forum.


Fișier atașat ( Număr de descărcări: 258 )
Fișier atașat  manual_ISCED97.pdf
Mesaj personal
Top
teng
Trimis: 11 Sep 2007, 11:46 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.276
Înscris: 4 Nov 06


Pasul 1 - pag. 3

Propun urmatoarea structura:

I. Invatamant prescolar - nivel ISCED-0.
Durata: 3 ani. Cuprinde: grupa mica, grupa mijlocie si grupa mare.


II. Invatamant primar - nivel ISCED-1.
Durata: 5 ani. Cuprinde: clasa pregatitoare si clasele I-IV. Organizare: pe trimestre. Notarea la clasa pregatitoare: cu calificative. Notarea la clasele I-IV: cu note intregi. Mediile se calculeaza cu rotunjire la zecimala superioara. Clasa pregatitoare ramane la gradinita.


III. Invatamant gimnazial - nivel ISCED-2A.

III-1. Durata: 4 ani. Cuprinde: clasele V-VIII. Organizare: pe trimestre. Notarea: note cu o zecimala. Mediile se calculeaza cu rotunjire la zecimala superioara.

III-2. In clasele a VII-a si a VIII-a are loc orientarea elevului spre unul din profilele liceale. Orientarea se realizeaza prin aprofundarea disciplinelor fundamentale in cadrul unor module optionale. Lista disciplinelor fundamentale pentru gimnaziu: matematica, fizica, chimie, biologie, limba romana, istorie, geografie.
Concret, orele din CDS (curriculum la dispozitia scolii) sunt grupate in trei variante, sub forma a trei module optionale de aprofundare: CDS-1 (orientat spre real), CDS-2 (orientat spre socio-uman), CDS-3 (general, in care disciplinele reale si umane sunt egal reprezentate). Elevul alege liber unul din cele trei module CDS. Modulele optionale de aprofundare se organizeaza pe scoala, daca au minim 10 optiuni.
Pentru elevii cu dificultati de invatare se vor organiza module optionale de fixare a materiei. Modulele optionale de fixare se organizeaza organizeaza pe scoala, daca au minim 5 optiuni.

III-3. Teste nationale. In clasele a VII-a si a VIII-a se dau teste nationale la limba romana si la matematica. Comisia de supraveghere este alcatuita din profesori din afara scolii. Testele sunt sigilate si sunt apoi corectate de profesori din afara scolii.

III-4. Admiterea in liceu se organizeaza la nivel national, pe grupuri de profile. Admiterea consta din doua examene, la discipline specifice grupului de profile ales. Prima disciplina este impusa si este fie matematica, fie limba romana. A doua disciplina este optionala. Pentru flexibilitate, lista disciplinelor optionale trebuie sa fie scurta. Pentru profilele din grupa U (nume generic): istorie sau geografie. Pentru profilele din grupa R (nume generic): fizica sau chimie.
Media de admitere se calculeaza ca medie ponderata a notelor obtinute la disciplinele specifice grupului de profile si la testele nationale, facand abstractie de media din gimnaziu. Exemplu pentru profilul real: media la tezele unice la matematica = 35%, nota la examenul de matematica de la admitere = 35%, nota la examenul de fizica sau chimie de la admitere = 30%.
Specializarile vocationale isi stabilesc propriile probe si criterii de admitere.


Fișier atașat ( Număr de descărcări: 92 )
Fișier atașat  structura.pdf
Mesaj personal
Top
teng
Trimis: 11 Sep 2007, 11:52 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.276
Înscris: 4 Nov 06


Pas 1 - pag 4

IV. Invatamant liceal - nivel ISCED-3A.

IV-1 Durata: 4 ani. Durata pregatirii teoretice: 4 ani full time. Cuprinde: clasele IX-XII. Organizare: pe trimestre. Notarea: note cu o zecimala. Mediile se calculeaza cu rotunjire la zecimala superioara.

IV-2 Invatamantul liceal se desfasoara pe profile si specializari. Repartitia pe specializari are loc la sfarsitul clasei a IX-a sau a X-a, functie de profil.

IV-3 Programele de studii liceale cuprind:
- Programele teoretice (tipul 3A-1): profilul real si profilul uman. Nu conduc la o calificare relevanta pe piata muncii, fiind destinate exclusiv pregatirii pentru programele de studii universitare de nivel 5A.
- Programele de pre-profesionalizare (tipul 3A-2): profilul tehnic, o parte din specializarile profilului resurse si o parte din specializarile profilului servicii. Nu conduc direct la o calificare relevanta pe piata muncii. Au o misiune dubla: pregatirea pentru programele de studii universitare de nivel 5A, simultan cu o pregatire pre-profesionala. Absolventii au doua optiuni: studiile universitare, sau scolile postliceale, in care isi completeaza pregatirea profesionala.
- Programele vocationale (tip 3A-3): specializarile vocationale. Conduc direct la o calificare relevanta pe piata muncii. In acelasi timp, dau acces la programele universitare cu specific vocational.

IV-4 Disciplinele fundamentale se studiaza pe trei nivele: A, B, C. Disciplinele fundamentale care stau la baza profilului/specializarii sunt studiate la nivelul A (cel mai inalt). Lista disciplinelor fundamentale pentru programele teoretice si de pre-profesionalizare: matematica, fizica, chimie, biologie, limba romana, limbi clasice si moderne, istorie, geografie, informatica.

IV-5 Invatamantul liceal se finalizeaza printr-un bacalaureat de tip A (Bacalaureat academic). Bacalaureatul este accesibil elevilor si este adaptat profilului/specializarii. Sunt necesare si suficiente trei examene:
- Un examen la limba romana (obligatoriu);
- Doua examene la disciplinele fundamentale ale profilului/specializarii.
Se aplica unitar urmatorul principiu: nivelul disciplinei de examen este corelat cu nivelul la care a fost studiata disciplina (numarul de ore alocat studiului disciplinei). Nivelul se inscrie pe diploma de bacalaureat, pentru fiecare disciplina. Examenele la disciplinele fundamentale ale profilului/specializarii sunt obligatoriu de nivel A.
Masuri complementare:
- Pe parcursul clasei a XII-a, se organizeaza un test in urma caruia elevul poate obtine un atestat recunoscut (gen Cambridge, DALF, etc). Obtinerea atestatului este facultativa.
- Spre sfarsitul clasei a XII-a se organizeaza examenele de atestare pre-profesionala pentru programele de tip 3A-2, respectiv examenele de atestare profesionala pentru programele de tip 3A-3.
Universitatile se vor uita la diploma de bacalaureat, angajatorii se vor uita la atestat.

IV-6. Orele din CDL si CDS sunt organizate pe module optionale coerente. Modulele optionale pot fi de aprofundare, complementare, sau de fixare (pentru elevii cu dificultati de invatare). Modulele optionale de aprofundare urmaresc aprofundarea disciplinelor din planul de invatamant al profilului/specializarii. Modulele optionale complementare urmaresc studiul unor discipline din planurile de invatamant ale altor profilule/specializari.
Prin aceasta masura dispare situatia de acum in care multe din disciplinele optionale au denumiri “inventate”. Pe orar am citi: Lb. Romana, si eventual Lb.romana – aprofundare, sau Lb.romana - fixare. Media se incheie la o singura disciplina : Lb. Romana.
Numarul total de ore alocat (plan + aprofundare) se inscrie in foaia matricola, separat pentru fiecare an de studiu. Orele de fixare nu se aduna si nu se incriu in foaia matricola. De exemplu, Biologie A-2-2 inseamna 4 ore pe saptamana, din care 2 in plan si 2 de aprofundare. Prin aprofundare se atinge nivelul A. Biologie B-2-0 inseamna cele 2 ore pe saptamana din plan, fara aprofundare. In absenta aprofundarii, nivelul ramane B.
Conditiile de organizare ale modulelor optionale sunt similare cu cele din gimnaziu.


V. Invatamant profesional (S.A.M.) - nivel ISCED-3C.

V-1 Durata: 3 ani. Cuprinde: clasele IX-XI. Pregatirea teoretica insumeaza minim 2 ani full time si se intinde pe parcursul tuturor celor trei ani de studiu. Organizare: pe trimestre. Notarea: note cu o zecimala. Mediile se calculeaza cu rotunjire la zecimala superioara.

V-2 Invatamantul profesional se desfasoara pe profile si specializari. Specializarile din invatamantul profesional conduc la o calificare relevanta pe piata muncii.

V-3 Absolventii invatamantului profesional se pot angaja, sau pot sustine examenul de admitere in anul I de completare.
Anul I de completare este de tip 3B si consta exclusiv din pregatire teoretica. Absolventii anului I de completare pot sustine Bacalaureatul profesional, sau continua cu anul II de completare. Curriculumul de la S.A.M. si anul I completare vor fi proiectate ca un tot, astfel incat la sfarsitul anului I de completare sa se atinga nivelul B la disciplinele fundamentale care stau la baza specializarii.
Anul II de completare consta exclusiv din pregatire teoretica si este proiectat astfel incat absolventul sa atinga nivelul A la disciplinele fundamentale si nivelul B la limba romana, intrunind astfel conditiile necesare sustinerii Bacalaureatului academic (tip A).

V-4 Bacalaureatul profesional consta in trei examene:
- Doua examene la disciplinele fundamentale care stau la baza specializarii (nivelul este B).
- Un examen la o disciplina tehnica de baza.

V-5 Orele din CDS si CDL sunt organizate la fel ca la liceu.
Mesaj personal
Top
teng
Trimis: 11 Sep 2007, 12:15 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 1.276
Înscris: 4 Nov 06


Pas 1 - pag. 5

Observatii finale:

1. Structura propusa nu acopera invatamantul special si formarea continua.
In invatamantul special putem avea un gimnaziu pre-profesional (nivel 2B) urmat de o scoala profesionala de 2 ani in care se face numai meserie (croitorie, de exemplu). In formarea continua putem avea un gimnaziu profesional (2C) destinat adultilor care nu au decat 4 clase. Si exemplele pot continua.

2. Scoala profesionala de 3 ani are alt statut decat S.A.M.ul de acum, care dureaza 2 ani. Scoala profesionala de 3 ani este treapta de baza spre bacalaureatul profesional. La trei ani pregatirea teoretica este mai ampla, dar in acelasi timp aplicata, adaptata la nevoile pregatirii profesionale.

3. Este necesara o revizuire a profilelor si specializarilor din liceu:
- Profilele trebuie definite si denumite firesc. De exemplu, ar trebui infiintat profilul economico-administrativ pentru specializarile economice (comerciale) si administrative. Incadrarea acestora la profilul servicii este fortata.
- Gruparea specializarilor pe profile trebuie sa fie “naturala” si nu fortata. De exemplu, specializarea tehnician designer vestimentar nu-si are locul la profilul tehnic.
- Anumite specializari ar trebui sa treaca la scoala profesionala (3 ani). Un exemplu este specializarea coafor-stilist.
- Specializarile care raman la liceu trebuie sa-si schimbe planurile cadru astfel incat sa asigure nivelul A la disciplinele fundamentale care stau la baza specializarii.

4. Este necesara o revizuire a clasificarii programelor de studii universitare. De exemplu, legea 288 nu face distinctie intre programele de licenta de categorie A si programele de licenta de categorie B. Programele de licenta de categorie B sunt acele programe in care pregatirea teoretica este marginita la strictul necesar, iar orele de practica sunt foarte multe: Kinetoterapie, Asistente medicale, s.a.


Acum ar trebui sa urmeze Pasul 2: discutarea propunerii pe forum.
Mesaj personal
Top
vlaston
Trimis: 11 Sep 2007, 01:42 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.992
Înscris: 1 May 02


Felicitari Teng pentru efort si rezultat.

Cateva observatii si revin mai tarziu.

1.Inv. gimnazial clasele V-IX pe durata de 5 ani, elevul face 16 ani si poate intra in piata muncii.

2. lista disciplinelor fundamentale: se adauga doua limbi straine.

3. Testele nationale se dau la terminarea clasei a IX-a, inv. obligatoriu si certifica obtinerea competentelor cheie, in centre de examen, dupa metodologia de pana anul asta, care functiona din ce in ce mai bine. La matematica, romana, limba straina.

4. Admiterea la liceu. Doar la liceele la care cererea depaseste oferta, cam 10%, se organizeaza de catre conducerile de scoli criterii de departajare, care pot fi si examene de admitere, dar nu numai. Elevii "aplica" la mai multe licee, inclusiv prin sustinerea de examene (dupa modelul inv. superior), si alege dintre liceele la care a fost admis pe acela care raspunde cel mai bine aspiratiilor sale. Trebuie facut ceva ca elevii sa inteleaga ca obsesia pentru liceu+facultate, daca nu are la baza si performante proprii, nu duce la un salariu la fel de mare pe cat l-ar avea ca muncitor constructor, de exemplu. Aspiratia asta nebuna dupa facultate ii imbogateste pe cei de la facultati private, iar tinerii ajung tot muncitori intr-un final, dar prin calificare la o varsta inaintata, cu pierdere de timp si bani.

5. Inv. liceal: clasele X-XII/XIII (3-4 ani. 4 ani pe filiera tehnologica) Cred ca trebuie sa obtina o calificare relevanta dupa bac, pt. intrarea in piata muncii. Pentru multi, educatia nonformala si informala vor adauga la pregatirea lor ce trebuie.


O sa revin. Trebuie lobby in parlament pt.ca legile sa contina ce trebuie, nu altceva.



--------------------
Dintr-un pumn de faina nu poti face un cozonac. Dar nici nu-l arunci in vant!
Mesaj personalTrimite email
Top
vlaston
Trimis: 11 Sep 2007, 06:30 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 3.992
Înscris: 1 May 02


Dintr-o experienta de-o viata am constatat urmatoarele:

25-30% dintre elevi abia asimileaza cunostintele de gimnaziu si cel mai bine pentru ei este sa faca scoala profesionala, post invatamant obligatoriu.

70% pot face liceul, fara sa-si cumpere bacul din care doar 30-40% merita sa mearga la facultate cu folos. Trebuie sa tinem cont de acest aspect cand judecam structura.


--------------------
Dintr-un pumn de faina nu poti face un cozonac. Dar nici nu-l arunci in vant!
Mesaj personalTrimite email
Top
John270566
Trimis: 11 Sep 2007, 10:40 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 9.387
Înscris: 5 Oct 06


QUOTE (vlaston @ 11 Sep 2007, 06:30 PM)
30-40% merita sa mearga la facultate cu folos.

Sunt procente 'normale' ,apropiate de ce se întâmplă in alte tari.


--------------------
user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image
Mesaj personalTrimite emailPagina web a utilizatoruluiIntegrity Messenger IM
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (9) « Primul ... 2 3 [4] 5 6 ... Ultimul » Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved