Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (12) 1 2 [3] 4 5 ... Ultimul » ( Primul mesaj necitit ) Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

> ADHD CE FACEM CA PARINTI, ADHD HIPERKINETIK ELEVI
Trimis: 4 Apr 2009, 12:23 PM





Grup:
Mesaje: 0
Înscris: --


QUOTE (dracsenei @ 3 Apr 2009, 11:54 PM)
Nu e vina copiilor, e numai a cadrelor didactice incompetente. Astea trebuie puze la zid. Trebuie sa ne aliem impotriva lor, sa luptam impotriva lor, pana vor dispare astfel de specimene din invatamant. Sa se duca sa pasca oile.


Am mai spus-o si repet,astfel de elevi n-au ce cauta in invatamantul de masa.Daca ei nu sunt in stare sa stea nici 5 minute linistiti si sa se concentreze pe o sarcina de efectuat,atunci n-ar trebui sa mai fie pusi la asa ceva.De ce sa-i stresam si pe ei,si pe profesor??De ce sa iba de suferit intreaga clasa cand profesorul nu-si poate desfasura ora datorita unui elev care e recunoscut ca nefiind la fel cu ceilalti colegi ai sai?
Nu stiu care ar fi solutiile,probabil astfel de copii trebuiesc pusi la altfel de activitati,trebuie lucrat poate cu 1-2-3 astfel de copii odata,nu cu toata clasa.
Dvs nu va dati seama ce inseamna,ca profesor,sa ai un astfel de elev in clasa care sa te impiedice sa-ti desfasori ora.Daca nici psihologii,doctorii n-au ce-i face,ce poate sa faca profesorul care mai are si de predat si de facut ora lui,nu sa-l dadaceasca din 5 in 5 secunde pe el.
Poate nu e vina lui ca s-a nascut cu astfel de deficiente,dar nu e nici vina profesorului si nici a celorlalti 29 de elevi care trebuie sa-l suporte zi de zi.
La probleme particulare,ar trebui tratament specific.Iar daca nu se poate si nu se poate ,el trebuie trimis la pascut oile,nu profesorul.
In orice caz,se observa pe aici o totala lipsa de bun simt,de orice urma de educatie din partea parintilor care afirma ca au copii cu astfel de probleme.
Stiti,aschia nu sare departe de trunchi,si,cred ca in cele mai multe cazuri e o problema de lipsa de educatie la astfel de copii.Li se da prea mult nas,sunt prea rasfatati si de aceea isi permit sa faca orice la scoala cu scuza,ca vezi domle,saracii au nu-stiu-ce afectiuni si nu-s ei vinovati pentru asa.Si pot sa intoarca si scoala pe dos,n-avem voie nici sa le zicem "da-te mai incolo".
Parerea mea este:daca sunt adusi in invatamantul de masa,sa fie tratati la fel ca restul colegilor lor.Si sanctionati pentru indisciplina,exmatriculati,.etc.
De ce-ar trebui un profesor sa se chinuie cu astfel de elevi?Profesorul trebuie sa se ocupe de toti elevii sai,nu are doar unul,care sa-i ocupe tot timpul si energia.
Daca vor tratament special,sa mearga la scoala speciala,sau cu vaca,sa zburde pe camp pana s-or satura,daca nu pot sa stea o ora pe un scaun.
Cand vor termina scoala,ce vor face??Pe cine vor mai da vina???


A,si nu poti sa faci un profesor incompetent doar din cauza unui elev.Un profesor are sute de elevi.Iar daca un astfel de specimen il pune in imposibilitatea desfasurarii orei,atunci mai bine il trimite la cabinetul psihologului si-si atinge obiectivele cu ceilalti 29 si n-avem ce-i reprosa profesorului respectiv.
Pe cine sacrificam?Pe restul de 29 de copii normali sau pe unul singur caruia oricum nu i se poate face mare lucru??Raspunsul e de bun-simt.Majoritatea conteaza,si nu trebuie evaluat un profesor doar dupa cum se descurca cu un elev anormal.
Iar in orice situatie,orice problema ar avea un profesor cu un singur elev,aceasta este neglijabila,deoarece profesorul respectiv are sute de elevi de care trebuie sa se ocupe.
La mine daca,la sedinta cu parintii,un singur parinte este nemultumit de un profesor,nici nu ma intereseaza ce are de zis,daca restul de 29 n-au nimic de reprosat.In situatia asta nu profesorul trebuie sa mearga la pascut oile,ci elevul trebuie sa plece in alta parte.
Insa asa sunt invatati astfel de elevi ,si parintii lor:ca numai ei conteaza pe lumea asta.
Oricum,n-ai cum sa-i multumesti niciodata pe toti,asa ca,mai usor cu reclamatiile.Ele nici n-ar trebui luate in considerare daca nu vin din partea majoritatii.Iar daca mai este si una singura,si din partea unui copil-problema,puteti sa mergeti si la papa de la Roma,ca n-o sa faceti nimic niciodata.
Va pierdeti timpul si va invatati prost copilul.

Acest mesaj a fost modificat de către euler la data 4 Apr 2009, 12:35 PM
Mesaj personalTrimite email
Top
Trimis: 4 Apr 2009, 12:44 PM





Grup:
Mesaje: 0
Înscris: --


Repet,un astfel de elev n-are ce cauta alaturi de alti 20-30,la o ora normala.
Trebuie facute grupe cu un nr restrans de astfel de elevi,de ex 3-5 copii cu ADHD si atunci,profesorul(de preferat psiholog) se poate ocupa de ei asa cum trebuie.
La ce sa-i supunem noi unui stres imens,tinandu-i 6 ore in banca,cand ei nu rezista nici 20 de minute linistiti,si in pauze cine stie ce nazbatii mai fac?
Nu-i poti cere unui profesor ca sa se ocupe ,pe langa 29 de copii normali,si de un astfel de elev.Este imposibil.Profesorul respectiv nu poate sa stea numai langa copilul problema toata ora,ar insemna sa neglijeze restul clasei.
Si,ca profesor,trebuie sa te adaptezi la nivelul majoritatii clasei,adica daca-s 29 normali si unul anormal,n-o sa adaptezi ora pentru un singur elev,astea sunt chestii de bun simt.Il dai afara si gata!!!!,daca altfel nu se poate.N-o sa sacrifici restul clasei pentru el,ar fi absurd.
Parintii care afirma aici ca profesorii sunt incompetenti si altele,isi imagineaza probabil ca profesorii respectivi au numai copilul lor in clasa,si numai de el trebuie sa se ocupe.
Si eu nu stiu cum poate progresa un astfel de elev,daca nu e in stare sa faca nimic.Si care e viitorul lui.Probabil la pascut oile(ca tot veni vorba) sau la maturat strazile(ca trebuie si din astia),daca nu e in stare nici de 5 minute de efort intelectual.
Si,inca odata,daca majoritatea elevilor/parintilor sunt multumiti,reclamatiile unui singur parinte,al carui elev mai are si nu-stiu-ce probleme,sunt EGALE CU ZERO!!!
N-o sa fie dat niciodata un profesor afara din cauza ca sunt nemultumiti 1-2-...5 parinti.

Acest mesaj a fost modificat de către euler la data 4 Apr 2009, 12:49 PM
Mesaj personalTrimite email
Top
tyta
Trimis: 4 Apr 2009, 03:16 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 11.963
Înscris: 8 Jul 06


cool20.gif
Cu totul de acord. Pentru ca acesti copii(pe care nici parintii lor nu stiu cum sa-i stapaneasca, d'apoi un profesor care nici nu trebuie sa se uite mai insistent la elev, ca-i bai!) sa aiba sansa sa nu devina niste inadaptati sociali este nevoie sa sa lucreze special cu ei, in grupuri extrem de mici si cu programe cu totul speciale. Asa se pot organiza/desfasura jocuri si activitati in care psihologul poate sa-i solicite mereu fara sa neglijeze alti copii.
Si ar mai trebui ca parintii sa le supravegheze serios alimentatia care este, de cele mai multe ori, una artificiala, ceea ce produce dereglari hormonale cu grave consecinte in ceea ce priveste capacitatea de autocontrol.
Parintii pot sa urle la noi cat vor, noi putem face acelasi lucru, dar problema ramane; din confruntarea asta nu iese absolut nimic bun pentru copii.
Pana nu vor fi create parghiile economice care sa sustina financiar demersuri intr-adevar utile pentru integrarea copiilor cu nevoi speciale(psiholog asistent la fiecare clasa cu asemenea elevi, echipe de profesori la lucru in aceeasi clasa, baza materiala care sa permita o activitate extrascolara permanenta si sustinuta,etc) vom tot avea parte de sesizari, admonestari, reclamatii, urlete reciproce.
Din mocirla existenta in prezent, cand clasele sunt alcatuite din 23-24 de copii bine crescuti, normali din toate punctele de vedere, si 2-3 zgubilitici, toata lumea are de pierdut: zgubii nu au cum sa-si modifice comportamentul, ceilalti fie clacheaza, terorizati de cei dintai, fie sunt demotivati, profesorul se imbolnaveste de nervi, parintii- cu totii, din motive lesne de inteles- sunt nemultumiti si...tot asa, un intreg lant al slabiciunilor din care nu stiu cand, si mai ales daca, vom iesi vreodata.


--------------------
Fericirea e atunci cand ceea ce crezi, ceea ce spui si ceea ce faci sunt in armonie. M. Gandhi
http://scoalacreanga.blogspot.com/
http://preluca.blogspot.com/
si inca ceva
Mesaj personal
Top
angelo95
Trimis: 6 Apr 2009, 07:23 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 298
Înscris: 15 Feb 09


copilul meu a fost hiperactiv si s-a potolit mult de alfel de la 5 ani statea si juca sah cum de reusea sa stea o ora pe loc .
Se dramatizeaza si sa va mai zic ceva
1.Tratament egal si in acelasi timp diferentiat un destept eminent de profesor poate lucra cum reusesc altii ??
2.Statul cauta incluziune pentru asta lupta si nu sunt scoli speciale de asa ceva
3 .discriminare
cum copilul meu o avut in scoala de masa copii cu handicap el de ce nu ar fi INTEGRAT ??? Vad ca de 6 ani numai rezultate bune si ne ajuta in casa si nu al sedez si iaca ..... cum merge ???
Saracii profesorii cate cazuri nu au fost la TV se folosesc de parintii sa elimine de la clasa un copil mai sgubilitic dar bani vor pshihopedagogie ZERO!!!!!!
Unde ajugem daca eliminam din fiecare clasa cate unul doi din astia In fiecare scoala clasa exista cate unul din asta ???
Ce facem ?/Dati solutii nu criticii ca ne ieste plin podul .
Solutii nu mai dau caci costa banii ideile si am vazut multi recupereati !!!
Sigur caci cu atitudinii negative si eliminare nu este solutia dar ei nu au sanse la viata nu au dreptul la educatie ????
RAUTATI UMANE !!!!!!!!!!!!! SA NU MISTE. SA NU COMENTEZE. SA TACA .SA NU AIBA DREPTURI UN COPIL SI MAI VRETI PENSIE DE LA EI ??????
happy30.gif
Mesaj personal
Top
dracsenei
Trimis: 15 Apr 2009, 06:25 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 20
Înscris: 17 Oct 06


Se pare ca e plin de cadre didactice incompetente pe aici. Mai mergeti si voi prin lume, ca sa aflati cum e pe la altii. Dar voi va duceti ca sa va plimbati pe fondurile europene, nu ca sa invatati ceva practic.
Veniti cu exemple si spuneti si ce ati facut voi pentru acesti copii, nu cu solutii neaplicabile.
Iar daca v-ar duce mintea un pic, ati vedea ca de fapt nici nu exista ADHD decat in mintea unor companii americane care vor sa vanda niste medicamente scumpe. Copiii au de fapt niste probleme de adaptare, pe care cadrele didactice trebuie sa le rezolve. Ca daca acasa copiii nu au probleme cu vecinii, e clar ca e o problema a scolii, iar cine se plange inseamna ca degeaba a trecut asa-zisele examene prin scoala si a ajuns cadru didactic.
Mesaj personal
Top
angelo95
Trimis: 17 Apr 2009, 06:50 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 298
Înscris: 15 Feb 09


Sunt total de acord
Multi incompetenti asta este in mintea americanilor ADHD sa vanda ritalin si stratera care duce la scrizofenie.
Nu gasim solutii optime gasim medicamente de sedare ca vai sunt in pericol altii??
Cum apreciaza pericolul fiecare ??/
Cunosc caz ca si-a taiat mana un copil la scoala a cazut geamul pe el fara sa faca nimic asta nu este pericol ???Sau au baut antigel ? Sau cade peretele ca si la la Alba Iulia ?? sau Sibiu ??Sau a cazut tabla ??
Acestea nu le pune viata in pericol ??? ADHD ??/
Cunosc cazuri de profesorii care au dat pe brazda asfel de copii mai razvratiti dar putini sunt .
Sa le dam salar ca merita saraciii eu propun 80% ca doar altii raman fara munca
Mesaj personal
Top
ganal
Trimis: 19 Apr 2009, 12:03 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 10
Înscris: 6 Jan 07


http://www.adhd.ro/RO_ADHD_Content_2.jsp?page=13
Informatii pentru parinti si cadre didactice.
Mesaj personal
Top
angelo95
Trimis: 19 Apr 2009, 01:05 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 298
Înscris: 15 Feb 09


se stie de mult de acest site nu este foarte complet si informatii superficiale neclare La gift education da ceva mai mult si mai sunt articole de presa jurnalul .ro sign28.gif
Mesaj personal
Top
vali63
Trimis: 19 Apr 2009, 10:33 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 52
Înscris: 29 Feb 08


Home Profil de psiholog "Am cunoscut oameni carora nu le este frica de nou"
"Am cunoscut oameni carora nu le este frica de nou"
Marți, 26 Februarie 2008 04:58
Lili Marioara este, in prezent, profesor de educatie speciala la un liceu din Carolina de Sud, din Statele Unite ale Americii. Ea a lucrat in Romania ca psihopedagog si logoped. In acest interviu, ne spune care este specificul muncii unui psiholog care alege sa fie profesor psihopedagog, care este importanta schimbului de experienta cu alti specialisti din alte tari, indiferent in ce domeniu al psihologiei lucrezi si, desigur, care este specificul sistemului de invatamant special din America.


Spuneti-ne cate ceva despre studiile si experienta dumneavoastra profesionala.

Am absolvit Facultatea de Psihologie-Sociologie a Universitatii Spriru Haret din Bucuresti, in 2003. Am urmat, in 2001, cursurile de logopedie ale Asociatiei Logopezilor din Romania si am obtinut diploma de logoped. In 2002, m-am angajat la Scoala Speciala nr. 7 din Bucuresti, ca profesor psihopedagog. Apoi, din 2003 am lucrat un an la Scoala de Hipoacuzici tot din capitala, ca logoped. In 2005, am plecat ca voluntar in Italia – prin intermediul programului pentru tineret – EVS (European Voluntary Service) – intr-un mic orasel istoric numit Gradara. Cei interesati sa afle mai multe despre programe de acest fel, care se adreseaza tinerilor cu varsta intre 18 si 25 de ani, pot gasi informatii pe site-ul www.icye.org.

La intoarcerea in tara, in 2006, am reluat activitatea de logoped de la Scoala de Hipoacuzici. In 2007, am plecat in Carolina de Sud, ca profesor de educatie speciala, prin programul de recrutare Faces despre care puteti citi pe site-ul www.facesinc.org . Pe scurt, este o organizatie americana, cu reprezentanta in Romania (si in alte tari, desigur), care recruteaza psihopedagogi/profesori pentru a lucra in scolile din Carolina de Sud.

Cum ati ales sa urmati tocmai aceasta specializare la facultate?

Mi-am dorit de mica sa devin medic, mai exact chirurg. Insa, dupa ce am absolvit sectia de chimie-biologie la liceu, mi-a dat seama ca nu sunt potrivita pentru aceasta profesie. Asa ca am luat decizia sa ma ocup de... sufletul omului, la fel de important ca si trupul! Sa fiu un chirurg de suflete! In consecinta, am ales facultatea de Psihologie. Si am ales, in special, Facultatea de Psihologie-Sociologie din cadrul Universitatii Spiru Haret, in speranta ca o sa-mi ofere o perspectiva cat mai cuprinzatoare asupra celor doua domenii, pentru a-mi alege in cunostinta de cauza drumul in cariera. Oricum, cand alegi o facultate nu stii cu exactitate ce se va intampla, daca iti va placea sau nu ce inveti. Descoperi asta pe parcurs, iar eu am descoperit ca-mi place si ca aceasta profesie imi ofera ocazia sa ma dezvolt inclusiv personal.

Cat de important a fost ce ati invatat la facultate in comparatie cu ce ati invatat la cursurile de specializare si apoi din practica?

Facultatea iti da un imbold, o perspectiva, iti da liniile directoare, iti ofera accesul la anumite arii de interes. Apoi, cursurile iti ofera o intelegere mai profunda a domeniului in care doresti sa lucrezi. Dar, desigur, practica e cel mai bun profesor, ea este cea care te invata cu adevarat meserie.

De ce ati ales sa faceti cursuri de specializare in logopedie? In ce fel v-au ajutat in activitatea de psihopedagog?

Cand mi s-a oferit ocazia sa lucrez ca psihopedagog, m-am gandit ca n-ar fi rau sa fac astfel de cursuri. Copiii cu dizabilitati, de cele mai multe ori, au tulburari de limbaj. Iar cursurile acestea m-au ajutat sa inteleg mecanismele prin care sa le fiu utila acestor copii si sa-i ajut sa depaseasca anumite dificultati in comunicare. Desigur, m-au ajutat si pe mine ca om, ca orice curs pe care il faci si care te imbogateste personal si profesional.

Aveti destula experienta in lucrul de psihopedagog in scoala romaneasca. Ce dificultati/prejudecati intampina un psihopedagog in scolile speciale romanesti? Sunt si puncte pozitive de remarcat?

Invatamantul special romanesc este precar, nu este specializat pe tulburarile copiilor, clasele din scolile speciale sunt formate din elevi cu diferite deficiente si clasa devine un amalgam de probleme pe care nu le poti controla, cu atat mai putin sa mai poti ajuta cu ceva copiii. Dar, dincolo de aceasta problema, cu care se confrunta de altfel orice sistem special de invatamant din lume, o mare tara este lipsa metodelor de predare specifice fiecarei tulburari fizice sau psihice in parte. Nimeni nu iti poate oferi materiale pedagogice specializate; fiecare pedagog lucreaza cum stie el mai bine, fara sa aiba studii pe care sa se bazeze si metode la indemana pentru a le aplica. Nu se fac suficiente cercetari si, deci, nu exista, repere teoretice clare care sa te ajute in practica. Se incearca in scolile speciale de la noi sa se elaboreze anumite manuale, insa ele nu pot fi eficiente daca nu se bazeaza pe niste cercetari solide.

O alta problema este lipsa unui sistem bine pus la punct de recompensa-pedeapsa. Nu exista modalitati clare prin care un copil sa inteleaga ca a facut ceva bine, pentru ca pedagogul nu are la indemana metode de a-l recompensa cand are un comportament bun si nici de a-l „pedepsi” cand face ceva rau. De exemplu, ca sa intelegeti, aici, in America, cand un copil injura i se face un referat de catre profesor si in baza acestuia, de pilda, se decide ca nu va mai participa la excursia din weekendul urmator. Alt exemplu, daca un copil invata sa raspunda corect la anumiti stimuli, i se da ocazia sa participe la o activitate pe care si-o doreste, organizata de scoala. Nemaivorbind ca in America nu exista scoli speciale, ci doar clase speciale in cadrul scolilor normale.

Apropo de acest fapt, cred ca aici e o problema pe care in Romania nu o intalnim – etichetarea, marginalizarea si ignorarea celor „speciali” de catre cei „normali”. Aici sunt mari probleme, pentru ca se fac diferente, pe cand la noi nu e cazul pentru ca copiii nu sunt nevoiti sa faca fata unei interactiuni permanente cu copii care nu au problemele cu care ei se confrunta. In America, dorinta de a-i integra, uneori ii pune pe cei cu „probleme” in ipostaze greu de infruntat mai ales din punct de vedere emotional. Un alt lucru de laudat in Romania este faptul ca putini parinti care au copii cu dizabilitati ii parasesc dupa ce afla de problemele lor. Zic asta din experienta mea, nu vreau sa generalizez. In America, cel putin aici unde lucrez, am intalnit multe cazuri de copii parasiti de parinti din aceasta cauza. Iar asta se vede in dezvoltarea lor emotionala. Nimic nu poate compensa dragostea parintelui natural. Am avut un caz in Romania, cu o mama care isi iubea atat de tare copilul si avea atat de multa grija de el, incat acesta, desi medicii spuneau ca nu avea nici o sansa sa-si revina (avea mai multe diagnostice, printre care si hipoacuzie), la un moment dat, a inceput sa auda, iar medicii erau uimiti pentru ca nu-si explicau ce se intampla. Eu zic ca doar dragostea mamei si ingrijirile ei erau adevarata explicatie.

Tot ce am zis demonstreaza ca nici un sistem nu poate fi perfect si ca trebuie totul adaptat cerintelor si specificului fiecarei culturi si societati. Insa, acest fapt nu exclude posibilitatea sa invatam unii de la altii.

Ce inseamna pentru dumneavoastra faptul ca ati lucrat un an ca voluntar in Italia? Ce ati invatat acolo?

Din punct de vedere profesional, am avut ocazia sa interactionez cu oameni din alt mediu, din alta cultura si sa ma adaptez din mers unor alte metode de lucru. Din punct de vedere personal, m-am dezvoltat enorm, am capatat incredere in mine pentru ca ma lasau sa am initiative, imi era luat in considerare punctul de vedere, iar atunci cand greseam mi se arata de ce am gresit si cum sa indrept lucrurile cu multa deschidere si calm.

Am participat la mai multe proiecte destinate, in principal, copiilor. In Gradara, exista o „Ludoteca” – un spatiu de joaca, de educatie si de timp liber destinat tuturor, de la 1 la 99 de ani. De exemplu, participam la proiecte care aveau ca scop sa-i invatam pe copii istoria locului prin joc, sa cream pe baza miturilor jocuri educative in functie de grupele de varsta. De pilda, eu a trebuit sa inventez personaje de joc. Mi s-a dat totala libertate, si desi nu sunt o desenatoare sau povestitoare minunata, am reusit sa creez aceste personaje. Daca greseam, eram corectata si ajutata sa inteleg ce trebuie sa fac. Acolo, in zona, este un castel – Castelul lui Paulo si Francesca (care este mentionat in Divina Comedie a lui Dante), unde organizam numeroase jocuri educative cu scopul ca cei mici sa invete istoria locului, dar nu numai, de pilda ii invatam sa se orienteze fara busola, sa invete cum se facea pe vremuri caramida si multe alte lucruri. De asemenea, organizam sarbatorirea zilelor de nastere, si nu numai, cu mancare, muzica, si cu jocuri educative.

Un proiect interesant a fost promovarea castelului Paulo si Francesca, din Gradara – prin organizarea unei serate muzicale cu tematica din vremea respectiva. A trebuit sa ne ocupam atat de organizarea propriu-zisa (pergamente, pliante etc.), cat si sa fim personaje. De exemplu, eu am fost Francesca si ii intampinam pe oameni cu un cosulet, le dadeam pergamente si le explicam istoria locului.

Acum, spuneti-ne cateva cuvinte despre specificul sistemului de educatie special din America.

Asa cum am precizat mai inainte, nu exista scoli speciale in SUA. In cadrul scolilor normale, se organizeaza clase pentru copiii cu nevoi speciale. Exista mai multe categorii de tulburari care sunt integrate in sistemul de „special education”, am sa vi le spun pe cele mai importante: learning disabilities (dizabilitati de invatare), mild disabilities (dizabilitati medii), emotional disabilities (dizabilitati emotionale), profound mental disabilities (dizabilitati mentale profunde), trainable mental disabilities (dizabilitati mentale recuperabile).

Pentru fiecare tip de dizabilitate profesorul psihopedagog elaboreaza un program obligatoriu, denumit – program de interventie educationala individuala (IEP- Individualized Education Program), cu obiective clare in functie de tipul de tulburare. Astfel, dupa ce psihologul face o evaluare si pune diagnosticul, profesorul de educatie speciala elaboreaza acest program pe o perioada de un an. Anual acest program este revizuit, analizat si modificat in functie de progresele copilului. Pentru realizarea acestui lucru, se reuneste o echipa multidisciplinara formata din profesorul de educatie speciala, psihologul, parintele, un reprezentant al administratiei scolii si un profesor din sistemul de invatamant normal. Participarea psihologului este optionala, in functie de caz. Reevaluarea psihologica se face la 3 ani pentru a se stabili evolutia copilului si a se identifica ariile care trebuie dezvoltate. Acesta este rolul psihologului, de diagnostic si de identificare a ariilor cu probleme.

Precizez ca si profesorul de educatie speciala evalueaza copilul pentru elaborarea programului educational individualizat; in acest caz, aplica testul Brigance Diagnostic Inventory of Essential Skills. Exista un consilier scolar denumit „counselor”, care are un master in „guidance” si care preia atributiile psihologului scolar roman. El este sfatuitorul, cel la care apeleaza copiii sau parintii daca intampina probleme la scoala sau acasa. Acesta da sfaturi, vorbeste cu profesorii si parintii. In plus, tot el are un rol administrativ, urmareste traseul educational al copilului, ce note are, cate credite (fiecare materie are alocate anumite credite minime, care la final se aduna pentru a se stabili daca elevul trece clasa sau nu), ce examene a luat si cate nu.

In cazul tulburarilor usoare, copiii sunt integrati in sistemul normal de invatamant, urmand in pararel si ore de recuperare ( „resource” cum se numesc aici) pe anumite arii, cele mai importante fiind cele de matematica si de engleza. Cei care au tulburari grave, urmeaza clase speciale si doar la o materie pe zi merg in clase din sistemul normal, la materii care, de obicei, sunt cu compenente practice. Ei vor urma doar specializari ocupationale, nedand in clasa a XII-a examenul de bacalaureat, spre deosebire de cei care, desi au „learning disabilities” au mers la clasa normala si doar pe anumite arii au mers la ore de educatie speciala (resource). Acestia din urma pot da examenul de bacalaureat si apoi se pot inscrie la colegiu.

Parintii au un cuvant greu de spus in educatia copiilor lor. Depinde foarte mult de ei daca copiii primesc educatia potrivita nivelului lor intelectual si de dezvoltare. Fara acordul lor un copil nu poate urma o clasa speciala, chiar daca evaluarea psihologica si pedagogica arata ca ar avea nevoie de educatie speciala. Din pacate, parintii care aleg sa ignore aceste evaluari vor avea copii care la 21 de ani (varsta dupa care nu mai esti acceptat in liceu chiar daca nu l-ai terminat) nu vor avea nici diploma nici specializare ocupationala. Dar, aceste cazuri raman totusi in numar mic. Majoritatea inteleg ca trebuie sa ia masuri pentru ca si copilul lor sa primeasca educatia corespunzatoare.

Atat in Italia, cat si acum in America, ati avut ocazia sa faceti schimb de experienta cu psihopedagogi din mai multe tari. In ce fel v-a ajutat interactiunea cu ei?

Am simtit nevoia sa interactionez cu specialisti straini, pentru ca simteam ca la noi ma invart intr-un sistem inchis, plin de bariere si prejudecati, si care nu vrea sa se dezvolte. Simteam, efectiv, ca ma sufoc. Am vrut sa cunosc alti oameni, sa vad cum e la ei in tara, cum se lucreaza in alte locuri. Si am cunoscut oameni relaxati, care studiaza lucrurile in profunzime, carora nu le este frica de nou, de comunicare, de greseli si care stiu sa te invete sa inveti din greseli.

A lucra si a cunoaste alti specialisti a fost pentru mine o reimprospatare. Am vazut cum cultura, mentalitatile influenteaza orice sistem de invatamant si cum faptul ca oamenii pot fi optimisti, deschisi, cu atitudini pozitive in sistemele lor de relationare poate duce la implementarea unui sistem educativ care sa adapteze aceste calitati in metodele de lucru. Asta nu se poate invata din carti. In Italia, de pilda, am vazut prima oara cum oamenii care nu sunt presati de nevoile zilnice, se dezvolta mai complex profesional si personal decat noi, care desi avem cunostinte si experienta, nu le putem aplica eficient din cauza stresului si inchistarii cotidiene.

Cand m-am intors in tara, incercam sa comunic ce am invatat dar am fost intampinata mai ales cu ironie, reprosandu-mi-se ca vreau sa ies in evidenta, ca oricum ce spun eu nu se poate aplica. M-a durut aceasta lipsa de deschidere si de dorinta de a invata. Nimic nu trebuie aplicat mot-a-mot ca in alta parte, dar asta nu inseamna ca nu poti invata de la altii si dezvolta apoi ce inveti.

Ce le recomandati celor care vor sa urmeze o cariera in domeniul psihopedagogiei si/sau logopediei?

Trebuie sa iti placa sa lucrezi cu copiii, sa fii deschis si sa stii sa asculti. N-as recomanda aceasta cariera daca nu sunt, prin structura, persoane optimiste, care sa fie capabile sa consume extrem de multa energie fizica si psihica in lucrul cu copiii cu dizabilitati. Si, oricum, nici nu cred ca trebuie sa fie ceva ce sa-ti propui pentru toata viata, cred ca ajungi la un punct in care iti spui ca e momentul sa faci si altceva, tocmai pentru ca aceasta meserie te consuma energetic foarte mult. Desigur, satisfactiile sunt, desi apar mai greu decat in alte cazuri. Cand vezi un copil ca reactioneaza la un stimul dupa mult timp de lucru cu el si simti si vezi progresul cat de mic al lui, normal ca te simti incurajat sa continui. Dar ca sa faci aceasta munca trebuie sa fii impacat cu tine insuti/insati, pentru ca imediat copiii iti vor simti starea. Daca esti suparat intr-o zi, nu poti lucra cu ei, te simt si devin rigizi; daca reusesti sa fii increzator si sa ai o atitudine pozitiva te intampina si ei la fel; trebuie sa fii mereu stapan pe tine, sa fii constient tot timpul de problemele lor si ale familiilor din care provin ei, sa stii sa comunici cu ei. Si, astfel, la un moment dat, apar si satisfactiile.

Se spune ca invatam mereu de la cei cu care interactionam. Ce ati invatat de la copiii cu care ati lucrat?

Copiii m-au invatat sa iubesc oamenii indiferent de cum sunt ei, sa nu-i judec si sa-i accept asa cum sunt.


http://psihologie.ro/index.php/Am-cunoscut...ica-de-nou.html
Mesaj personalPagina web a utilizatoruluiAOLYahooMSN
Top
emy2001
Trimis: 20 Apr 2009, 01:22 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 13
Înscris: 7 Mar 09


Cum poate spune cineva ca acesti copii trebuie exclusi din scoala si exmatriculati.Ce vor face acest copii unde se vor duce?Au uitat ca INVATAMANTUL ESTE OBLIGATORIU.Daca erati pe timpul "impuscatului" nici nu puteati spune asa ceva.Si atunci erau acesti copii dar profesorii stiau sa-si educe acesti copii.Acum sunt toti niste imbecili care nu sunt in stare sa ia un examen (si acela cu un amarat de 5),dar au pretentii ca acesti copii sa fie geniali.Nu uitati ca sunteti PLATITI DIN BANII NOSTRII si datorita noua va luati voi salarile.Sunteti niste INCOMPETENTI SI PROSTI.Copilul meu a avut o invatoare care nu suporta acesti copii o PROASTA ,O ISTERICA CARE MI-A TERORIZAT COPILUL acum l-am mutat iar cealalta invatatoare a inteles si lucreaza cu copilul fff bine.Copilul meu nu mai este stresat,terorizat si se duce cu drag la scoala.La cealalta parca era IADUL in clasa.Sfatuiesc pe toti parintii care au o asemenea invatatoare sau profesoara care nu stie sa lucreze cu un copil mai nazdravan SA-L MUTE URGENT! E mai bine ptr copil ,ganditi-va la el eu acum ii multumesc lui DUMNEZEU ca am scapat de o nebuna.O asemenea femeie nu are ce cauta in INVATAMANT si nu-si merita salariul pe care il primeste din banii mei.DEMISIA SI LA MATURA ACOLO TI-E LOCUL.Esti o INCOMPETENTA(sa zici mersi ca nu-ti dau numele) dar mi-e scarba sa-l mai scriu.
Mesaj personal
Top
sleeping beauty
Trimis: 20 Apr 2009, 04:40 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 13
Înscris: 20 Apr 09


Cred ca ar trebui sa fim mai toleranti cu acei fosti elevi care au dorit sa invete pe branci , dar nu au avut posibilitatea din cauza unor profesori slab pregatiti si a unor spatii care nu au permis descoperirea talentelor ascunse. character40.gif
Mesaj personal
Top
sleeping beauty
Trimis: 20 Apr 2009, 04:44 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 13
Înscris: 20 Apr 09


QUOTE (dusile @ 28 Sep 2008, 06:28 PM)
Da multumiri de corecturi eu ca barbat nu prea stiu romana trebuie sa iau lectii asa profi am avut.
In fine vedeti ce facem cu copii cu ADHD? ce s-a facut la Brasov Creem precedent asa se practica in Romania nu toleranta nu se face ceva se elimina tipic romanesc
Cine vrea schimba ceva cine vrea ia exemplu
Opinia va apartine sunteti de acord ?
Profesorii invatatorii statul nu face nimic cu ei ai elimina asta este solutia se cere sa fie tranchilizati
Stie cineva ce efecte adverse in timp au ??INteresati-va ca altii stiu
Duce la scrizofenie si chestii grave
Ritalin stratera etc.....
Degeaba criticam americani ca sunt cu 200 ani inaintea noastra si toii vor la studii la ei de aia sunt obezi si prosti ? nu chiar avem ce lua si ceva bun de la ei
Pe cand la noi in clase pica tavanul....clase inundate profesorii de joasa calitate carti pe bani sau deloc nu sunt conditii sa te valorifici
Macar analizati si ganditi care doriti sign28.gif

Cred ca trebuie sa fim mai toleranti cu acei fosti elevi care au dorit sa invete pe branci , dar nu au avut posibilitatea din cauza unor profesori prost pregatiti sau din cauza unor spatii care nu le-au dat posibilitatea de a-si arata talente ascunse. character40.gif
Mesaj personal
Top
sleeping beauty
Trimis: 20 Apr 2009, 04:49 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 13
Înscris: 20 Apr 09


QUOTE (emy2001 @ 20 Apr 2009, 02:22 PM)
Cum poate spune cineva ca acesti copii trebuie exclusi din scoala si exmatriculati.Ce vor face acest copii unde se vor duce?Au uitat ca INVATAMANTUL ESTE OBLIGATORIU.Daca erati pe timpul "impuscatului" nici nu puteati spune asa ceva.Si atunci erau acesti copii dar profesorii stiau sa-si educe acesti copii.Acum sunt toti niste imbecili care nu sunt in stare sa ia un examen (si acela cu un amarat de 5),dar au pretentii ca acesti copii sa fie geniali.Nu uitati ca sunteti PLATITI DIN BANII NOSTRII si datorita noua va luati voi salarile.Sunteti niste INCOMPETENTI SI PROSTI.Copilul meu a avut o invatoare care nu suporta acesti copii o PROASTA ,O ISTERICA CARE MI-A TERORIZAT COPILUL acum l-am mutat iar cealalta invatatoare a inteles si lucreaza cu copilul fff bine.Copilul meu nu mai este stresat,terorizat si se duce cu drag la scoala.La cealalta parca era IADUL in clasa.Sfatuiesc pe toti parintii care au o asemenea invatatoare sau profesoara care nu stie sa lucreze cu un copil mai nazdravan SA-L MUTE URGENT! E mai bine ptr copil ,ganditi-va la el eu acum ii multumesc lui DUMNEZEU ca am scapat de o nebuna.O asemenea femeie nu are ce cauta in INVATAMANT si nu-si merita salariul pe care il primeste din banii mei.DEMISIA SI LA MATURA ACOLO TI-E LOCUL.Esti o INCOMPETENTA(sa zici mersi ca nu-ti dau numele) dar mi-e scarba sa-l mai scriu.

emy2001
Personal sunt terifiata de tipetele invatatoarelor.Nu le interzice nimeni sa vorbesca tare, dar nu cu eticheta de isterie.
Mesaj personal
Top
angelo95
Trimis: 20 Apr 2009, 08:43 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 298
Înscris: 15 Feb 09


CE toleranta domana?????? eu ca nu am dat spagile de rigoare la scoala si am facut reclamatii sa vedeti cum au facut sedinte in 5 scolii si petitii la protectia copilului si dat afara copilul si mutat din clasa in clasa ce sa mai zic??
Sunt incompetentii !!!!!!!!!!
Cel mai bine dam banul si ciocul mic !!Nu am cuvinte si acum suntem in proces sa nu va zic cum au manipulat parintii ,elevii profesorii si ce au zis in instanta ca nu am vrut sa dam bani pe banci ,scaune si este foarte agitat copilul si ia omorat pe totii si este un real pericol copilul RAMBO Dar nu stiu cum are numai note bune si multe diplome ??? ciudat ???
Cand beau antigel la scoala si pica geamul, tavanul nu sunt in pericol ?????Nu am cuvinte ami este inima franta ca asa este in timpul lui Ceausescu nu exista asa ceva se integrau totii copii de ministrii cu tiganii arabi am avut la clasa si totii eram prietenii si mergeam la bere .la reuniunii etc.....
Acum sunt cu fumurii invatatoarele asi aleg copii de doctorii cu stare noi suntem pleava societatii??
Am trait si din astea stiu ce vorbesc am acte . Mi sila rau si scarba ce am trait
Este inuman ce se intampla cu asfel de copii .Mai au si pretentii fara sa ofere nimic cica ei iubesc copii sunt dedicati sa nu incercatii sa ai criticatii ca ati dat de belea confused24.gif
Mesaj personal
Top
angelo95
Trimis: 11 May 2009, 08:29 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 298
Înscris: 15 Feb 09


http://www.jurnalul.ro/stire-copii-special...umi-507159.html


in acest articol se vede ce face scoala si societatea pentru copii nostri!!! si urmeaza !!!!
SUNT SUB SOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mesaj personal
Top
Trimis: 21 May 2009, 08:37 PM





Grup:
Mesaje: 0
Înscris: --


QUOTE (angelo95 @ 20 Apr 2009, 10:43 PM)
CE toleranta domana?????? eu ca nu am dat spagile de rigoare la scoala si am facut reclamatii sa vedeti cum au facut sedinte in 5 scolii si petitii la protectia copilului si dat afara copilul  si mutat din clasa in clasa ce sa mai zic??
Sunt incompetentii !!!!!!!!!!
Cel mai bine dam banul si ciocul mic !!Nu am cuvinte si acum suntem in proces sa nu va zic cum au manipulat parintii ,elevii profesorii si ce au zis in instanta ca nu am vrut sa dam bani pe banci ,scaune si  este foarte agitat copilul si ia omorat pe totii si este un real pericol  copilul RAMBO Dar nu stiu cum are numai note bune si multe diplome ??? ciudat ???
Cand beau antigel la scoala si pica geamul, tavanul nu sunt in pericol ?????Nu am cuvinte ami este inima franta ca asa este in timpul lui Ceausescu nu exista asa ceva se integrau totii copii de ministrii cu tiganii arabi am avut la clasa  si totii eram prietenii si mergeam la bere .la reuniunii etc.....
Acum sunt cu fumurii invatatoarele asi aleg copii de doctorii cu stare  noi suntem pleava societatii??
Am trait si din astea stiu ce vorbesc am acte . Mi sila rau si scarba ce am trait
Este inuman ce se intampla cu asfel de copii  .Mai au si pretentii fara sa ofere nimic cica ei iubesc copii sunt dedicati  sa nu incercatii sa ai criticatii ca ati dat de belea  confused24.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Pai cu cine sa semene copilu' ala saracu'???La cum va exprimati pe aici,cred ca aveti si dvs ceva probleme de concentrare cel putin.Asta in afara de cele cu gramatica limbii romane.
Nu sunteti in stare sa incheiati o fraza corect in limba romana!
Nu sunt profesorii incompetenti,ci copilul dvs ARE PROBLEME si PUNCT.EXISTA SCOLI SPECIALE.
Nu mai acuzati profesorii pentru ceea ce a facut natura...

Acest mesaj a fost modificat de către euler la data 21 May 2009, 08:39 PM
Mesaj personalTrimite email
Top
vali63
Trimis: 22 May 2009, 09:47 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 52
Înscris: 29 Feb 08


Mesaj personalPagina web a utilizatoruluiAOLYahooMSN
Top
misara
Trimis: 22 May 2009, 01:56 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 19
Înscris: 5 May 09


QUOTE
Nu mai acuzati profesorii pentru ceea ce a facut natura...

Mai degraba sunt de vina PARINTII (ma refer la primii 7 ani). Si nu este de neglijat aportul subsidiar al unor angajati din scoli (ma refer doar la aceia care nu pot fi numiti dascali).
Mesaj personal
Top
angelo95
Trimis: 22 May 2009, 09:19 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 298
Înscris: 15 Feb 09


Vali63 mi-a placut articolele
CEi cu prejudecati si care ma invata gramatica sa merga la reevaluare ca am vazut tezele comune si unde sunt elitele
invata sa citesti nu cum scriu eu
Mesaj personal
Top
vali63
Trimis: 22 May 2009, 11:36 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 52
Înscris: 29 Feb 08


Un copil din ROM recuperat de americani:
http://www.jurnalul.ro/stire-special/fenom...taz-507944.html

Eu am un baietel de 6 ani suferind de Sd. Asperger (autism inalt functional) si ai inteleg pe parinti care se afla in aceeasi situatie. Copilul meu a fost recuperat de americani, este la gradinita, scrie , citeste si este pasionat de lb. engleza si calculator...dar ma gandesc cu groaza cand va veni timpul sa-l dau la scoala (daca intre timp nu se schimba nimic).
Mesaj personalPagina web a utilizatoruluiAOLYahooMSN
Top
angelo95
Trimis: 23 May 2009, 03:40 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 298
Înscris: 15 Feb 09


Multumim de gandurile bune sunt multe cazuri dar cu asa profesorii care vor doar sararii si cu deii preconcepute nu stiu ce facem
Fata mea o avut prof si dirginte balbait si nu stiu ce cauta in scoala cu asemenea defect nu intelegeam nimic la singura sedinta care m-am dus dar ei orice defect al copilului elevului al face de mirul lumii Ei in loc sa caute calitatile bune ale elevului vad tot ce este rau in el
Greu se va schimba mentalitatea..si cand ai mai vad aici ce critici aduc la gramatica si matematica mor .... sunt cu totii mari experti in pshihologia copilului in tate materile au scolile parintiilor si nu vin cu solutii concrete ca nu au
Au niste minusurii si incompetente greu de imaginat
Nu ai critic dar uitandu-ma in societate vad ca reprezinta ceea ce au educat si invatat .Este meserie grea dar cu putin interes dedicatie profesionalism poate fi ceva decent de apreciat
In timpurile vechii preotul si invatatorul erau ceva ....... acum nu mai reprezinta nimic
Speram pe viitor ca totii copii si oala down si adhd sa fie adusi pe brazda in invatatamantul de masa aceptati caci statul nu are interes de scolii speciale am fii cu totii handicapatii
Este inadmisibil.
Mesaj personal
Top
nadia_vlaicu
Trimis: 25 May 2009, 10:36 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 7
Înscris: 24 May 07


Cu disperare va cer ajutor! Sunt mamica unui baietel de 9 ani, elev, diagnosticat cu ADHD. Am fost foarte fericita cand, in clasa I, a fost repartizat la clasa unei invatatoare despre care eu auzisem numai cuvinte de lauda. Am informat-o si pe dumneaei despre problema lui Tudor (numele baiatului) si ne-a oferit sprijin pana acum cateva zile. La sfarsitul saptamanii trecute, baiatul meu a a avut o altercatie cu un alt baiat din clasa. Am fost chemata urgent de doamna invatatoare si cand am ajuns, copilul era tinut in clasa sub stricta observatie a invatatoarei, a unei mamici care face 'ORDINE' in clasa, a profesoarei de engleza si culmea, un gardian care il tinea chipurile sa nu isi omoare colegul. Nu va pot descrie cum arata, parca era un taur la corida, transpirat si extrem de iritat. Daca reprezenta un pericol pentru clasa ma intreb cum de nu a facut rau si colegilor care asistau la aceasta scena? S-au gandit oare cat l-au traumatizat? L-am luat de la ore in timp ce doamna invatatoare imi spunea raspicat, acompaniata de mamica de la sectorul 'ORDINE', ca nu mai are ce cauta in clasa dumneaei. Ajunsa la serviciu primesc cateva telefoane in care eram pusa la curent cu ceea ce urma sa se intample. Mamica ce a fost prezenta, a luat initiativa si a sunat la ceilalti parinti convocand o sedinta fulger, pentru ca acestia sa fie de acord cu excluderea lui Tudor din clasa. Ma intreb daca ar fi fost vorba de copilul dumneai cum ar fi reactionat? Si apoi, ce drept are asupra copilului meu, sa-i decida viitorul?
Mentionez ca problemele se ivesc numai atunci cand este iritat de cei din jur. Chiar si la scoala are probleme doar cu sase, sapte colegi din clasa. Inclin sa cred ca am gresit foarte mult cand am informat-o pe doamna invatatoare asupra problemelor care ulterior au devenit publice.
Astept de la dumneavoastra un raspuns!
Cu multumiri, Nadia - mamica disperata
Mesaj personal
Top
angelo95
Trimis: 25 May 2009, 02:41 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 298
Înscris: 15 Feb 09


Doamana Nadia cu durere in suflet va marturisesc ca asa o facut si cu copilul meu l-am gasit sub banca cu o armata de oameni langa el
Si acum sunt cu protectia copilului in proces condamnadu-ne pe noi ca parintii si noi am facut tot ce o stat in putinta pentru el terapie, sport, la tara ,palatul copiilor si are rezultate foarte bune Directia d eprotectie a copilului sustine : CA NU L-AM SEDAT SI I-AM PUS NOI VIATA IN PERICOL si nu l-am dus la mai multi pshihologi si am refuzat ajutorul lor coditionat de un contract cum au vrut ei cum le convenea lor .La fel raspunde copilul provocarilor cand este sicanat .Mai rau, mai nou, nici nu mai raspunde la injuraturile colegilor . Mult l-am sprijinit emotional si pshihic spunandu-i copilului acum la 13 ani ca este coruptie si multi profesorii nu au tactica si au fost instigatii parintii impotriva copilului si a noastra si el nu este asa A fost daramat pshihic nu realiza ce se intampla si de ce??????
Identic am patit!!!! si o mai fost un caz identic ma Constanta o chemat protectia copilului politia si toata armata trupele DIAS sa al interneze la nebunei .NPI
ASA AM PATIT SI NOI SI AM SCHIMAT 5 SCOLII AM APELAT SI LA INSTANTA SI LA DIVERSE ORGANIZATII DE DREPTURILE OMULUI SI L-A LASAT REPETENT ACUM REPETA anul scolar.
Va sfatuiesc sa faceti plangere penala pentru instigare si direct la corpul de control al presedintelui Romaniei la comisia pentru Educatie .
Cica in democratie altii decid soarta copiilor .Stiti ce mi-a zis parintii si ce au declarat in instanta .Ca copilul meu la 7 ani a urinat peste copii si ia udata cu clor si in clasaIV i-a stropit cu cernela si mesteca hartie si nu voia sa scrie dar nu stiu cum a luat premiu si este cel mai bun la invatatura . Ca deranja clasa la ore si profesorii erau nevoiti sa plece acasa. Si ei nu stiau ce sa faca .Va anunt ca am pazit si scoala si am vazut cum este tratat si ce faceau altii si un copil i-a bagat pixul in spate la copilul meu .Nu am cuvinte prin ce am trecut si act a fost hartuit .
Protectia copilului am sesizat-o de mii de orii in scris cu numar inregistare este front comun cu scoala sunt de partea profesorilor nici de cum a copilului sa fiti sigura.Avem experienta !!!! Dar facetil-e hartie sa nu zica ca nu ati anuntat si reclamati atitudine invatatoarei caci nu sunt scolii de asa ceva .
L-a copilul meu i-au facut certificat de handicap fals ca sa primeasca ei banii si sa aiba acoperire pe timpul unei cercetarii penale .Procurorul mi-a dat o rezolutie spunandu-mi ca este o practica constanta certificate false . Eu am documente nu vorbesc prostii .Au facut adresa la primarie si politie sa ne urmareasca si multe mizerii au facut si inspectoratul .
Nu pot crede si imagina cata durere ,prostie, ura in tara asta .
Ei decat sa ajute un copil sa al sprijine ei considera cand si cine este in pericol si unde face scoala .Totii sunt pshihologii profesorii doctorii si asi dau cu parerea .Asta va este crucea domna Nadia daca este adevarat este film HORROR mai ales ca este sfarsit de an. Noi si la televiziune am apelat si tot mai rau s-a purtat cu el si cu noi caci am indraznit sa ai criticam si sa facem petitii.Avem un dosar si la CEDO !! Ami pare sincer rau de copil si Dumnezeu sa va ajute si pe cei care ai vor raul copilului sa ai bata dumnezeu sa arda in iad. cu stima si curaj sign28.gif
Mesaj personal
Top
misara
Trimis: 25 May 2009, 04:12 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 19
Înscris: 5 May 09


QUOTE
Astept de la dumneavoastra un raspuns!
Cu multumiri, Nadia - mamica disperata

Doamna, sunt si eu mamica unui copil. Din pacate nu va pot oferi un sfat in cunostinta de cauza, dar va rog sa nu va bazati prea mult pe sfaturile de pe forumuri. Desi unii oameni sunt bine intentionati, pot face mai mult rau. Cel mai mult copilul dumneavoastra are nevoie de dumneavoastra si apoi de ajutorul unui psiholog priceput (care va poate indruma chiar si pe dvs. sa faceti fata provocarilor create de personalitatea unui copil care este doar altfel decat majoritatea celorlalti). Nu cred ca va foloseste sa porniti un razboi impotriva sistemului educational din Romania, si cu atat mai mult copilului nu-i ajuta sa fie implicat in conflicte pe care nu le poate intelege la varsta lui. Parerea mea, desi repet, nu este una avizata, este sa cautati (stiu ca sunt putini, dar mai exista) acele persoane, fie profesori, fie consilieri, care sa inteleaga si sa se priceapa in abordarea educationala a copiilor care sunt cat se poate de normali dar au o personalitate aparte. Daca este necesar, colindati scolile pana dati de un astfel de dascal si mutati-va copilul la scoala respectiva. Nu iau apararea invatatoarei fiului dvs. dar, probabil a fost depasita de situatie. Invatatorii trebuie sa se ocupe de toti cei 28-30 de elevi din clasa. Din nefericire in invatamantul romanesc marea majoritate a dascalilor nu au niciun fel de pregatire psihologica in comunicare in primul rand, darminte pentru cazuri speciale. Nu va bazati pe ceea ce ar trebui sa faca scoala pentru copii. In baza lor va puteti lua adio de la educatie. Apucati-va si studiati singura din carti de specialitate, cautati persoane profesioniste care sa va ajute. Cel mai mult bine sau rau, familia il face pentru un copil. Asta va spun din proprie experienta. Nu cautati vinovati ca nu va ajuta cu nimic, nu-i condamnati pe altii ca doar va incarcati de frustrare si resentimente si va faceti rau si dvs., dar mai ales fiului dvs. Cautati cai pozitive de a va integra copilul intr-o societate asa cum este ea cu bune si rele, cu nedreptati si prejudecati.
Va doresc multa rabdare si intelepciune, pentru copilul dvs..
Mesaj personal
Top
angelo95
Trimis: 25 May 2009, 06:45 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 298
Înscris: 15 Feb 09


Domna Nisara aveti perfecta dreptate dar nu este nici solutia sa fie tot mutat ca deja i-a facut publica problema bietului copil nascut fara vina si nu a cerut sa se nasca .Cu siguranta nu va gasi sprijin in nimeni .Suntem foarte de acord ca parintii sunt singurii si primii care ofera suport pshihologic copilului.
Aveti dreptate in anumit fel dar sunt multi altii copii in asfel de situatie si sistemul cei de la Bucuresti trebuie sa gaseasca solutii de rezolvare nu parintii care sunt blamatii si bietul copilas fara vina .Asfel de copii sau inmultit este o problema nationala societatea trebuie sa fie toleranta dar cand ai atatia prostii in jur parintii din diverse nivele sociale credeti-ma nu intelege problema .Poate doman directoare va intelege si va face ceva cu toate ca nu va face nu se baga peste invatatoare .Far tranchilizante fara bataie cu dragoste si explicatii copilul meu este ok dar tot nevrut de clasa profesorii parintii .Au ajuns sa vina la clasa sa al ameninte acum legea va spune cuvantul Nu se poate intr-o scoala sa ne scuipam si injura intre noi .
Cu siguranta ca sunt si profesorii de inalta calificare rabdare si decenta si bun simt dar poate 2% din ei ai cautam cu lumanarea poate stimata doamna Nadia va gasi intelegere dar se va izbii de reticienta deja ia facut coada copilului si conflicte vor mai fi mereu intre copii aici este grava problema .Si copilul cu siguranta trebuie edcuat sa nu raspunda provocarilor ca nu al ajuta si asi face rau .
Nu incercam sa blamam sau influenta intr-un fel decizia este a parintilor copiilui Tudor ce va face in continuare dar vreau sa atrag atentia ca si in presa , TV au mai fost cazurii similare si la multi nu si-au gasit rezolvarea
VA DORIM DIN TOT SUFLETUL CA PROBLEMA LUI TUDOR SA ASI GASEASCA FINALITATEA
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (12) 1 2 [3] 4 5 ... Ultimul » Răspunde la acest subiectSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved