Reședință - Portal SEI Portalul educațional SEI  Admitere Admitere Bacalaureat Bacalaureat Titularizare Titularizare Euro 200 Euro 200 Bani de Liceu Bani de Liceu
Găzduire WEB pentru școli și licee Găzduire WEB pentru școli, licee și instituții educaționale Dictionare online Dicționare online Subiecte examene naționale "2007-2008" Subiecte examene naționale "2007-2008"
Subiecte examene naționale începând cu 2002 Subiecte examene naționale începând cu 2002 .campion .campion
SIVECO Romania  Ministerul Educației și Cercetării



Pagini: (22) « Primul ... 19 20 [21] 22  ( Primul mesaj necitit ) Subiect închisSubiect nou Sondaj nou

> Legea privind Statutul Personalului Didactic, proiect aflat în dezbatere publică începând cu data de 17 decembrie 2007
ameriknujr
Trimis: 10 Feb 2008, 10:38 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 8
Înscris: 25 Sep 07


OPINII ASUPRA PROIECTULUI „ LEGE PRIVIND STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC »
Articolul 31, alin. 2 – stabilește funcțiile didactice din învățământul primar astfel: profesor pentru învățământul primar, învățător, institutor.
Articolul 38, literele c și e precizează care sunt condițiile pentru ocuparea funcțiilor didactice pentru institutor și învățător, dar nu este stabilit care sunt condițiile de studii pentru profesorul pentru învățământ primar.
Propun ca să se stabilească acest lucru prin lege.
Articolul 47 reglementează, norma didactică pentru personalul didactic de predare. În învățământul primar astfel:” pentru învățători-institutori, activitatea corespunzătoare unei clase de elevi sau pentru clase simultane” (litera cool.gif.
Acest fapt creează discriminare între cadrele didactice din învățământul primar și cel gimnazial.
De ce în învățământul primar nu există normă didactică reglementată de un anumit număr de ore (18 / ca la profesori)? Probabil pentru că nu se cunoaște importanța și complexitatea muncii cadrului didactic din învățământul primar.
Dar legea se contrazice în articolul 47 alin. 4 unde învățătorii/ institutorii pot fi plătiți la plata cu ora fără a specifica limita de ore de la care poat fi plătiți. Deci care este norma didactică pentru învățători / institutori sau pentru profesorii pentru învățământ primar?
Complexitatea activității de predare-învățare la ciclul primar este recunoscută în articolul 48 alin. 6, unde se susține ca orele de ed. fizică, lb. străine, religie să fie predate în echipă, fără a se preciza însă, cui revine responsabilitatea predării acestor ore. De ce este necesar, în viziunea legiuitorului, ca aceste ore să fie predate în astfel?
Articolul 48, alin. 4 reglementează predarea anumitor ore la învățământul primar, astfel: „orele de limbi moderne si de educație fizică din învățământul primar, precum și cele de religie din învățământul primar, prevăzute în planurile de învățământ, sunt predate de profesori cu studii superioare de specialitate”. Învățătorul are calificarea necesară pentru predarea orelor de educație fizică deoarece în liceul pedagogic a făcut practică pedagogică, a susținut lecții demonstrative și a studiat metodica predării educației fizice în ciclul primar. Adică a studiat aceleași lucruri ca pentru oricare disciplină pe care o predă. După noul statut el nu mai este calificat să predea educația fizică la ciclul primar. Ce se va întâmpla acolo unde sunt școli primare și nu există posibilitatea ca un profesor de specialitate să predea aceste ore? Se vor angaja necalificați, iar învățătorul va face echipă cu el în predarea orelor. Cine este specialistul?Cine va fi plătit pentru acele ore? După lege nu învățătorul. De ce? Cui folosește această încurcătură? Nimeni nu cere bani pe ce nu a muncit! Dar dacă muncești, mi se pare corect să fii plătit.
PROPUNERI:
1. - precizarea condițiilor de studii ce trebuie îndeplinite pentru ocuparea funcției de profesor pentru învățământ primar;
2. –norma didactică pentru personalul de predare din învățământul primar să fie de 18 ore ca și la învățământul gimnazial, urmând să aibă aceleași drepturi ca și cadrele din învățământul gimnazial;
3. –predarea orelor de educație fizică să poată fi predate și de către învățător, ca specialist, aceste ore urmând să completeze norma didactică la 18 ore la cei sub 25 ani vechime. Se economisesc în felul acesta și bani deoarece intră în norma didactică a dascălului de la clasă și se înlătură posibilitatea angajării unor necalificați în școlile primare din anumite zone.
4. –scoaterea alin. 6 din art.48 deoarece fiecare trebuie să fie plătit pentru munca pe care o face sau vă rugăm să faceți precizări asupra rolului pe care îl are învățătorul în cadrul orelor respective. În gimnaziu dirigintele nu face echipă cu profesorii de religie, ed. fizică sau limbi străine în timpul predării acestor ore.
INSTITUTOR, ȚUCULINĂ EMILIA, ȘC. GEN. „AL. ȘTEFULESCU” TG-JIU
Mesaj personal
Top
massy
Trimis: 11 Feb 2008, 06:30 PM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 13.953
Înscris: 10 Sep 07


[/QUOTE]Intr-o comunitate refractara la educatie, din motive diverse, saracia de exemplu, a face alfabetizare, scris, citit, socotit , e o MARE performanta

[QUOTE]

Un crud adevar!!
Si tocmai pentru-aceasta MARE SI GREA PERFORMANTA profesorului sa-i fie recunoscute meritele si sa fie rasplatit.



--------------------
Raspunderea privind rezultatele elevilor se-mparte la 4: MINISTERUL EDUCATIEI, profesori, elevi, parinti.
Mesaj personal
Top
dragneamaria51
Trimis: 11 Feb 2008, 06:58 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 204
Înscris: 29 Apr 06


Aveti multa dreptate!
Eu am inteles ca pana la 10 feb se mai putea discuta despre lege .
Daca este asa , nu ne ramane decat sa asteptam !
Cu bine si cu bani!
Mesaj personal
Top
cptnplesoianu
Trimis: 12 Feb 2008, 04:00 PM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 3
Înscris: 12 Feb 08


PROPUNERI GRUP SCOLAR CAPITAN NICOLAE PLESOIANU
PROIECT STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC


Art.49 Alin 1 „Personalul didactic de predare, avand o vechime de predare efectiva, cu contract individual de munca de peste 25 de ani si gradul didactic I beneficiaza de reducerea activitatii didactice de predare cu doua ore saptamanal, fara diminuarea salariului”.
Propunem schimbare cu:
Personalul didactic de predare si de instruire practica, cu o vechime recunoscuta in invatamant de peste 25 de ani cu gradul didactic I, beneficiaza de reducerea normei didactice cu doua ore saptamanal fara diminuarea salariului.
Mesaj personal
Top
fila
Trimis: 12 Feb 2008, 11:06 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 18
Înscris: 31 Oct 07


Art.38 ali. b si f. din proiectul la legea privnd statutul personalului didactic proiect sa fie completat:Pentru aceasta functie se cere efectuarea unui stagiu de cel putin 3ani in specialitatea si profilul postului.
-Este nevoie de aceasta precizare intrucit la invatamintul profesional si tehnic este nevoie in primul rind de experenta practica.Ne putem trezi in invatamintul profesional si tehnic cu insructori neinsruiti si cu persoane cu diplome de studii superioare care nu au vizitat o societate comerciala ; cum sa predea asemenea persoane in invatamint? Pot sa predea dar sa fie platiti ca si necalificati.
Mesaj personal
Top
florenta_pop
Trimis: 12 Feb 2008, 11:50 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 16
Înscris: 26 Dec 07


Cred că învățământul preuniversitar românesc nu e pregătit, încă, pentru descentralizarea care există în alte țări...și care e binefăcătoare atunci când oamenii au conștiință...și sunt corecți...și se acționează doar în spiritul valorii...Din păcate la noi se joacă alte interese, în general oamenii care pretind și relizează valoare nu sunt apreciați, ba dimpotrivă...Există prea multe "găști", e prea greu să răzbați prin aceste hățișuri ale incompetenței...Majoritatea directorilor își apără scaunele,cu orice preț, doresc prea mult..."să iasă la pensie directori" ...celorlalți nu li se acordă șanse egale...Cum să concurezi cu un director în funcție?...Care mai e și susținut de acoliții săi (consiliu de Administrație, comisie de calitate pe care el însuși i-a numit an de an!!!), cărora le merge extraordinar nefăcând nimic și luând de la alții?...Cu directorii care adună toate rezultatele subalternilor la CV?..Și care împart "punctele" după bunul lor plac??...După bunăvoința pe care ți-o acordă sau nu...După ce criterii?..Le știm cu toții...șpăgi, umilințe, lingușeli, persecuții ale celor căzuți în dizgrația șefului, prietenii cu nevasta și aplauze...,multe, multe aplauze...
Mai-marilor, care pare-se doriți îmbunătățiri ale legii prin aceste dezbateri, creați un sistem bazat pe valoare și competență, cu șanse egale pentru tot dascălul... cât mai puțin dependent de bunăvoința cuiva...Nu introduceți alegeri și concursuri în școli, cu metodologie stabilită de directori și consiliile lor...Nu se va crea decât o șansă în plus corupției și umilințelor...Și așa , ni se atrage atenția la fiecare pas că va veni ea vremea când directorii vor tăia și spânzura..și vom vedea noi atunci!!!...Concursurile de directori și titularizările trebuie să se desfășoare după o metodologie clară, unitară la nivel național, cu criterii cât mai obiective și care să nu poată favoriza anumite persoane...în general cele aflate în funcție...Chiar și avizele pe care trebuie să le primești de la Consiliul de Administrație atunci când participi la un concurs de directori...cum să îți dea așa ceva când tu concurezi cu favoritul și binefăcătorul lor....și să-ți mai fie și favorabil blink.gif ..Poate că ar fi minunat să se introducă și un maxim de 2 mandate ca în învățământul universitar...Avem nevoie de transparență maximă, cu probe "la vedere", în prezența tuturor candidaților, cam ceva în genul metodologiei actuale, dar cu unele îmbunătățiri...Și titularizările?...După ce ani de zile am fost la cheremul unora și altora, fără vacanțe de vară și liniște, acum când le-am dobândit (unii!!!), în sfârșit, vreți să ni le luați?? Ca să nu mai avem liniște nici în continuare...Ba mai mult să depindem de un director mai mult sau mai puțin binevoitor și obiectiv...(că nu vorbesc acum despre cazul ideal cu directorul care este conștient de nevoia de profesioniști și de valoare, bla,bla, bla....în interesul școlii pe care o conduce și al învățământului românesc--ooo,cât de departe suntem noi de aceste idealuri!!!)
Și, apoi, cum rămâne cu "dreptul câștigat"???...
Aveți grijă, stimați legiuitori, mai întâi de toate acestea, iar celelalte vor veni de la sine...Având în fruntea școlilor oameni valoroși , în adevăratul sens al cuvântului, care știu ce înseamnă să muncești ca să obții ceea ce vrei, având dascăli selecționați după competență și nu după pile, relații, ochi frumoși etc, toate celelalte vor veni cu siguranță...
Mesaj personal
Top
res
Trimis: 13 Feb 2008, 12:14 AM


Mentor
*****

Grup: Members
Mesaje: 13.288
Înscris: 27 Nov 05


QUOTE (florenta_pop @ 12 Feb 2008, 11:50 PM)
Cred că învățământul preuniversitar românesc nu e pregătit, încă, pentru descentralizarea care există în alte țări...și care e binefăcătoare atunci când oamenii au conștiință...și sunt corecți...și se acționează doar în spiritul valorii...Din păcate la noi se joacă alte interese, în general oamenii care pretind și relizează valoare nu sunt apreciați, ba dimpotrivă...Există prea multe "găști", e prea greu să răzbați prin aceste hățișuri ale incompetenței...Majoritatea directorilor își apără scaunele,cu orice preț, doresc prea mult..."să iasă la pensie directori" ...celorlalți nu li se acordă șanse egale...Cum să concurezi cu un director în funcție?...Care mai e și susținut de acoliții săi (consiliu de Administrație, comisie de calitate pe care el însuși i-a numit an de an!!!), cărora le merge extraordinar nefăcând nimic și luând de la alții?...Cu directorii care adună toate rezultatele subalternilor la CV?..Și care împart "punctele" după bunul lor plac??...După bunăvoința pe care ți-o acordă sau nu...După ce criterii?..Le știm cu toții...șpăgi, umilințe, lingușeli, persecuții ale celor căzuți în dizgrația șefului, prietenii cu nevasta și aplauze...,multe, multe aplauze...[....]

oare de ce un astfel de sistem bazat pe discriminare este sustinut cu atata inversunare ? unsure.gif


--------------------
Mesaj personal
Top
florenta_pop
Trimis: 13 Feb 2008, 12:24 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 16
Înscris: 26 Dec 07


Pentru că le merge bine... și fără muncă obțin chiar mai mult decât cei care se împrăștie muncind...Pentru că pot să chiulească, pot să facă fițe, să se simtă șefi și grozavi...pot să persecute pe alții...și să mai spun???....Nu mai spun...că mi se face greață! animal10.gif
Mesaj personal
Top
dan_ch
Trimis: 13 Feb 2008, 09:43 AM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 81
Înscris: 15 Jan 07


O intrebare:
In articolul 69 din statutul personal didactic, scrie ca si in caz de greva se suspenda contractul de munca?
Asa era si pana acum?
Daca intram in greva o saptamana la pensionare ni se va spune ca timp o spatamana se scade din vechime in invatamant, si vor spune ca nu avem destui ani lucrati, ca en lipseste o saptamana si va trebui sa mai lucram un an? Sau nu ne vom mai putea inscrie la grad numai peste un an ca nu avem anii necesari?

Dar daca este greva de avertisment?

Acest mesaj a fost modificat de către dan_ch la data 13 Feb 2008, 09:44 AM
Mesaj personal
Top
Cio404
Trimis: 15 Feb 2008, 01:14 AM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 4
Înscris: 14 Feb 08


Nota: ce ste scris cu rosu trebuie modificat, iar ce ste scris cu albastru trebuie sters

LEGE PRIVIND STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC

Art. 21.
(1) Personalul didactic beneficiaza si de urmatoarele drepturi:
i) fondurile necesare acordarii tichetelor cadou pentru evenimente anuale conform legislatiei in vigoare.
(2) De drepturile mentionate la alin. (1) lit. a)- d), f) i) beneficiaza tot personalul din învatamânt.

Art. 31.
Functiile didactice de predare sunt:
(7) În scoli si cluburile sportive: profesor; antrenor;
(8) În cluburile si palatele copiilor: profesor, invatator, institutor, antrenor, instructor de practica;

Art. 35.
(1) Functiile didactice auxiliare sunt: bibliotecar, documentarist, redactor, informatician, instructor animator, asistent social, corepetitor, secretar, instructor de educatie nonformala, tehnician, laborant, pedagog, analist, programator, inginer sistem, analist (programator) ajutor, operator, controlor date, maestru (balet-dans, corepetitor), (dirijat cor - trebuie sters), comandant, capitan, ofiter electrician, sef echipaj, conducator salupa, sef timonier, ajutor ofiter, inginer, subinginer, medic, farmacist, dentist, tehnician dentar; biolog, biochimist, chimist, fizician, psiholog, sociolog, cercetator stiintific; asistent de cercetare; asistent; regizor artistic, pictor, scenograf, coregraf, consultant artistic, maestru de studii (balet, canto, secretar literar muzical), operator imagine sunet, artist plastic, machior, peruchier, monteur imagine, editor imagine, secretar tehnic de redactie, traducator, tehnoredactor, corector, desenator artistic, muzeograf, bibliograf, secretar de redactie, tehnoredactor, regizor scena, capitan secund, sef electrician, sef mecanic, ofiter aspirant, sef statie RTG, ofiter punte, ofiter mecanic, ofiter, dragor-aspirant, medic veterinar, inginer agronom, zootehnist, pedolog, muzeograf, bibliograf, conservator, restaurator, custode sala, mânuitor carte, administrator financiar (patrimoniu), sef atelier scoala, instructor, asistent medical, infirmiera, mediator scolar

Sectiunea a 2-a – Conditiile pentru ocuparea functiilor didactice
Art. 38.
Pentru ocuparea functiilor didactice trebuie îndeplinite urmatoarele conditii minime de studii:
g) pentru functia didactica de antrenor:
- absolvirea, cu examen de licenta ori examen de absolvire, a unei institutii de învatamânt superior si carnet de antrenor in profilul postului;

i) în palatele si cluburile copiilor, la ocuparea functiei didactice de profesor, invatator, institutor, antrenor, sau instructor de practica:
- îndeplinirea conditiilor precizate la lit. a) ;b); c); e); f); g);

Art. 42.
(1) Conditiile specifice care trebuie îndeplinite pentru ocuparea functiilor didactice de conducere sunt:
cool.gif pentru învatamântul gimnazial, liceal si postliceal, palate si cluburi ale copiilor:
- cel putin gradul didactic II;


Art. 43.
(6) Dosarul profesional se pastreaza dupa cum urmeaza:
cool.gif la directiile judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar pentru inspectorii
scolari, (pentru directorii, directorii adjuncti, directorii educativi ai unitatilor subordonate - trebuie sters) si pentru directorul casei corpului didactic;
c) la unitatile de învatamânt, pentru directorii, directorii educativi, directorii adjuncti, personalul didactic si personalul didactic auxiliar din aceste unitati;

Art. 47.
Activitatea didactica de predare, de consiliere si de terapie educationala, de documentare si informare, de inovare–dezvoltare se stabileste dupa cum urmeaza:
(1) Pentru personalul didactic de predare:
c) pentru profesori: 18 ore pe saptamâna;
d) pentru antrenori: 18 ore pe saptamana
e) pentru instructori de practica: 24 de ore pe saptamâna;
e) (pentru profesori si instructori de practica din unitatile cu activitati extrascolare: 24 de ore pe saptamâna - trebuie sters);

Art. 49.
(4) Ora de consiliere si orientare vocationala face parte din norma de predare.

Art. 58.
(3) Directorul directiei judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar, directorul Palatului national al copiilor si directorul casei corpului didactic sunt numiti prin ordin al ministrului educatiei, în urma promovarii concursului de evaluare a competentelor profesionale si manageriale, desfasurat pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei si avizata de Agentia Nationala a Functionarilor Publici.

Sectiunea IV – Încheierea, modificarea, suspendarea si încetarea raporturilor de munca pentru personalul didactic
Art. 59.
(1) În urma desfasurarii concursului de ocupare a functiilor didactice de predare, de consiliere si de
terapie educationala, precum si cele de documentare si informare, personalul didactic declarat admis încheie contract individual de munca cu Directia Generala pentru Învatamânt??????? de directorul unitatii de învatamânt, în baza deciziei de delegare de competenta data de directorul general al Directiei.

Art. 60.
(1) Directorul directiei judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar, directorul palatului national al copiilor si directorul casei corpului didactic încheie contract de management educational cu ministrul educatiei. Evaluarea activitatii se face anual de catre Ministerul Educatiei pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului.

Art. 90.
(1) Evaluarea personalului didactic de conducere de la nivelul unitatii/institutiei de învatamânt se realizeaza pe baza unei metodologii elaborata în baza criteriilor generale stabilite de Ministerul Educatiei, pentru:
a) unitatea/institutia de învatamânt pentru directorul adjunct si directorul educativ, cu avizul consiliului profesoral si aprobarea consiliului de administratie;

Art. 93.
(2) Salariul personalului didactic este compus din:
g) Personalul didactic care îndeplineste functii de profesor metodist în casa corpului didactic, palate si cluburi ale copiilor,coordonator CJAP, profesor coordonator al structurilor din cadrul unitatilor cu personalitate juridica, coordonator de cerc pedagogic primeste o indemnizatie de 10-20% din salariul de baza;
h) Indemnizatia de conducere, de monitorizare, evaluare si control se acorda prin aplicarea procentului, stabilit pe baza criteriilor de performanta, la nivelul maxim al salariului de baza al functiei didactice ocupate, prevazut la gradul didactic I si vechime de peste 40 ani, procentele fiind urmatoarele:
- 40-75 % pentru director general, director, sef de serviciu, sef de birou din Ministerul Educatiei si din organisme aflate în subordinea sau coordonarea directa a acestuia si pentru directorul directiei judetene/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar;
- 30-50 % pentru functii de monitorizare, evaluare si control din Ministerul Educatiei, pentru directorul adjunct din directia judeteana/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar si pentru directorul casei corpului didactic;
- 25-45 % pentru inspectorul scolar de specialitate, inspector scolar si pentru functii echivalente din
directiile judetene/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar;
- o indemnizatie de pâna la 50 % pentru directorul unitatii de învatamânt, directorul palatului copiilor.
i) Salarizarea directorului educativ si adjunct al unitatii de învatamânt, a directorului adjunct al palatului copiilor si directorului clubului copiilor este asigurata printr-un salariu de baza, care se calculeaza la nivelul maxim al functiei didactice corespunzatoare studiilor, la care se adauga o indemnizatie de conducere de pâna la 40 %;
j) Indemnizatia pentru control si evaluare care se acorda personalului din directiile judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar si din Ministerul Educatiei în procent de 25% la salariul de baza, care face parte din acesta;
k) Un spor de 20 % fata de salariul de baza pentru personalul didactic din învatamântul preuniversitar, care are titlul stiintific de doctor.

(6) Personalul didactic beneficiaza de indemnizatii, sporuri si alte drepturi salariale care nu fac parte din salariul de baza, dupa cum urmeaza:
e) Personalul ??????? încadrat în directiile judetene/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar , in Ministerul Educatiei, si directorii unitatilor de invatamant ??????? beneficiaza de un spor de confidentialitate de 15% din salariul de baza si de un spor de mobilitate de 25% din salariul de baza;

Art. 96.
(1) Gradatia de merit se acorda pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul judetului. Pentru Palatul national al copiilor se va aplica acelasi procent raportat la numarul de norme didactice din institutie.
Gradatia de merit se calculeaza prin aplicarea unui procent de 25% la salariul de baza al persoanei îndreptatite si devine baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se acorda în raport cu salariul de baza.

Art. 98.
Personalul didactic cu o vechime efectiva de cel putin 25 de ani în învatamânt beneficiaza la împlinirea vârstei legale de pensionare de pensie de serviciu în cuantum de 80% din media veniturilor brute realizate în ”12 luni consecutive la alegere din ultimii 5 ani “ de activitate înainte de data pensionarii.

Mesaj personal
Top
dorohoiclub
Trimis: 15 Feb 2008, 03:37 PM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 2
Înscris: 15 Feb 08


Propuneri pentru modificarea Legii Statului Personalului Didactic

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 2125 )
Fișier atașat  LEGE_PRIVIND_STATUTUL_PERSONALULUI_DIDACTIC.doc
Mesaj personal
Top
mileva
Trimis: 15 Feb 2008, 05:16 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 28
Înscris: 16 Mar 06


Palatul Copiilor Drobeta Turnu Severin

Nota: ce ste scris cu rosu trebuie modificat, iar ce ste scris cu albastru trebuie sters

LEGE PRIVIND STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC

Art. 21.
(1) Personalul didactic beneficiaza si de urmatoarele drepturi:
i) fondurile necesare acordarii tichetelor cadou pentru evenimente anuale conform legislatiei in vigoare.
(2) De drepturile mentionate la alin. (1) lit. a)- d), f) i) beneficiaza tot personalul din învatamânt.

Art. 31.
Functiile didactice de predare sunt:
(7) În scoli si cluburile sportive: profesor; antrenor;
(8) În cluburile si palatele copiilor: profesor, invatator, institutor, antrenor, instructor de practica;

Art. 35.
(1) Functiile didactice auxiliare sunt: bibliotecar, documentarist, redactor, informatician, instructor animator, asistent social, corepetitor, secretar, instructor de educatie nonformala, tehnician, laborant, pedagog, analist, programator, inginer sistem, analist (programator) ajutor, operator, controlor date, maestru (balet-dans, corepetitor), (dirijat cor - trebuie sters), comandant, capitan, ofiter electrician, sef echipaj, conducator salupa, sef timonier, ajutor ofiter, inginer, subinginer, medic, farmacist, dentist, tehnician dentar; biolog, biochimist, chimist, fizician, psiholog, sociolog, cercetator stiintific; asistent de cercetare; asistent; regizor artistic, pictor, scenograf, coregraf, consultant artistic, maestru de studii (balet, canto, secretar literar muzical), operator imagine sunet, artist plastic, machior, peruchier, monteur imagine, editor imagine, secretar tehnic de redactie, traducator, tehnoredactor, corector, desenator artistic, muzeograf, bibliograf, secretar de redactie, tehnoredactor, regizor scena, capitan secund, sef electrician, sef mecanic, ofiter aspirant, sef statie RTG, ofiter punte, ofiter mecanic, ofiter, dragor-aspirant, medic veterinar, inginer agronom, zootehnist, pedolog, muzeograf, bibliograf, conservator, restaurator, custode sala, mânuitor carte, administrator financiar (patrimoniu), sef atelier scoala, instructor, asistent medical, infirmiera, mediator scolar

Sectiunea a 2-a – Conditiile pentru ocuparea functiilor didactice
Art. 38.
Pentru ocuparea functiilor didactice trebuie îndeplinite urmatoarele conditii minime de studii:
g) pentru functia didactica de antrenor:
- absolvirea, cu examen de licenta ori examen de absolvire, a unei institutii de învatamânt superior si carnet de antrenor in profilul postului;

i) în palatele si cluburile copiilor, la ocuparea functiei didactice de profesor, invatator, institutor, antrenor, sau instructor de practica:
- îndeplinirea conditiilor precizate la lit. a) ;b); c); e); f); g);

Art. 42.
(1) Conditiile specifice care trebuie îndeplinite pentru ocuparea functiilor didactice de conducere sunt:
cool.gif pentru învatamântul gimnazial, liceal si postliceal, palate si cluburi ale copiilor:
- cel putin gradul didactic II;


Art. 43.
(6) Dosarul profesional se pastreaza dupa cum urmeaza:
cool.gif la directiile judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar pentru inspectorii
scolari, (pentru directorii, directorii adjuncti, directorii educativi ai unitatilor subordonate - trebuie sters) si pentru directorul casei corpului didactic;
c) la unitatile de învatamânt, pentru directorii, directorii educativi, directorii adjuncti, personalul didactic si personalul didactic auxiliar din aceste unitati;

Art. 47.
Activitatea didactica de predare, de consiliere si de terapie educationala, de documentare si informare, de inovare–dezvoltare se stabileste dupa cum urmeaza:
(1) Pentru personalul didactic de predare:
c) pentru profesori: 18 ore pe saptamâna;
d) pentru antrenori: 18 ore pe saptamana
e) pentru instructori de practica: 24 de ore pe saptamâna;
e) (pentru profesori si instructori de practica din unitatile cu activitati extrascolare: 24 de ore pe saptamâna - trebuie sters);

Art. 49.
(4) Ora de consiliere si orientare vocationala face parte din norma de predare.

Art. 58.
(3) Directorul directiei judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar, directorul Palatului national al copiilor si directorul casei corpului didactic sunt numiti prin ordin al ministrului educatiei, în urma promovarii concursului de evaluare a competentelor profesionale si manageriale, desfasurat pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei si avizata de Agentia Nationala a Functionarilor Publici.

Sectiunea IV – Încheierea, modificarea, suspendarea si încetarea raporturilor de munca pentru personalul didactic
Art. 59.
(1) În urma desfasurarii concursului de ocupare a functiilor didactice de predare, de consiliere si de
terapie educationala, precum si cele de documentare si informare, personalul didactic declarat admis încheie contract individual de munca cu Directia Generala pentru Învatamânt??????? de directorul unitatii de învatamânt, în baza deciziei de delegare de competenta data de directorul general al Directiei.

Art. 60.
(1) Directorul directiei judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar, directorul palatului national al copiilor si directorul casei corpului didactic încheie contract de management educational cu ministrul educatiei. Evaluarea activitatii se face anual de catre Ministerul Educatiei pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului.

Art. 90.
(1) Evaluarea personalului didactic de conducere de la nivelul unitatii/institutiei de învatamânt se realizeaza pe baza unei metodologii elaborata în baza criteriilor generale stabilite de Ministerul Educatiei, pentru:
a) unitatea/institutia de învatamânt pentru directorul adjunct si directorul educativ, cu avizul consiliului profesoral si aprobarea consiliului de administratie;

Art. 93.
(2) Salariul personalului didactic este compus din:
g) Personalul didactic care îndeplineste functii de profesor metodist în casa corpului didactic, palate si cluburi ale copiilor,coordonator CJAP, profesor coordonator al structurilor din cadrul unitatilor cu personalitate juridica, coordonator de cerc pedagogic primeste o indemnizatie de 10-20% din salariul de baza;
h) Indemnizatia de conducere, de monitorizare, evaluare si control se acorda prin aplicarea procentului, stabilit pe baza criteriilor de performanta, la nivelul maxim al salariului de baza al functiei didactice ocupate, prevazut la gradul didactic I si vechime de peste 40 ani, procentele fiind urmatoarele:
- 40-75 % pentru director general, director, sef de serviciu, sef de birou din Ministerul Educatiei si din organisme aflate în subordinea sau coordonarea directa a acestuia si pentru directorul directiei judetene/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar;
- 30-50 % pentru functii de monitorizare, evaluare si control din Ministerul Educatiei, pentru directorul adjunct din directia judeteana/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar si pentru directorul casei corpului didactic;
- 25-45 % pentru inspectorul scolar de specialitate, inspector scolar si pentru functii echivalente din
directiile judetene/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar;
- o indemnizatie de pâna la 50 % pentru directorul unitatii de învatamânt, directorul palatului copiilor.
i) Salarizarea directorului educativ si adjunct al unitatii de învatamânt, a directorului adjunct al palatului copiilor si directorului clubului copiilor este asigurata printr-un salariu de baza, care se calculeaza la nivelul maxim al functiei didactice corespunzatoare studiilor, la care se adauga o indemnizatie de conducere de pâna la 40 %;
j) Indemnizatia pentru control si evaluare care se acorda personalului din directiile judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar si din Ministerul Educatiei în procent de 25% la salariul de baza, care face parte din acesta;
k) Un spor de 20 % fata de salariul de baza pentru personalul didactic din învatamântul preuniversitar, care are titlul stiintific de doctor.

(6) Personalul didactic beneficiaza de indemnizatii, sporuri si alte drepturi salariale care nu fac parte din salariul de baza, dupa cum urmeaza:
e) Personalul ??????? încadrat în directiile judetene/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar , in Ministerul Educatiei, si directorii unitatilor de invatamant ??????? beneficiaza de un spor de confidentialitate de 15% din salariul de baza si de un spor de mobilitate de 25% din salariul de baza;

Art. 96.
(1) Gradatia de merit se acorda pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul judetului. Pentru Palatul national al copiilor se va aplica acelasi procent raportat la numarul de norme didactice din institutie.
Gradatia de merit se calculeaza prin aplicarea unui procent de 25% la salariul de baza al persoanei îndreptatite si devine baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se acorda în raport cu salariul de baza.

Art. 98.
Personalul didactic cu o vechime efectiva de cel putin 25 de ani în învatamânt beneficiaza la împlinirea vârstei legale de pensionare de pensie de serviciu în cuantum de 80% din media veniturilor brute realizate în ”12 luni consecutive la alegere din ultimii 5 ani “ de activitate înainte de data pensionarii.
Mesaj personal
Top
rodica.vaduva
Trimis: 16 Feb 2008, 01:02 AM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 2
Înscris: 15 Jan 08


Propuneri pentru Legea privind Statutul Personalului Didactic:

Nota: ce ste scris cu rosu trebuie modificat, iar ce ste scris cu albastru trebuie sters

LEGE PRIVIND STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC

Art. 21.
(1) Personalul didactic beneficiaza si de urmatoarele drepturi:
i) fondurile necesare acordarii tichetelor cadou pentru evenimente anuale conform legislatiei in vigoare.
(2) De drepturile mentionate la alin. (1) lit. a)- d), f) i) beneficiaza tot personalul din învatamânt.

Art. 31.
Functiile didactice de predare sunt:
(7) În scoli si cluburile sportive: profesor; antrenor;
(8) În cluburile si palatele copiilor: profesor, invatator, institutor, antrenor, instructor de practica;

Art. 35.
(1) Functiile didactice auxiliare sunt: bibliotecar, documentarist, redactor, informatician, instructor animator, asistent social, corepetitor, secretar, instructor de educatie nonformala, tehnician, laborant, pedagog, analist, programator, inginer sistem, analist (programator) ajutor, operator, controlor date, maestru (balet-dans, corepetitor), (dirijat cor - trebuie sters), comandant, capitan, ofiter electrician, sef echipaj, conducator salupa, sef timonier, ajutor ofiter, inginer, subinginer, medic, farmacist, dentist, tehnician dentar; biolog, biochimist, chimist, fizician, psiholog, sociolog, cercetator stiintific; asistent de cercetare; asistent; regizor artistic, pictor, scenograf, coregraf, consultant artistic, maestru de studii (balet, canto, secretar literar muzical), operator imagine sunet, artist plastic, machior, peruchier, monteur imagine, editor imagine, secretar tehnic de redactie, traducator, tehnoredactor, corector, desenator artistic, muzeograf, bibliograf, secretar de redactie, tehnoredactor, regizor scena, capitan secund, sef electrician, sef mecanic, ofiter aspirant, sef statie RTG, ofiter punte, ofiter mecanic, ofiter, dragor-aspirant, medic veterinar, inginer agronom, zootehnist, pedolog, muzeograf, bibliograf, conservator, restaurator, custode sala, mânuitor carte, administrator financiar (patrimoniu), sef atelier scoala, instructor, asistent medical, infirmiera, mediator scolar

Sectiunea a 2-a – Conditiile pentru ocuparea functiilor didactice
Art. 38.
Pentru ocuparea functiilor didactice trebuie îndeplinite urmatoarele conditii minime de studii:
g) pentru functia didactica de antrenor:
- absolvirea, cu examen de licenta ori examen de absolvire, a unei institutii de învatamânt superior si carnet de antrenor in profilul postului;

i) în palatele si cluburile copiilor, la ocuparea functiei didactice de profesor, invatator, institutor, antrenor, sau instructor de practica:
- îndeplinirea conditiilor precizate la lit. a) ;b); c); e); f); g);

Art. 42.
(1) Conditiile specifice care trebuie îndeplinite pentru ocuparea functiilor didactice de conducere sunt:
cool.gif pentru învatamântul gimnazial, liceal si postliceal, palate si cluburi ale copiilor:
- cel putin gradul didactic II;


Art. 43.
(6) Dosarul profesional se pastreaza dupa cum urmeaza:
cool.gif la directiile judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar pentru inspectorii
scolari, (pentru directorii, directorii adjuncti, directorii educativi ai unitatilor subordonate - trebuie sters) si pentru directorul casei corpului didactic;
c) la unitatile de învatamânt, pentru directorii, directorii educativi, directorii adjuncti, personalul didactic si personalul didactic auxiliar din aceste unitati;

Art. 47.
Activitatea didactica de predare, de consiliere si de terapie educationala, de documentare si informare, de inovare–dezvoltare se stabileste dupa cum urmeaza:
(1) Pentru personalul didactic de predare:
c) pentru profesori: 18 ore pe saptamâna;
d) pentru antrenori: 18 ore pe saptamana
e) pentru instructori de practica: 24 de ore pe saptamâna;
e) (pentru profesori si instructori de practica din unitatile cu activitati extrascolare: 24 de ore pe saptamâna - trebuie sters);

Art. 49.
(4) Ora de consiliere si orientare vocationala face parte din norma de predare.

Art. 58.
(3) Directorul directiei judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar, directorul Palatului national al copiilor si directorul casei corpului didactic sunt numiti prin ordin al ministrului educatiei, în urma promovarii concursului de evaluare a competentelor profesionale si manageriale, desfasurat pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei si avizata de Agentia Nationala a Functionarilor Publici.

Sectiunea IV – Încheierea, modificarea, suspendarea si încetarea raporturilor de munca pentru personalul didactic
Art. 59.
(1) În urma desfasurarii concursului de ocupare a functiilor didactice de predare, de consiliere si de
terapie educationala, precum si cele de documentare si informare, personalul didactic declarat admis încheie contract individual de munca cu Directia Generala pentru Învatamânt??????? de directorul unitatii de învatamânt, în baza deciziei de delegare de competenta data de directorul general al Directiei.

Art. 60.
(1) Directorul directiei judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar, directorul palatului national al copiilor si directorul casei corpului didactic încheie contract de management educational cu ministrul educatiei. Evaluarea activitatii se face anual de catre Ministerul Educatiei pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului.

Art. 90.
(1) Evaluarea personalului didactic de conducere de la nivelul unitatii/institutiei de învatamânt se realizeaza pe baza unei metodologii elaborata în baza criteriilor generale stabilite de Ministerul Educatiei, pentru:
a) unitatea/institutia de învatamânt pentru directorul adjunct si directorul educativ, cu avizul consiliului profesoral si aprobarea consiliului de administratie;

Art. 93.
(2) Salariul personalului didactic este compus din:
g) Personalul didactic care îndeplineste functii de profesor metodist în casa corpului didactic, palate si cluburi ale copiilor,coordonator CJAP, profesor coordonator al structurilor din cadrul unitatilor cu personalitate juridica, coordonator de cerc pedagogic primeste o indemnizatie de 10-20% din salariul de baza;
h) Indemnizatia de conducere, de monitorizare, evaluare si control se acorda prin aplicarea procentului, stabilit pe baza criteriilor de performanta, la nivelul maxim al salariului de baza al functiei didactice ocupate, prevazut la gradul didactic I si vechime de peste 40 ani, procentele fiind urmatoarele:
- 40-75 % pentru director general, director, sef de serviciu, sef de birou din Ministerul Educatiei si din organisme aflate în subordinea sau coordonarea directa a acestuia si pentru directorul directiei judetene/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar;
- 30-50 % pentru functii de monitorizare, evaluare si control din Ministerul Educatiei, pentru directorul adjunct din directia judeteana/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar si pentru directorul casei corpului didactic;
- 25-45 % pentru inspectorul scolar de specialitate, inspector scolar si pentru functii echivalente din
directiile judetene/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar;
- o indemnizatie de pâna la 50 % pentru directorul unitatii de învatamânt, directorul palatului copiilor.
i) Salarizarea directorului educativ si adjunct al unitatii de învatamânt, a directorului adjunct al palatului copiilor si directorului clubului copiilor este asigurata printr-un salariu de baza, care se calculeaza la nivelul maxim al functiei didactice corespunzatoare studiilor, la care se adauga o indemnizatie de conducere de pâna la 40 %;
j) Indemnizatia pentru control si evaluare care se acorda personalului din directiile judetene/a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar si din Ministerul Educatiei în procent de 25% la salariul de baza, care face parte din acesta;
k) Un spor de 20 % fata de salariul de baza pentru personalul didactic din învatamântul preuniversitar, care are titlul stiintific de doctor.

(6) Personalul didactic beneficiaza de indemnizatii, sporuri si alte drepturi salariale care nu fac parte din salariul de baza, dupa cum urmeaza:
e) Personalul ??????? încadrat în directiile judetene/ a municipiului Bucuresti pentru învatamânt preuniversitar , in Ministerul Educatiei, si directorii unitatilor de invatamant ??????? beneficiaza de un spor de confidentialitate de 15% din salariul de baza si de un spor de mobilitate de 25% din salariul de baza;

Art. 96.
(1) Gradatia de merit se acorda pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul judetului. Pentru Palatul national al copiilor se va aplica acelasi procent raportat la numarul de norme didactice din institutie.
Gradatia de merit se calculeaza prin aplicarea unui procent de 25% la salariul de baza al persoanei îndreptatite si devine baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se acorda în raport cu salariul de baza.

Art. 98.
Personalul didactic cu o vechime efectiva de cel putin 25 de ani în învatamânt beneficiaza la împlinirea vârstei legale de pensionare de pensie de serviciu în cuantum de 80% din media veniturilor brute realizate în ”12 luni consecutive la alegere din ultimii 5 ani “ de activitate înainte de data pensionarii.

Mesaj personal
Top
rvdtan
Trimis: 16 Feb 2008, 01:26 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 131
Înscris: 9 Jan 08


QUOTE (dorohoiclub @ 15 Feb 2008, 03:37 PM)
Propuneri pentru modificarea Legii Statului Personalului Didactic

[SIZE=7]REVENIRE-PROPUNERI DE MODIFICARE A LEGII STATUTULUI PERSONALULUI DIDACTIC


Fișier atașat ( Număr de descărcări: 1698 )
Fișier atașat  PROPUNERI__Statut.doc


--------------------
[COLOR=blue]Nimic nu unește mai mult oamenii decât râsul!
Mesaj personal
Top
Baicu Maria
Trimis: 16 Feb 2008, 02:04 PM


La prima intervenție


Grup: Members
Mesaje: 1
Înscris: 13 Feb 08


TITLUL II, CAPITOLUL II, ARTICOLUL 38
Privind ,,Conditiile de ocupare a functiilor didactice"...
Sa se adauge completari, precizari cu privire la categoria educatoarelor si invatatorilor care si-au facut studiile superioare in alt domeniu si care, ca efect al vechii legi, au devenit institutori.
Sa se insereze un articol in care sa se mentioneze ca nu-si vor pierde drepturile.
Ce se va intampla cu cei care se afla acum la studii superioare in alte domenii?
Mesaj personal
Top
elisav
Trimis: 16 Feb 2008, 05:02 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 191
Înscris: 23 May 04


Am cateva intrebari:

1. As dori sa stiu cum au prevazut initiatorii proiectului sa protejeze interesele elevilor care sunt depunctati de profesori asa zis "exigenti"?

2. Care este termenul pana la care se dezbate proiectul de lege?

3. Au fost organizate dezbateri publice de catre MECT pe textul de proiect? Care a fost rezultatul acestor dezbateri?

4. Cine monitorizeaza de la MECT dezbaterile de pe acest forum?

Proiectul a fost postat pe forum pe data de 18.12.2007.

Varianta afisata astazi 16.02.2008 este varianta initiala sau a suferit modificari? Daca da de cate ori a fost modificata...

A fost modificat ceva pana acum pana acum sau cainii latra si caravana ...

Acest mesaj a fost modificat de către elisav la data 16 Feb 2008, 05:11 PM
Mesaj personal
Top
mrlmocan
Trimis: 16 Feb 2008, 09:04 PM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 2
Înscris: 16 Feb 08


E destul de greu sa urmezi un master ,sa pregatesti lectii ,sa mai ai si proprii tai copii spre educare si crestere ..dar intrebarea mea e de ce nu vedem care e castigul elevilor ,viitorii cetateni pe care ii formam?
Uneori preferam sa facem lectii superficiale ,pe motiv ca urmam un master,iar la ora actuala de teama ca nu mai corespundem pe post.La ce mai sunt bune gradele didactice?
Tocmai aici intervine logica!
Cursurile de formare nu sunt obligatorii ,dar pentru cei cu gradele didactice luate ,ele sunt o dovada ca mai exista disponibilitate pentru studiu ,pentru a spune ce teorii ale educatiei au fost viabile,de altfel noi dascalii suntem practicienii din domeniul educatiei!
Cei tineri ,daca se dedica acestui domeniu de activitate ,trebuie sa aleaga formele de perfectionare care le aduc atat o remuneratie asa cum si-o doresc ,dar si un beneficiu invatamantului.Altminteri invatamantul e doar un loc de refugiu ,in tranzit spre o activitate mai banoasa.
E buna idea cu stagiar indrumat de un mentor ,dar cred ca trebuie gasita si modalitatea de a asigura o parghie intre practicieni (profesori) ,centrele de perfectionare si cei care asigura legislatia in domeniu.
cu toata speranta si sinceritatea,
rolleyes.gif
Mesaj personal
Top
Cio404
Trimis: 17 Feb 2008, 05:05 PM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 4
Înscris: 14 Feb 08


Pentru a veni in ajutorul persoanei care se va ocupa de modificarile din lege trimit un document word, unde se regaseste textul din forma prezentata iar pe coloana urmatoare modificarile propuse

Cio

Fișier atașat ( Număr de descărcări: 812 )
Fișier atașat  Modificari_Proiect_statutul_personalului_didactic_final.doc
Mesaj personal
Top
doc.
Trimis: 17 Feb 2008, 08:05 PM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 645
Înscris: 1 Mar 07


Sunt de acord cu propunerile lui cio404. character40.gif
Mesaj personal
Top
elisav
Trimis: 17 Feb 2008, 08:50 PM


Utilizator activ
***

Grup: Members
Mesaje: 191
Înscris: 23 May 04


Am parcurs textul acestui proiect si am cateva observatii:


- nu stabileste cu celeritate faptul "acordarea notelor/calificativelor sub nivelul cunostintelor dobandite/insusite de elev" este o abatere de la prevederile prezentei legi
(la art.126 se prevede acordarea notelor cu obiectivitate nu este suficient)

- art.127 - relatiile cu parintii sunt la latitudinea profesorilor (cand ceva nu merge bine in procesul educational vinovati sunt intotdeauna parintii)

- drepturile personalului didactic = 16 articole
- obligatiile personalului didactic = 3 articole

- sanctiunile nu sunt corelate cu abaterile personalului didactic - totul este la latitudinea "comisiilor de cercetare a abaterilor disciplinare de la nivelul institutiilor scolare si a Colegiilor de disciplina"

S-auzim de bine...
Mesaj personal
Top
profesora
Trimis: 18 Feb 2008, 10:20 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 11
Înscris: 18 Feb 08


M-am intrebat de ce in Franta exista concurs national de titularizare. Poate pentru a impiedica frauda la angajare?
Cred ca da. SUNT SIGURA CA DA. Imi amintesc de perioada in care s-au sustinut examene de titularizare la scolile reprezentative. Stiu sigur ca s-au efectuat presiuni pentru angajarea anumitor persoane care nu fac cinste invatamantului (aceasta este parerea elevilor acum referitor la calitatea prestatiei acelor profesori). Desigur, exista si exceptii.
Mesaj personal
Top
gabiec
Trimis: 19 Feb 2008, 10:54 AM


Utilizator avansat
****

Grup: Members
Mesaje: 5.430
Înscris: 27 Jul 05


QUOTE (elisav @ 17 Feb 2008, 08:50 PM)
Am parcurs textul acestui proiect si am cateva observatii:


- nu stabileste cu celeritate faptul "acordarea notelor/calificativelor sub nivelul cunostintelor dobandite/insusite de elev" este o abatere de la prevederile prezentei legi


De ce nu si ,,..."acordarea notelor/calificativelor peste nivelul cunostintelor dobandite/insusite de elev" este o abatere de la prevederile prezentei legi"
Sunt poate mai multi profesori care dau note mari cu o lejeritate ingrijoratoare, decat cei care depuncteaza abuziv elevii. O spun in cunostinta de cauza. Probleme mari sunt la disciplinele modulare, unde, in aceeasi rubrica a catalogului trec note mai multi profesori. Asa incat, daca la partea mea de modul (teorie) elevul nu invata niciodata, degeaba ii pun eu 3 si 4, pt ca vine colegul care ii pune 10, 10...(la partea practica), pt simplu motiv ca, de exemplu, duce gunoiul, are echipamentul de protectie la el, sau a scos de pe internet nu stiu ce referat, care n-are nicio legatura cu ceea ce prevede programa analitica.


--------------------
,,Aruncam cu pietre in oglinzi si dam vina pe soarta cand calcam pe cioburi"
N.Petrescu-Redi
Mesaj personal
Top
solomon_cornelia
Trimis: 19 Feb 2008, 02:31 PM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 15
Înscris: 19 Feb 08


Constatand ca nici in noua LEGE a INVATAMANTULUI propusa, nu sunt apreciate activitatea si importanta SECRETARULUI in liceu ,desi acesta are foarte multe atributiuni si raspunderi (acest lucru se constata mai ales atunci cand sunt controale) - ex: salarizare, intocmire state de plata, operare carti de munca, arhiva, incadrare, calculari si recalculari diferente salarii, situatii statistice, fise fiscale, comisii "bani de liceu", burse, dosare pensii, intocmire si eliberari acte studii pe an circa 1800 buc. copii foi matricole 80 -90/ luna, secretariat propriu-zis -eliberari adeverinte pe zi in medie de 120 pentru elevi, profesori, pers.aux. si nedidactic etc,
Va rog sa admiteti urmatoarele propuneri:
salarizarea sa se faca in functie de fisa postului, de raspunderea fiecaruia, de volumul de munca.
Sunt situatii cand fostul administrator scoala (acum fct. economic) are dif. la salariu de 50 lei ron comparativ cu secretarul si pe acesta nu-l intreaba nimeni despre raspunderea si volumul sau de munca, aceleasi situatii sunt si la altii care fac parte din personalul auxiliar didactic care nu au nici o raspundere, dar salarii au la fel cu ceilalti ,care nu au timp sa ia macar o pauza de 10 min./pe zi. Deasemenea pentru faptul ca facem lucrarile specifice examenului de bacalaureat, cereri de inscriere a candidatilor ,pregatire examen.,semnam toate actele de studii - bacalaureat, toata situatia de introducere a elevilor care intra in ex.de bac. in calculator, pentru tot felul de simulari ar trebui sa fim si noi prinsi in comisia de bacalaureat , deoarece suntem umiliti in perioada examenelor de bacalaureat, dati afara din liceu si cand au nevoie de noi si comisia nu se descurca pentru anumite situatii, detalii documente, suntem chemati la ordine !
VA RUGAM DATI-NE STATUTUL DE ALTADATA!.

Nu exista nici un control care sa nu inceapa cu serviciul SECRETARIAT ! (ATAT PE LINIA SECRETARIATULUI CAT SI PE LINIA FINANCIARA)

Mesaj personal
Top
f0o0x0
  Trimis: 19 Feb 2008, 07:34 PM


Începător
*

Grup: Members
Mesaje: 3
Înscris: 18 Feb 08


titularizare? ce prostie...numai in invatamant dai examen de 100de ori pt un post si pt a avea o bucata de paine amara.ar trebui sa se revina la titularizarea din anii 1980 cand ear suficient sa obtii nota 5 pt.a te titulariza la tara, si acum ar trebui saa fie la fel, oricum tinerii absolventi fug de tara.ar trebui ca cei care ani de zile au dat concurs si au obtinut note peste 5 si doresc sa se stabileasca la tara, sa-i lase, sa nu-i mai chunuie an de an, si asa posturile nu prea sunt. sunt situatii cand posturile nu sunt scoase la concurs ani de zile.de ce?si la fel ar trebui sa se intample si cu cei carte doresc post la oras.doar cei care doresc un post mai bun sa mearga iar la concurs.suntem cei mai chinuiti dintre toti , pe langa salarii mici, stres, vescina pregatire si perfectionare hop si concurs in fiecare an.hai sa facem ceva sa ne schimbam soarta.nu mai zic de subiectele imposibile care se dau.la aceeasi materie dam examen de lecenta, titularizare, definitivat si gradII.iar cei care predau la clasele V-VIII nici nu au nevoie de materia de liceu.bataie de joc. mad.gif
Mesaj personal
Top
solomon_cornelia
Trimis: 20 Feb 2008, 12:05 AM


Utilizator
**

Grup: Members
Mesaje: 15
Înscris: 19 Feb 08


Dorim CALITATE IN INVATAMANT dar sunt create conditii adecvate? in documente da, in realitate NU!
Sa se redea statutul adevarat al secretarului din scoala ! sa i se creieze conditii decente de munca, sa beneficieze de cursuri de perfectionari pentru a obtine credite in vederea stabilirii salariului! tinand cont de fisa postului,volumul de munca ,de raspunderea acestuia. Nu se compara ,un secretar de scoala generala dintr-o comuna cu 150 elevi si 15 cadre didactice cu unul de Colegiu care are peste 1000 de elevi si 95-150 profesori . Serviciul secretariat sa beneficieze de calculatoare performante (nu cele provenite din laboratoarele de informatica care nu mai sunt bune) cu ele se fac salarii, se scriu peste 2000 acte de studii pe an,toate lucrarile din serviciul SECRETARIAT in proportie de 98 % depind de calculatoare.Deasemenea vara, in perioada examenelor se lucreaza in birouri la temperaturi de peste 40 grade si cand se solicita la nivel de Primarie bani pentru cumpararea unor aparate de aer conditionat ....primim raspunsul NU SUNT BANI ! Ce randament exista in asemenea conditii! mobilierul deasemenea lasa de dorit,in secretariat nu exista faxuri , iar daca exista in scoala, este la d-l Director! sunt situatii cand ai de trimis o situatie urgenta si nu ai cum sa o rezolvi! asa cum s-au creat tot feluri de programe de dotare pentru elevi si profesori ,ar trebui sa vina randul si serviciului secretariat sa beneficieze de acestea .( sa se creeze conditii corespunzatoare !) sunt convinsa ca nu se cunosc atributiunile si raspunderea pe care o are secretarul intr-o scoala.( acestea se cunosc numai in cazul controalelor)
Mesaj personal
Top
0 utilizator(i) citesc acest subiect (0 vizitatori și 0 utilizatori anonimi)
0 utilizator(i):

OpțiuniPagini: (22) « Primul ... 19 20 [21] 22  Subiect închisSubiect nou Sondaj nou

 

 
  © 2002 SIVECO Romania SA. All Rights Reserved